Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Astazi s-a aprins si la mine acest martor ,posibil sa se fi aprins dupa ce am pornit dar eu l-am vazut in mers , am tras pe dreapta am oprit motorul , am pus contactul si martorul cu pricina nu s-a mai stins decat dupa pornirea motorului , masina trage , fuge , nimic rau .Asta iarna cand am scos o mufa de la o bujie si am pus contactul la fel a facut ,chiar si dupa ce am pus mufa la loc , sa fie acum vre-o bujie arsa ?
Skip ads

  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salut tuturor!
De doua zile am o problema destul de grava si astept parerile celor patiti sau care se pricep un pic ori au auzit de chestia asta. Mergeam cu masina si la un moment dat mi s-a aprins pe bord martorul ala galben cu motorul, ma rog, seamana cu un motor. Initial nu am bagat de seama chestia asta pt ca nu am simtit nimic deosebit. Aveam vreo 2000rot/min si mergeam lejer. Am tras pe dreapta si m-am uitat in cartea masinii: martorul respectiv, cat am inteles eu din spaniola aia(pt ca masina a fost fabricata in Spania), e legat de sistemul de evacuare. Pe scurt:
-daca clipeste, a intervenit o problema care poate duce la deteriorarea catalizatorului
-daca ramane aprins pe timpul functionarii motorului, te poti deplasa dar cu o limitare de putere; aici mai era ceva scris despre sistemul de purjare a gazelor de esapament
In momentul de fata martorul e permanent aprins deci am problema nr 2. Am simtit, din pura intamplare, ca daca incerc sa accelerez peste 3000rot/min intru in limitare. Problema asta am mai avut-o insa atunci s-a rezolvat de la sine dupa cateva zeci de minute. Acum nu s-a mai intamplat minunea! Si se apropie si concediul!!! O sa ma duc la un tester, probabil la AUTOVIT pt ca altul nu mai stiu, insa pana atunci as vrea sa aflu si parerile voastre.
Daca ma gandesc la cum s-a manifestat masina prima data cand a avut problema asta, suspectez ca mi s-a stricat pompa de purjare a gazelor, pe care data trecuta am auzit-o tacanind(asa face cand merge). Acum asta "tace"! E posibil sa se fi dus si sonda lambda dar nu sunt sigur...

Multumesc pt eventualele raspunsuri!
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pot fi o multime de cauze. Pana la urma orice problema, fie ea legata de admisie, fie legata de alimentare, duce la aparitia unei erori in ceea ce priveste gazele de evacuare si se aprinde acel martor.
Intai mergi la un tester care sa citeasca eroarea stocata.
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Xenomorph a scris:Cum se mai aduna ele, problemele similare, in acelasi timp... Wink
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7999


Ma intreb ce ai vazut tu, oare, similar? Faptul ca tipului care a deschis discutia ii merge masina mai bine iar mie mai prost sau ce? Decat sa-mi dati raspunsuri d-astea mai bine va abtineti. Oricum o sa ajung cu masina la tester...
Skip ads

  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Am mentionat topicul cu pricina deoarece masina "tipului" respectiv (adica a mea), prezinta aceeasi problema cu martorul de noxe aprins si, intrucat eu am pus-o pe tester si am vazut ce avea, poate iti servea ca indiciu la ce sa (nu) te astepti ca raspuns de la mecanicii care ar vrea sa-ti ia banii pentru eventuale probleme inexistente (o sonda Lambda= peste 4 mil. lei).

Ma scuzi ca am indraznit sa te indrum un pic in aceasta problema si ca nu ti-am luat eu masina, am reparat-o gratis si ti-am adus-o inapoi acasa... Rolling Eyes
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Xenomorph a scris:Am mentionat topicul cu pricina deoarece masina "tipului" respectiv (adica a mea), prezinta aceeasi problema cu martorul de noxe aprins si, intrucat eu am pus-o pe tester si am vazut ce avea, poate iti servea ca indiciu la ce sa (nu) te astepti ca raspuns de la mecanicii care ar vrea sa-ti ia banii pentru eventuale probleme inexistente (o sonda Lambda= peste 4 mil. lei).

Ma scuzi ca am indraznit sa te indrum un pic in aceasta problema si ca nu ti-am luat eu masina, am reparat-o gratis si ti-am adus-o inapoi acasa... Rolling Eyes


Scuza-ma, nu am fost atent. N-am chef de cearta cu tine pt ca nu are nici un rost si nici nu sunt certaret de felul meu. Ideea e ca trebuie sa-mi rezolv problema.
4 milioane o sonda mi se pare complet....nu mai zic ce. Vreau sa te intreb o chestie: tie iti merge pompa aia de purjare a gazelor?
  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Adica valva EGR? Aparent (potrivit testerului) merge perfect, desi, daca te uiti la ea iti vine rau de cat de oxidata si paraginita arata... Cat despre sondele Lambda, cea care s-a bulit la mine e cea de-a doua, de dupa catalizator (nu stiu daca simptomele ar fi fost aceleasi daca ar fi fost prima). Si nu e nici macar 4 milioane, costa PESTE 4 mil (mai inspre 5 incolo...) Sad(
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pai hai a vedem daca vorbim despre acelasi lucru, pt ca nu stiu ce inseamna initialele EGR. Uite o poza(e marcat cu un 2 obiectul despre care vorbesc):
http://img93.imageshack.us/...mage=poza23vm.jpg

Eu chestia asta am auzit-o mergand ca la balamuc cand mi s-a intamplat prima data faza cu becul aprins.

Multumesc!

Later edit: tu mergi cu masina asa? Nu-ti este frica sa nu se duca(,) catalizatorul?
Skip ads

  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
hmmm... nu, nu e vorba de aia. Nici nu stiam ca asta face piesa respectiva, eu credeam ca are legatura cu admisia si cu "aerul curat", nu cu gazele de esapament. Ce inseamna ca "mergea ca la balamuc", cum facea?

PS: EGR = Exhaust Gas Recirculation; si da, deocamdata merg cu ea asa... oricum catalizatorul e semi-varza, deja... Sad
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pai pur si simplu o auzeam tzacanind. Asta era zgomotul facut de ea. Marturisesc ca de multa vreme nu am mai auzit-o functionand iar chestia asta a coincis la un moment dat cu aprinderea becului ala cu masina si cheita. Tot atunci aveam si probleme cu pornitul la prima cheie, adica trebuia sa-i dau un zvac la acceleratie ca sa nu moara(se balbaia motorul). Acum nu mai am problema asta insa se s-a aprins becul cu gazele... Crying or Very sad
  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Aha! Si eu am EXACT aceeasi problema cu pornitul la prima cheie, uneori. Cat despre tzacanitul aleia, la mine este aproape constant, in special dupa incalzirea motorului, dar am inteles ca sunetul asta este ceva normal (cel putin asa mi-au zis cei de pe forumul corsa-c.uk)
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Ma rog, o sa ma duc la tester sa vad daca pot merge asa pana fac rost de bani. A picat nasol chestia pt ca trebuie sa plec in concediu. Mi-e frica doar sa nu ma lase masina sau sa se strice catalizatorul. In rest, ma descurc eu chiar si cu 90 la ora...Multumesc inca o data! Apropo, ai auzit de bine despre cei care fac diagnoza in AUTOVIT sau nu?
Skip ads

  • Xenomorph

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Si eu ca tine, ca si eu tre' sa plec in concediu si am cosmaruri cu masina trasa pe marginea soselei... Cat despre aia cu diagnoza, nu pot spune ca am auzit chestii "foarte de bine" despre ei, mai ales la preturile pe care le practica. Sfatul meu ar fi sa te duci la un service Opel ca macar aia au programele de testare dedicat pentru masinile noastre (de cat de competenti sunt ei nu mai zic nimic...). Bafta!
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
In privinta pretului la astia de care am auzit: 500000 pt diagnoza. In alta parte nu stiu unde sa ma duc. Si din cate am mai citit pe forumuri, la OPEL te cam rup baietii. Imi pare rau ca nu stiu un service care sa aiba tester. O sa mai caut pe net...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa va dau o indicatie:
http://www.msi-motor-servic...I_0082_EN_WEB.pdf
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In primul rind grija la demontare ca pozitia e cam incomoda. Se curata cu WD40 400gr-14lei dupa care contact cleaner ca sa nu ramina ulei. Se poate incerca si carbusolv policolor sau sgrassa brilla de ma madel italia da o cautare pe net, eu am mai scris la spalat motor.. In rest incerci sa impingi cu mina pistonul sa vezi ca merge, periuta de dinti, penson, aer comprimat. Sanse mari sa functioneze, idea este ca trebuie intretinuta si daca se aprinde becul imediat se curata sau scoti mufa ca sa nu se arda definitiv.

Mai vezi si aici :

http://www.msi-motor-servic...I_0047_EN_WEB.pdf

ca daca ai un multimetru vezi daca mai merita de curatat. Poate este arsa si cureti degeaba.

Alt sfat, descarcati cit puteti de pe site ca am mai vazut eu cum dispar si nu veti mai avea nimic.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Mar 14 Oct, 2008 1:10 pm
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Mai vezi si aici :

http://www.msi-motor-servic...I_0047_EN_WEB.pdf

ca daca ai un multimetru vezi daca mai merita de curatat. Poate este arsa si cureti degeaba.

Alt sfat, descarcati cit puteti de pe site ca am mai vazut eu cum dispar si nu veti mai avea nimic.


Multumesc pt documentatie. O sa iau la masurat tot ce e de masurat si apoi , daca e-n regula totul, imi fac curaj si o dau afara. Ideea e ca imi trebuie o cheie speciala sa desfac suruburile alea ciudate...
Apropo, cat costa valva asta? Ca am un feeling foarte neplacut in legatura cu ea...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Conform documentatiei care o am avem acelasi motor deci ar trebui sa semene cit de cit. Panarama aia de EGR este prinsa cu 4 suruburi cap torx dar la mine mai este o tabla prinsa cu 2 suruburi de la cutie la motor care fixeaza 2 mufe, una de la sonda lambda si una nu mai stiu ce dracu mai face si imi mascheaza pe cele 2 de jos. In bazar am gasit destule truse, capuri asa ca iti recomand sa cumperi dar testeaza duritatea cheilor cu o pila sau un otel bun gen burgiu, tarod. Acum ca plec in concediu cu asta am sa-mi cumpar si eu ca momentan am luat de la servici si nu vreau sa ma injure colegii... Vezi sa ai prelungitoare diverse lungimi inclusiv la 90 grade.
Astia, daca ai citit, spun ca se va inlocui obligatoriu si garnitura !
Cea ce nu am vazut bine in poze si nici in EPC (poate am o varianta incompleta?) este o conducta aluminiu care pleaca sub rampa de admisie pe la injectoare, cu iesire la 45 grade din EGR si care parca nu ar avea garnitura, vezi in link 2 aia cu 3 marcata exthouse pipe.
La mine pe valva EGR scrie ca ar fi Pierburg la tine ce scrie pe ea ?
Apropo, pe acolo este si lichid de racire si tot ei spun ca pe urma trebuie completat.
Astept sa vad ce ai facut, eventual poze... A mea nu am timp acum sa o curat, dar cind ma intorc din concediu am s-o fac inclusiv un post adevarat. Pina atunci sper sa nu faca probleme ca am de mers vreo 4.000 km si m-am saturat sa fiu mecanic in concediu.
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am fost si m-am uitat la ea: tot Pierburg este Wink Problema cu lichidul de racire care ar putea curge la demontare este minora. Mi-am facut rost de un aparat de masura si in seara asta ma duc sa fac verificari la bobina. Daca da Dumnezeu sa nu se fi stricat bobina, o dau jos si o curat. Mecanicul meu mi-a spus ca a ramas blocata, ca este destul de greu sa se fi dus bobina. Asta sper si eu! Va tin la curent si o sa fac poze!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Problema cu lichidul de racire este sa nu curga si sa intre in carterul superior, sa se amestece cu uleiul.
Garnitura este importanta, vezi si comanda ca cea veche este posibil sa nu o mai poti folosi.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR