Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Si ca sa revenim la 4x4 am constatat de curand ca am pe puntea spate diferential AUTOBLOCANT Very Happy . Da si eu am fost surprins Shocked . Ceea ce credeam ca se preconizeaza a fi o defectiune, s-a dovedit ca era un autoblocant care lucreaza indiferent de daca esti in 4x2, 4x4H, sau 4x4L.
Nu stiu pe fata, dar - in urma unor discutii - se pare ca nu are. Oricum la vara am sa le demontez pe amandoua sa vad ce si cum.
Skip ads

  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Cum adica probleme? Si mai precis cum se manifestau?
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si da-mi voie sa am niste indoieli legate de diferentialul acela Dar cine stie poate ca....


Cu permisiunea unui coleg de pe un alt forum de profil 4x4 am sa pun un material care mi s-a parut mai mult decat util Dupa parerea mea OBLIGATORIU de citit

Pentru inceput: cutiile de transfer sunt de 2 tipuri (cu cateva exceptii civile):
- fara diferential central; asa-numitele "part-time" - la care transmiterea momentului motor, se face pentru deplasari in conditii normale, doar la axa spate (de regula); axa fata fiind libera (acest sistem foloseste mecanismele de rulare libera - MRL). In situatiile in care este necesar un plus de tractiune, sau cand axa spate nu mai face fata singura (de regula pe suprafete unde alunecarea este inevitabila - noroi, zapada, ghiata, etc...), cutia de transfer permite si cuplarea axei fata. In aceasta situatie, neexistand diferential central, axele cardanice fata/spate, au aceiasi turatie, indiferent de situatiile in care ruleaza masina (denivelari, viraje, etc...); deci, implicit, axele fata/spate au aceiasi turatie. Acest sistem, va obliga ambele axe sa traga, indiferent de natura solului pe care se afla fiecare. In momentul in care se revine pe suprafete tari/dure, unde forta de tractiune exercitata de axa spate este suficienta, axa fata se va decupla de la transmisie, pentru a nu suprasolicita sistemul si a evita circuitele parazitare de putere, care pot duce chiar la ruperea transmisiei. La aceste cutii de transfer, pozitiile uzuale de lucru sunt: 4x2 - trage doar axa spate, in treapta normala; 4x4H - trag ambele axe, in treapta normala; 4x4L - trag ambele axe, in treapta redusa.
- cu diferential central; asa-numitele "full-time" - la care transmiterea momentului motor, se face pentru deplasari in conditii normale, la ambele axe, diferentele de turatie care apar intre axe, datorate situatiilor in care ruleaza masina (denivelari, viraje, etc...), fiind asigurate de diferentialul central, montat in cutia de distributie. La rularea pe suprafete unde alunecarea este inevitabila (noroi, zapada, ghiata, etc...), diferentialul central poate deveni nedorit; deoarece va transmite momentul motor doar axei care va intampina o rezistenta mai redusa la inaintare. Pentru a evita aceste situatii, toate diferentialele montate in cutiile de transfer, sunt echipate cu mecanisme de blocare a diferentialului. Rolul acestor mecanisme, este de a anula mecanismul diferential si a obliga axele cardanice fata/spate, sa se invarta cu aceiasi turatie, indiferent de natura solului pe care se afla fiecare. In acest moment, transmisia "full-time", cu diferentialul central blocat, lucreaza exact ca transmisia "part-time", cu axa fata cuplata. In momentul in care se revine pe suprafete tari/dure, pentru a nu suprasolicita sistemul si a evita circuitele parazitare de putere, care pot duce chiar la ruperea transmisiei, diferentialul central se deblocheaza, pentru a asigura diferentele de turatie necesare conditiilor de rulare. La aceste cutii de transfer, pozitiile uzuale de lucru sunt: 4x4H - trag ambele axe, in treapta normala, cu diferentialul liber; 4x4H Diff-Lock - trag ambele axe, in treapta normala, cu diferentialul blocat; 4x4L Diff-Lock - trag ambele axe, in treapta redusa, cu diferentialul blocat.

Dupa ce am lamurit principiile de functionare, deducem ca: diferentialul central este montat in cutia de transfer! Asata inseamna ca, daca cutia de transfer nu are incorporat un diferential, nici nu i se poate incorpora unul!
Ca sa obtii un diferential in cutia de transfer va trebuii sa-i cauti cutie de transfer cu diferential incorporat si sa schimbi cutia de transfer montata deja pe masina!

Cutiile de transfer pot fii cu, sau fara diferential central, in timp ce axele sunt toate cu diferential axial; care poate fii liber, sau blocabil. Cu alte cuvinte, daca poti schimba mecanismul diferential liber, al unei axe, cu unul blocabil, nu poti face aceiasi operatie, unei cutii de transfer!
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca colegul este magnum (workman). Am discutat si cu el.
Sa incep cu inceputul. M-am apucat sa schimb placutele de frana pe spate. Am constatat ca pe disc (pe marginea exterioara) era o bavura pe suprafata pe care nu lucra placuta. Cu roata suspendata am pornit motorul si am bagat in viteza si am polizat acea bavura. Totul O.K. la un diferential axial deschis. Masina mea ca de altfel toate Frontera A nu au diferential central. Am repetat operatiunea si la celalant disc. Dupa ce am terminat si am montat si roata, am pornit din nou motorul si am bagat in viteza si roata se invartea in aer. Mi s-a parut ca se aude un zgomot (frecare) si am inceput sa acelerez, moment in care s-a simtit ca o vibratie si masina a plecat dupa cric. Am apsat ambreiajul, si gratie unei borduri foarte mari masina s-a oprit. Am ridicat din nou roata, cutia fiind pe liber, dar nu s-a mai invartit roata nici cu levierul. Asta am crezut ca era defectiunea. Am crezut ca s-a blocat vreun satelit. Am plecat de pe loc si cand am virat, masina a inceput sa trepideze foarte puternic (parca ceda placa de presiune), dar apoi a incetat. Toate astea s-au intamplat in 4x2.
Ulterior, la o intalnire club opel, nu am avut unde sa parchez si am intrat pe un teren proaspat nivelat si in panta. Fiind si dupa ploaie masina s-a oprit invartindu-se o singura roata. M-am gandit la intamplarea cu schimbul placutelor si am inceput sa accelerez, moment in care a cuplat si cealalta roata si am iesit fara sa cuplez si fata. Cand am iesit pe asfalt s-au manifestat aceleasi vibratii in momentul cand am virat.
Acest lucru m-a facut sa demontez carcasa puntii spate si am constatat ca diferentialul are PATRU sateliti care se invart pe pinionul planetar, tot sistemul fiind incadrat de doua capace (oale) din bronz, una fixa cealalta actionat de niste resoarte foarte puternice. Cand capacele sunt distantate, diferentialul se comporta ca unul deschis, cand se apropie, se blocheaza satelitii. Deblocarea se face numai pe aderenta cand apare diferenta de viteza intre cele doua roti.
Sper ca am fost destul de clar.
Skip ads

  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. ma intereseaza discutia , dar pot sa intreb: eu auzisem de chestia pe care o sustine sterea dar nu am avut nici o confirmare din a doua sursa. sa recapitulam; frontera A are diferential blocabil ,in consecinta nu vad nici un motiv ca B-ul sa nu aiba. concluzia frontera B are diferential blocabil.( ce logica... Mr. Green ) si inca un punct de egalitate cu modelele 4x4 de fitze. Razz
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stelea a scris:Cred ca colegul este magnum (workman). Am discutat si cu el.
Deblocarea se face numai pe aderenta cand apare diferenta de viteza intre cele doua roti.
Sper ca am fost destul de clar.



Pentru mine ai fost "destul de clar" Wink Da despre Magnum era vorba


Cat despre deblocare mi se pare total aiurea sa se faca in acel mod.Daca dai in spate cum ar trebui sa faci pentru decuplare,nu deblocheaza? Ai incercat? Am incercat si eu varianta patinarii unei roti dar la mine asa ceva NU se intampla Poate a ta o fi o serie altfel...nush ce sa zic.Poate difera motorizarea -a mea e x20SE ....Oricum nu-s deloc curios sa desfac diferentialul sa ma asigur de cei patru sateliti Oare?
  • Vizitator

  • Mesaje scrise:
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat:

In cazul meu Frontera A din 1994 diferentialul spate nu este blocabil, insa am avut ocazia sa o vad "la lucru" pe a finului meu (Frontera A din 1993) si cu o roata spate suspendata intr-un sant, dupa ce s-a invartit putin in gol s-a blocat si a ramas blocata pana a iesit de acolo.
Banuiesc eu ca nu este obligatoriu ca toate Frontera A sa aiba blocabil.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Este optional.
Nu am desfacut decat capacul puntii (desii mi-a luat 4 ore intreaga operatiune), doar m-am uitat in diferential, dar nu s-a vazut tot mecanismul. Poate la vara sa il desfac.
Decuplarea se face doar prin virare pe aderenta.
Skip ads

  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stelea a scris:

Decuplarea se face doar prin virare pe aderenta.



Da- in spate daca dai decupleaza MRL-urile.Daca le desfaci forma lor iti arata asta..Blocantul e cu acele arcuri.Am vb azi cu Adrian Enache (am fost la o tura la Muntele Rosu sa ne inzapezim:d)si el la Isuzu al lui pe care de altfel la vandut avea blocant La turatie cupla insa decupla in momentul in care se oprea roata complet.Omu are un service in Ploiesti si desface d"astea E ceea ce mi-a spus el ....Motorul era de 2.3 benzinar Deci ca al lui Stelea parca. Tind sa cred ca motorizarea asta beneficiaza de blocant E probabil ca si acela din 1994 sa fi fost la fel.


  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Si ca asa ii sta bine unui forumist activ a mea masina mi-a urat wellcome in prag de sarbatori in topicul problemelor 4x4.Dupa o iesire mai hard asa s-a stricat jucaria Nu mai merge 4x4.Si m-am blocat- Stelea pe tine te intreb in mod special.

-Ai idee daca cuplarea huburilor se face sau nu prin intermediul unui calculator? Ca sunt bagat in ceata de tot Daca becul din bord imi indica 4x4 cuplat nu ar trebui chiar si fara hub-uri cuplate sa mearga de pilda pe 4L doar cu spatele pe 4L ? cu multiplicarea de rigoare?


Cand pui contactul nu se aude un clack undeva in fata? Asta la mine s-a auzit de cand am cumparat-o si e un zgomot ce pe mine ma intriga.Fara avea legatura cu defectul mai sus mentionat.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut. Imi pare rau de problema.
Huburile (MRL-urile) nu au nici o treaba cu nici un calculator. Intradevar, chiar fara huburi, planetare si diferential fata, masina trebuie sa mearga in 4L. Este valabil si pentru spate (daca fata e O.K. poti sa mergi fara spate daca se rupe o planetara sau cardanul spate).
Nu ai fost destul de clar. Masina nu mai merge de loc, sau nu mai merge 4x4?
Clack-ul care se aude cand pui contactul poate sa fie de la vreun releu sau altceva asemanator, dar nu are treaba cu 4x4.
Bafta.
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. Laughing ma bag si eu in discutie deoarece am ceva experienta cu problema asta. Twisted Evil deci vorbim de cuplarea 4x4 cu maneta in 4L (deci cea actionata de butonul din bord) chiar daca pe bord arata ca a fost cuplata (adica masinuta nu mai pulseaza si a ramas aprinsa) daca sunt probleme s-ar putea sa nu se cupleze . de ce spun asta ? fiindca mie i-mi pulsa ca si cum ar incerca sa cupleze si nu poate ,dar in fapt erau cuplate. de ce? fiindca calculatorul era OK dar sistemul de vacum nu. concluzia: ai "marturisit" ca ai facut nitel "teren" si de aceea eu cred ca ai probleme cu vacumul de la noroi sau lovituri .daca verifici si este asa te rog anuntama. Razz PS. vezi ca pe acolo sunt niste furtunase sa nu fi sarit. reglajul nu se poate face acasa.
Skip ads

  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stelea a scris:
Nu ai fost destul de clar. Masina nu mai merge de loc, sau nu mai merge 4x4?
Clack-ul care se aude cand pui contactul poate sa fie de la vreun releu sau altceva asemanator, dar nu are treaba cu 4x4.
Bafta.


Slava domnului merge saraca de ea .Dar doar 2x4.Trage doar spatele si nu tine cont de ce vreau eu Adica : Cuplez de la maneta ca noi asa avem cuplarea si imi indica in bord ca am cuplat 4H sau 4L insa nu se intampla nimic Am inteles 4x4 nu vrea ca probabil vreun HUB are necaz pe mine Insa spatele ar trebui sa-si vada de treaba in H sau low .Ce anume comanda maneta cea mica? vre-un releu sau e pur mecanica treaba? Intreb ca e un cancer afara si nu am cum ma baga sub masina sa vad ce si cum. Si nu as umbla aiurea.


Clck ul acela nu e clack de releu E mult mai puternic ca si cum ar fi un electrocuplaj.pneumocuplaj ceva undeva la diferentialul fata in zona aia se aude.In fine asta e ultima chestie care ma doare acum. Lipsa tractiunii integrale ma omoara.


Si acum pe de alta parte am gasit ceva cuplaje manuale in jur de 160 lire in anglia Ar fi si cine sa le aduca de acolo(Cred)Ideea care ma framanta e in felul urmator Le pun manuale.OK Dar cum stiu ele dragele de ele de 4H si 4L inseamna ca tot ceva de la maneta aia ar trebui sa recunoasca masina...


Cat despre iesirea marturisita(pun o poza )...cred ca pe dedesupt are oaresce ca am mai patit chestia asta odata si tot in zapada Insa atunci a doua zi era functionala treaba si nu mi-am batut capul prea mult.

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Deci inteleg ca cutia de transfer functioneaza: 4x2, 4x4H, 4x4L, dar nu trage fata. Asta ar indica un hub (MRL) cu problema. Asta se poate vedea suspendand puntea spate si vazut ce se intampla in 4x4 pe fata. In cazul in care o planetara se invarteste iar roata aferenta sta, inseamna ca acolo e problema= hub defect. Mai este si varianta in care cardanul fata se invarte, dar ambele planetare fata nu se misca= diferential defect (pinion, coroana sau ambele).

Martorul din bord de 4x4 este facut de un limitator din cutia de transfer actionat de levierul manetei de 4x4. In momentul in care ai impins maneta in 4x4H s-a actionat limitatorul si se aprinde becul (acelasi principiu ca la lampile pe mers inapoi). El nu are nici o informatie de la diferentialul fata si huburi.

Cuplarea fata se face pur mecanic. Levierul actioneaza niste pinioane. Nu exista electrovalve pe cutia de viteza, cutia de transfer sau diferentiale.

La mine cand pun contactul, se aude un "clack" foarte puternic, infundat, dar este de la ABS.

Cele relatate mai sus sunt valabile pt. masina mea (Frontera A). Banuiesc ca si la tine este la fel.

Bafta.






@mihai1950. Informatiile d-voastra sunt foarte utile, dar - daca nu ma insel - sunt valabile pentru modelul B (fabricate intre 1998 - 2004).
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. Laughing "ezact",dar sa sti ca nu este o mare diferenta. dupa cum inteleg voi nu aveti cuplarea in timpul mersului din butonul de pe bord? eu am vazut ca toate modelele au cite 2 manete pe "locul " schimbatorului, una pt. cutia de viteze si alta pt. reductor. deci cea de reductor are (la mine) si la voi 4L si 4H (in care se merge cu doar rotile din spate cuplate) . ori cuplarea la voi se face tot automat fiindca tu cauti cuplaje manuale ca sa le inlocuiesti ( pt. Stelea). in legatura cu zgomotul de" releu" si eu am avut asa ceva. explicatie data de mecanic: la cuplarea 4x4 adica a rotilor fata vacumul inpinge niste arcuri care cupleaza niste pinioane. la a doua apasare arcurile scot din cuplare pinioanele si se revine la tractiune spate.de aceea cred ca ai lovit ceva si vacumul nu se mai poate propduce deci nici cuplarea rotilor fata. cred ca zgomotul venea de la uneventual uzaj . deci eu asta cred. Laughing PS. si te rog , fara d- voastra ca ma faci prea batrin.
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Maine o duc pe elevator sa vad ce si cum Am sa va tin la curent pentru ca este o belea de care ne putem fiecare lovi la un moment dat si cred ca e bine de stiut ce si cum.In speranta ca am sa o si rezolv ne auzim . Rolling Eyes
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Eu am studiat indelung ambele diferentiale la masina mea. Nu exista niciun vacum sau electrovalve si cred ca si la @thunder rock este la fel. Auto-lock hub-ul este un sistem integral mecanic si cupleaza in momentul in care planetara se invarte si roata nu, si decupleaza in momentul in care roata se invarte si planetara sta.

@mihai1950, la tine maneta reductorului tot trei pozitii are ca la noi (2H, 4H, 4L) sau doar 4H si 4L? Asa cum se observa in poza mai sus postata, la noi maneta descrie un "U" intors, cu o latura mai scurta (mai degraba litera G ruseasca). Poate am inteles gresit, dar la tine trecerea din 2H in 4H se face prin buton (vacum), iar trecerea din 4H in 4L se face prin maneta. Asta inseamna ca maneta descrie litera "I" are doar doua pozitii.
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. Laughing la mine are doar doua pozitii cum am spus : 4H care este pozitia in care se circula in mod curent , si din care cu ajutorul butonului din bord se trece pe 4x4 (adica se cupleaza si fata) , si 4L pe care nu o poti cupla direct atunci cind ai 4x4. si ai de tractat sau uircat o panta foarte grea si cu numai 50 km./h .asa merge la mine productie 2001. :lol:PS. ce inseamna la voi 2H ?
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Aha.
Pai la noi 2H inseamna ca trage doar spatele, la fel ca si la tine pana sa actionezi butonul de 4x4.

2H = 4x2H
4H = 4x4H
4L = 4x4L

Sa inteleg ca daca nu apesi butonul din bord de 4x4 nu poti misca maneta din 4H in 4L? Este blocata?
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
stelea a scris:Eu am studiat indelung ambele diferentiale la masina mea. Nu exista niciun vacum sau electrovalve si cred ca si la @thunder rock este la fel. Auto-lock hub-ul este un sistem integral mecanic si cupleaza in momentul in care planetara se invarte si roata nu, si decupleaza in momentul in care roata se invarte si planetara sta.


Asa cred ca e si la mine Insa acum vine intrebarea:
-Cine comanda planetarele sa se invarta? Ele nu se invart tot timpul cum am crezut mereu?.Maneta mica inseamna ca e responsabila de chestia asta si in cazul asta e pur mecanica treaba -e clara.Dupa cum spuneam maine am sa fac lumina asupra fenomenului la care am crezut ca ma pricep dar trag concluzia ca omul cat traieste invata.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR