Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Incercat de scris din nou, poate mere.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am fost la reparat cu unitatea de control a airbagurilor. Reparatia a fost facuta cu succes, nu din prima, am plecat de-acolo fara cutiuta respectiva si am revenit dupa cateva zile, cand i-au dat de cap. Ce i-or fi facut, nu stiu, cert e ca la inceput nu raspundea la comenzi, in termenii lor-nu boota.
Adaug aici cateva obsevatii facute direct, nu de specialist, doar referitoare la demontarea unitatii de control a airbagurilor:
-pentru a ajunge la unitate se urmeaza pasii de la subiectul timonerie, adica extragere 2 clispsuri din partea din spate a tunelului de plastic dintre scaune, desfaci patru surubele (doua de fiecare parte), tras in sus de burduf levier schimbator de viteza si de plasticul negru care-l inconjoara, la fel si de celalalt de sub maneta frana de mana, desfacut al cincelea surub de prindere in podea si scos tot plasticul afara. Desfaci 3 suruburi de prindere in podea a unitatii airbag, scoti mufa din el, il iei in mana si reparatia se face in atelier;
-nu a fost deconectata bateria nici un moment, nici la verificarea cu testerul, nici la extragerea mufei din unitate, nici la remontare si am avut ceva emotii cand umblau cu niste sarme pe la mufa de sub bord si cea dintre scaune cu un multimetru digital;
-desi nu cred ca au fost schimbate piese din unitate, s-au operat lipituri cu letconul la greu;
-martorul airbag din bord clipeste la punerea contactului si apoi se stinge, cum e si normal dar reparatia e fara garantie si ma tot gandesc daca ar fi posibila pacalirea calculatorului masinii prin vreun artificiu tehnic, sa recunoasca sistemul airbag ca fiind in regula, fara ca acesta sa fie functional (nu s-a umblat decat la cutiuta aceea);
-pretul manoperei mi s-a parut mare, dar revazand pagina anterioara (il citez pe Dancuciureanu :50-100 euro) m-am mai impacat cu gaura din buzunar, de 150 lei. Daca aveti de facut o reparatie de acest gen, negociati pretul dinainte pentru ca nu trebuie sa-i platesti electronistului timpul de documentare, bajbaiala, telefoanele date pentru a intreba pe altii mai priceputi, etc. De fapt in acest domeniu multi invata pe riscul clientului si daca din nestiinta compromite vreo componenta sau intreg sistemul iti spune ca nu se poate repara si necesita inlocuire. Pai ce, il poti contrazice? Si daca-ti spune ce a facut de banii pe care ti-i cere cand operatia reuseste tot nu pricepi nimic. Asa ca macar stii de la inceput un pret maximal care daca nu-ti convine, pleci la altul sau ii spui clar ca mai mergi asa cu airbagurile defecte, trebuie sa mai lase la pret ca nu e o defectiune des intalnita pentru care stau clientii la coada;
-nu orice meserias se baga la airbaguri. Daca-ti sare in fata airbagul din senin, n-o sa-i fie nici lui bine si invers, daca nu declanseaza cand trebuie il bati cu gipsu-n cap, Doamne fereste!
-in incheiere, cu caracter de recomandare izvorata din experienta personala: daca tot mergi cu masina la tester pentru defectiune la airbaguri, orienteaza-te catre un meserias cunoscut in oras (sau comuna) care nu doar iti spune ca ai coduri sau le reseteaza ci se si pricepe la remedierea cauzei, in speta la repararea piesei defecte. Il platesti doar pe acesta din urma, indiferent ce-o fi (daca e cunoscut ca fiind "scump" te duci la el cand n-ai incotro).
Tuturor va doresc sa nu treceti vreodata prin experienta de a testa airbagurile masinii nici ca sofer nici ca pasager!
  • Dodo9920

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Aceeași problema am cu aibagul ca si Lyonel .La test a iesit rezistența mare(4ohmi,normal ar fi 2ohmi,cred!)airbag șofer .Nu s-a putut sterge ,martorul rãmâne aprins,circul asa de aproape 2 ani.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La 4ohm se face fara sa intri in calculator.
Skip ads

  • Dodo9920

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Ceva detali,d- le Dan?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Vezi contacte in primul rand si pe urma rerstul
  • Dodo9920

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Contacte la unitatea control sau in volan ,unde nu am curaj sa intru.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
@Lyonel, eu n-am vazut airbag in toate mintile lui sa clipeasca la punerea contactului, tu sigur ai incredere intr-o unitate airbag cu lipituri de ciocan ? doamne!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pai nu e normal ca martorul luminos sa clipeasca la punerea contactului? Asa iti arata calculatorul ca face verificarea sistemului. Apoi beculetul se opreste din clipit ramanand stins in timpul functionarii motorului. Uite ca n-am numarat de cate ori clipeste, cred ca de vreo 4 ori apoi se stinge fie ca pornesc motorul, fie ca nu, semn ca nu a fost detectata vreo problema in circuitul electric al airbagurilor. Faptul ca am lipituri prin unitatea de comanda sau control a airbagurilor, asta e, merg pe mana depanatorului, nu s-o fi putut altfel. Mai imi bag si eu nasul la chestii marunte de electronica si stiu ca de cele mai multe ori pentru a verfica functionalitatea unei piese trebuie sa o scoti din circuit iar abia apoi faci masuratori intre pinii acesteia. Deci pana la urma daca nu a mers cu o simpla resetare, era normal ca electronistul sa o ia pe incercate. Letconul si multimetrul sunt sculele lui de baza, n-ai cum sa-i spui: "nu le folosi!"
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Am citit acum manualul masinii, tu ai dreptate, clipeste pentru 4 secunde. E prima masina care am vazut sa faca asa.
  • DDumitrescu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Va salut am si eu o problema cu o Corsa D care a fost accidentata mai de mult si a sarit airbagul din scaun si cortina, apoi peste 1 an a fost lovita si in fata si au sarit si airbagurile frontale chiar daca nu au fost inlocuite cele laterale.
Am inlocuit airbagurile frontale si centurile, airbagul din scaun si cortina si am luat de la dezmembrari si alt calculator de airbaguri .
Am chemat pe cineva sa stearga martorul de airbaguri si le a sters dar dupã ce pornește masina se aprinde iar martorul de airbaguri si da eroare de toate airbagurile pe diagnoza (ceva gen tensiune scazuta si senzor impact montat gresit ), le sterge si dispare si martorul si erorile dar la pornire apar din nou.
El spune ca e din cauza ca, calculatorul de airbaguri montat nu este împerecheat cu ECU masinii si sa montez calculatorul de airbaguri original al masinii pe care inca il am.
A venit cu un leptop iar softul din ce am cazut era de la Delphi.
Ce sa fac in continuare?multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR