Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
am modificat titlul postului tocmai din dorinta de a fi cat mai sugestiv..
sunt unii carora nu le convine structurarea acestui forum..da, unele lucruri ar trebui puse altfel (dar am vazut ca adminii isi cam fac treaba..) dar multe dintre ele trebuie vazute ca si studii de caz...in nici un caz manuale de reparatii! cu solutii 100%clare...cam asa inveti si medicina...din cazuri, fiecare cu particularitatea lui....nu din manuale...astea iti dau doar idei..pana nu aplici si rationezi...nu faci nimic!
revenind..stiu ca a devenit un post lung, destul de greu de citit..dar vad ca sunt destui interesati...
ce se intampla..
am fost ieri la mecanicul recomandat si acesta mi-a ascultat povestea...destul de lunga (ca si postul meu..)...l-am admirat, sincer, parea ca stie ca sunt medic si ca descriu o evolutie....a fost rabdator, a facut o anamneza destul de ampla si apoi a susurat usor....
"aici sunt 2 chestii....banale sper...!"
eu plecasem setat de acasa sa cer curatare de throttle si schimbare de bujii....si asta am primit cu zambetul pe buze...fara sa spun nimic
asadar..
1. curatat throttle foarte sistematic...cu solutie ceva de la winn si mult aer comprimat, sters, periute, aer, solutii in toate cotloanele,suflat etc cred ca a stat pe el vreo 30 minute
2. scos bujiile ale puse acum 2 luni (Champion- scumpe, cred ca am luat cele mai scumpe 1 electrod)(apropo, nu sunt sigur, dar se pare ca nu sunt atat de frantuzesti cat scrie pe ele ci sunt facute chiar aici in Cluj, la fostul Sinterom!-aviz amatorilor) si pus niste bujii banale Beru conform codului de producator (ieftine...12l/buc)
3. pornit motor, resetat clapeta de acceleratie (pornea la 2500 ture initial), readus la relanti nomal (800-900)
4. verificat injectoarele, pe rand cu programiorul de diagnoza (la 4 mai simteam cate ceva, el a spus ca in ultima instanta, daca mai apar probleme facem o curatare chimica winn- atat injectoare cat si supape) si
DRUM BUN!
am asteptat aseara, am forjat-o dupamasa, dar cum a fost destul de cald in Cluj nu am fost prea increzator in rezultat, oricum relantiul e acuma relanti adevarat, fara hacuri. Asta noapte au fost vreo -3 -4 grade, deci eram narabdator sa ii dau drumul dimineata, sa o forjez pe rece sa aprind dracului becul ala!
nimic....pare ca e totul ok...nici o ezitare, nici un hac, nimic...

nu sunt cel fericit in momentul asta, mai astept cateva zile sa vad cum se manifesta dar se intrevede posibilitatea ca aceasta sa fi fost problema si eu sa fi fost "victima" fixurilor unora (totusi tot respectul pentru meseria de inginer)(fixul cu Champion si nimica altceva, refuz de a schimba bujiile la sugestia mea si ar mai fi...), ca norocul ca din punct de vedere al finantelor nu pot sa ii reprosez nimica...nu m-a taxat niciodata pentru testare, doar pentru manopere, etc..si si atunci decent!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai de la 8-900 la 2500 e cale lunga....si asta numai curatat mai bine throttle si schimb bujii ! Diferenta este atit de mare incit inclin sa cred ca ai scapat de probleme.
Eu dupa ce am curatat a doua oara throttle body de la ralanti de 800 am ajuns la 1150. Valoarea la rezistente am vazut ca s-a modificat dar am pus-o pe faptul ca la montarea capacului poate am prins alta pozitie. De asta am revenit aseara cu completarea .... se da contact, pornit dupa 30 sec ca sa memoreze noua valoare.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pot spune ca problema e rezolvata...chiar ca era o treaba destul de banala..a trecut mai bine de 1 saptamana si nu am mai avut absolut nici o problema, am mers in sarcina, am forjat, am urcat pante...totul se pare ca venea de la throttle-ul ala...si bujii.
Oricum, doresc sa multumesc tuturor pentru solicitudine si sfaturi...am invatat multe...
In ciuda lungimii destul de mari a acestui post sper ca vor fi si altii a caror probleme se vor putea rezolva (si) cu ajutorul acestuia cat si cu ajutorul celor care sunt trup si suflet clubului Opel (goes for you too Dan Cuciureanu Very Happy )
Alex
  • aliciacat

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 sport 1,4 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Valabil pentru alxgudeaAm vazut ca ai un opel cu motor de 1.4 - benzina.....ma interesa consumul in oras. Al meu (Corsa din 2002), care este de aceeasi putere cu 16V, ma cam "stoarce" de bani pentru cateva drumuri prin targ. Cam 10l/100 km....chiar si mai mult...Crezi ca e vreo speranta de reducere. Pot sa-i mai fac ceva?
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
........pt. alexgudea....se pare ca ma aflu exact in postura in care ai fost tu anul trecut.......exact de sarbatori........si cu aceleasi simtome la masina.....cand eram pe la pagina 2, si vedeam procentele de 90% ca ECU sa fie dus naibii...ma lua cu transpiratii reci..........
apropo bujiile NGK BKR6EK se potrivesc si la astra de Z16XE? sunt indicate?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Claudiu a scris:apropo bujiile NGK BKR6EK se potrivesc si la astra de Z16XE? sunt indicate?

6EK sunt mai reci decit 5EK cele indicate pentru Z16XE, merg si ele fara probleme.
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pentru claudiu..
imi pare rau, doar acum am vazut mesajele tale...
nu ar strica sa ne spui tot aici ce ai facut si rezolvat, eventual sa adaugi un link la topicul deschis ca sa fie legate cele doua...
ce mai vreau sa iti spun...mi se pare ca lucrurile se repeta, in sensul ca din nou sesizez tremuratul la pornirea la rece (la temperaturi exterioare scazute), din nou in sarcina mi-a aprins MIL dar nu m-am mai dus la mecanic fiindca s-a stins de la sine dupa 2 zile de mers impecabil...a venit vremea mai calda si problema a disparut si de aici concluzia ca e iar clapeta de acceleratie....cand am timp si chef ma duc la o curatare profi la mecanicul meu si gata...
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ceau...

Eu din fericire nu am mai avut probleme....dar nici benzina de la petrom sau lukoil..nu am mai bagat...ce pot sa zic e ca de curatat am curatat toate furtunele care vin din motor si intra in corpul de admisie...mai mult am curatat si 'diuzele' unde vin furtunele....in sensul ca am bagat furtunul de aer comprimat si le-am suflat....unul micut era asa de infundat ca nici la 4 atm. nu s-o eliberat....asa ca am apelat la o mica litza...sarma...de am reusit sa-l desfund....si cu ajutor de la un spray de curatat carburatoare.

sa stiti ca nu am folosit sarma si am lucrat ca si taranul....finutz...si usor...mai ales ca era vorba de un furtun subtire care venea din partea superioara a motorului si intra undeva langa clapeta de acc. spate...locul era plin de ulei uscat ...coclit....

ma gandesc acum daca mai are loc sa schimb bujiile cu altele ?

din cate stiu eu bujiile "reci"....lucreaza mai bine la temp. ridicate? iar cele "calde"...la temp. joase?
https://www.clubopel.com/vie...32&highlight= aici e linkul cu discutia care am inceput=o eu
Skip ads

  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Marti seara am ajuns acasa si am oprit masina am simtit ca vibreaza mai tare decat de obicei. (masina a functionat ok pana in momentul in care m-am oprit)

Initial am crezut ca nu este grav…drept pentru care nu am dat atentie…insa miercuri in drum spre serviciu masina a inceput sa vibreze mult mai tare, iar raspunsul la acceleratie era greoi.

Primul lucru care mi-a venit in minte a fost ca am o bujie dusa…drept pentru care am luat masuri si azi am schimbat bujiile. Totul a fost OK pentru vre-o 10 minute…dupa care iar a inceput sa tremure.

Simptome :
- tremura din toate incheieturile, atat la relanti(care e stabil, de altfel ) cat si in mers.
- se tureaza greu si neregulat, lipsa de putere, zgomot foarte ciudat motor .
- evacuarea se aude exact ca o mitraliera , insa e regulat zgomotul cu pauza scurte (puf_puf___puf_puf )

Acum , daca e cineva din Bucuresti acest tip de motor, Z16XE, sau cineva care are o bobina de la el sau compatibila si este binevoitor si ma poate ajuta sa luam pentru 5 minute bobina de inductie si sa o punem pe masina sa vedem daca de acolo e buba.

LE: Acelasi model de bobina de inductie este prezenta si pe x14xe z14xe c16sel x16xel z16xe z16yng prezente pe astra, vectra si posibil si pe corsa
multumesc anticipat celor care se ofera.


Ultima modificare facuta de OctavianM la Vin 25 Jan, 2008 10:38 am, modificat de 2 ori in total
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Citeste :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11696
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11561
asta https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295 parca ar merita de incercat macar
Caz similar : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11574

Ai citit cod eroare stocat ? Ma contactezi pm daca nu te descurci.
Ieri ar fi dost o sansa la Polivalenta sa gasesti unul de proba la un coleg https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13040
  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc Dan pentru sfaturi...sper sa reusesc sa imi fac timp liber sambata sa ma uit la ea.

M-a ajutat Maiandrei cu testerul inainte de a schimba bujiile si aveam 2 erori prezente:
1. Missfire pe cilindrul 1 (parca)
2. Multiple cylinder missfire

Iar aseara, la polivalenta, Al3xz s-a uitat la bujii si a cea de pe cilindrum 1 (primul cilindru de la stanga la dreapta) era uda.

Cel mai asemanator caz pe care l-am gasit pe forum a fost cel al lui cosmino: https://www.clubopel.com/vie...t=bobina+inductie
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
A lui cozmino nu e ca la tine ! La tine rampa bobine mai degraba este ca la mine https://www.clubopel.com/vie...;highlight=bujii. Poate gasesti una de o proba, nu cumpara ! Poate fi ECU si atunci te ajuta Mihai.
Un caz asemanator, exact aceleasi coduri eroare si culmea ca pe cil 1 ! au fost de la un filtru de aer sport (conic), intra apa si avea misfire plus detonatii. Problema era ciudata ca era indragostit de cil 1, de parca altele nu-i placeau ?!
Succes, trebuie sa gasesti un coleg in Bucuresti cu Z16XE, poate cunoaste maiandrei pe cineva...
Citeste https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13040 si vezi care are Z16XE si e mai coleg Laughing
Skip ads

  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
@OctavianM - daca mai ai nevoie de bobina pt proba ma poti contacta la 0727142566 - Marius
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu nu era vorba de bobina, ci de manifestare, simptome; daca nu reuseste sa gaseasca o bobina de schimb va trebui sa le inversam sa vedem ce se intampla.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
fa o proba si mai vedem
  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Mii de multumiri celor ce mai ajutat!

Azi am incercat bobina de inductie de la Marius T si masina meargea cam la fel... A urmat o curatare a EGR-ului si mergea fara probleme.

Marti dupa examen (sesiunile astea sunt crima pt studenti Embarassed )sper sa apuc a cumpar o bobina de inductie noua sa ma bucur din nou de masina.


Ps.: Dupa ce am montat bobina lui Marius T si am pornit masina am observat ca din toba esapament pe langa un fum mai colorat mai se scurgea si un lichid, nu stiu daca era benzina sau apa. Puteti sa imi spuneti si mie daca este vre-o problema din cauza acelui lichid, deoarece de fum nu imi fac griji pt ca dupa o plimare mai tare unde a vazut 6000rpm nu mai il scotea


Inca o data multumesc mult tuturor celor ce m-au ajutat
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu inteleg cum :
si masina meargea cam la fel
...
Pai care e concluzia ? Bobine , EGR ... ?
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce am montat bobina de la masina mea tot nu disparusera toate problemele ( in jurul a 3000rot/min in sarcina aparea un tremurat ). Dupa ce am curatat putin EGR-ul a disparut si aceasta problema.
Concluzia este ca trebuie o noua bobina si o curatare serioasa de EGR.

Acel lichid cred ca era condens, nu cred ca e nici o problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Condensul este absolut normal. Curata bine RGR si throttle body. Schimba bujii si verifica intrefierul la ele,
  • OctavianM

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2006

  • Mesaj Privat
bujiile sunt noi, NGK BKR 5 EK, si o sa le verific inainte sa montez noua bobina

cu throttle body ne-am uitat ieri la el si era destul de curat, dar cand o sa am mai mult timp liber o sa curat si EGR-ul si clapeta de acceleratie bine
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR