Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • nicu.work

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Sa nu mai deschid un topic nou scriu aici!
E normal pentru un motor de 2 litri diesel (y20dth) sa se chinuie cu 5 persoane plus aproximativ 150 kg bagaje sa accelereze ?
Chiar si plecarile de pe loc par greoaie, trebuie sa merg in 2500-3000 sa fie ok.
Am crezut ca motoarele diesel au putere mai mare din cauza cuplului, sau am inteles gresit ce inseamna cuplu!
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce ai inteles despre cuplu,dar important e sa stii domeniul de turatie,in care ai un cuplu acceptabil...,dupa cum se stie turbo are eficienta de la aproximativ 2000rot/min,mi se pare firesc sa circuli si sa schimbi vitezele de la cel putin 2500 rot/min(turatia motorului)...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@nicu.work - depinde ce intelegi prin "sa se chinuie "... Masina din ce spui tu este plina full (calculand o persoana in jur de 60kg media si bagajele) si daca tu ii dai talpa sub 2500 ture atunci garantat nu va pleca de sub tine. Turbina la aceasta masina este una cu geometrie fixa si din cauza aceasta ea isi face prezenta simtita peste aceasta turatie. Plus de asta orice masina nu va trage cand este plina ca atunci cand esti singur in masina si cu rezervorul aproape gol.
Daca vrei mai multa putere atunci poti face un chiptunning la care mai castigi vreo 25 CP si asa ajungi poate la puterea pe care a pierdu-o in timp datorita uzurii si varstei si chiar putin peste.
Intrebarea este daca tu ai curatat vreodata la masina asta EGR-ul, galeria de admisie, daca ai filtrul de motorina curat (sunt care il schimba la 30.000km), daca este curat filtrul de aer si asa mai departe. Si tu daca cineva iti pune o batista murdara pe nas si te pune sa fugi nu vei putea face asta cum o faci cu o batista curata. Deci in primul rand trebuie sa fi sigur ca masina este in parametrii normali de functionare din toate punctele de vedere si abia apoi poti sa spui ca este sau nu puturoasa (sa se chinuie).
Masina mea cu acelasi motor fuge de rupe si cand este plina dar normal ca se simte daca suntem 5 in masina cu bagaje sau daca sunt doar 2 oameni cu bagaje. Pentru vremea cand a fost construita masina avea o putere buna. Normal ca acum este putin depasita tehnologic dar este fiabila si cu cheltuieli reduse.
  • nicu.work

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Chiar are filtrele de aer si motorina schimbate si egr-ul curatat acum cateva luni. Intr-adevar trebue sa merg la peste 2500 rpm si e ok ....nu am fost eu obisnuit. Da, masina este fiabila si relativ ieftina de intretinut si sunt constient si de vechimea ei si ca din cauza asta nu mai are fix 102 CP.
Skip ads

  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Vad ca esti din Bucuresti. Am aceeasi masina si daca vrei ti-o dau sa faci un testdrive cu ea.

Pui bagaje, 5 oameni si vezi diferenta Smile
  • nicu.work

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Apreciez intentia dar atata deranj pentru o simpla parere nu este necesar. Nu ai avut ocaxia recent sa circuli cu mai multa greutate sau mai multi prieteni sa vezi cum se comporta fata de 2-3 persoane in masina ? Cand circul eu si sotia pot chiar sa ma joc cu acceleratia in trafic bucurandu-ma de turbina.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
probabil colegul sicilianul are si un mic chiptunning sau de ce nu un motor mai nou sau cu mai putini km...
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
nicu.work a scris:Chiar are filtrele de aer si motorina schimbate si egr-ul curatat acum cateva luni. Intr-adevar trebue sa merg la peste 2500 rpm si e ok ....nu am fost eu obisnuit. Da, masina este fiabila si relativ ieftina de intretinut si sunt constient si de vechimea ei si ca din cauza asta nu mai are fix 102 CP.


Vezi ce valoare iti masoara debitmetru la relantiu si la 3000 de ture. La 3000 de ture trebuie sa ai 750-800 mg /cursa. Daca este mai putin, ai debitmetru obosit si pana la 2000 de ture masina nu trage
Skip ads

  • nicu.work

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Masina are 155.000 km, avand inaintea mea 2 proprietari de meserie soferi care erau plecati cateva saptamani si circulau 2-3 zile cand ajungeau acasa. Nu stiu cum se masoara debimetrul, dar banuiesc ca te referi la tester. Unul din pasageri detine un bmw x3 tot diesel si e mirat ca trebuie ambalata atat de mult sa ajunga sa aiba putere, dar aceste 2 masini nu se compara!
Eu am ajuns la concluzia ca asa este conceputa masina....e varianta caravan si probabil nu se vrea sportiva deloc pentru siguranta familiei, desi daca insisti si o ambalezi obtii puterea dorita.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Verifica parametru respectiv si vezi cat ai. Cu OP-Com, valori masurate pagina 1 . Si crede-ma tipul acesta de motor daca e pus la punct are si performante
  • Sicilianul

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Nu am chiptunning si nici alte modificari. Are aproape 240k km si chiar weekendul asta am venit de la mare 5 persoane ( 60kg fiecare cel putin ) si bagaje destule.

Intradevar pana in 2000 e putin cam lenesa, dar dupa poti sa te tii dupa un seria 3 sau masini mai noi - urcarea in ture se face rapid. Pana la 140-160Km/h
  • nicu.work

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Fiecaruia li place sa creada ca masina lui e foarte buna, dar 5 persoane + bagaje ...rapid pana la 160km/h ? Multi se chinuie sa scoata si scaunele si presurile sa prinda aproximativ 180-190 km/h. Vorbim aici de opel ...peste care au trecut ani multi!
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Masinile astea, Astra G caravan asa sunt facute ca masina de familie nu masina cu valente sportive. A mea care are si chiptunning are acelasi comportament: pana in 2200 de ture nu urca foarte rapid desi urca constant, dar peste 2200 unde turbina isi face simtita prezenta pe deplin (fiind cu geometrie fixa doar peste o anumita turatie se simte) apesi pedala si instant a plecat de sub tine chiar si cand este plina. Eu m-am intracut cu un clasa 3 de la BMW din 2003 si l-am afumat (pe autostrada A2 directia spre Bucuresti) iar apoi cand l-am lasat sa ma depaseasca l-a luat si radarul ca eu incetinisem cam cu 3km inainte ca am vazut semnal de radar si baietii erau la iesirea de pe autostrada (sa ii fi vazut fata la ala care arata cu degenul spre mine vorbind cu politistul si eu mergeam legat in dreptul lor Smile ). Sunt motoare de BMW cele de 2.0, 2.2 si cel de 2.5 diesel. Au aceasi arhitectura si contructie pana la partea de injectie si hartile care sunt diferite. Vorbesc aici de masinile din anii 2000 - 2004 de la BMW cu aceleasi motoare (capacitatile cilinidrice au si ramas aceleasi. Motorul de 2.0l de la BMW are si acum tot 1995cmc Wink
  • brasil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Va rog o parere avizata pana ajung in service! Masina nu mai trage, nu am nici o eroare in bord dar cu greu trec de 130 km/h cu acceleratia la podea ... la fel cand schimb vitezele din a treia in IV sau in IV in V trag de ea ca sa ajung la turatia corespunzatoare schimbarii vitezei. Se poate sa fie ambreiajul, ca mi se pare ca intra putin mai greu in viteza 1,2? Opel Zafira Y20DTH, an 2002
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
este posibil sa fie multe...
in primul rand fa o diagnoza sa nu ai cumva ceva erori si sa nu functioneze becul din bord.
verifica ambreiajul daca patineaza sau nu: te pui cu rotile din spate perpendicular pe bordura unui trotuar mai inalt sau ceva de genul, bagi in marsarier si lasi ambreiajul incet fara sa accelerezi. daca motorul da sa moara sau chiar moare cand l-ai lasat de tot atunci este bun ambreiajul daca ajungi sa lasi pedala mult si sa nu moara motorul doar sa isi micsoreze mult turatia atunci este posibil sa fie ambreiajul dus. asta se vede si in timp ce mergi daca la schimbarea vitezelor cand accelerezi turometrul urca foarte repede fata de viteze si mai ales coreleaza viteza cu turatia: in viteza a-3-a la 50km/h ar trebui sa ai undeva la 2500rot/min maxim (cel putin asa este la mine) acum asta tine si de cutie dar daca patineaza vei vedea ca urca repede in ture desi viteza abia urca si poti ajunge la turatie mare peste 3000 si viteza sa ramana mica.
vezi daca stand pe loc masina urca in ture pana la turatia maxima care este undeva pe la 5000 unde este oprita si oricat ai apasa pe acceleratie nu mai urca peste aceasta turatie.
verifica de asemenea toate traseele de la furtunasele de vacum (cele de plastic subtiri) sa nu fie cu ulei pe ele sau sa fie gaurite sau capetele de cauciuc in care intra sa nu fie rupte sau imbatranite. de asemenea verifica daca la pornirea motorului (cineva il porneste si tu te uiti) la turbina se retrage putin tija de la westgate.
verifica/curata si EGR-ul si galeria de admisie a motorului respectiv senzorul de pe ea (dreapta cum te uiti la motor sub capacul de plastic negru ce acopera motorul). daca tot faci aceasta curatare si umbli la furtunele de retur schimba-le si pe acestea (cu grija sa nu rupi conexiunile T ce le leaga) si sa pui doar furtun cu cauciucul pe exterior si tesatura la mijloc.
cam astea sunt operatiunile pe care le poti face si tu daca nu esti atehnic iar daca nu mai bine mergi la un service si roaga-i sa iti faca aceste operatiuni si vezi ce si cum.
cand ai rezolvat problema revino cu rezultatul si cauza care a dus la comportamentul tau. Succes
P.S. de verificat si uleiul din cutia de viteze eventual chiar schimbat ca face bine la cutie si daca ai cutia F23 are si buson de golire cu imbus de 8 scurt Wink
  • brasil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc, o sa verific! Acum: EGR este nou, l-am schimbat undeva prin mai, galeria de admisie este curatata, la fel furtunasele retur injectoare Gates noi + cele 3-Turi schimbate; uleiul de la cutie a fost schimbat anul trecut. La relanti urca fara probleme in turatie cand apasa acceleratia, in mers greu trece de 3000 ture cu acceleratia la podea si greu trece de 130 km/h; O sa merg in service oricum cat de curand si o sa postez rezultatul aici. Ma gandesc sa nu fie de la debitmetru!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca ai diagnoza poti vedea daca este debitmetru. trebuie sa aiba cam 350 la relanti dupa ce se stabilizeaza dupa pornire. mai poti sa vezi asta si scotand mufa la debitmetru si daca cu ea scoasa dai o tura si merge mai bine si urca in ture atunci e clar debitmetru de vina. daca merge mai rau cu mufa scoasa atunci nu este el de vina. o sa iti dae eroare in bord si va trebui stearsa dupa aceea...
  • brasil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Nebuloasa totala ... Azi dimineata plec cu masina pentru a o duce in service (dupa amiaza dupa ce termin serviciul) si surpriza --- merge perfect, trage m-am dus pana la 160 km/h fara probleme (atat cat mi-a permis drumul), trece peste 3000 ture fara probleme cand schimb vitezele! Singura explicatie acum pe moment pe care o am este urmatoarea: in drum spre mare masina s-a comportat perfect, la un moment dat pe A2 am alimentat de la Rompetrol de 60 lei dar nu personal ci a pus un angajat - el m-a intrebat de care combustibil si i-am zis diesel normal, mi-e teama sa nu-mi fi pus benzina ca nu am stat sa ma uit bine la pompa si nici bonul-chitanta nu l-am luat ca sa pot verifica... Pana la Eforie Sud iarasi a mers perfect, problema cand nu mai tragea am simtit-o in Eforie cand m-am plimbat prin localitate, am pus-o atunci pe seama aerului conditionat pornit! La intoarcere pe A2 dezastru in schimb, manifestarile din posturile de mai sus, greu trecea de 130 cu pedala de acceleratie la podea, la schimbarea vitezelor iarasi greu, dar masina nu avea martorul aprins - (masina cu cheita)! Cand am ajuns acasa de la mare am mai alimentat cu motorina de 100 lei si 2 saptamani nu am mai scos masina pana azi cand a mers perfect. Oricum merg azi la service s-o puna pe tester si sa verifice ce componente ar fi afectate de acest comportament!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca ai pus doar de 60 ron adica putin peste 10 l deci aveai inteleg restul motorina pana la plin atunci nu ar avea de ce sa faca asa... normal daca adaugi putina benzina peste motorina ii creste cifra cetanica cu mentiunea ca este posibil sa faca o uzura accentuata la pompa de motorina. Daca ai avut martorul de masinuta cu cheita cand ai avut problemele atunci ai eroare stocata daca nu atunci nu ai eroare stocata si va trebui sa urmaresti parametrii motorului.
Este posibil si sa fi avut apa in motorina care ai pus-o prima data la acel Rompetrol dar ei se lauda ca daca ai probleme te despagubesc.
Mergi la diagnoza si vezi ce iti spun si ce parametrii inregistreaza. Mai verifica/curata EGR-ul din cand in cand si schimba filtrele la 10.000km inclusiv cel de motorina care iti recomand sa pui doar Purflux sau GM sau Bosch (toate sunt cu acelasi tip de hartie - granulatie mica).
Sa ne spui ce ai rezolvat...
  • brasil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Am fost la tester si nu am nici o eroare, debitmetru este in parametrii (am intrebat), masina merge foarte bine, nu stiu ce s-a intamplat! Am intrebat daca este posibil sa am vre-un furtunas fisurat si mi-a spus ca daca era ceva din vacuum aveam eroare ... O sa o tin sub observatie, ma gandesc sa schimb preventiv filtrul de motorina si senzorul de presiune de pe galeria de admisie ca nu este foarte scump. Va multumesc oricum!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR