- domnu_basescu
- *
- 14 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Agila 2001
- Prahova
domnu_basescu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Frontera_A
- **
- 91 mesaje
- din 26 Apr 2009
- Frontera 1994 C20NE
- Mures
Frontera_A
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Mures
- Masina: Frontera 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2009
- Mesaj Privat
Nu cumva ai cauciucuri 4 de-un ALTfel? Daca da e normal mai ales pe asfalt in viraj deoarece satelitii nu pot suplini diferenta dintre roti. Oricum nu-i indicat sa mergi cu 4x4 cuplat la drum pe asfalt.
In alta ordine de idei daca ai fi scris mai putin manelist si nu in doua locuri chiar ca ar fi fost ok!
In alta ordine de idei daca ai fi scris mai putin manelist si nu in doua locuri chiar ca ar fi fost ok!
- thunder rock
- **
- 247 mesaje
- din 02 Jun 2007
- Brasov
thunder rock
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2007
- Mesaj Privat
domnu_basescu a scris:dupa ce cuplez 4x4 si plek din lok imi troscaie planetarele..sau satelitii..sau nush dar se aude ceva urat ca si cum se rupe...mentionez ca numai in viraje face asa..ma ajuta cnv? ce zici stelea?
Am sa raspund ROMANESTE....Nu cupla decat daca conditiile de aderenta sunt scazute .Daca face la fel atunci inseamna ca ai o problema Pana atunci insa ...e de la ei
- domnu_basescu
- *
- 14 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Agila 2001
- Prahova
domnu_basescu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
- stelea
- ****
- 1,725 mesaje
- din 19 Nov 2006
- Frontera 1996
- Dambovita
stelea
- Mesaje scrise: 1,725
- Locatie: Dambovita
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2006
- Mesaj Privat
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
O intrebare
Am citit tot pe topicul asta o discutie din 2008 in care Stelea zicea ca MRL-urile sunt la fel ca la Aro. E adevarat? Si la fel in ce sens: pe acelasi principiu sau merg puse de Aro? Eu cred ca trebuie sa umblu la ea ca nu opune deloc rezistenta cu 4X4 cuplat la intors in loc pe asfalt deci...unul sau amandoua mrl-uri sunt duse.
Am citit tot pe topicul asta o discutie din 2008 in care Stelea zicea ca MRL-urile sunt la fel ca la Aro. E adevarat? Si la fel in ce sens: pe acelasi principiu sau merg puse de Aro? Eu cred ca trebuie sa umblu la ea ca nu opune deloc rezistenta cu 4X4 cuplat la intors in loc pe asfalt deci...unul sau amandoua mrl-uri sunt duse.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Nu sunt la fel ca cele de ARO deoarece difera numarul canelurilor planetarei respectiv MRL-ului.
Daca nu opune rezistenta, ori e transmisia strong si patineaza anvelopele pe asfalt si nu simti, ori e cutia de transfer stricata, ori grupu fata stricat ori MRLurile stricate, dar e clar ca una din astea 3 are probleme serioase. ( Sper sa fie ultima varianta...)
Ca sa vezi o uzura prematura ridicata la MRLuri nu te uiti la dintii aia " taiati" de la corupul MRLurlui ci te uiti la dintii de pe butuc, ei sunt primii care se uzeaza in cazul in care ceva nu functioneaza bine.
Inca ceva, normal, cu corpul MRLului montat si cu siguranta pusa NU trebuie sa aibe nici cel mai mic joc daca incerci sa impngi in el/ planetara. Daca are, si de 1-2mm sa zic, atunci asta poate fi de ajuns ca MRLu sa scape in sarcina mare chiar daca el este intact... in rest cum spunea Stelea, nu are voie sa scape...
Daca nu opune rezistenta, ori e transmisia strong si patineaza anvelopele pe asfalt si nu simti, ori e cutia de transfer stricata, ori grupu fata stricat ori MRLurile stricate, dar e clar ca una din astea 3 are probleme serioase. ( Sper sa fie ultima varianta...)
Ca sa vezi o uzura prematura ridicata la MRLuri nu te uiti la dintii aia " taiati" de la corupul MRLurlui ci te uiti la dintii de pe butuc, ei sunt primii care se uzeaza in cazul in care ceva nu functioneaza bine.
Inca ceva, normal, cu corpul MRLului montat si cu siguranta pusa NU trebuie sa aibe nici cel mai mic joc daca incerci sa impngi in el/ planetara. Daca are, si de 1-2mm sa zic, atunci asta poate fi de ajuns ca MRLu sa scape in sarcina mare chiar daca el este intact... in rest cum spunea Stelea, nu are voie sa scape...
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut
Am fost aseara la masina si am facut urmatoarele: Ridicat pe cric roata dreapta spate. In 2X4 nu se misca , in 4X4 atat in High cat si in Low pleaca de pe cric. Ridicat pe cric roata stanga spate. Exact la fel. Ridicat ambele roti pe partea dreapta -- nu se misca nici cu slujbe. Ridicat ambele roti pe spate cu 4X4 pleaca cu H si cu L. Rotile di fata nu le-am ridicat ca m-am gandit ca oricum impinge spatele si nu imi dadeam seama de nimic.
Ce sa intelegem din asta? 4X4 merge clar . Ce nu inteleg eu : merg ambele MRL pe fata ?
Daca nu e relevant ce am facut ma gandeam sa ma duc diseara sa o leg de un copac langa un noroi, iarba ceva sa bag 4X4 sa vad ce roti invart.
Ce ziceti?
PS Sapt trecuta am fost la Cabana Ciocas cu ea si a urcat cu 5 in ea si pe noroi - cine a fost acolo stie ca practic e imposibil si vara sa urci fara 4X4 dar ma gandesc ca e posibil sa fi tras doar trei roti? Apropos de asta - Q7 nu au treapta din aia electronica de greu? Pentru ca pe panta aia cu doi oameni in ea nu a urcat - mi s-au umflat outele de placere ca noi eram 5 si pe gaz si...a urcat.
Am fost aseara la masina si am facut urmatoarele: Ridicat pe cric roata dreapta spate. In 2X4 nu se misca , in 4X4 atat in High cat si in Low pleaca de pe cric. Ridicat pe cric roata stanga spate. Exact la fel. Ridicat ambele roti pe partea dreapta -- nu se misca nici cu slujbe. Ridicat ambele roti pe spate cu 4X4 pleaca cu H si cu L. Rotile di fata nu le-am ridicat ca m-am gandit ca oricum impinge spatele si nu imi dadeam seama de nimic.
Ce sa intelegem din asta? 4X4 merge clar . Ce nu inteleg eu : merg ambele MRL pe fata ?
Daca nu e relevant ce am facut ma gandeam sa ma duc diseara sa o leg de un copac langa un noroi, iarba ceva sa bag 4X4 sa vad ce roti invart.
Ce ziceti?
PS Sapt trecuta am fost la Cabana Ciocas cu ea si a urcat cu 5 in ea si pe noroi - cine a fost acolo stie ca practic e imposibil si vara sa urci fara 4X4 dar ma gandesc ca e posibil sa fi tras doar trei roti? Apropos de asta - Q7 nu au treapta din aia electronica de greu? Pentru ca pe panta aia cu doi oameni in ea nu a urcat - mi s-au umflat outele de placere ca noi eram 5 si pe gaz si...a urcat.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
De mers, da, merg ambele MRLuri pe fata ca altfel avand diferential deschis cricu poate opune atata rezistenta cat sa te faca sa iti mearga in gol roata care nu cupleaza preluand toata puterea transmisa de motor iar cea care a cuplat MRLu sa nu traga. Din toata chestia asta eu inteleg ca daca nu le fortezi, merg ambele MRLuri, daca le fortezi se schimba situatia.
Treaba cu copacu, desi suna ciudat e singura metoda sa iti dai seama mai usor daca iti trage sau nu 4x4 in sarcina. ( Vezi de ce copac o legi, sa fie unu mai mare, ca poate ma pui sa platesc pagube )
Q7 nu are treapta de greu, e un SUV mare, greu si puturos care nu are ce cauta in teren... Touareg are, care are si putin sange de, hai sa nu spunem off- roader, de masina de teren si cateodata te gandesti serios ca s-ar putea sa nu ajungi unde ajunge un Tuareg, daca ambele masini sunt stock si Frontera nu are macar amaratu de LSD, Touaregu avand pe langa reductor si un blocant central si cel mai important un blocant spate, lucru la care Frontera nu a visat
Frontera, daca o pui la punct, merge!
Treaba cu copacu, desi suna ciudat e singura metoda sa iti dai seama mai usor daca iti trage sau nu 4x4 in sarcina. ( Vezi de ce copac o legi, sa fie unu mai mare, ca poate ma pui sa platesc pagube )
Q7 nu are treapta de greu, e un SUV mare, greu si puturos care nu are ce cauta in teren... Touareg are, care are si putin sange de, hai sa nu spunem off- roader, de masina de teren si cateodata te gandesti serios ca s-ar putea sa nu ajungi unde ajunge un Tuareg, daca ambele masini sunt stock si Frontera nu are macar amaratu de LSD, Touaregu avand pe langa reductor si un blocant central si cel mai important un blocant spate, lucru la care Frontera nu a visat
Frontera, daca o pui la punct, merge!
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
Merci mult de raspuns/promtitudine Andrei_vl
Incep sa ma indragostesc de forumul asta.
Am inteles ce zici tu. Mai raman totusi 2 intrebari pe care sper sa le rezolv :
1. de ce nu opune rezistenta la intoarcere pe asfalt ;
2. de ce nu troncane sau paraie sau face orice fel de galagie cand o fortez ( si am fortat-o crede-ma) .
Azi o sa incerc treaba cu copacul. cred ca e cea mai relevanta.
PS Exista o posibilitate (eu fiind un pic dupa vreo 4 beri...) ca avand radioul pornit sa nu fi auzit scartaitul rotilor pe asfalt cand am intors...
A, si inca o curiozitate - exista Frontere care cu 2 roti de pe aceiasi parte suspendate sa plece de pe loc? Adica sa traga celelalte de pe pamant? Alea cu LSD ar trebui sa faca asta nu?
Incep sa ma indragostesc de forumul asta.
Am inteles ce zici tu. Mai raman totusi 2 intrebari pe care sper sa le rezolv :
1. de ce nu opune rezistenta la intoarcere pe asfalt ;
2. de ce nu troncane sau paraie sau face orice fel de galagie cand o fortez ( si am fortat-o crede-ma) .
Azi o sa incerc treaba cu copacul. cred ca e cea mai relevanta.
PS Exista o posibilitate (eu fiind un pic dupa vreo 4 beri...) ca avand radioul pornit sa nu fi auzit scartaitul rotilor pe asfalt cand am intors...
A, si inca o curiozitate - exista Frontere care cu 2 roti de pe aceiasi parte suspendate sa plece de pe loc? Adica sa traga celelalte de pe pamant? Alea cu LSD ar trebui sa faca asta nu?
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
1. Fiindca forta ( de impingere de data asta) e foarte mare si MRLu nu functioneaza.
2. Daca nu trosneste, atunci as exclude din calcul o problema la MRL... si m-as gandi mai repede la grup...
Da, daca ai un LSD bun, pleci de pe loc daca o singura roata spate are aderenta, dar nu cred ca se va intampla asta intr-o rampa foarte mare sau daca ai un obstacol greu in fata.
Nu stiu ce sa zic, cu doar un MRL functional nu trag toate 4 rotile in veci, totusi ele in namol trag toate 4 dar pe asfalt nu apar probleme la virarea maxima...
MRLurile au ambele saibe si sigurante?
2. Daca nu trosneste, atunci as exclude din calcul o problema la MRL... si m-as gandi mai repede la grup...
Da, daca ai un LSD bun, pleci de pe loc daca o singura roata spate are aderenta, dar nu cred ca se va intampla asta intr-o rampa foarte mare sau daca ai un obstacol greu in fata.
Nu stiu ce sa zic, cu doar un MRL functional nu trag toate 4 rotile in veci, totusi ele in namol trag toate 4 dar pe asfalt nu apar probleme la virarea maxima...
MRLurile au ambele saibe si sigurante?
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
Ok. Ma duc la un mecanic sa vad daca s-o pricepe sa se utie pe MRL-uri. Apoi fac treaba ciudata cu legatul de copac.
Daca MRL - urile sau grupul sunt duse cum mai merge 4X4 in conditii grele? Sau o merge numai cand are putina aderenta?
Ma rog. Vad io. Ca v-am cam inebunit cu nedumeririle mele
Azi sper sa aflu ce o fi si scriu aici. Poate mai foloseste si altora altadata...
Daca MRL - urile sau grupul sunt duse cum mai merge 4X4 in conditii grele? Sau o merge numai cand are putina aderenta?
Ma rog. Vad io. Ca v-am cam inebunit cu nedumeririle mele
Azi sper sa aflu ce o fi si scriu aici. Poate mai foloseste si altora altadata...
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
Sa se uite atent mecanicu sa puna MRLurile bine...evenual te uiti in manualu masinii ca desi nu pare ele chier trebuie puse intr-un anume fel... de obicei il nimeresti dar totodata poti gresi...
Asta m-am gandit si eu ca merge cand nu e fortat.
Daca ajuta cu ceva gasesti nr. meu de telefon la " Frontera friends", am desfacut de multe ori MRLuri...
https://www.clubopel.com/vie...asc&start=20#
Asta m-am gandit si eu ca merge cand nu e fortat.
Daca ajuta cu ceva gasesti nr. meu de telefon la " Frontera friends", am desfacut de multe ori MRLuri...
https://www.clubopel.com/vie...asc&start=20#
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
cip077- Suspendat
- 1,301 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
- bogdan fronteristu'
- **
- 252 mesaje
- din 06 Oct 2011
- Frontera 1996
- Prahova
bogdan fronteristu'
- Mesaje scrise: 252
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut
Sunt din Ploiesti nu din Campina, problema e ca nu stiu eu meseriasi fiind nou in genul asta de masina/activitate/offroad nu cred ca nu-s in Ploiesti... Eventual ma duc la Cip care s-a oferit sa ma ajute (multumesc) si care din cate am vb eu cu el la telefon e din apropierea Ploiestiului.
Mi-am scris numele, telefonul si adresa de mail si pe Frontera's friends pentru cine vrea/poate sau stie pe cineva care sa-i faca masinutei o verificare ca nu i-am facut de cand am luat-o. I-am schimbat uleiurile de peste tot, distributia, termostatul, radiatorul, i-am strans un rulemnt si i-am reparat aerul conditionat. Cam atata m-a dus capul si am vazut defectiuni la ea - astea fiind operatiuni pe care le faceam la o masina de strada cum am avut eu pana acum. In 4X4 sau orice mai trebuie verificat pe la ea...nu m-am bagat.
Merci inca o data de interes si ajutor
Sunt din Ploiesti nu din Campina, problema e ca nu stiu eu meseriasi fiind nou in genul asta de masina/activitate/offroad nu cred ca nu-s in Ploiesti... Eventual ma duc la Cip care s-a oferit sa ma ajute (multumesc) si care din cate am vb eu cu el la telefon e din apropierea Ploiestiului.
Mi-am scris numele, telefonul si adresa de mail si pe Frontera's friends pentru cine vrea/poate sau stie pe cineva care sa-i faca masinutei o verificare ca nu i-am facut de cand am luat-o. I-am schimbat uleiurile de peste tot, distributia, termostatul, radiatorul, i-am strans un rulemnt si i-am reparat aerul conditionat. Cam atata m-a dus capul si am vazut defectiuni la ea - astea fiind operatiuni pe care le faceam la o masina de strada cum am avut eu pana acum. In 4X4 sau orice mai trebuie verificat pe la ea...nu m-am bagat.
Merci inca o data de interes si ajutor
cip077- Suspendat
- 1,301 mesaje
- din 22 Feb 2009
- Frontera 2003 2,2 dth
- Prahova
cip077- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Prahova
- Masina: Frontera 2003 2,2 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2009
- Mesaj Privat
Ok, scz de confuzie. Din ce am vb la tel, asa pricepusem.
Am zis, 'dupa Paste' in ideea ca azi si maine am programate tractari si de vineri nu sunt in tara, iar cu referire la locatie, m-a gaseati la Aricesti(pe drumul de Targoviste, 8 km, si la Stoinesti dreapta inca 4 km).
Vb la atelier, si in ideea unei verificari, o ridicam pe elevator si vedem ce e pe acolo si nu te costa... mare lucru(o pereche de Cotnari/Borsec). Asta ca implic atelierul, dar daca vii la mine, dau eu spritul si-o cafea si povestim mai multe despre 4x4.
Bafta.
Am zis, 'dupa Paste' in ideea ca azi si maine am programate tractari si de vineri nu sunt in tara, iar cu referire la locatie, m-a gaseati la Aricesti(pe drumul de Targoviste, 8 km, si la Stoinesti dreapta inca 4 km).
Vb la atelier, si in ideea unei verificari, o ridicam pe elevator si vedem ce e pe acolo si nu te costa... mare lucru(o pereche de Cotnari/Borsec). Asta ca implic atelierul, dar daca vii la mine, dau eu spritul si-o cafea si povestim mai multe despre 4x4.
Bafta.
- Andrei_vl
- ***
- 753 mesaje
- din 27 Mar 2011
- Frontera 1995 23DTR
- Valcea
Andrei_vl
- Mesaje scrise: 753
- Locatie: Valcea
- Masina: Frontera 1995 23DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2011
- Mesaj Privat
bogdan fronteristu' a scris:Salut
Sunt din Ploiesti nu din Campina, problema e ca nu stiu eu meseriasi fiind nou in genul asta de masina/activitate/offroad nu cred ca nu-s in Ploiesti... Eventual ma duc la Cip care s-a oferit sa ma ajute (multumesc) si care din cate am vb eu cu el la telefon e din apropierea Ploiestiului.
Mi-am scris numele, telefonul si adresa de mail si pe Frontera's friends pentru cine vrea/poate sau stie pe cineva care sa-i faca masinutei o verificare ca nu i-am facut de cand am luat-o. I-am schimbat uleiurile de peste tot, distributia, termostatul, radiatorul, i-am strans un rulemnt si i-am reparat aerul conditionat. Cam atata m-a dus capul si am vazut defectiuni la ea - astea fiind operatiuni pe care le faceam la o masina de strada cum am avut eu pana acum. In 4X4 sau orice mai trebuie verificat pe la ea...nu m-am bagat.
Merci inca o data de interes si ajutor
Sunt din Ploiesti nu din Campina, problema e ca nu stiu eu meseriasi fiind nou in genul asta de masina/activitate/offroad nu cred ca nu-s in Ploiesti... Eventual ma duc la Cip care s-a oferit sa ma ajute (multumesc) si care din cate am vb eu cu el la telefon e din apropierea Ploiestiului.
Mi-am scris numele, telefonul si adresa de mail si pe Frontera's friends pentru cine vrea/poate sau stie pe cineva care sa-i faca masinutei o verificare ca nu i-am facut de cand am luat-o. I-am schimbat uleiurile de peste tot, distributia, termostatul, radiatorul, i-am strans un rulemnt si i-am reparat aerul conditionat. Cam atata m-a dus capul si am vazut defectiuni la ea - astea fiind operatiuni pe care le faceam la o masina de strada cum am avut eu pana acum. In 4X4 sau orice mai trebuie verificat pe la ea...nu m-am bagat.
Merci inca o data de interes si ajutor
Ok,vineri ajung acasa.O sa vorbesc eu cu cineva din Ploiesti