radu_d
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2012
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,978 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,978
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
1. Cablu vine cu o camasa pe el, fata de ala care era pe masina si nu intra in ghidajul de pe punte
2. La ce foloseste cauciucul plimbator de pe cablu
3. La ce foloseste piulita in forma de potcoava care a venit cu cablul (ma gandesc ca poate se foloseste la Tigra sau cu ce alte modele de Opel e compatibil cablul)
4. Cum naiba desfac prinzatoarea aia de langa tambur? E musai sa dau jos roata?
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Da,e musai sa dai jos roata,dar si butucul,ca sa ajungi la saboti.La sfarsit,la montare,va trebui reglata strangerea,la fel ca la schimbarea rulmentilor.
Pe cablu sunt cauciucuri ca un manson,care protejeaza de mizerie locul pe unde intra cablul.Mai poate fi si alt cauciuc culisant cu alt rol.Poate daca puneai poze,puteam spune mai multe.
Eu mi-am schimbat singur ambele cabluri,dar pe rand,la diferenta de 1 an.Primul a cedat cel din dreapta.La acela,m-am chinuit in spatele blocului,bagandu-ma sub masina.La cel din stanga,am mers la o rampa.
E posibil sa ai probleme la prinderea de sub masina.Acolo e un sistem de reglaj,care precis e ruginit si se va desface foarte greu (cu wd-40).Am fost nevoit sa refac filetul de la piulita,cu un tarod M8,caci surubul nou nu mai intra in piulita ruginita.
Acel sistem de reglaj e foarte destept proiectat si poate fi demontat fara sa dezdoi nimic,cu conditia sa poti roti surubul/piulita,Daca nu poti (sau nu te prinzi cum se face),poti apela si la dezdoirea si apoi la refacerea acelui "cilindru" din tabla.Se slabeste mult piulita si se trage in spate prin cilindru,astfel poate sa iasa prin fanta din cilindru.
Mai e o mica problema cu o piesa din teflon,curbata,cu un canal prin care culiseaza cablul.Acel canal e mai stramt la exterior,iar cablul intra greu in canal.Eu l-am uns putin si am batut cu ciocanul si o fasie de tabla de grosimea fantei canalului.In niciun caz cu surubelnita,ca strici cablul.
Ca sa vezi cum se monteaza cablul nou,te uiti cu atentie cum e pus cel vechi.
Montarea se incepe cu capatul dinspre roata.
Reglajul final,din piulita de sub masina (capatul cu surub al cablului).Sa prinda la 5 dinti ai manetei.
Succes!
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,978 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,978
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
@Stefan Tolos,posibil sa ai dreptate,dar la mine functioneaza impecabil la 5 dinti.
Inca un sfat:sa ungi cu vaselina surubul de reglaj,la montare.Eu l-am uns anul trecut cand am schimbat cablul din dreapta,iar anul acesta cand l-am schimbat si pe cel din stanga,s-a desfacut foarte usor acel surub.
- corsablue
- *****
- 3,045 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 3,045
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu e neaparat treaba de barbat.
Compensator este reperul 20 cu inelul 21, adica acea agrafa de cuplare la care te referi.
Frana e bine ca tine la 5, dar recomandarea (asa stiu eu) este la 7 dinti sa blocheze.
Atasez foto cu detaliere repere frana de mana pentru Corsa C.

Sper ca am fost de ajutor!
L.E. Da Liviu asa este de fapt sunt 2 inele cu rol de securizare.
Ultima modificare făcută de corsablue la Lun 06 Mai, 2013 9:16 pm
liviu2004- Suspendat
- 2,283 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,283
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Eu inteleg ca la Corsa C exista ceva (tija,cablu) care iese din butuc si de care se prinde cablul,in afara butucului.Logic ar fi sa fie la fel si la roata stanga...?
- corsablue
- *****
- 3,045 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 3,045
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,283 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,283
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
1. Cablu vine cu o camasa pe el, fata de ala care era pe masina si nu intra in ghidajul de pe punte
2. La ce foloseste cauciucul plimbator de pe cablu
3. La ce foloseste piulita in forma de potcoava care a venit cu cablul (ma gandesc ca poate se foloseste la Tigra sau cu ce alte modele de Opel e compatibil cablul)
4. Cum naiba desfac prinzatoarea aia de langa tambur? E musai sa dau jos roata?
1. Daca nu intra in ghidajul de pe punte sunt 2 variante, ori cablul e gresit, ori se potriveste cu alt ghidaj de pe punte. Am acasa un cablu similar TRW, si ghidaj de punte nou, din pacate sunt plecat inca 4 saptamani si nu pot sa verific. Coduri de cablu sunt foarte multe. E neaparat sa se miste usor acolo pe ghidaj. La puntea mea veche exista si niste vaselina cu cupru in zona. Vezi te rog poza 80 din topicul meu cu puntea discuri.
2. Ca sa nu intre praf pe cablu, se prinde la locul lui in manson, cel mai usor sa ungi puuutin de tot sa-l bagi la loc.
3. Poza?
4. E o clema care se "cracaneaza" si iese blocajul de pe cablu; doamne iarta-ma ca ma gandeam la cacarau. 😃 Cu roata data jos e mult mai lejer de umblat.
- Shiva
- ****
- 1,978 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,978
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am scos in final ghidajul de plastic si am lasat cauciucul cu care a venit cablul. Poze si detalii am pus la jurnal.
Poza din EPC cu reperele franei de mana nu e asa explicativa. In final sunt 4 cabluri: unul lung, de la maneta pana aproape de tamburul stang, unu' mai scurt, peste puntea spate, pana aproape de tamburul drept si 2 cabluri scurte si mai deosebite care intra in tambur.
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,978 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,978
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
genome
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2010
- Mesaj Privat
geimsbond- Suspendat
- 247 mesaje
- din 10 Mar 2012
- Suceava
geimsbond- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2012
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am tot cautat piulita de 10 si nu imi dau seama care e sau unde trebuie sa strang! 😢
Ma poate ajuta cineva,va rog,sa imi arate in fotografie unde trebuie strans ?
Cum imi dau seama in cati dinti tine?
Multumesc frumos!


liviu2004- Suspendat
- 2,283 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,283
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Daca ridici frana de mana fara sa apesi butonul,tacane cand trece peste fiecare dinte.
Trebuie sa se simta o usoara franare de la al 2-lea dinte.Asta se testeaza cel mai bine cu ambele roti din spate suspendate.Trasa la maxim,sa fie maxim 8 dinti.
Ar fi util,poate,sa verifici si sabotii (si tamburii) de pe spate.
Eu mi-am schimbat singur ambele cabluri si frana mea de mana functioneaza perfect.
geimsbond- Suspendat
- 247 mesaje
- din 10 Mar 2012
- Suceava
geimsbond- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mar 2012
- Mesaj Privat