Ai uitat parola?


  • flopem

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
frana de mana e trasa de tot si nu prinde aproape deloc..doar putin!
cum se regleaza?..de unde?..ce chei pls?
e vb de opel corsa 2001 motor 1.0
  • ZouZou

  • Mesaje scrise: 835
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DT din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2007

  • Garaj Mesaj Privat
exact nush sa-ti spun pt ca nu am incercat sa o reglez. dar langa maner,la inbinatura dintre plastic si piele, se scoate destul de usor partea de piele. apoi cred ca o sa-ti dai seama ce chei si cum tre sa faci.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,432
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Scoate ornamentul de la frina de mina si vei gasi o piulita de 10, o stringi pina mai mult de 8 dinti nu reusesti sa o tragi
  • codrin

  • Mesaje scrise: 434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Daca pe spate ai tamburi si nu discuri , ar trebui sa verifici mai intai sabotii si sistemul de autoreglare al distantei dintre saboti si tambur . Asta din urma se mai gripeaza si frana nu mai lucreaza cum trebuie . Pe langa cursa lunga a franii de mana , alt simptom al functionarii defectuoase al sistemului de autoreglare este cursa mai lunga a pedalei de frana . Ai observat asa ceva ?
  • severin

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
salut! si mie imi tine frana cam sus...eu am desfacut un capacel in spatele manetei...cred ca e scrumiera pt pasagerii din spate si acolo am gasit 2 suruburi de 10...nu s-a umblat niciodata la ele pt ca se vede vopseaua din fabrica..alea trebuie stranse?cand am luat masina nu puteam sa plec cu ea de pe loc cu frana trasa..totusi m-am "ambitionat" de cateva ori si am plecat cu ea trasa....ba chiar am urcat-o pe trailer cu frana trasa...de atunci tine cam sus si la pante mari o cam ia la vale....nu prea stiu cum sa o reglez..poate ma ajutati...mersi
  • suleacosti

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa Z10XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
ce inseamna "sistemul de autoreglare al franei"? unde e? dc pot sune asa. La mine de ceva vreme, tine mai sus frana de mana, pedala parca coboara mai jos si se aude si un scartait in spate la apasarea pedalei de frana.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 856
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mar 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Poate a venit vremea sa schimbi sabotii.
  • mizzoi25bebe

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa Z10XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salut!
Daca pot fi de folos, pentru o corsa din 2001…
Cea mai simpla metoda este sa desfaci ornamentul franei de mana si sa reglezi de acolo piulita de 10, insa nu poti stii daca nu cumva – asa cum spunea ‘”codrin” – iti sunt uzate ferodourile de pe saboti...Depinde de nr. de km. pe care-i ai si dar si de modul in care conduci....
Daca ai “carne” pe ei (un minim de 2.5-3 mm, parerea mea) o mai poti regla inca, dar sunt semne ca tre’ sa schimbi sabotii...Deci, cea de-a 2 –a metoda e sa reglezi din furca sau distribuitorul de pe puntea din spate, care face legatura dintre cablul franei de mana si cablurile care duc la grupul de saboti al fiecarei roti. Am spus “furca” destul de impropriu, desi la majoritatea masinilor chiar arata ca o furca...E de fapt un tub de metal cu diam. de cca. 1.5 cm, decupat pe lungime cam ¾ pe o lungime de cerc de cca 1 cm daca imi aduc bine aminte. La un capatul al tubului o sa gasesti o piulita de 13 parca pe care o poti strange pentru a tensiona cablurile. Poti strange cate putin si proba ca sa nu ai surprize. Rotile, dupa strangere, fara frana de mana trasa, tre’ sa se invarta lejer, fara a se opri dupa cateva rotatii. Atentie aici, am vazut pe cineva care a strans cam tare si dupa un drum de peste 30 de km, i s-au incins tamburii... Crying or Very sad
O alta metoda este accea de a regla sabotii. Nu e nimic de speriat, tre sa dai roata jos, sa desfaci capacelul de la tambur, apoi cu o cheie tubulara de 27 daca tin minte bine si un levier sanatos, tre’ sa desfaci piulita. Necesita ceva efort, e stransa f. bine. Dupa aceea extragi tamburul, care e f. posibil sa nu iasa cu mana: poti uza de 2 surubelnite pe care le introduci cu atentie intre taler si tambur si cate putin din fiecare parte, fortezi usor iesirea tamburului. Atentie, sa nu ai frana de mana trasa! Daca masina e mai veche si a umblat ceva in viata ei, nu ar fi rau de “descongestionat” nitel tamburul cu un ciocan, dar cu lovituri usoare nu sadice, inainte de a-l scoate – conteaza f. mult, o sa vedeti.
Dupa ce l-ati dat jos, o sa vedeti intre saboti, o tija reglabila, cu ambele capete tot in forma de furca, Aceasta, are catre extremitatea dinspre fata masinii, o zona filetata, cu o piulita(dintata i-as spune eu, pentru a fi actionata cu surubelnita) si o siguranta lamelara pt. a preveni dereglarea piulitei. Se ridica usor siguranta, si se destinde prin actionarea piulitei in jos, tija care va impinge pe masura ce deplasati pilita, sabotii. Fiti zgarciti cu numarul de filete pe care le trece piulita: mai bine probati cu tamburul usor strans si frana de mana decat sa fie prea puternic – riscati sa va “coaceti” ferodourile, care o data “prajite” numai frana nu o sa aveti. Aveti grija sa calce bine siguranta pe piulita, sabotii sa fie la locul lor (se pot deplasa la scoaterea tamburului in jos, iar pistonasele cilindrului de frana pot sa nu mai calce corect pe capatul sabotlui pt. a-l actiona iar dupa aceea sa va intrebati de ce apare semnul cheitza+masina in bord...), puneti inapoi tamburul, strangeti bine, puneti roata si .....km fara incidente!
V-am salutat!
p.m. Imi pare rau ca nu va pot pune niste poze - strumful meu l-a rezolvat de curand - dar poate intr-un viitor nu prea indepartat o sa postez. Si inca ceva util sper eu: vedeti ca pe punte cablurile metalice ale franei de mana care duc catre fiecare din tamburi, trec printr-un ghidaj deschis, in forma de U. Nu ar fi rau sa puneti niste vaselina - parerea mea, sa acoperiti ghidajul cablului, efectiv - pentru a face mai lejera tragerea franei. O sa fie o surpriza usor sesizabila, dar placuta! Incercati! Nu dauneaza cu nimic, chiar ajuta la frecarea dintre cablu si ghidaj.
  • andrei_lacra

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
cine imi poate spune cum reglez frana de mana la opel corsa c,sau sa0mi dea un link ceva.as fi recunoscator.ast e-mail la andrei_lacra2002@yahoo.com.
multumesc
Andrei
  • szilid

  • Mesaje scrise: 395
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z10XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Desfaci la maner si ai o piulita care trebuie sa strangi, asta daca nu sunt sabotii prea uzati, in cazul acela trebuie sa schimbi sabotii.

Discutia o sa fie mutat la sectiunea Opel Corsa, sa fii mai atent unde postezi.
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 609
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ca tot suntem la frana de mana, cum se echilibreaza forta pe fiecare dintre roti?
  • catalin86

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Am o Corsa C din 2001, 1,7 DTI, 55 Kw, in 3 usi, si mi s-a rupt cablul de la frana de mana. Pe la toate magazinele de piese m-au tot intrebat daca este pe dreapta sau pe stanga. A avut cineva nevoie de schimbat cablul si stie pe ce parte este? As vrea sa stiu daca se poate si lungimea cablului, deoarece de la fiecare magazin mi s-a propus cate un cablu de alta lungime. Va multumesc.
  • catalin86

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Nu stie chiar nimeni ? Ar trebui sa dau maine comanda si nu stiu pe ce parte este....
  • puv56

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z10XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
la magazinul de piese auto nu se foloseste seria de caroserie de pe certificat?
  • catalin86

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Corsa din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Apr 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ei folosesc numarul de identificare, cred, dar toti m-au intrebat daca este pe stanga sau pe dreapta. Nr de identificare este W0L0XCF0814131208. Poate cine sa caute pe un site specializat, daca este pe stanga sau pe dreapta si ce lungime are? Sau macar sa-mi spuneti un site unde as putea gasi astfel de informatii? Va multumesc.
  • Leonardbraila

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2010

  • Garaj Mesaj Privat
cel mai bine te duci la mecanic se baga sub masina si vede ce este rupt stanga sau dreapta plus ca vede si lungimea la cablu.eu asa facut saptamana trecuta 120 ron ma costat tot cablu de la maneta pana la roti st-dr.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,122
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B12XER din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
UP
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 797
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Dec 2007

  • Garaj Mesaj Privat
imi lipsea UP-u pe ziua de azi ! a devenit cumva un obicei sa dai up in fiecare zi ?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,122
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B12XER din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
De ce crezi ca dau acest UP,sincer chiar nu se observa ca lucrez la organizarea acestei sectiuni impreuna cu alti colegi de ai mei ,acel UP nu inseamna nimic altceva decat aducerea in fata a unor discutii deschise de curand aiurea de un user,daca nu-ti place ideea de UP sunt deschis sa ascult si alte metode,deja suntem off-topic si nu este corect fata de colegii nostrii.
  • nicu-nicu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa --- din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
salut am o corsa din 1996 recent cumparata nu am frana de spate am rupt cablu vreau sa stiu din cate bucatie e compus cablul 2 bucati sau 3 bucati.......am cumparat 2 cabluri unul mai lung si celalalt mai scurt care are la capat un surub.....intrebarea este mai imi trebuie alt cablu in afara de asta?

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.


Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata