Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Buna,

Dupa ce aproape o saptamana intreaga nu am avut probleme cu masina , ea mergand ca " unsa " ,din nou se pare ca " distractia " incepe! Am zis ca poate mai trebuie sa curat injectoarele ( depuneri .. din benzina...) si am cumparat ceva aditiv care se baga-n benzina la un plin ( am amestecat flaconul de 150 ml in 3 l de benzina si apoi l-am introdus peste benzina din rezevor). Am plecat acasa si inapoi in oras, drum de vro 4-7 km.... A doua zi am plecat la Arad ( 50 km) dar cand sa ies de pe strada voind sa turez putin mai tare motorul , hop si becul MIL incepe sa palpaie si masina sa se transforme in tractor , cu trepidatii mari la accelerare si palpait al becului. dupa vreo 2 km de mers asa , trag pe dreapta , opresc motorul , stau 1 min, repornesc si ....? surpriza ! motorul nu mai trepideaza insa becul de la avarie motor ramane aprins! Plec in continuare ( spre Arad) si totul e ok. Drumul prin Arad si inapoi acasa insuma in total cam 150 km, timp in care masina nu a mai facut nici o trepidatie sau altceva. Pornesc ok , turez pana la 4000-5000 nu se intampla nimic!Asta a fost IERI! Azi pun din nou testerul ( imi cumparasem o interfata OP-COM intre timp) si pe langa primul cod de eroare P0300 mai apare si P0303. Atata am citit sincer aici pe forum despre asta ca nici nu mai stiu de unde si de ce sa ma apuc"! Azi am mers cu ea cam 10 km si nu face deloc ... Sad
Deja nici ca mai stiu ce sunt cu prob astea... face cand vrea ea 1 zi 2.. apoi o sapt nu.. apoi iara face.. si tot asa!

Sfaturi?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
raul_bucatos21 schimba injectorul 3 cu altul si vezi daca se muta eroarea.
  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
ok...ms , am sa incerc asta..precizez ca din nou nu mai face nici cum Sad ... creepy!
  • wargasm

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Tocmai explicasem problema mai sus, dar na, ochii sunt pe porn, se pare
Skip ads

  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am fost la un coleg care se pricepe destul de bine la motoare , am desfacut rampa de inductie , functioneaza ok bobina , fiecare bujie in parte , si surpriza la bujia nr 3 ( cred... pt ca de aici imi si dadea eroarea cu missfire pe cilindrul 3 ) era f incarcata cu calamina. In locul unde intra bujia se vedea deasemnea ca intra si putin ulei , care conform cu ceea ce zice el urca din cilindru in sus si ajunge la bujie ...
Posibile probleme si cai de rezolvare :
Mi-a zis ca ar putea fi : segmentii de la pistonul 3 sa fie uzati , supapele.... am si o probl cu un tachet ( compensator hidraulic cum zice el..) care imi bate de ultima data cand am avut supriza sa raman fara vreo 1,3 l de ulei , nestiind cand am luat masina ca motoarele astea " papa" ulei.....nu prea am verificat uleiul de la schimb la schimb Sad greseala mea
Imi cer scuze daca m-am exprimat gresit , e doar ceea ce mai tin minte din spusele lui !
Poate cineva mai avizat, bun cunoscator stie sa-mi spuna clar ceea ce ar trebui sa-i spun la mecanic sa verifice cand (sa fac rost de bani prima data Sad ) ma voi duce la service!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sa-ti invatam noi mecanicul ce sa faca ? Pai el pe ce baza iti papa banii ?
Ori citesti topicul ori schimbi mecanicul, alege.
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Sã vã spun ce am pãþit ºi eu cu al meu EcoTeþ de 1.4 - z14xe

De ceva timp am un mers neregulat al motorului atunci când se aflã la ralanti -750rpm. Am tot zis cã mã apuc sã îi dau corpul clapetã jos, dar sincer, nu prea am avut curajul sã încep operaþiunea ºi sincer, nici nu ºtiu ce scule îmi trebuiesc!

Astãzi, dupã un mic tur de oraº, dupã ce motorul s-a încãlzit, am sesizat cã motorul, în ralanti, are un mers foarte neregulat, mai neregulat ca pânã acum. Am oprit maºina ºi m-am dus sã-mi fac cumpãrãturile. La întoarcere, dupã ce am pornit maºina (pornit la sfert de cheie), motorul, dupã vreo 15 secunde, s-a oprit! Pânã acasã, drumul a fost cam cu peripeþii pentru cã am cutie automatã...

Eu acum, acuz corpul clapetã ca fiind îmbâcsit ºi valva egr, plinã cu funingine. Ce pãrere aveþi?

Valva egr ºtiu cum s-o dau jos - Torx T40 dar pentru corpul clapetã, nu ºtiu ce scule mi-ar trebui. Mã puteþi ajuta, pentru cã nu am gãsit nimic în sensul ãsta ºi chiar am cãutat pe aici, pe forum!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai cauta ca este.
Skip ads

  • KOSTELUSH

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2012

  • Mesaj Privat
MA POATE AJUTA CINEVA VA ROG KU O BOBINA DE INDUCTIE PT ASTRA G Z16XE IN VEDEREA EFECTUARII UNEI PROBE IN IASI? MULTUMESC
  • mexes11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Buna,

As avea si eu o problema si rog pe cei care au avut aceleasi simptome sa ma ajute.
MAsina e o astra g motor Z16xe, o detin de 3 ani, am avut mai multe probleme pe parcurs , cele mai multe s-au rezolvat de la sine Smile.

Ce ma framanta acum e faptul ca, de vreo 3 saptamani aprox(nu face chiar tot timpul), dupa ce motorul ajunge la temp de 80-90 grade are anumite smucituri in a1-a si uneori chiar in a 2-a.

Ca sa fiu cat mai explicit , sa presupun ca pornesc de pe loc de la semafor las ambreiajul usor, calc acceleratia usor, si are o secunda de ezitare de parca s-ar taia alimentarea si ar da in nas.

E exact la fel ca atunci cand conduci o masina prima saptamana in viata ta Smile), doar ca aici este vorba de cu totul altceava, masina ezita o fractiune de secunda si dupa accelereaza si te baga cu capu in parbriz.
Mai simplu sa intelegeti o turez intr-a 1-a iau piciorul de pe acceleratie o las in frana de motor, si cand apas acceleratia parca se taie alimentarea si da in nas(fara sa pisc violent acceleratia)
Parca da sa moara motorul, si isi revine (desi nu are cum sa moara ca e undeva cam la 1800 ture) E destul de enervant , se intampla uneori si intr-a 2-a, dar nu tot timpul.

Oricum am obs ca doar dupa vreo 5-10 km de mers incepe sa faca , dupa ce se incalzeste motorul, cateodata mai rar cateodata mai des.

Motorul trage bine , nu am probleme, singura eroare stocata , e 0300, care am avut-o si anul trecut, insa am schimbat bujiile acum 7-8000 km, si a disparut, insa acum iar a aparut in iarna cand am turat masina in panta cu motorul rece si m-i sa aprins martoru si a mers in 3 pistoane.

Help PLS lucrez in domeniul imobiliar , si e destul de enervant sa merg pe teren cu clientii , si cand pornesc de la semafor sa ii bag pe clienti cu nasu in parbriz , sa creda ca acum mi-am luat permisul Smile)

Si pana la urma ma deranjeaza pe mine !

MErci anticipat!
  • wargasm

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ce zici tu, seamana a clapeta de acceleratie murdara, combinata cu posibil timonerie bulita.
  • b100rtz

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara ! sper sa gasesc niste raspunsuri , am cautat pe toate forumurile si nu m-am lamurit .
Problema este in felul urmator, am un astra g 2001 z16xe , de curand mi s-a aprins martorul de motor in bord, i-am facut testul agrafa si mi-a iesit 0443 si 0400 , valva purjare si egr ( principala simptoma era faptul ca masina pornea greu la cald si mofturi la putere, adica uneori tragea bine alteori nu prea)
M-am apucat si am demontat clapeta de acceratie am curatat-o perfect , am eliberat si orificul acela micut care face legatura direct cu valva de purjare , am curatat furtunele care fac legatura , totul era in regula.
Valva conectata normala nu functiona, nu deschidea la nici un fel de turatie , in schimb scoasa din mufa ei si legata la baterie functiona perfect.
Dupa multe incercari am descoperit ca pe mufa ei originala pe un pin vine curent normal 12,30 si pe celalalat pin masa nu era , aparatul de masura indica undeva la 0,004 . Am improvizat si pe pinul respectiv i-am legat un fir de masa la masina si pe celalat direct din mufa in pinul de curent.

Acum , valva montata merge in continuu fara intrerupere , rezervorul face un vid puternic si apar aceleasi coduri de eroare .
Marea mea nelamurire este legata de mufa, cumva ea are treaba si cu ECU ? cumva el sa ii dea "masa" cand vrea ?

Multumesc anticipat
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
ecu comanda respectiva valva ,nu cind vrea, ci tot timpul .....numai ca nu prea poti vedea cu aparatul de masura deoarece,este comandata in inpulsuri "sacadate".vidul il face pentru ca valva e deschisa tot timpul si admisia aerului in motor creaza acel vid....totusi ar trebui sa ai o supapa ceva la sistemul de aerisire(supra plin)a rezervorului).P0400 o sa se rezolve dupa ce cureti valva EGR ,nu sa rezolva prin curatarea clapetei de acceleratie.
  • mexes11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Va salut,

Nu am mai scris deoarece simptomele s-au diminuat semnificativ, la data aceea a facut in zilele respective de vreo 20-30 ori consecutiv smucitura.

De atunci am forjat-o un pic , nu am iesit din oras, insa i-am dat un 120 km pe langa Lidl Cluj Smile)

Oricum am observat ca facea mai des in momentul in care aveam in rezervor mai putin de 1/4 din cantitatea maxima. adica sub 13 l in rezervor

In ultima saptamana a facut maxim 2 smucituri in total si si alea "semi-smucituri" .

Ma gandesc sa fie din cauza condusului excesiv in oras, si sa fie anumite depuneri sau ceva. Nu am mai scos-o la drum lung de aproximativ 5 luni , si conduc cam 1000 -1200 km in oras pe luna.Puteti normal sa va imaginati ca cel mai mult in 1-a si a 2-a la orele de varf.

Revin oricum daca este cazul. Sper sa nu fie , oricum cred ca am sa merg sa imi curat Egr si clapeta la un baiat de la Opel, care mi-a mai facut operatiunea acum 2 ani si ceva cand am avut o problema in sensul ca m-i se oprea motorul in mers daca o scoteam la liber prin a 4-a sau a 5-a la aprox 100 km H.

O seara faina !
  • wargasm

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
De ce ai scoate-o pe liber la viteza aia? Smile
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Mie, spre exemplu, dupã ce am curãþat valva EGR ºi am reuºit s-o deblochez, dacã o montez ºi îi conectez ºi mufa, mi se opreºte motorul dupã câteva secunde. Am eroare cu privire la EGR ºi atât.

Precizez cã eu am gãsit o garniturã destul de ciudatã sub valva EGR. Are canal decupat doar unde acþioneazã pistonaºul, celãlalt fiind nedecupat (garniturã originalã GM).

Cu mufa scoasã, merge perfect dar am eroare stocatã ºi martorul de gaze, aprins în bord.

Aveþi vreo pãrere?
  • mexes11

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2009

  • Mesaj Privat
am vrut sa spun ca daca ajungeam intr-a 5-a adica la o viteza de 100 km h aprox, chiar daca reduceam in frana de motor a 4-a a3-a a2-a, in momentul in care o sciteam la liber m-i se taia alimentarea:) era de la valva ...dupa cum am spus s-a rezolvat dupa curatarea valvei si a clapetei. Si nu , de obicei nu o scot la liber intr-a 5-a, insa asa am observat atunci ca se manifesta problema si asa am ales sa ma exprim ..

Bafta!
  • wargasm

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am inteles. Incearca si cu alt ansamblu de inductie, vezi ce se intampla. Ieftin gasesti pe eaby.de, am dat 220 de lei cu transport
  • sisif1986

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2010

  • Mesaj Privat
sal am astra g 1.6 16 valve
si am intarzieri in acceleratie nu am nici un bec aprins in bord
masina aparent merge normal doar daca ii dau a doua la 30 asa se aude ca si cum ar trage aer fals brr
si accelereza mai greu dupa nu ai treaba
daca acclerezi tare din prima a 1 2 3 nu ai probleme ?
sa fie din aprindere ,bujii?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
cand e subturat motorul si calci acceleratia atunci face un rarrrait?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR