Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut Alex.

EGR la mine poate e cel mai simplu, e in spatele motorului, se desface in 2 minute, este la vedere.
Throttle Body e curat, am curatat si EGR zilele astea, am si verificat cu bateria daca functioneaza si o face calumea.
Am curatat borne, verificat fise, curatat contactele la ECU.
Altceva nu mai stiu ce sa fac.
Singura solutie mi-a ramas sa verific injectorul 3.

Intrebarea este, daca ar fi injectorul, de ce nu imi da si eroare de injector ?


ms
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
aquagen ...........degeaba verifici injectorul nr. 3...sansele ca defectul tau sa fie injectorul, sunt reduse rau de tot...oricum defectul asta e de cunoscut...si eu am patit-o la fel acum 2 ani...si am avut aceleasi coduri de eroare...ce le ai si tu...la mine problema a fost de la benzina proasta ce am bagat-o...si cu timpul si-a revenit motorul..."haraiala" aceea de la motor...vine de la ECU...in mod normal daca sonda lambda "simte" elemente chimice care pot dauna catalizatorului...automat comanda ECU-ului intreruperea alimentarii cu benzina a injectorului 3, tocmai in ideea protejarii catalizatorului...

Ar trebui sa ne povestesti mai multe despre defect...si sigur ti se va raspunde.


Acum ce e ciudat la tine e faptul ca nu ti se aprinde beculetzul portocaliu...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mersi de raspuns.

Se mai aprinde cateodata Check Engine cand il chinui tare, dar scot borna de baterie si serbus.

Nu stiu ce sa zic. Am citit o gramada de forumuri pe tema si am aflat ca ECU la Z16SE se defecteaza foarte des, iar atunci incepe sa dea vina pe unele componente din masina, adica senzori.

Am capul impuiat deja cu detoate, nu mai stiu ce sa cred.
La service mi-e frica sa merg, sincer, nu prea am in TM service de calitate si ma pregatesc si de concediu, adica no money for car.

Ai spus sa povestesc mai mult despre problema.

Pai, in primul rand eu nu ma pricepeam la masini, aproape deloc si nici prieteni apropiati nu aveam care sa ma ajute cand am cumparat masina.
Acum treaba sta altfel, masina mea a devenit un experiment, adica, din pacate experimentez pe masina mea si zilnic aflu cat de bou am fost si increzator in cel care mi-a vandut-o. Am mers pe incredere ca eu asa sunt, daca spun ceva, asa este. Ma rog, pot zice ca am luat teapa.

Persoana de la care am luat masina a rupt ledul de la Check Engine cu o surubelnita, ca sa nu mai apara erori de ECU, cel putin sa nu se aprinda. Eu am desfacut ceasurile in bucati si am lipit un led inapoi la Check Engine. Am fost la tester si a fost resetat tot, apoi au aparut 3 erori care sunt si acum. 0500 0300 0303, cam atat.

Simptome:

Daca nu am pretentii mari de la masina, adica supraturare, depasiri scurte supraturate, demaraje si acceleratii rapide, motorul merge perfect rotund, porneste la prima cheie totdeauna ca e rece ca e cald.

Deci o chestie importanta e urmatoarea:

Daca o turez pe loc pana la 6000 RPM, si o las sa mearga in relantiu, cateodata se oprea de tot, cateodata incepea sa mearga cu vibratii mari si tot motorul se misca foarte tare, in relantiu. Daca opresc tot si pornesc din nou, merge rotund din nou, fara probleme.

Daca turomentru nu ajunge la 5500 - 6000 RPM nici nu as stii ca e o problema la motor, ca isi revine dupa ce dau cheie din nou. Si mai nou am scos fisele pe rand de la 1 la 4 sa verific daca am scanteie in momentele cand motorul trepida foarte tare cum am spus si mai sus, dar scanteie este tot timpul.


Chiar nu mai stiu ce sa fac, cred ca voi evita plaja de 5500 - 6000 RPM.

Si as fi curios , ba chiar insist sa aflu daca altii cu erori de 0300 au aceleasi simptome la 5500 RPM.


Bafta....
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
i9nteresant ceea ce spui tu...sincer nu ama juns sa forjez pana la 5-600 ca la mers mai in sarcina mie imi aprindea becul.....in special mi s-a intamplat asta iarna si la urcare de pante...daca acceleram mai lent treaba nu se intampla...
acuma am uitat sa te intreb ceva....
throttle cum l-ai curatat? doar cu wd40 asa, pe sus?
daca raspunsul e da...atunci mai am un sfat pentru tine...trebuie dat jos, murat succesiv in soltuii adevarate..gen carburol si suflat de numa-numa cu aer comprimat...
la mine asa s-a cam rezolvat....
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
chiar ca sunt interesante simptomele tale...dar as vrea sa-ti spun ca scoaterea bornei +, nu inseamna ca si eroarea se sterge din calculator...am patit-o eu recent in ultimele 2 saptamani...adica am avut eroare in bord P0400, am scos borna de +, am lasat-o 30 de minute am pus borna la loc, am setat casetofonul...am pornit-o si becul nu s-a aprins...in schimb am mai facut testul "pseudo-agrafa"...si binenteles ca eroarea era acolo...apoi am spalat EGR-ul...chit ca mergea struna...si dupa un drum iar mi s-a aprins beculetzul....iar am scos borna....si din noua povestea spusa mai sus...ieri am vb. cu un amic ce are un program pentru teste si mufa pentru calculator...si am sters eroarea din program...am refacut testul "pseudoagrafa"...si nu mai aveam nici o eroare...

Acum o sa vedem daca o sa-mi mai dea erori...oricum mi-e teama sa nu fi stricat valva EGR, atunci cand am efectuat operatiunea de curatire...si m-am tot jucat la baterie.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Erorile stiu ca raman in ECU memorate, dar Check Engine-ul ma enerva cand statea aprins.
Stiu si ca atunci cand nu ai erori in ECU, masinuta cu cheie se aprinde 3 secunde si se stinge inainte sa dai cheie.
Daca ai erori se stinge doar cand pornesti motorul. Ma rog, astea le stiu deja.
Eu cred ca nu am probleme cu EGR, am placuta de anulare si anulare din soft. Mai am o palcuta care nu anuleaza EGR, deci am mers un timp si cu una si cu alta, pot spune ca atunci cand merg cu ea anulata, merge mai rotund motorul. Oricum mare branza nu face EGR ala pentru noi, decat ca la turatii mai mari iese un pistonas din el si nu mai permite recircularea gazelor.
Mai mult face sonda lambda si celelalte care comanda amestecul.

La z16se, EGR e cu bobina, am vazut ca la alte modele de motor si EGR difera.

Throttle Body sau clapeta de accelerare este curata, am sters-o doar desfacand burlanul negru, nu am dat jos toata jucaria, dar, era curata si atunci, fara funingine si alte mizerii, cum vedem ca scriau altii. Era doar putin maro, ca un ulei fin, atat. Nici macar inegrit nu era.

In legatura cu turatiile inalte, eu avand Automatic si mod Sport, cand accelerez cu el pornit, acul sare intr-o secunda la 5000 daca o calc, deci inevitabil ajung la plaja 4500 - 5500, cutia comanda altfel acceleratia in mod Sport, facand masina mai nervoasa chiar si cu 84 cai cat am, care stiu bine ca sunt destul de putini.

Interesant este ca dupa ce am curatat pompa de benzina din rezervor si am scos toate impuritatile de acolo, am spala plasa-filtru de la pompa, am reusit sa ajung si la 6500 de ture. pana atunci, murea la 5000.

Ce credeti, pompa de benzina poate fi problema ? Nu are debit destul ? Cum as putrea sa verific puiterea de pompare ?

PS: Dupa cate vad eu, multi au cate o problema, deci cred ca mai bine ma resemnez, multumit cu ce am si nu caut sa agravez mai mult problema. Se pare ca motoarele astea de Astra sunt niste bunicute batrane dar bune, odata tusesc, odate le dor incheieturile, etc.
ms
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
"Puterea de pompare", cum ai zici tu, a pompei de benzina se verifica cu un manometru de presiune plasat pe rampa injectoarelor .
Daca nu ma insel la z16xe/se presiunea nominala in rampa ar trebui sa fie 3,8 Bar.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Eu personal am vazut si filtre de benzina infundate total si pompe de benzina obosite,dar la modul ca uneori nu porneau
Skip ads

  • wargasm

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut Tuturor,

Am o Astra G Z16XE, 2002 si mi-a detectat si mie eroarea P0303. Problema ca "elicopterul" mi-a aparut doar cand am prins 140-160. A inceput sa palpaie dupa care a ramas aprins in bord. Asta se intampla acum 2 zile, pe A2. Ieri a ramas aprins si seara i-am facut testul "pseudo agrafa".
Astazi, beculetul s-a stins. Tin sa precizez ca masina a mers normal, fara sa se inece sau motorul sa se oprasca in mers. Benzina folosita a fost 95 de la petrom.
Mai am motive de ingrijorare, daca beculetul s-a stins?
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Dragi colegi,de ieri ma incadrez si eu in categoria celor cu probleme.O sa scurtez povestea ca sa nu plictisesc pe nimeni Smile .Ieri ma dadeam cu masinuta prin oras si brusc incepe sa mearga in 3 pistoane.Am pus diagnoza pe ea si aveam,bineinteles p0300,ulterior,dupa o plimbare scurta a aparut si p0304.Egr-ul este curat,throttle este curatat si el,inclusiv "orificiul" problematic.Verificat injectoarele si sumt ok,dupa parerea mea mai reman doua cauze posibile:blocul de inductie sau ECU.De la voi vreau sa-mi spuneti daca mi-a scapat ceva sau daca aveti alte idei de cauze ale problemei.
Totodata as ruga un coleg din Brasov daca este dispus sa-si piarda 20-30 min cu mine pentru a verifica blocul de inductie pe maina lui.
Va multumesc!
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Buna,

Chiar crezi ca e blocul de inductie?...daca te uiti pe acest topic si nu numai poti vedea ca mersul in "3 pistoane"..poate avea multe cauze.
Daca ne poti povesti mai multe despre problema eu cred ca se poate gasi o soluite. In primul rand sa ne zici daca martorul din bord a ramas aprins si daca in momentul in care accelerezi masina peste 3000 de ture, martorul incepe sa clipeasca, si totodata motorul sa functioneze in 3 pistoane.

Ca si fapt divers din cate stiu eu ...daca blocul de inductie e defect...din momentul in care ai pornit motorul trepidatile si mersul in 3 pistoane incepe, si-ti dai seama ca si erorile nu pot fi de genul "miss-fire"...pe cilindrul 4. Si eu am avut acelasi gen de probleme si dupa o luna nu am mai avut nimic...la mine a fost din faptul ca de "destept" ce am fost am bagat 800 g de benzina cu plumb...si dupa aia degeaba am bagat eu 30 de litri de benzina 100 carrera, ca plumbul din benzina, cat a ramas el, nu se dizolva si nici nu se amesteca...iar in momentul in care s-a depus pe elementii sondelor lambda...tot miss-fire am avut. Nu-ti povestesc ca 3 mecanici, mi-au spus ca 100% e blocul de inductie, ca modelul pe care-l am eu are "boala" asta si mai ma sa cumpar un bloc de inductie nou, care ma costa o gramada de bani. Indiciul care m-a facut sa nu cumpar unu a fost foarte simplu. Din cele citite pe forum am vazut ca sondele lambda functioneaza numai dupa ce motorul ajunge la temperatura optima de functionare (90 de grade), no si dimineata cand porneam motorul puteam sa-l turez de draci avea ca nu aveam mersul in 3 pistoane si beculetul din bord nu clipea. Iti dai seama ca daca era dus bloculd e inductie, nu puteam face asa ceva.
In privinta EGR-ului, eu zic ca ar fi bine sa faci niste masuratori, ca nu strica, chiar de curand am avut si eu niste probleme cu ea vezi topicul de aici

PS...Daca se poate nu strica sa ne spui si ce model de opel conduci...si ar trebui sa ne spui toata povestea ca nu ne plicitsesti.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Opel Astra G,motor z14xe.La mine au inceput brusc problemele,in timp ce mergeam.Benzina,teoretic,nu ar trebui sa fie pentru ca am alimentat cu doua zile inainte sa-mi faca figuri.Codurile de eroare dupa 5 min de mers sunt:
OP-COM 080114 - PC based diagnostic tool

Control Unit:
Control Unit:
Identifier:0x1591

Total number of fault codes: 3

P0300 - Misfire Detected at Low Fuel Level
(0B) - Not present

P0300 - Multiple Cylinder Misfire Detected
(00) - Not present

P0304 - Cylinder 4 Misfire Detected
(00) - Not present
Egr-ul l-am curatat,e ca nou,la fel si clapeta.Rateurile sa manifesta la accelerari bruste,daca accelerez usor nu se mai simt sau se simt foarte usor.De obicei apar pana la 2500rot/min,atat la rece cat si la cald(totusi sunt mai puternice la cald).Bujiile le-am schimbat,crezand ca ele sunt de vina(la 105.000km erau gm-urile originale),dar nu s-a schimbat nimic.Ce mi s-a parut ciudat este ca nu era niciuna afumata...
Skip ads

  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
...la rece cand pornesti motorul martorul din bord e aprins?...daca accelerezi clipeste?
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Martorul mi-a clipit tot drumul si apoi a ramas aprins,dar doar cu motorul cald.cu motorul rece nu se aprinde deloc,dar se simt rateurile.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
bobina de inductie...nu e problema...100%....si la modelul tau ca si la al meu, fiecare cilindru are cate o bobina de inductie, legate in serie...cand se duce una..ar trebui schimbate toate...dar motorul nu sta in relanti...si accelerat se aude bataia aia de piston care merge in gol...oricum sunt simptome muuul mai grave decat ce ne spui tu.

...Ar trebui sa verifici modul de prindere a bujiilor...am avut o problema pe chestia asta...din cauza ca nu am strans bine bujiile imi fura curent...verifica daca fisele de bujii sunt bine prinse pe elementul bujiei, verifica masa la masina...vezi daca e oxidata.

Dac asunt ok...verifica modul de functionare a sondelor lambda...compara cu parametrii din fisa tehnica...ar trebui s afie pe forum pe aici
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ai zis ca ai schimbat bujiile, si ca ele erau umede, e normal sa fie asa pentru ca in momentul in care tie ti-a aparut eroarea in calculator, si cand martorul a inceput sa clipeasca, ECU, taie automat alimentarea cu benzina a injectorului, 4 in cazul tau, neavand benzina, nu mai era cazul sa ai si buje umeda.

Eu cred ca benzina pe care ai bagat-o ultima oara, e de proasta calitate...iar prima sonda lamba a detectat ceva ce poate dauna catalizatorului, de aici si "mersul in 3 pistoane"... avantajul acestor sonde e ca ele au un sistem de autocuratare...dar asta se petrece in timp...o solutie ar fi sa scoti toata benzina si sa incerci sa inlocuiesti, de proba, prima sonda lambda..aceea care e chiar pe galeria de evacuare...am vazut ca exista si metode de a curata electrodul sondei...dar eu nu am gasit substanta
  • phyl

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2003 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Motorizarea masinii mele este Z16SE si ma confrunt cu aceeasi problema P0303. La mine simptomele incep mai devreme adica pe la 4500 indiferenet de regim de mers (sarcina/pe liber). Martorul "elicopter" sta apins in permanenta iar in momentul in care ajung la turatia respectiva, motorul merge intrerupt cand accelerez clipeste (cum iau piciorul de pe acceleratie nu mai clipeste dar este aprins). Opresc motorul (tremura de zici ca se rupe in doua) apoi la interval de 30 sec il pornesc si merge perfect pana cand ajung iar la turatia respectiva.
Poate din cati suntem reusim sa identificam cauza si sa rezolvam problema.

P.S. EGR este degripat si curatat, clapeta de acceleratie curatata inclusiv orificiul cu bucluc, am pus solutie de curat injectoarele, verificat fise, bujii, iar benzina folosesc numai 95 de la Petrom
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La mine a fost bobina de inductie bulita.La rece mergea aproape normal,dar cand se incalzea facea figuri.Rateurile erau pe pistonul 4.
  • Claudiu

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2002 Z16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mai 2006

  • Mesaj Privat
cristi_bv a scris:La mine a fost bobina de inductie bulita.La rece mergea aproape normal,dar cand se incalzea facea figuri.Rateurile erau pe pistonul 4.


ai fost la mecanic si ti-a spus ca bobina de inductie e stricata?...la motorul meu Z16XE, toatele bobinele sunt legate si sigilate intre ele, si daca ar trebui sa le schimb trebuie sa schimb toata "rampa" de bobine...care costa...

sa-ntelegem ca daca aveai rateuri la 4, bobina de pe cil. 4 e stricata?...poti sa ne povestesti cum ai efectuat reparatia si cum de ti-a zis mecanicul ca bobina e defecta. e interesant defectul tau ...si mai ales cuza problemei.

Multumesc

@phyl...poti sa ne dai mai multe detalii...ceea ce banui tu ca a provocat defectul.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
In momentul in care se incalzeau bobinele,cea de la cilindrul 4nu mai functiona(cel mai probabil strapungea in izolatie).Cert este ca avea mirosul specific de bobina incinsa(la fel ca si la transformatoarele clasice arse).Nu am fost la niciun mecanic,eu am reparat-o.Am verificat EGR,clapeta,injectoare,ECU si in ultima instanta am ramas la bobina pe care am si schimbat-o si de atunci e ok.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR