dincum
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Olt
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Moshuuuu
- ***
- 678 mesaje
- din 25 Mar 2008
- Astra 2003 Z16XEP
- Constanta
Moshuuuu
- Mesaje scrise: 678
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2008
- Mesaj Privat
moro_mu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 1996 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Buna ziua , as dorii putin ajutor daca s-a mai intalnit cineva cu urmatoarea problema:
Masina este un Vectra B an 2000 motor Y16XE si atunci cand motorul ajunge la 80-90 grade se opreste motorul dar nu e regula stricta cum ajunge se si opreste,variaza .
Pe tester nu are decat P1550 fara alte coduri din aceasta cauza sunt putin dus in eroare.Nu stiu daca sa dau vina pe ECU sau altceva.Mentionez ca am schimbat EGR si corp clapeta cu TPS.
Va multumesc
PS. De fiecare data cand se opreste gasesc la scanare urmatoarele:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L0JBF35Y7076111
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115228560
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353529 EB
systemSupplierECUSoftwareNumber: DBPB
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0007
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D00002
systemNameOrEngineType: Y16XE
Identifier: 1503
CalibrationDate: P1200A09
Total number of fault codes: 2
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown
(0D) - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Present
Din aceasta cauza sunt putin derutat si nu stiu sigur daca poate fii ECU vinovatul.
Cu stima.
Masina este un Vectra B an 2000 motor Y16XE si atunci cand motorul ajunge la 80-90 grade se opreste motorul dar nu e regula stricta cum ajunge se si opreste,variaza .
Pe tester nu are decat P1550 fara alte coduri din aceasta cauza sunt putin dus in eroare.Nu stiu daca sa dau vina pe ECU sau altceva.Mentionez ca am schimbat EGR si corp clapeta cu TPS.
Va multumesc
PS. De fiecare data cand se opreste gasesc la scanare urmatoarele:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Normal timing parameter set.
VIN: W0L0JBF35Y7076111
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Not programmed
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115228560
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353529 EB
systemSupplierECUSoftwareNumber: DBPB
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0007
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D00002
systemNameOrEngineType: Y16XE
Identifier: 1503
CalibrationDate: P1200A09
Total number of fault codes: 2
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown
(0D) - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Present
Din aceasta cauza sunt putin derutat si nu stiu sigur daca poate fii ECU vinovatul.
Cu stima.
dsaraolu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2011
- Mesaj Privat
Daca masina merge normal in restul situatiilor ti-as recomnada sa schimbi filtru de benzina, cam aceeasi problema am avut-o si eu cu un Z16XE, pur si simplu se oprea motorul cand vroia el, aparent fara o logica. Defectul nu dispare chiar instantaneu, cel putin nu in cazul meu deoarece din filtru de benzina curgea o mazga neagra si este clar cata mizerie am avut in conducte, dar nu i-am facut nimic altceva o buna perioada si si-a a disparut defectul. Explicatia ar fi: diagnoza nu poate vedea cauza acestuia, dar iti spune efectul produs de acesta.
- costel42kos
- *
- 17 mesaje
- din 06 Aug 2009
- Astra 2002 z16xe
- Constanta
costel42kos
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2009
- Mesaj Privat
buna seara si un Paste fericit, problemele mele cu aparitia martorului cu cheita si erorile le-am rezolvat astfel:
- prima data am rezolvat-o verificand releul de amorsare a pompei de benzina, lipsea masa pe releu, am refacut legatura la masa masinii, problema a disparut.
-a doua data lipsa tensiune de 5 volti de la pedala de acceleratie, am confectionat un stabilizator de tensiune cu circuitul UA 7805 C, montaj alimentat de la bricheta masinii, cu tensiunea rezultata din montaj am alimentat potentiometrul 1 de la pedala . La mine disparea la acest potentiometru tensiunea de 5 volti.
Aceste modificari sunt facute de mine la masina. Cand voi face rost de banii necesari voi trimite calculatorul la reparat.
Masina merge foarte bine. Acum sunt plecat din Mangalia la Borcea. Pentru mai multe detalii, la intoarcerea mea acasa am sa postez si schema montajului si conectarea acestuia in circuitul pedalei de acceletatie. Va recomand repararea defectiunilor la calculator la cei ce cunosc aceste sisteme ale masinii. Sunt aici pe forum acei oameni minunati si respectati de toti "Opelistii".
- prima data am rezolvat-o verificand releul de amorsare a pompei de benzina, lipsea masa pe releu, am refacut legatura la masa masinii, problema a disparut.
-a doua data lipsa tensiune de 5 volti de la pedala de acceleratie, am confectionat un stabilizator de tensiune cu circuitul UA 7805 C, montaj alimentat de la bricheta masinii, cu tensiunea rezultata din montaj am alimentat potentiometrul 1 de la pedala . La mine disparea la acest potentiometru tensiunea de 5 volti.
Aceste modificari sunt facute de mine la masina. Cand voi face rost de banii necesari voi trimite calculatorul la reparat.
Masina merge foarte bine. Acum sunt plecat din Mangalia la Borcea. Pentru mai multe detalii, la intoarcerea mea acasa am sa postez si schema montajului si conectarea acestuia in circuitul pedalei de acceletatie. Va recomand repararea defectiunilor la calculator la cei ce cunosc aceste sisteme ale masinii. Sunt aici pe forum acei oameni minunati si respectati de toti "Opelistii".
moro_mu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 1996 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Buna seara , cred ca m-am exprimat eu gresit . Dupa ce masina ajunge la 80-90 grade nu se opreste instant , are perioade in care sta 5-10 min pana incepe sa se opreasca ( dupa ce ajunge la temperatura de 80-90gr. )sau se opreste dupa 1,2 minute ,nu e identic de fiecare data.Atata timp cat e rece motorul nu sunt probleme.
Referitor la tensiunea de 5 v de la pedala de acceleratie la mine nu dispare .Aici ma duce in eroare fiindca stau cu OP-COMul conectat si toate tensiunile le am corecte ( pedala,clapeta,sonde lambda,sonda temperatura etc.)In momentul cand apare fenomenul clapeta se inchide instant apoi se opreste motorul.
O seara buna si un Paste fericit tuturor membrilor Opel Club si familiilor d-voastra.
Referitor la tensiunea de 5 v de la pedala de acceleratie la mine nu dispare .Aici ma duce in eroare fiindca stau cu OP-COMul conectat si toate tensiunile le am corecte ( pedala,clapeta,sonde lambda,sonda temperatura etc.)In momentul cand apare fenomenul clapeta se inchide instant apoi se opreste motorul.
O seara buna si un Paste fericit tuturor membrilor Opel Club si familiilor d-voastra.
dsaraolu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2011
- Mesaj Privat
moro_mu hai sa-ti explic ce sa intampla si de ce sunt sanse mari sa am dreptate cu filtru de benzina. Sa presupunem ca ai filtru de benzina infundat partial, deci mai trece totusi ceva benzina prin el. In momentul cand iti moare motorul ai presiune in instalatie si benzina doar inainte de filtru data de pompa de benzina, dupa filtru nici o picatura de benzina, sa zicem ca o lasi o perioada (sa se raceasca dupa logica ta), benzina se scurge prin filtru incetisor, cand pornesti masina iarasi ai benzina, motorul merge o perioada deoarece are benzina in instalatie si datorita faptului ca mai trece inca putina benzina prin filtru, perioada asta varianza in functie de consum, pana termina iarasi benzina si fenomenul se repeta iar. OP-COM-ul nu are nici un senzor care sa-ti masoare presiunea la benzina, el vede cel mult doar daca ai benzina in rezervor si daca pompa de benzina functioneaza, de asta iti da eronat eroarea. Ca acesta perioada coincide aproximativ cu timpul pana se incalzeste motorul este foarte normal, cam atat poate functiona motorul cu cele cateva sute de grame de benzina de dupa filtru. Logica ta nu este buna deoarece tu vezi doar efectele, nu si cauza care ti le provoaca.
- mihaiadrian
- ***
- 632 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
- mihaiadrian
- ***
- 632 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Nu imi merge edit:
Limp mode este un mod al ecu ului de a comanda motorul cand apar probleme ca sa nu rezulte stricaciuni fizice mari ( de exemplu, daca legatura cu pedala e intrerupta, apare limp mode )
Asta in teorie cu limp mode, ca in practica daca dai cu spatele si ajunge motorul la 130 sa fiarba si sa se caleze, nu il opreste nimeni si nici nu apare eroare.
Limp mode este un mod al ecu ului de a comanda motorul cand apar probleme ca sa nu rezulte stricaciuni fizice mari ( de exemplu, daca legatura cu pedala e intrerupta, apare limp mode )
Asta in teorie cu limp mode, ca in practica daca dai cu spatele si ajunge motorul la 130 sa fiarba si sa se caleze, nu il opreste nimeni si nici nu apare eroare.
moro_mu
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Calarasi
- Masina: Corsa 1996 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Apr 2010
- Mesaj Privat
Hristos a Inviat si multa multa sanatate .
Am schimbat si filtru si nici o ameliorare persista problema iar pentru domnul mihaiadrian da intradevar ECU este lipit pe motor si asa cum am mai explicat nu dispare comunicatia cu pedala.
Referitor la logica mea cum spune domnul " dsaraolu " as dorii sa-l informez ca da intradevar caut defectul fiindca cine a provocat acest defect am aflat si anume "clapeta de acceleratie". Sa ma fac putin mai inteles. Bobina Motorului clapetei de acceleratie ( Throttle )conform documentatiei producatorilor si manualelor de reparatii Autodata si TIS2000 trebuie sa fie de 2,5 ohm de unde rezulta un consum de 2A curent care este suportat de etajul final de comanda al clapetei de acceleratie existent evident in ECU . Datorita faptului ca eu am gasit la clapeta mea care evident am schimbat-o o rezistenta a bobinei motorului de actionare egala cu 1,1 ohm este clar ca am avut un consum marit pe etajul final ( Throttle ) al ECU si anume la 1,1 ohm am avut un consum de 4,54 A , deci peste dublul curentului.
De aici ma duce cu gandul ca e posibil sa fie de vina ECU . Mii de scuze pentru domnul " dsaraolu " ca nu am explicat detaliat in profunzime acesta problema in postul de mai sus. I-mi cer scuze inca o data.
Mult respect si numai bine.
Doresc tuturor un paste fericit.
Am schimbat si filtru si nici o ameliorare persista problema iar pentru domnul mihaiadrian da intradevar ECU este lipit pe motor si asa cum am mai explicat nu dispare comunicatia cu pedala.
Referitor la logica mea cum spune domnul " dsaraolu " as dorii sa-l informez ca da intradevar caut defectul fiindca cine a provocat acest defect am aflat si anume "clapeta de acceleratie". Sa ma fac putin mai inteles. Bobina Motorului clapetei de acceleratie ( Throttle )conform documentatiei producatorilor si manualelor de reparatii Autodata si TIS2000 trebuie sa fie de 2,5 ohm de unde rezulta un consum de 2A curent care este suportat de etajul final de comanda al clapetei de acceleratie existent evident in ECU . Datorita faptului ca eu am gasit la clapeta mea care evident am schimbat-o o rezistenta a bobinei motorului de actionare egala cu 1,1 ohm este clar ca am avut un consum marit pe etajul final ( Throttle ) al ECU si anume la 1,1 ohm am avut un consum de 4,54 A , deci peste dublul curentului.
De aici ma duce cu gandul ca e posibil sa fie de vina ECU . Mii de scuze pentru domnul " dsaraolu " ca nu am explicat detaliat in profunzime acesta problema in postul de mai sus. I-mi cer scuze inca o data.
Mult respect si numai bine.
Doresc tuturor un paste fericit.
- deleted-79859
- *
- 43 mesaje
- din 10 Nov 2012
deleted-79859
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salut prietene. Te-am mai deranjat de vreo 2 ori dar sper sa nu te superi. Nu stiu dak mai tii minte am o Vectra B din 2001, Z16XE cu 165 mii KM. De cand am cumparat-o, acu aprox. 2 anni, mi se pare ca e destul de puturoasa. In 90 % din cazuri, la semafoare sunt "luat" si lasat bine in urma de "buburuze" (aprox. de aceeasi varsta) cu motoare mai mici (de 1200, 1400, cred ca chiar si alea de 1000 dak le calca mai tare). Oricat de tare as calca-o si pe a mea, ajunge intr-un punct (2500 - 3000 turatii) unde dak nu schimb viteza, nu se mai accelereaza deloc (nu mai ia viteza).
Vroiam sa te intreb dak ti se pare normal lucru asta ?
Am curatat Clapeta de acceleratie asa ca-n tutorial, am facut aceeasi treaba si cu EGR-ul, probandul pe baterie si se deschidea am schimbat si filtre si bujii, chiar si senzorul de temperatura si o sonda Lambda (prima) dar tot nik. Tester facut recent si inafara de erori la ABS (cica nu mai functioneaza) nu zice nik. Te rog zi-mi si u parerea ta. Bafta
Vroiam sa te intreb dak ti se pare normal lucru asta ?
Am curatat Clapeta de acceleratie asa ca-n tutorial, am facut aceeasi treaba si cu EGR-ul, probandul pe baterie si se deschidea am schimbat si filtre si bujii, chiar si senzorul de temperatura si o sonda Lambda (prima) dar tot nik. Tester facut recent si inafara de erori la ABS (cica nu mai functioneaza) nu zice nik. Te rog zi-mi si u parerea ta. Bafta
- aurelian b
- *
- 2 mesaje
- din 18 Mai 2013
- Vectra 2001 z16xe
- Buzau
aurelian b
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2013
- Mesaj Privat
stefihouse a scris:Asa cum am promis,revin cu solutionarea problemei P1122,1120,1550 in cazul meu
Multumiri pe aceasta cale moderatorilor care au postat schemele electrice sau au descris semnificatia erorilor si cauzele posibile
Simptome:
-cat timp motorul si ECU erau reci, functionare normala, fara probleme
-dupa ce se incalzea motorul,martor cheita cu masinuta ramane aprins in bord,pedala slaba, timp de acceleratie aproape dublu fata de normal si foarte lin si lent
-dupa racire completa, iarasi functionare normala
Experiment:
AM deconectat bateria, declupat mufele de pe ECU,scos ECU de pe pozitie si pus pe o bucata de "marsit"(azbest)iar acesta pe capacul de plastic al motorului,dus un fir de la ECU la "masa".Pus la loc mufele,cuplat bateria,pornit motorul,lasat sa mearga la relanti, functionare normala pana in momentul in care a cuplat ventilatorul radiatorului si a suflat aer cald peste ECU, automat s-a aprins martorul in bord fara sa accelerez fara sa fac nimic.Am asteptat sa se raceasca, am pus un paravan in fata ECU si am adus un ventilator de camera care a suflat aer rece tot timpul peste ECU.Am repornit masina, a mers mult timp,fara sa se mai aprinda martorul deloc, am pus mana pe ECU, era rece.
Concluzie:
La cea mai mica incalzire a ECU-lui unele dintre sarmulitele ce fac legatura intre pinii mufelor si placa cu componente, care nu stau foarte bine lipite; banuiesc ca se dilata si nu mai fac contact perfect.Nu sunt foarte sigur daca nu cumva si gelul care le acopera are un coeficient de dilatare termica ridicat,s-ar putea sa ma insel
Remediu
Am desfacut ECU, am mers exact la locul cu pricina, asa cu arata fotografia lui StefanTolos in pagina 4 si am gasit doua lipituri cu problema K20 si inca una din apropiere(sarmulitele se miscau) am incercuit in foto cu verde zona respectiva
sarmulitele cu rosu sunt de la o interventie anterioara de acu 2 ani cu eroarea P0203, la fel erau niste lipituri reci care s-au refacut.Se pare ca este o problema generala la motoarele Z16XE si am mai vazut pe aici si la Z16SE,cativa au incercat sa mute ECU putin mai departe de motor dar nu cred ca asta e solutia,proiectantii stiu ei de ce l-au pus acolo, insa sunt unele probleme totusi,ramane de studiat.
NU RECOMAND a se desface ECU acasa in bucatarie sau cu vecinul sau altcineva,e treaba serioasa,foarte migaloasa, necesita cunostinte de electronica,scule profesionale, apelati cu incredere la un specialist de aici care vi se pare mai aproape de zona voastra.Eu am avut norocul sa am un prieten electronist cu aceste scule si recunosc ca am riscat putin.Nu dati cu piciorul la aproape 1000 de Euro!!!
Cu ingaduinta moderatorului mai pun si fotografia lui (StefanTolos) cu precizarea ca notatiile de pe schema sunt asa: A=M si B=K
daca o sa lamureasca suplimentar pe cineva ceea ce am prezentat si eu, ma bucur!
Oricum am reusit toate cele prezentate si multe altele numai cu ajutorul celor care stiu ce spun si sunt siguri in ceea ce fac pe acest site.
Sper sa devina asa cu spunea cineva"cel mai tare site de profil din EUROPA" si sa fiu mandru ca marca OPEL este la degetul mic al romanilor.
Multumiri pe aceasta cale moderatorilor care au postat schemele electrice sau au descris semnificatia erorilor si cauzele posibile
Simptome:
-cat timp motorul si ECU erau reci, functionare normala, fara probleme
-dupa ce se incalzea motorul,martor cheita cu masinuta ramane aprins in bord,pedala slaba, timp de acceleratie aproape dublu fata de normal si foarte lin si lent
-dupa racire completa, iarasi functionare normala
Experiment:
AM deconectat bateria, declupat mufele de pe ECU,scos ECU de pe pozitie si pus pe o bucata de "marsit"(azbest)iar acesta pe capacul de plastic al motorului,dus un fir de la ECU la "masa".Pus la loc mufele,cuplat bateria,pornit motorul,lasat sa mearga la relanti, functionare normala pana in momentul in care a cuplat ventilatorul radiatorului si a suflat aer cald peste ECU, automat s-a aprins martorul in bord fara sa accelerez fara sa fac nimic.Am asteptat sa se raceasca, am pus un paravan in fata ECU si am adus un ventilator de camera care a suflat aer rece tot timpul peste ECU.Am repornit masina, a mers mult timp,fara sa se mai aprinda martorul deloc, am pus mana pe ECU, era rece.
Concluzie:
La cea mai mica incalzire a ECU-lui unele dintre sarmulitele ce fac legatura intre pinii mufelor si placa cu componente, care nu stau foarte bine lipite; banuiesc ca se dilata si nu mai fac contact perfect.Nu sunt foarte sigur daca nu cumva si gelul care le acopera are un coeficient de dilatare termica ridicat,s-ar putea sa ma insel
Remediu
Am desfacut ECU, am mers exact la locul cu pricina, asa cu arata fotografia lui StefanTolos in pagina 4 si am gasit doua lipituri cu problema K20 si inca una din apropiere(sarmulitele se miscau) am incercuit in foto cu verde zona respectiva
sarmulitele cu rosu sunt de la o interventie anterioara de acu 2 ani cu eroarea P0203, la fel erau niste lipituri reci care s-au refacut.Se pare ca este o problema generala la motoarele Z16XE si am mai vazut pe aici si la Z16SE,cativa au incercat sa mute ECU putin mai departe de motor dar nu cred ca asta e solutia,proiectantii stiu ei de ce l-au pus acolo, insa sunt unele probleme totusi,ramane de studiat.
NU RECOMAND a se desface ECU acasa in bucatarie sau cu vecinul sau altcineva,e treaba serioasa,foarte migaloasa, necesita cunostinte de electronica,scule profesionale, apelati cu incredere la un specialist de aici care vi se pare mai aproape de zona voastra.Eu am avut norocul sa am un prieten electronist cu aceste scule si recunosc ca am riscat putin.Nu dati cu piciorul la aproape 1000 de Euro!!!
Cu ingaduinta moderatorului mai pun si fotografia lui (StefanTolos) cu precizarea ca notatiile de pe schema sunt asa: A=M si B=K
daca o sa lamureasca suplimentar pe cineva ceea ce am prezentat si eu, ma bucur!
Oricum am reusit toate cele prezentate si multe altele numai cu ajutorul celor care stiu ce spun si sunt siguri in ceea ce fac pe acest site.
Sper sa devina asa cu spunea cineva"cel mai tare site de profil din EUROPA" si sa fiu mandru ca marca OPEL este la degetul mic al romanilor.
- aurelian b
- *
- 2 mesaje
- din 18 Mai 2013
- Vectra 2001 z16xe
- Buzau
aurelian b
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2013
- Mesaj Privat
fl@rin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
am si eu urmatoarele coduri
P0120 - Throttle Position Sensor 1-2 Correlation
(0 - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management
(0B) - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Present
masina nu mai raspunde la apasarea pe acceleratie , si dupa stergerea codurilor , reapar in cateva secunde , masina urcand singura in turatie si apoi revenind undeva la relantiu...
vectra b z16xe , 2001 , 16v , benzina si gpl
codurile au aparut dupa ce initial a fost un cod 0230 ...si dupa stergerea lui....au aparut cele 3 de sus
multumesc
P0120 - Throttle Position Sensor 1-2 Correlation
(0 - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management
(0B) - Present
P1550 - Limp Home - Electronic Throttle Control Limited Performance
(0A) - Present
masina nu mai raspunde la apasarea pe acceleratie , si dupa stergerea codurilor , reapar in cateva secunde , masina urcand singura in turatie si apoi revenind undeva la relantiu...
vectra b z16xe , 2001 , 16v , benzina si gpl
codurile au aparut dupa ce initial a fost un cod 0230 ...si dupa stergerea lui....au aparut cele 3 de sus
multumesc
- mihaiadrian
- ***
- 632 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
suspended-9452- Suspendat
- 2,491 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,491
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
fl@rin
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 z
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
am cumparat al releu(de benzina) , l-am montat , am pornit motorul si aveam aceleasi coduri , masina cu cheita aprinsa , nu reuseam sa turez masina (nu raspundea la apasarea pe acceleratie). am pus testerul si am dat sa-mi testeze releul de benzina iar dupa 2-3 activari si dezactivari , am reusit sa sterg si codurile de eroare , am oprit si repornit motorul si acum merge bine , fara sa mai aiba coduri pe tester. Este posibil sa nu fie totusi ECU ? adica acum masina merge bine si pe gaz si pe benzina , nu mai am coduri de eroare ,merge la fel ca inainte , singura diferenta fiind ca , dupa ce am repornit-o dupa 2-3 zile a aruncat cam multa apa de pe toba de esapament ,fara sa piarda din antigel sau ....alte chestii care sa ma duca cu gandul la garnitura de chiuloasa . Inainte sa apara codurile alea de pe ECU , am spalat masina ...deci poate fi posibil ca ele sa fie generate de apa in toba? ( in cazul in care la spalatorie au bagat apa in toba) ?
multumesc !
multumesc !
- mihaiadrian
- ***
- 632 mesaje
- din 26 Aug 2010
- Vectra 2001 z16xe
- Galati
mihaiadrian
- Mesaje scrise: 632
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2010
- Mesaj Privat
Ca sa fi singur, tre sa mergi cu ea normal, eventual prin oras, sa se incalzessca motorul. Dar daca te lasa in drum, sa nu zici ca nu ti am zis. Cand e ecu stricat, poate sa aibe comportament aleatoriu. La mine de exemplu, dupa ce nu a mai mers acceleratia si am oprit.motorul si pornit iar am mai mers cu ea in jur de 150 km fara sa se reproduca iar si apoi nu mai mergea decat cateva min ( la mine mai fuseses odata ecu reconditionat - la tine, daca nu ai luat - o de noua nu sti daca e ecu reconditionat deja sau nu ).
Ma indoiesc ca era releul la tine.
Ma indoiesc ca era releul la tine.
Ionutzz9
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am un Opel Vectra B2 1.6 16V(74 kw) din 2001.
Simptome:
-Se tureaza greu (pot sa apas pana in capat pedala de acceleratie cu revenire imediata fara ca turatia sa aibe timp sa creasca)
-La fiecare pornire se tureaza singura pana la 1200-1300 rpm dupa care coboara
-Reusesc doar in treapta a 4-a dupa 3000 rpm sa fac o depasire cat de cat
-In bord sta mereu aprinsa o eroare de la ABS si masina cu cheita care uneori mai dispare
-Am pus 4-5 testare dar niciunul nu a detectat vreo eroare
P.S.: In iarna trecuta se intampla deseori dimineata cand era frig sa porneasca si sa mearga in parametrii normali, dar pentru scurt timp...uneori ii dadeam blana si nici nu ajungeam la 100 km/h, ca-si taia dintr'o data vâna.
Simptome:
-Se tureaza greu (pot sa apas pana in capat pedala de acceleratie cu revenire imediata fara ca turatia sa aibe timp sa creasca)
-La fiecare pornire se tureaza singura pana la 1200-1300 rpm dupa care coboara
-Reusesc doar in treapta a 4-a dupa 3000 rpm sa fac o depasire cat de cat
-In bord sta mereu aprinsa o eroare de la ABS si masina cu cheita care uneori mai dispare
-Am pus 4-5 testare dar niciunul nu a detectat vreo eroare
P.S.: In iarna trecuta se intampla deseori dimineata cand era frig sa porneasca si sa mearga in parametrii normali, dar pentru scurt timp...uneori ii dadeam blana si nici nu ajungeam la 100 km/h, ca-si taia dintr'o data vâna.
topy85
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2012 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Iata-ma ajuns si la ultima pagina a acestui topic, in urma caruia am aflat raspunsul fara sa adresez o intrebare.
Problema la mine sta in felul urmator:
# Accelerare greoaie, dupa ce se aprinde martorul "masinuta cu cheita" , evident aceasta problema apare dupa incalzirea motorul, insa la repornire masina merge bine pana apare iar "iscoada aia de masinuta" .
# Erorile aparute la diagnoza sunt:
P1122 - Senzor 2 pedala de accelertie - tensiune prea mica
(02) - Nu este prezent
P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Nu este prezent
P1120 - Corelatie între senzorii 1&2 de la pedala de acceleratie
( 08 ) - Nu este prezent:
Se pare ca al meu ECU are nevoie de ajutor.
Rog pe domnul Dan Ciureanu sa ma ajute daca este cu putinta.
Mentionez ca masina este un Opel Astra G Z16XE 2001, locatie Iasi, Nr. tel. 0744/305542
Va multumesc tuturor celor care ati postat, faceti o treaba grozava.
Numai bine.
Iata-ma ajuns si la ultima pagina a acestui topic, in urma caruia am aflat raspunsul fara sa adresez o intrebare.
Problema la mine sta in felul urmator:
# Accelerare greoaie, dupa ce se aprinde martorul "masinuta cu cheita" , evident aceasta problema apare dupa incalzirea motorul, insa la repornire masina merge bine pana apare iar "iscoada aia de masinuta" .
# Erorile aparute la diagnoza sunt:
P1122 - Senzor 2 pedala de accelertie - tensiune prea mica
(02) - Nu este prezent
P1550 - Regim limitat - avarie E-gas
(0A) - Nu este prezent
P1120 - Corelatie între senzorii 1&2 de la pedala de acceleratie
( 08 ) - Nu este prezent:
Se pare ca al meu ECU are nevoie de ajutor.
Rog pe domnul Dan Ciureanu sa ma ajute daca este cu putinta.
Mentionez ca masina este un Opel Astra G Z16XE 2001, locatie Iasi, Nr. tel. 0744/305542
Va multumesc tuturor celor care ati postat, faceti o treaba grozava.
Numai bine.