Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pai si in cazul asta ar fi indicat sa urc masina cu rotile de pe partea mea pe o bordura sau ceva de genul asta? Pentru ca altfel e greu sa evit chestia cu patrunderea lichidului de racire in carter. Doar sa il dau pe tot afara inainte de a ma apuca de afacere...
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scoti conducta de cauciuc si dai drumul la apa, o ridici eventual pe o bordura sau cric, tragi cu aspiratorul...idei nu sunt?
Am fost la furnizorul meu si la el apar cele 2 garnituri in EPC pe care le-am si comandat. Pret de original 10 si 17 lei.
WD40 400ml 14lei
Succes!
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Daca bobina trece testul, cred ca problema mea este "blocare pe pozitia deschis". Am gasit chestia asta pe net:

http://autorepair.about.com...fo/l/bldef165.htm

Ce scrie in ultima parte se potriveste cu ceea ce mi se intampla acum. Cu garniturile ma descurc eu. Daca nu le gasesc rapid la magazin si trebuie sa astept comanda, le fac si le schimb asa. In seara asta va dau reply, sper, cu faza cu bobina. Salve!
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salut!
Tocmai vin de la masina. Situatia nu ma bucura! Mi-am facut rost de un aparat de masura de 3 lei si m-am apucat de masurat:
--rezistenta bobina: pe aparat 10,1ohmi(cu o toleranta de 0.6ohmi pt ca atat imi arata aparatul cand pun fir pe fir) fata de max 8,5 ohmi cat zic in documentatie
--rezistenta potentiometru EGR: pe aparat 3.1Kohmi(fata de min 2.4K si max 5.6K)

Sa zicem ca la acest capitol valva sta bine. Partea dramatica a venit cand am masurat tensiunea intre pinul 5 de la conector si masa. Am masurat de jde ori si mai mult de 3.6 volti nu am obtinut, ori aici trebuia sa am 12V cf documentatiei. Acum urmeazaq un strigat desperat: HEEEEELLLP!!! Aveti careva partea documentatie cu partea electrica? Conform documentatiei trebuie sa caut mai departe, pe partea electrica. Si nu am asa ceva...Please help!


Ultima modificare facuta de Sebi_Marius la Mie 26 Jul, 2006 11:11 am
Skip ads

  • zildan

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Astra 2001 Y1.7DTI 16V
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am eu un manual de service pentru Corsa C, in spaniola.
Are 160 Mega. E foarte bine facut.
Cauta pe torrent.
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pai, daca nu te deranjeaza si intri pe DC++, as putea sa fac download de la tine. Nu stiu ce o sa inteleg din spaniola dar as vrea sa vad despre ce e vorba.
Multumesc!

Unde sa caut pe torrent?

Later edit: stau si ma gandesc daca am masurat ok tensiunea aia...Am masurat intre pinul 5 si masa, adica am pus undeva pe chiulasa. Oare trebuia sa masor intre pinul 5 si pinul 1(controlled ground coil)?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tu aveai 3.6V cu valva conectata? Daca da atunci e normal.
Curata fara probleme ca valorile mi se par bune
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Cum adica cu valva conectata? Nu era conectorul pus la valva, ca doar asa scrie ca se masoara tensiunea aia. Conectorul era in aer si contactul pus. Acum caut schema electrica si nu prea gasesc. De fapt am gasit ceva dar e in germana si ma descurc mai greu. Ma rog, la scheme nu prea-ti trebuie sa cunosti limba insa...Am vazut ca mai este un modul care da aia 12V(ETM). Eu nu inteleg de ce am doar 3.6V. Puteam sa am 0 sau 12, asa, cu astia 3 volti si ceva stau pe ganduri...Daca aveti idei va rog sa ma ajutati. Evident ca daca gasesc ceva va spun si pun link-uri si poze.
Skip ads

  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Am senzatia ca tb. sa ai 12V intre pinul 5 si masa nu intre pinii 1 si 5. Iar intre pinul 3 si masa, tot cu contactul pus tb. sa ai 5V. De asemenea, intre pinii 2 si 3 de la conectorul EGR-ului tb. sa ai 4410 Ohmi iar intre 2 si 4 2380 Ohmi.
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Ingineru a scris:Am senzatia ca tb. sa ai 12V intre pinul 5 si masa nu intre pinii 1 si 5. Iar intre pinul 3 si masa, tot cu contactul pus tb. sa ai 5V. De asemenea, intre pinii 2 si 3 de la conectorul EGR-ului tb. sa ai 4410 Ohmi iar intre 2 si 4 2380 Ohmi.


Da da, am corectat mesajul meu de mai sus. De fapt am masurat intre pinul 5 si masa. Intre pinul 3 si masa nu am mai masurat pt ca m-am suparat pe chestia asta. Problemele electrice mi se par cele mai naspa la o masina, mai ales daca nu ai o schema. Si parca in documentatie spune sa masori intre 3 si 2....dar nu mai are importanta, cred eu...

Later edit: Pana la urma a inteles cineva cum functioneaza valva asta? Eu am inteles ca are o bobina care actioneaza un pistonas(valva). Si mai este un potentiometru care se duce la ECU. In functie de tensiunea de la potentiometru ECU decide daca sa-i dea 12V sau nu valvei. Corect? 12V astia vin direct din ECU, ma rog, prin intermediul vreunui releu, sau ECU comanda alt modul care are grija sa dea 12V mai departe sau nu. Ma gandeam sa bypassez ECU cu un circuit similar insa nu stiu ce implicatii ar avea...
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
EGR-ul are ca rol curatarea (pe cat posibil) a gazelor de evacuare de oxizi de azot rezultati in urma arderilor incomplete (NOx). Daca iti aduci aminte si dacia avea o recirculare mai primitiva (pe care o by-passam cu un furtun coborat prin motor pana la scut etc. cand o dadea "pe ulei").
Ea este comandata de ECU in general in functie de cantitatea de aer "inghitita" de motor-de altfel la unele motoare e comandata prin vacuum, nu electronic ca la noi. Bypassarea ei e o problema destul de spinoasa: in momentul in care-sa zicem-o faci sa dea gazele nearse direct pe evacuare s-ar putea sa innebuneasca sonda lambda si sa buleasca amestecul+check engine. Daca o scoti de tot-ECU o va percepe tot timpul inchisa-si iar check engine. Daca o lasi sa functioneze dar ii scoti evacuarea dincolo de Kat (si a 2-a sonda lambda) iar rezulta (probabil) oxigen prea mult-(stii deja nu?)- check engine. Basca faptul ca la motoarele cu MAP si fara debitmetru mai tb. manarit si semnalul de la asta ca altfel raporteaza mereu presiune prea mica in galerie...
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am facut rost de o schema de pe net. Semnalul de pe pinul 5 vine direct de la ECU. Eu acolo nu am 12 V si asta-i nasol. Pana una alta inseamna ca ECU e lovit. Am avut masini dar pana acum la nici una nu i s-a dus ECU...
Mai am o alternativa, in cazul in care dupa alte verificari se va adeveri ca ECU nu mai da 12V. Deci, va trebui sa trag un 12V printr-un releu, tensiunea fiind pe contact si cu asta basta. Sistemului ii lipseste aceasta tensiune. Trebuie sa identific firul care pleaca din ECU si care da tensiunea asta la EGR. Daca nu mai este altceva intre firul asta si mufa care intra in EGR, inseamna ca s-a stricat vreun driver prin ECU...Nasol de nasol. Desfacerea valvei mi se pare floare la ureche pe langa ce e de facut acum....
Skip ads

  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Inca nu am rezolvat problema dar am gasit niste documentatie care ar putea sa intereseze pe mai multi:

http://www.eserviceinfo.com....php?fileid=14548

Aveti acolo un link de download. Salvati ca nu se stie. Documentatia e in germana si poate nu va intereseaza insa cu putin ajutor, pe care l-am primit si eu de la cativa baieti aflati in Germania, m-am lamurit ce am de verificat. Strict pe problema valvei EGR, in aceasta documentatie intereseaza doar modulul Y56(Abgasrückführung: exhaust gas recycling mai pe "romaneste" ). Motorul Z12XE se gaseste la paginile 14 si 15...
In weekend ma ocup de masina. Urati-mi bafta!
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Astazi am testat valva EGR: am scos conectorul si am pus 12V intre pinii 1 si 5. Am auzit-o clar functionand, cupland si decupland in functie de aplicarea sau nu a tensiunii. Am reverificat si conectorul si este ok .Am cei 12V. Probabil am masurat aiurea sau nu aveam masa buna. Cred ca ma voi duce la tester. Probabil mi s-a dus vreo sonda lambda. In sfarsit, astazi motorul m-a lasat sa turez pana la 6000rot/min fara probleme...Ciudat!!
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am fost la tester. Operatia a decurs astfel:
--pus laptop pe masina si citit erori; au inceput sa curga ceva
--resetat erori si mers cu masina cateva sute de metri, laptopul fiind conectat in continuare
--tras pe dreapta, oprit motor, pus iarasi contact si citit erori-> zero erori!(repetat chestia cu cititul de cateva ori, pe fiecare modul in parte)
Masina merge bine, becul pe bord nu se mai aprinde. Deci, cumva s-au rezolvat problemele mele. Poate s-o fi deblocat valva EGR cand am pus de cateva ori 12V direct pe bobina ei, poate ce era stricat s-a reparat singur Very Happy sau poate a fost o toana...Bafta si sa n-aveti probleme!

Tipul la care am fost mi-a zis ca ar putea sa-mi dea si mie CD-ul AUTODATA, free of charge. Mi-a zis cam cu jumatate de gura, ce-i drept. Aveti idee unde as putea gasi si eu AUTODATA? Chiar si cu bani, daca e vorba de o suma rezonabila.
  • dr_dumi

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2006

  • Mesaj Privat
vreau si eu sa stiu nr tipului cu testerul ca si eu am aceiasi problema... pana acum la toate testerele unde am mers dupa ce imi stergea erorile problema reaparea dupa 2-3 zile...
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Iti pot da numarul insa si la mine a facut la fel, adica eroarea a reaparut...Nu am mai updatat postul cu informatii proaspete insa o fac acum. Deci, in cateva cuvinte, am schimbat debitmetrul. Acum am erorile sterse si o sa merg cu masina sa vad daca mai apare ceva. Sper ca gata, s-au terminat problemele cu becuri aprinse, lipsa de putere si alte nenorociri. Debitmetrul m-a costat "doar" 6.5 milioane...Si cand gaseam mai ieftin, pana sa ma decid daca sa-l iau sau nu, pt ca era italian nu GM, se vindea ca painea calda. Naspa dar asta e....!!! Daca vrei doar o resetare a erorilor, simpla decuplare a firului de la borna + a bateriei pt vreo 30 de minute e suficient. Daca nu si tii neaparat sa-l vezi pe omul asta sa vada ce eroare ai acum, da-mi un PM te rog!
Salut!
  • Reaver

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Util threadul asta. Exact problema asta o am si eu. Dupa ce pun contact nu se mai stinge acel beculet cu "masina cu cheita". Dupa ce pornesc motorul se stinge imediat. Pentru ca eram in vacanta la tara, dupa ce am sesizat problema asta am mai parcurs inca 1800Km, fara probleme. Daca multi de aici spun ca nu e nimic grav... il las si eu asa.
Dar cineva mi-a spus ca cica as avea probleme cu injectia. Ce fel de probleme, nu stiu. Ideea e ca masina merge bine.
O singura data nu a vrut sa porneasca... dar la a doua incercare a luat-o. De atunci... nu a mai aparut nici o problema.
Si eu SPER sa nu apara ceva mai grav. Oare se merita sa o duc la service?
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Exact asa facea si la mine, se stingea doar dupa ce porneam motorul. De cand am resetat ECM, se stinge la cateva secunde dupa ce pun contactul, odata cu becul de ABS si cel de motor.
  • Reaver

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Ticodriver a scris:Exact asa facea si la mine, se stingea doar dupa ce porneam motorul. De cand am resetat ECM, se stinge la cateva secunde dupa ce pun contactul, odata cu becul de ABS si cel de motor.

Cum resetezi ECM? Care este rostul acestui reset?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR