Ai uitat parola?


  • radu_d

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa Z10XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Dec 2012

  • Garaj Mesaj Privat
E normal Frana de mana sa fie in 5 dinti(asa aud 5 nivele cand ridic frana)?Ca cineva a zis minim 8 si nu stiu motivul?
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,121
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B12XER din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Tutorial curatare borne acumulator si proceduri de invatare
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,955
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Mi s-a rupt cablul dreapta la frana de mana, de data asta. Nu am mai gasit cablul original care l-am luat anul trecut si am comandata ATE. Singurele nelamuriri sunt:
1. Cablu vine cu o camasa pe el, fata de ala care era pe masina si nu intra in ghidajul de pe punte
2. La ce foloseste cauciucul plimbator de pe cablu
3. La ce foloseste piulita in forma de potcoava care a venit cu cablul (ma gandesc ca poate se foloseste la Tigra sau cu ce alte modele de Opel e compatibil cablul)
4. Cum naiba desfac prinzatoarea aia de langa tambur? E musai sa dau jos roata?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Cu tot respectul pentru ceea ce faci,asta cred ca totusi treaba de barbat este.
Da,e musai sa dai jos roata,dar si butucul,ca sa ajungi la saboti.La sfarsit,la montare,va trebui reglata strangerea,la fel ca la schimbarea rulmentilor.
Pe cablu sunt cauciucuri ca un manson,care protejeaza de mizerie locul pe unde intra cablul.Mai poate fi si alt cauciuc culisant cu alt rol.Poate daca puneai poze,puteam spune mai multe.
Eu mi-am schimbat singur ambele cabluri,dar pe rand,la diferenta de 1 an.Primul a cedat cel din dreapta.La acela,m-am chinuit in spatele blocului,bagandu-ma sub masina.La cel din stanga,am mers la o rampa.
E posibil sa ai probleme la prinderea de sub masina.Acolo e un sistem de reglaj,care precis e ruginit si se va desface foarte greu (cu wd-40).Am fost nevoit sa refac filetul de la piulita,cu un tarod M8,caci surubul nou nu mai intra in piulita ruginita.
Acel sistem de reglaj e foarte destept proiectat si poate fi demontat fara sa dezdoi nimic,cu conditia sa poti roti surubul/piulita,Daca nu poti (sau nu te prinzi cum se face),poti apela si la dezdoirea si apoi la refacerea acelui "cilindru" din tabla.Se slabeste mult piulita si se trage in spate prin cilindru,astfel poate sa iasa prin fanta din cilindru.
Mai e o mica problema cu o piesa din teflon,curbata,cu un canal prin care culiseaza cablul.Acel canal e mai stramt la exterior,iar cablul intra greu in canal.Eu l-am uns putin si am batut cu ciocanul si o fasie de tabla de grosimea fantei canalului.In niciun caz cu surubelnita,ca strici cablul.
Ca sa vezi cum se monteaza cablul nou,te uiti cu atentie cum e pus cel vechi.
Montarea se incepe cu capatul dinspre roata.
Reglajul final,din piulita de sub masina (capatul cu surub al cablului).Sa prinda la 5 dinti ai manetei.
Succes!
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,121
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa B12XER din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Nov 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Frana de mana trebuie sa prinda la 7 dinti.

Wink
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,955
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Danpet, pentru schimbarea cablului dreapta nu trebuie desfacut tamburul iar operatia in sine pare destul de simpla, cf. TIS. Ce imi pare rau e ca n-am comandat si acel compensator si clema de prindere de langa tambur.

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Scuze,eu am Corsa B din '94.Probabil ca la C au schimbat sistemul.La mine,cablul se agata de mecanismul sabotilor sub tambur.Am crezut ca e la fel si la Corsa C.Oricum vad ca piesa de reglaj (cuplarea intre cele 2 cabluri) e la fel.La asta ii spui compensator,sau compensatorul e altceva?
@Stefan Tolos,posibil sa ai dreptate,dar la mine functioneaza impecabil la 5 dinti.
Inca un sfat:sa ungi cu vaselina surubul de reglaj,la montare.Eu l-am uns anul trecut cand am schimbat cablul din dreapta,iar anul acesta cand l-am schimbat si pe cel din stanga,s-a desfacut foarte usor acel surub.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 1,538
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa Z13DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Dane colega Shiva nu a precizat ca face referire la o bucata de cablu intermediar, cel de pe punte (in foto reperul 9 sau 10).
Nu e neaparat treaba de barbat.
Compensator este reperul 20 cu inelul 21, adica acea agrafa de cuplare la care te referi.
Frana e bine ca tine la 5, dar recomandarea (asa stiu eu) este la 7 dinti sa blocheze.
Atasez foto cu detaliere repere frana de mana pentru Corsa C.

Sper ca am fost de ajutor!

L.E. Da Liviu asa este de fapt sunt 2 inele cu rol de securizare.


Ultima modificare facuta de corsablue la Lun 06 Mai, 2013 8:16 pm
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,233
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2005

  • Garaj Mesaj Privat
21 cred ca e un inel de cauciuc. Care de fapt sunt 2 inele, vin peste compensator, sa nu bata pe punte si sa faca zgomot.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Liviu,eu cred ca 21 e piulita de reglaj care intra in 20.Da,pe compensatorul meu sunt 2 inele de cauciuc,dar care nu apar in desen.Oricum,acest desen mi se pare greu de inteles,fara alte explicatii suplimentare...
Eu inteleg ca la Corsa C exista ceva (tija,cablu) care iese din butuc si de care se prinde cablul,in afara butucului.Logic ar fi sa fie la fel si la roata stanga...?
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 1,538
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa Z13DT din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Dane 21 nu e nici o piulita, e acel inel de cauciuc.
Ultima bucata de cablu este de vreo 20-25 de cm si are o "ureche" la capat in care se prinde parghia sabotului, deci nu exista nici o tija.
Pe desfacute si inlocuite va scriu.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,233
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Shiva a scris:Mi s-a rupt cablul dreapta la frana de mana, de data asta. Nu am mai gasit cablul original care l-am luat anul trecut si am comandata ATE. Singurele nelamuriri sunt:
1. Cablu vine cu o camasa pe el, fata de ala care era pe masina si nu intra in ghidajul de pe punte
2. La ce foloseste cauciucul plimbator de pe cablu
3. La ce foloseste piulita in forma de potcoava care a venit cu cablul (ma gandesc ca poate se foloseste la Tigra sau cu ce alte modele de Opel e compatibil cablul)
4. Cum naiba desfac prinzatoarea aia de langa tambur? E musai sa dau jos roata?


1. Daca nu intra in ghidajul de pe punte sunt 2 variante, ori cablul e gresit, ori se potriveste cu alt ghidaj de pe punte. Am acasa un cablu similar TRW, si ghidaj de punte nou, din pacate sunt plecat inca 4 saptamani si nu pot sa verific. Coduri de cablu sunt foarte multe. E neaparat sa se miste usor acolo pe ghidaj. La puntea mea veche exista si niste vaselina cu cupru in zona. Vezi te rog poza 80 din topicul meu cu puntea discuri.
2. Ca sa nu intre praf pe cablu, se prinde la locul lui in manson, cel mai usor sa ungi puuutin de tot sa-l bagi la loc.
3. Poza?
4. E o clema care se "cracaneaza" si iese blocajul de pe cablu; doamne iarta-ma ca ma gandeam la cacarau. Very Happy Cu roata data jos e mult mai lejer de umblat.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,955
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Am rezolvat. Corsa are iar frana de mana!
Am scos in final ghidajul de plastic si am lasat cauciucul cu care a venit cablul. Poze si detalii am pus la jurnal.
Poza din EPC cu reperele franei de mana nu e asa explicativa. In final sunt 4 cabluri: unul lung, de la maneta pana aproape de tamburul stang, unu' mai scurt, peste puntea spate, pana aproape de tamburul drept si 2 cabluri scurte si mai deosebite care intra in tambur.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Felicitari!Ai avut noroc cu acele cabluri scurte care intra in tamburi,ca nu a fost nevoie sa demontezi tamburii.La mine (Corsa B) alea nu exista.Sunt doar cele 2 cabluri lungi,care merg pana in tamburi.In rest,se pare ca sistemul e cam la fel.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,955
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Nici alea nu cred ca mai au viata lunga avand in vedere ca invelisul lor de cauciuc a cedat de mult timp si infloreste rugina pe ele. Sper macar sa reziste pana reconditionez tot sistemul de franare (discuri, placute de frana, saboti, cabluri, lichid de frana, kit etriere, etc, etc).
  • genome

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa Z10XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2010

  • Garaj Mesaj Privat
O intrebare cum eu inteleg frana de mana daca nu prinde la 7 dinti adica la mai multi sunt probleme cu sabotii sau cablul?

Pentru ca cate odata dupa ce o trag se duce la vale, daca nu o fortez putin mai sus
  • geimsbond

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mar 2012

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Scoate ornamentul de la frina de mina si vei gasi o piulita de 10, o stringi pina mai mult de 8 dinti nu reusesti sa o tragi


Salutare tuturor!

Am tot cautat piulita de 10 si nu imi dau seama care e sau unde trebuie sa strang! Sad
Ma poate ajuta cineva,va rog,sa imi arate in fotografie unde trebuie strans ?
Cum imi dau seama in cati dinti tine?

Multumesc frumos!

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,233
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Sep 2005

  • Garaj Mesaj Privat
mai in dreapta, poate acopera mocheta.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,040
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Eu zic sa te uiti sub masina...presupun ca e Corsa B,ca a mea.Daca e Combo,e altfel.E nevoie de o rampa.Reglajul se face din cabluri.Cablurile au la capete suruburi M8 care se infileteaza in niste piulite speciale.Daca te uiti,intelegi.
Daca ridici frana de mana fara sa apesi butonul,tacane cand trece peste fiecare dinte.
Trebuie sa se simta o usoara franare de la al 2-lea dinte.Asta se testeaza cel mai bine cu ambele roti din spate suspendate.Trasa la maxim,sa fie maxim 8 dinti.
Ar fi util,poate,sa verifici si sabotii (si tamburii) de pe spate.
Eu mi-am schimbat singur ambele cabluri si frana mea de mana functioneaza perfect.
  • geimsbond

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Mar 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru raspuns! Ma gandeam ca se poate regla din interior.
O sa vad cum ma bag pe sub masina! Smile

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata