Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai am programul care-mi spunea ce tip de ulei e nevoie pentru orice masina. Sad
Skip ads

  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nandys a scris:
Lao a scris:Din ce-mi spune mie EPC-ul, ar fi VT-20E.


ai idee la cutie respectica VT-20E ce ulei ar trebui .ca mie mi sa spus ca ceva de genul DEXRON4 sau FEBI GALBEN ,ce sfat ai putea sa imi dai .multumesc


Este cutie F17, uleiul folosit este 1940182, intra cam 2,5-3 L. Costa undeva la 45-50 ron/litru, cel original GM.
  • nandys

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Lao a scris:
nandys a scris:
Lao a scris:Din ce-mi spune mie EPC-ul, ar fi VT-20E.


ai idee la cutie respectica VT-20E ce ulei ar trebui .ca mie mi sa spus ca ceva de genul DEXRON4 sau FEBI GALBEN ,ce sfat ai putea sa imi dai .multumesc


Este cutie F17, uleiul folosit este 1940182, intra cam 2,5-3 L. Costa undeva la 45-50 ron/litru, cel original GM.


iti multumesc frumos de informatie Lao o sa ma duc maine sa caut sa vad ce gasesc .
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cu placere! Wink
Skip ads

  • kapp

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2006

  • Mesaj Privat
buna.. am citit pe la inceput ca, cutiile automate nu is recomandate iarna pe nameti sau impotmoliri? este adevarat? ce stiti? cum se comporta? vreau sa imi iau o automata dar momentan sunt intr o zona cu zapada pana in martie-aprilie...ma intereseaza cutiile din noua generatie dupa 2006
  • stanstan

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Asa este .Sunt recomandate numai pe uscat si la peste 20 grade C.
  • vali B 44 PIV

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stanstan a scris:Asa este .Sunt recomandate numai pe uscat si la peste 20 grade C.

hai man de unde ati mai scoso si pe asta, eu am automata si vreau sa spun ca iarna se comporta f bine , frana de motor se face mult mai usor decat la manuala plus ca toata gama gm are mersul de iarna care te ajuta la plecarea de pe loc si se dezactiveaza la peste 40km\h
  • siirm

  • Mesaje scrise: 322
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 3.0 CDTi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nici eu nu am probleme iarna cu cv automata (vectra c 2007). Se comporta minunat!
Skip ads

  • surubel

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2000 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2009

  • Mesaj Privat
nici eu nu am probleme cui cutia automata,la vectra b 1,6 merge impecabil,nu am schimbat nici ulei nici filtru(care la mine am inteles ca este fix la mijlocul cutiei)
pe polei a mers super cu acea optiune de iarna.
singurul dezavantaj sa zic asa ar fi consumul pitun mai mare.
  • Catarator

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Zafira B 1.9 CDTI 120cp, Z 19 DT, 66.600 km, an fabr. 2006, cutie fosta automata
AF 40
La 1 august 2009 am ramas in drum cu masina, vina apartinand cutiei automate. Orice viteza as fi ales, nu mai cupla cutia si practic nu mai puteam pleca de pe loc. Cand uleiul in cutie era rece, ma puteam deplasa 5 - 10 km, dupa care se rupea filmul. (vezi pagina 10)
La acea vreme am reparat cutia cu o modica suma de aproape 1800 euro, fiind inlocuite convertizorul de cuplu, un disc de la viteza a 4-a, garniturile, filtrul e ulei si uleiul. Atat!
Am avut garantie 1 an, timp in care cutia s-a comportat exemplar.
Pe 26 .12.2010, am avut neplacuta surpriza de a ajunge in aceeasi situatie ca si prima. O smucitura mai puternica in viteza a 5-a pe la 110 la ora in plina acceleratie, martor aprins masina cu cheita, urmata apoi de un comportament ciudat in viteza a 4-a. Acceleram constant pana pe la 3000 ture, dupa care se tura in gol pana pe la 4000 ture si schimba apoi in viteza a 5-a.
Am mai mers domol vreo 30 km, apoi a ramas blocata in viteza a 5-a, s-a aprins martorul ESP si la o reducere mai drastica a vitezei nu am mai putut continua deplasarea . Nu am mai plecat de pe loc.

Codurile de eroare au fost P 0734 - gear 4 incorect ratio si P 1743 Transmission component slipping.

De la prima reparatie am mers cu cutia 1,3 ani si 13.000 km, iar cand am contactat mecanicul care mi-a reparat-o efectiv m-a aburit.

Asa ca m-am decis sa renunt la cutia automata, astfel ca, ajutat de Maiandrei si de baietii lui am reusit sa montez cutie manuala si va pot spune ca este cu totul altceva.

Pentru doritori, am cutie automata AF 40, convertizor de cuplu si alte accesorii ale cutiei, de vanzare.

Va doresc sa nu aveti probleme la cutia automata!
  • gabiochea

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2005 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2009

  • Mesaj Privat
draga "catarator" se pare ca am probleme cu cutia
as dori sa luam legatura ptr a achizitiona o piesa de cutie (af40 tf80 pd) 6 trepte
gabi 0745065766 ym gabiochea
  • alinvectrabraila

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Lao a scris:In sfarsit, am reusit si am schimbat si eu corpul cu valve, langa care "traiam" de vreo luna. Nu mai am nici o problema cu schimbatul din 5 in 4, de altfel aceasta fiind singura problema pe care o avea masina. Totodata am schimbat si modul de racire a uleiului din cutie, in sensul montarii unui radiator extern, fabricat pentru Audi A6 Allroad Quatro (fabricatie pana in 2005), care are cutie automata in 5 trepte. Aceasta transformare a durat cel mai mult, din cauza ca a trebuit sa fac la strung cele 2 prinderi in care intra furtunele dinspre cutie.

Cateva poze cu corpul vechi, care arata impecabil:


Blocul cel vechi inca nedemontat:


Cutia cu blocul demontat. Dupa cum vedeti este extrem de curata:


Blcoul nou, montat:


Radiatorul montat:


Finalitatea:




Acestea fiind prezentate, in momentul de fata am un corp cu valve care duce la o smucitura puternica atunci cand se retrogradeaza din 5 in 4 (numai la kickdown, pozele de mai sus). In rest, corpul isi face treaba cu brio, fara alte defecte.




Salut. Radiatorul cel nou are racire cu antigel?
Skip ads

  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca e radiatorul cutiei , el raceste uleiul cutiei de viteze.
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Radiatorul din pozele de mai sus este de vanzare. Cine este interesat, sa ma apeleze pe privat.

Normal, este cel al cutiei de viteze, n-are treaba cu antigelul.
  • alinvectrabraila

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2003 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2010

  • Mesaj Privat
[quote="Lao"]Radiatorul din pozele de mai sus este de vanzare. Cine este interesat, sa ma apeleze pe privat.

Normal, este cel al cutiei de viteze, n-are treaba cu antigelul.[/quot

Vreau sa il iau eu dar nu pot trimite pm. lasa un nr de tel. mersi!
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ti-am trimis mesaj privat.
  • ciprian_lucian

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut!

Am sperat ca ma insel dar se pare ca si a mea are ceva simptome asemanatoare...
Vectra C 2007, 3.0 cdti cutie automata (AF40).
Cand am luat-o avea 71000km, la 73000 i-am facut revizie cu schimb de ulei, filtre etc si am schimbat si uleiul din cutie, chiar daca in carte e specificat schimbul de ulei in cutie la fiecare 80k (la maiandrei, baietii care au avut grija de masina pana acum). Inainte de schimbarea uleiului aveam senzatia vaga ca undeva imediat dupa ce plecam de pe loc si schimba ea in treapta a 2-a, a 3-a, pe la 1500 de ture incepea sa tremure foarte putin - ca atunci cand la o cutie manuala erai cumva intr-o treapta superioara si incepeai sa accelerezi, tremura un pic.
Dupa schimbarea uleiului, fenomenul a inceput sa fie si mai prezent... in special cand masina este rece, apare acest tremurat usor fata-spate, ca si cum s-ar "balbai" masina Smile Daca o calci si intra in cuplu, dispare fenomenul dar imediat ce iei piciorul de pe acceleratie si intra ea in deceleratie, iar tremura. Mai mult, cand e rece, daca o lasi sa decelereze de la 60 la ora sa zicem, o face constant si frumos si la un moment dat schimba intr-o treapta inferioara cam brusc - face o frana de motor dar destul de evidenta. Se mai intampla asta si cand franez, eu tin constant piciorul pe frana si totusi, la un moment dat o simt ca franeaza si mai mult pentru 1-2 secunde, cand schimba ea in treapta inferioara. Iarasi, destul de des se intampla ca daca franezi pana aproape de a te opri pe loc, chiar inainte de a se opri de tot incepe acest tremurat dar destul de evident, ca si cum s-ar invarti roata in reprize - ai fi tentat sa zici ca sunt discurile ovalizate la maxim dar nu e asa, sunt noi...

Un alt fenomen interesant, tot cand e rece, daca o calc mai hotarat putin cand e ea prin treapta a 2-a, parca urca in gol motorul dintr-o data de la 2000 la 3000 dar fara sa simti tractiune si pe urma schimba in a 3-a si incepe din nou sa traga, ca si cum ar patina...asta foarte rar, cred ca s-a intamplat de 2 ori pana acum.

Astazi am fost pana la Brasov si pe la Comarnic unde a trebuit sa merg putin in coloana, simteam acest tremurat pe la 50km/h- masina avand suspensie sport, in mintea mea am zis ca e de la "valurile" facute in asfalt de la atatea masini care stau pe loc vara kilometrii intregi - am zis sa fac un test si am scos-o pe N in miscare - pot sa spun ca tremuratul s-a diminuat teribil, adica mai simteam ceva denivelari dar astea cred ca erau de la asfalt - cand am bagat-o din nou in Drive, din nou am inceput sa simt acest tremurat care ma termina psihic...iti vine sa stai cu motorul numai in sarcina si sa nu mai decelerezi niciodata.

Nu am nici cea mai mica indoiala ca baietii de la service au schimbat uleiul cu ce trebuie si cum trebuie, chiar mi s-a spus inainte de a o lasa acolo ca schimbatul uleiului presupune sa scoata o parte din el, sa completeze si pe urma sa o scoata la plimbare, dupa care sa mai scoata inca o tura si sa completeze la loc. Chiar mi-a spus Zapp ca uleiul scos arata mai mult a pacura decat a ulei...

Ca sa puna capac, tot astazi mi s-a intamplat sa nu-mi porneasca la prima cheie. Deh, am zis ca nu am tinut eu contactul cat trebuie (avand in vedere motorul V6 3.0 trebuia sa tin contactul putin mai mult decat la alte masini, adica nu pornea la un sfert de cheie) si i-am mai dat o cheie. A pornit fara probleme. In seara asta insa am dat sa plec cu ea si am tinut contactul pana sa porneasca...draci, nimic, invartea si invartea si invartea, cred ca am tinut-o 10 secunde. Am luat contactul, l-am pus din nou si ce sa vezi, a pornit...

Acum are 75000km. Trebuie sa-i sun pe baieti, sa-mi fac o programare saptamana viitoare sa vedem care e problema. Cu cutia insa nu stiu ce sa spun, la ce am mai citit si pe aici, deja mi-e frica...

Daca aveti o idee, un sfat, o experienta...

Noroc!
  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Asa cum am mai spus, cand cutia prezinta simptome de uzura (tremurat , smucit , plecare greoaie de pe loc, samd), schimbatul uleiului face mai mult rau decat bine.
Nu mai reiau de ce si cum, dar clar trebuie facuta o diagnoza pana nu se agraveaza.
Daca nu iese nimic la diagnoza , defectul este pe parte mecanica (99% din cazuri). Aceste cutii AF40(AW TF80SC) sunt o mare pacoste, foarte prost proiectate. Au o rata de defectiune extrem de mare. Total nereusite. Asta e si motivul pt care au scos, la scurt timp dupa multitudinea de defecte aparute, (marea lor majoritate la blocul de valve sau valvele in sine) modelul asa zis superiorAF21 (AW TF-81SC). Din cate stiu pe Opel nu s-au montat. Doar pe Saab, Volvo, Alfa, Peugeot, Citroen, Mazda, Cadillac si Fiat. (sper sa nu gresesc)
Revenind, fugutza repede la diagnoza. Testata fiecare electrovalva in parte (deschis/inchis), din pacate testerul nu poate genera tensiuni intermediare pt deschis 1/4 , 1/2 samd. Tine-ne la curent
Bafta
  • ciprian_lucian

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z30DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc Cristian. Ai si o indrumare, unde as putea face aceasta testare a electrovalvelor / cutiei in general in Bucuresti?
Simptomele prezentate de mine exclud posibile probleme ale volantei si duc mai mult spre o problema a grupului de electrovalve? Nu ma pricep dar electrovalvele pot produce acest tremurat?

Numai bine!
  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Greu de spus. Trebuie facuta o testare.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR