Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ava_adrian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Alex daca vr ajuta-ma cu problema mea.
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
adrian,
era valabil si pentru tine..
mergi la un mester mai de doame-ajuta care stie sa curete throttle (dat jos, suflat, etc- vezi ca sunt niste topice bune aici in forum), apoi vezi bujii, vezi si egr si ia vezi daca nu cumva trebuie facuta si o curatare de injectoare- chimica sau ultrasunete (chestia asta face minuni!)

dupa ce la faci pe astea, sa te gandesti la inductie, ecu etc..dar sa speram ca nu ajungi aici...
succes!
alex
  • nela

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 z 16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
este un meserias din craiova p acest site care stie sa repare ecu astra g 2001 sau daca gasesc altu sa stie sa il monteze si sa imi bage codurile
  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
c_pantazescu a scris:Am citit si eu cu op-com ul pe z16xe din 2002 eroarea: cilinder 1 missfire. Cand era prezenta, motorul mergea in 3 cilindrii. Tinand cont ca bujiile sunt de o luna cumparate, am mers direct la magazin si am luat bobinele cu 360 ron marca Mobiletron. Dupa inlocuire, surpriza: becul aprins din nou, insa la citirea cu op com, eroarea nu mai era prezenta, era doar stocata. Am sters-o si a stat stearsa exact 3 zile. Acum din nou missfire pe cilindrul 1, dar cand am citit o cu op comul era din nou ne-prezenta, doar stocata. Am sters-o din nou, deocamdata e ok dar sunt convins ca se va aprinde cat de curand.
Din ce am citit, cel mai probabil ECU pare obosit. Confirmati aceasta banuiala? EGR ne-curatat, clapeta curatata in toamna dar doar de sus in jos, ne-demontata. Masina merge foarte bine cand nu e aprins martorul...
Multumesc!


Am promis ca va tin la curent. Am scos bujia cilindrului nr. 1, cel care a dat missfire, am facut schimb cu bujia cilindrului 3 care era buna si neafectata de missfire, am curatat clapeta de acceleratie si de atunci nu a mai aparut nici o eroare. Bobinele raman in continuare cele "chinezesti" Mobiletron pe care le am cumparat anterior, sunt curios cat o sa mai tina.
Skip ads

  • sadang

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Sal tuturor,

Ma chinui de cateva zile si eu cu vectra mea - Z16XE bineinteles. Dupa un drum de Brasov, la intoarcere inainte de Campia Turzii mi s-a aprins indicatorul MIL si uite asa am ajuns pana in Cluj cu masina in regim avarie (motor fara putere, smucituri, numa viteza I-a, rateuri la greu). Asta fiind vineri. Sambata dimineata am pus Opcom-ul pe ea si am gasit asta:

OP-COM 090820d - PC based diagnostic tool

Ovidiu

OP-COM - KW2000 Communication Window> 2001|Vectra-B|Engine|Z 16 XE

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Normal timing parameter set.

VIN: W0L0JBF1911167414
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001007598
ProgrammingDate: 20080218
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DPAA
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0004
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
systemNameOrEngineType: Z16XE

Identifier: 1583

CalibrationDate: P0201A09


Total number of fault codes: 9

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve)
(0B) - Not present

P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
(00) - Present

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive
(0C) - Not present

P0351 - Ignition 1 Control Circuit
(00) - Not present

P0352 - Ignition 2 Control Circuit
(00) - Not present

P0353 - Ignition 3 Control Circuit
(00) - Not present

P0354 - Ignition 4 Control Circuit
(00) - Not present

P0300 - Multiple Cylinder Misfire Detected
(00) - Present

P1405 - Exhaust Gas Recirculation Sensor Circuit Low
(02) - Not present

Din ce am citit pana aici aceleasi simptome si erori le-a avut si cristi_bv (daca stiam ca voi pati asa ceva nu mai plecam din Brasov si il contactam pentru un sfat).

Am sters erorile si apoi am plecat in cartodrom, unde am curatat si verificat valva EGR (pus pe baterie merge spirt), curatat si verificat capeta de acceleratie (data jos, curatat interiorul, inclusiv conductele si gaurica aia mica). Degeaba, tot la fel merge. Am plecat pana in Sanicoara si anapoi si iar a aparut eroarea "P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
(00) - Not Present" dar fara sa se mai aprinda martoul din bord MIL.

OP-COM 090821d - PC based diagnostic tool

Please add your workshop
name in the settings window

OP-COM - KW2000 Communication Window> 2001|Vectra-B|Engine|Z 16 XE

Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F

Normal timing parameter set.

VIN: W0L0JBF1911167414
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: S001007598
ProgrammingDate: 20080218
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DPAA
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0004
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
systemNameOrEngineType: Z16XE

Identifier: 1583

CalibrationDate: P0201A09


Total number of fault codes: 2

P0300 - Multiple Cylinder Misfire Detected
(00) - Not present

P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
(00) - Not present

Duminica mi-am petrecut-o citind si documentandu-ma. Luni am fost iar in cartodrom am schimbat bujiile de la clindru 3 cu 4. Eroarea se mentine pe cilindrul 4. Am fost apoi la mecanic am masurat compresia pe cilindrul 4 si a iesit undeva la 11 media. A zis ca e ok. Deci concluzia e ca nu e bai cu mecanica (segmenti, supape si ce or mai fi pe acolo).

Astazi ma duc cu un prieten si prima data schimb bobina de inductie, apoi cumpar injector sa il schimb si pe ala. Daca nici asa nu vrea numa ECU mai ramane.

Era sa uit. Bineinteles ca m-au mancat degetele si aseara am dat jos ECU. L-am desfacut si m-am uitat pe acolo la contacte, cu diferite lupe si chiar cu un microscop. dar n-am vazut nimic deosebit. Nici un contact desfacut, sau lipitura rece. Am luat o scobitoare si am miscat incet fiecare sarma de legatura intre placa si mufe. Totul e ok. Tind sa cred ca daca va fi ECU cel cu probleme, baiul e din soft nu din hard. Acuma ma duc sa-l pun inapoi (sper sa mai porneasca). Daca nu, probabil voi ajunge la unul din cei doi care stiu sa repare un ECU (1.7dti_edition2000 si dancuciureanu). Pun si niste poze cu ECU. Nu prea e nimic de reparat in el la nivel de home user.

Va tin la curent cu ce am mai mesterit.


  • c_pantazescu

  • Mesaje scrise: 1,126
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Or fi bobinele ...
  • sadang

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat-o... cred! Da, bobina de inductie e baiul. Am fost pe la amiaza la reprezentanta Bosh pt. o diagnoza (firma Dicomis, Dl. Radu nota 10), si au sugerat senzorul de detonatie. Urma sa le las masina, sa desfaca si sa faca masuratori sa nu platesc degeaba alt senzor (asta e politica firmei - iar nota 10), dar maine plec din localitate si a ramas pe saptamana viitoare. Norocul meu. L-am sunat pe prietenul cu vectra si ne-am intalnit in cartodrom. Schimbat bobina cu a lui si merge spirt. Dupa 5 zile de cautari (si m-au mancat degetele sa mai desfac si calculatorul) si umblatura am rezolvat-o. Ma apuc sa caut pe ebay sa vad ce gasesc, poate sunt mai ieftine ca la noi (de ex: un pret bun, sau alt pret bun).

Salutari tuturor si o bere rece!
  • sadang

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Pana la urma am cumparat-o pe asta. Noua, genuine Delphi si doar 17,45 lire transportul cu Royal Air Mail.

O saptamana racoroasa tuturor!
Skip ads

  • ava_adrian

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2010

  • Mesaj Privat
sadang cum ai gasit asa chilipir si noua? ca eu am luat una la mana a doua si am dat si 200 lei pe ea si acum am cod eroare 0303 iar pe deasupra mai da si-n nas
  • sadang

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
N-as zice ca e chiar chilipir. 75.40 lire inseamna cam 380RON rotunjind lira la 50RON. Nu am gasit la noi originala DELPHI, ci doar BERU, MEYLE si altele. Oricum si cea mai ieftina pe care am gasit-o la noi (in Cluj) era peste 400RON. Oricum i-mi pastrez o rezerva de 20% de nereusita, in ideea ca nu este din bobina. Mai stii! Cu a prietenului a mers excelent, si in sarcina, si turata, fara intreruperi, fara pierdere de putere, fara dat in nas, ca noua. Nu am probat-o decat aproximativ 15 minute, nu am facut un test de anduranta. Dar logica si bunul simt asa imi spun, ca bobina a fost baiul.

Legat de defectul tau ce sa zic. Misfire pe cilindrul 3. Daca apare doar asta atunci e ceva din aprindere. Bujia sau bobina de inductie. Asta in teorie. In practica poate fi orice care are legatura cu cilindrul 3. Ia-o si tu prin eliminare. Verifica tot ce tine de cilindrul 3. Daca eu te pot ajuta cu ceva cu cea mai mare placere din ceea ce stiu si cat ma pricep.

Bafta.
  • sadang

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Azi am primit bobina de inductie. Bineinteles ca a juns ciupita, de la transport banuiesc. Da nu-i bai mare. Am pus-o pe masina si merge excelent. Voi vedea in timp si la drum lung cum se comporta.

Cateva poza cu bobina:


  • phyl

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am luat masina de la mecanic. Merge super (6000rpm fara intreruperi sau alte cele). Defectul la mine a fost uzura la axul cu came. Din ce am inteles aceasta e una din problemele specifie acestui tip de motor. Odata cu schimbarea axului cu came am schimbat si culbutorii (la cilindrul 3 era cea mai mare uzura). Cauza uzurii ... nivelul scazut de ulei ce nu a ajuns sa unga suficient axul.

PS. pe langa eroarea P0303 am mai avut si P0335.
Skip ads

  • sadang

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Dupa prima 100Km merge fara probleme. Concluzia? Defectul a fost doar din bobina de inductie, in cazul meu. Multumesc tuturor celor care au postat si posteaza solutiile practice la probleme mecanice si electronice intalnite la masinile lor. Fara ele nu cred ca as fi reusit de unul singur. Raman dator forumului si in masura in care voi mai intampina probleme pe care le voi putea solutiona singur, le voi posta aici in detaliu, cu siguranta.

O saptamana usoara!
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
phyl a scris:Astazi am luat masina de la mecanic. Merge super (6000rpm fara intreruperi sau alte cele). Defectul la mine a fost uzura la axul cu came. Din ce am inteles aceasta e una din problemele specifie acestui tip de motor. Odata cu schimbarea axului cu came am schimbat si culbutorii (la cilindrul 3 era cea mai mare uzura). Cauza uzurii ... nivelul scazut de ulei ce nu a ajuns sa unga suficient axul.

PS. pe langa eroarea P0303 am mai avut si P0335.


E interesant. Poate ai citit ce am scris si eu inainte.
Am avut exact acceasi problema ca tine, exact aceleasi erori 0300 , 0303, dar eu i-am dat in gura pana sa rupt culbutorul, bine inteles fara stiu, ca nu am fost ajutat de nimeni, noroc ca nu am stricat motorul. Am primit doar sfaturi gen " n-o tura atat" sau "esti nebun, la ce sa o turezi atat?", degeaba, simteam ca acolo in adancul lui, motorul sufera si se pare ca doctorii nu prea se zbateau sa ma ajute.

Da, da-mi voie sa zic "DOBITOCUL" de la care am luat masina, cred ca mergea cu uleiul sub limita sau deloc, de accea am patit si eu la fel, cum am cumparat masina, am schimbat si uleiul anual, poate de aceea a rezistat atat cu el fisurat, in orice caz e interesant ca si la tine tot cel de la cilidrul 3 a avut probleme. Mi-am zis, ca daca il il vad pe strada pe "Dobitoc", il calc, jur, noroc ca e din partea celalata a tarii. Asta mai mult pentru ca a promis si a "jurat" ca nu are nimic masina, iar eu Dobitocul Nr. 2, l-am crezut, m-am dus acolo sa vad minunea, am vazut ca motorul e bibelou si l-am crezut . Deci sa invatati din ce zic eu, pentru a nu intra in clubul meu, la care sunt membru de onoare .

Dupa ce am rezolvat culbutorul cu pricina, am mai incercat un 5000 - 6000, dar simptomele au ramas, in schimb nu se aprindea pe bord nimic, asta ma duce cu gandul ca sa taiat alimentarea, pentru ca motorul sa oprit complet.
Cand am facut un plin, ca sa vezi, merge brici in 6000, nu prea vreau sa sar la concluzii dar pare ca e limitat la consum mic sau nu e presiune destula. Pe autostrada am mers cu 170, in 4000 RPM cu vant din fata si super incarcat.

Si la mine culbutorul de la cilindrul 3, mai cu seama de la evacuarea gazelor, a fost fisurat mai de mult si se pare ca am mers mult cu el asa fisurat si chiar m-am luat la "intrecere" cu masini tari , gen BMW si am ajuns la aberanta viteza de 160 km/h, hahahahaha ce bou sunt

In fine, Astra bate si defect, alte masini ! bine inteles, depinde de defect Embarassed

Cu bine.
  • KiD

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2007

  • Mesaj Privat
sadang a scris:
Era sa uit. Bineinteles ca m-au mancat degetele si aseara am dat jos ECU. L-am desfacut si m-am uitat pe acolo la contacte, cu diferite lupe si chiar cu un microscop. dar n-am vazut nimic deosebit. Nici un contact desfacut, sau lipitura rece. Am luat o scobitoare si am miscat incet fiecare sarma de legatura intre placa si mufe. Totul e ok. Tind sa cred ca daca va fi ECU cel cu probleme, baiul e din soft nu din hard. Acuma ma duc sa-l pun inapoi (sper sa mai porneasca). Daca nu, probabil voi ajunge la unul din cei doi care stiu sa repare un ECU (1.7dti_edition2000 si dancuciureanu). Pun si niste poze cu ECU. Nu prea e nimic de reparat in el la nivel de home user.

Va tin la curent cu ce am mai mesterit.



salut
sarmulita asta la tine nu pare sa fi fost desprinsa nu?
la mine e in aer la un cap..

merge in 3 (p0302) dar are si momente cand merge bine.. din ce in ce mai putine au fost momentele..
e posibil sa fi fost din cauza asta sau am desfacut-o eu cand am desfacut capacul
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
"Sarmulita" nu are legatura cu problema dvs,verificati intai bujiile apoi bobina.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uita.
  • KiD

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2007

  • Mesaj Privat
nici daca atinge capacul? bobina am schimbat-o.. tot pe 2 imi da
incerc sa vad fara sarmulita aia.. ca am impresia ca atingea capacul
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu are nicio treaba sarmulita aia,cautati alte cauze.Verificat compresia pe cil 2,verificati injectorul cilindrului 2,probati cu alt ECU.
  • KiD

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2007

  • Mesaj Privat
M-am lamurit ca nu are nicio treaba Smile
Eu as merge pe injector.. pentru ca am mers foarte mult timp pe benzina de petrom. As incerca sa schimb 2 injectoare intre ele sa vad daca se muta eroarea. Exista vreun tutorial de montare/demontare injectoare?

Intrebarea mea e: cum "isi da seama" ecu ca are loc rateul? Am fost la un mecanic, unde am facut diagnoza, si zicea ca e vorba de scanteie
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR