Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. Laughing stai sa inteleg. te sui in masina, bagi cheia in contact si....... ? eu cred ca pe undeva este o neintelegere. dupa cum spui tu dupa ce ai scos maneta de viteze uzuala in punctul mort cu motorul pornit trebuie sa faci si cu maneta reductorului acelas lucru ? nu. in punctul zero al cutiei si in poz. 4H a reductorului masina nu se misca deci nu sunt cuplate nici o parte motrice ca sa zic asa, adica masina STA . eu cred ca si la voi se procedeaza asa: masina are in PERMANENTA cuplate rotile spate pe care le cuplezi cu motorul prin intermediul cutiei de viteze uzuala (ca la toate masinile) daca vrei 4x4 cu maneta reductorului in poz. 4L (ca in alta nu se poate) apesi butonul de 4x4 de pe bord ; daca vrei sa urci ceva pante grele din aceasta pozitie (deci tu urci in 4x4 cu maneta pe poz. 4H) pui maneta reductorului in poz. 4L cu masina STIND si urci dar cu pina la 50 km/h.la voi alegi 2H,4H sau4L dupa care bagi in treapta 1 a cutiei ca dupa cum spui tu asa ar fi normal ? ma mir.
Skip ads

  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Da Am facut lumina asupra fenomenului Frontera A .Planetarele fata se misca odata cu cardanul fata NUMAI la cuplarea manetei in 4H sau 4L.Altfel masina lucreaza ca un 2x4 cu tractiune spate.In cazul meu e defect MRL-ul de pe dreapta Cum am ajuns la aceasta concluzie? Am suspendat o roata spate,datorita diferentialului spatele suspendat se invarte.Fata am cuplat-o la randul ei.Am miscat volanul stanga dreapta pentru a putea vizualiza planetarele.Una se invartea semn ca HUB-ul nu cupla cealalta nu se invartea semn ca acolo aveam cuplat 4x4.Acelasi diferential a facut posibil acest lucru.De aceasta data diferentialul fata. Semn ca nu am blocant pe diferentialul spate apropos la discutia dinainte Cert e ca nu am accelerat masina sa vad daca la turatie mai mare acesta blocheaza.

Deci am defect MRL-ul de pe dreapta fata MRL la care a lucrat un" meserias"
cand am schimbat un burduf de planetara si care nu a fost pus inapoi in felul corect.Am inteles ca daca nu faci semn pe blocant sa-l pui EXACT in acelasi fel la loc ai toate sansele sa-l strici lucru dealtfel probat pe pielea mea.



Intrebarea mea ca trebuie sa existe mereu o intrebare este:
_ Se poate comanda doar 1 MRL? Conteaza daca este stanga sau dreapta? Astia de la magazinele de piese auto aduc doar pereche si la niste preturi astronomice.Conteaza atat de mult motorizarea?
Ca as avea posibilitatea sa iau second dar cred ca masinile respective sunt lungi si au motorizare diesel.Eu unul banuiesc ca dimensiunea canelurilor e dictata de planetara care e clar ca de la o motorizare la alta difera Sau ma insel?
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Ai procedat foarte bine. In 2H nu este antrenat cardanul, respectiv diferentialul fata, deci implicit nici planetarele. In 4H si 4L cutia de transfer antreneaza cardanul fata si asa mai departe.

Poate nu e defect ci trebuie doar montat corect.

Din experienta de la ARO, nu e diferenta intre ele. Sunt la fel si banuiesc ca si auto-lock-urile sunt la fel.
Intre motorizari diferite de pe acelasi model (Sport sau lung) nu sunt diferite. Nu stiu daca se potriveste insa de la un sasiu lung la unul sport.

@mihai1950
Cred ca nu m-am facut bine inteles.
In 2H (pozitia de baza) masina merge normal 4x2, deci antreneaza doar spatele. Cardanul, diferentialul si planetarele fata nu sunt actionate.

In 4H (se efectueaza doar de pe loc pentru cei cu auto-lock hub, pentru ca daca sar efectua in mers exista riscul sa se rupa vreun dinte, pentru ca pinionul de la cardanul fata sta pe cand cel de la cardanul spate se invarte), masina trece in 4x4. Pentru cei care au huburi (MRL-uri) manuale, daca cupleaza huburile, pot trece din 2H in 4H si in mers, pentru ca o data cuplate huburile, rotile antreneaza planetarele, iar prin diferential este antrenat si cardanul fata si pinioanele in cutia de transfer se invart sincron. De aceea prefer MRL-uri manuale, pentru ca totodata pot sa trec in 4L (4x4L) fara sa cuplez MRL-urile si asa transfer puterea doar puntii spate si pot sa merg si pe aderenta in 4L. Cu auto-lock hub, in momentul in care am trecut in 4x4H sau L planetarele se cupleaza de roti si nefiind diferential interaxial nu pot sa merg pe aderenta.

Trecerea din 4H in 4L se face doar de pe loc indiferent de de model.

ARO este si mai "destept". In afara de 2H, 4H si 4L mai are si un N care... o data dusa maneta in pozitia N, indiferent in ce viteza bagi cutia (1, 2, 3, 4, 5, sau R) MASINA STA PE LOC, nu se misca. Ce rol are? Cand este masina tractata.

La tine eram curios doar daca poti trece din 4H in 4L (doar sa misti maneta, stand pe loc desigur) fara a actiona butonul din bord.

Numai bine.
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. nu. doar in sistem de 4x4 adica butonul actionat ( cel din bord). si aducerea in pozitia initiala se face trecind de la 4x4L in 4x4H si o lasi acolo ,apoi apesi din nou butonul din bord(ca sa-l opresti,) pilpiie de 2-3 ori si se stinge , adica ai ajuns cu tractiune doar pe spate ca si o masina "normala". daca nu mai discutam pina la ora 00.01va spun la toti: LA MULTI ANI ! si un nou an mai bun decit asta.
Skip ads

  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. hai ca am dat de dracu. azi in buc. am dat de o portiune cu polei chiar intr-o intersectie in T si mi-a fugit nitel de spate am iesit din intersectie , am bagat 4x4 din butonul de pe bord si am mesrs OK. dar la urmatoarea intersectie tot in T (adica 90 *) parca se infrina . am luat de volan (am mai indreptat rotile) si a mers ceva mai bine. in momentele alea parca nu mai aveam servo. pai daca este asa cum dumnezeului mai faci 4x4 " off roud"ca pe linga dificultatea pantei respective se mai adauga si asta o pui de mamaliga. cred ca thunder rock poate sa-mi spuna daca si el a patit asa ceva .
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pai cred ca in a doua intersectie nu era polei, si cum banuiesc ca nu ai diferential central e normal ce s-a intamplat. Masinile fara diferential central, in 4x4, nu pot vira (pot, dar mai putin).
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. da domnule , asta banuiam si eu , dar eu am intrebat ce se intimpla atunci cind VARA VREI SA FACI OFF ROUD ?nu mai cotesti de loc sau o bagi si o scoti mereu din 4x4 ? asta vroiam sa stiu , fiindca daca este asa poti avea surpriza ca in virf de munte sa dai de dracu. Twisted Evil ori sa nu mai poti sa virezi ori sa nu mai poti urca etc. daca esti pe un drum forestier in panta accentuata si in curba ce te faci Twisted Evil , fiindca fara 4x4 nu poti urca dar nici cu 4x4 nu poti vira ? daca este asa atunci ce ziceau rau voitorii ca "nu este off roud" se adevereste si este nasol , ca sa na exprim academic. Twisted Evil ce ne facem ? findca am auzit nu numai de la dusmani ca daca faci traseu poti sa spargi reductorul. astept raspunsuri.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Bla, bla, bla... Nu te mai lua dupa toti "expertii" care nu au condus decat 4x2.
4x4 il folosesti permanent pe zapada, polei, noroi, nisip, ulei Shocked etc (in general acolo unde nu e aderenta). Pe aderenta (vara pe munte, de ex.) se foloseste 4x2. Acum te citez"... fiinca fara 4x4 nu poti urca ..."; pai de ce? Sa inteleg ca patineaza? Atunci O.K., daca patineaza inseamna ca se pierde aderenta si atunci nici o problema, poti cupla si 4x4.
Iti dai seama atuci, de ex., Land Rover Defender si Mercedes G ar fi cele mai proaste masini pentru ca au diferentiale blocabile mecanic? Aia nu mai sparg reductoarele? N-o fi Frontera cel mai bun off-roud, dar nici cea mai proasta nu e. Am masina de doi ani, dar nu am dus-o la extrem pana acum. Cu ARO, da, am facut extrem si pot sa spun ca nu m-a dezamagit (era si intretinut cei drept si nu a cedat nici o piesa). Am fost foarte multumit de el. Niciodata nu m-a lasat, dar eram sclavul lui d.p.d.v al intretinerii . Twisted Evil
Skip ads

  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. mai stelica (daca pot sa-ti zic asa ; am un foarte bun prieten din facultate cu acelas nume, dar este inginer motorist pe vapor si ne vedem rar) MI-AI LUAT CEA MAI MARE PIATRA DE PE SUFLET Laughing Laughing Laughing . OFFFF. de cind am postat cred ca am verificat de vreo 10 ori daca cineva mi-a raspuns. te rog ai rabdare si lasama sa spun cum am inteles eu, daca nu este corect te rog corecteazama : urci pe drum si simti ca rotile (spate, 4x2) patineaza, pui piciorul pe frina si apesi butonul de 4x4 de pe bord continuind urcarea pina cind dai iar de teren aderent cind apesi iar butonul de 4x4 pentru a redevenii 4x2 si iar urci. am inteles ca asta se invata din practica , asa ca o sa practic. eu nu vreau sa fac off roud extrem, ci doar sa nu ma fac de ris si sa nu pot sa urc unde urca altii mai ales cu asa masina. am groaza de ridicol. astept nota .
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In padure,pe iarba,pe drum forestier nu vei avea niciodata aderenta pe care ti-o confera asfaltul.Poti folosi de la bun inceput 4x4 .Fara grija cand ai nevoie de panta abrupta de urcat foloseste cu incredere 4x4 low nu mai mult de vit a 3 a si 40-50km/h.Poti vira dar nu curbe foarte stranse Pe 4x4 high vei putea vira cat iti doreste muschiuletzul,fara probleme in teren .Nu cupla 4x4 doar cand ai pierdut aderenta ca atunci chiar ai sa te faci de bacanie Cupleaza l inainte de a intra in bucluc (a se citi teren accidentat)--nu cupla deci pe teren unde aderenta este f buna Folosesti acolo doar 4x2 ca te descurci .

Nu stiu ce are club opelul asta ca mie imi tot da eroare
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. multumesc pentru sfaturi. le voi urma cu rigurozitate,
  • florinrai

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 2002 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
eu am aderenta dar n am power pe 4x2 era bun reductoru pe 4x2 dar din pacate la frontera b ai reductor numai pe 4x4 majoritatea masinilor actuale au 4x4 permanent si nu au reductor si daca nu au rezerva mare de putere cel putin 150 cp am vazut kia sau hyundai pe panta cu aderenta cum le moare motoru EU urcam relaxat cu frontera
Skip ads

  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pai d-aia prefer hub-uri manuale. Sa pot avea si 4x2 Low Mr. Green .
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. voi ma bagati in ceata definitiv. Shocked 4x2 nu inseamna ca trage doar spatele, deci toata puterea de 116 cai este pe axa de spate ? eu nu mai inteleg nimic. Shocked 4x2=116 cp. tractiune spate. sau 4x4= 58cp. pe fata + 58cp. pe spate. nu spun bine ? sau voi vreti 116 cp. pe fata ? cum o fi ? Shocked
  • dan70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1993 2.3dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
sal.dupa cate stiu eu cred ca forta este distribuita inegal pe cele 2 punti.adica ,daca masina are tractiune 4x2 pe spate se distribuie 60% spate si 40% fata si invers pt. tractiune fata asta la 4x4.
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Total gresit.
In 4x2 = 100% spate, 4x4 = jumate fata, jumate spate (La Frontera ma refer).

Mihai, eu ma refeream ca avand hub-uri manuale, aleg sa nu le cuplez, si atunci pot sa merg pe LOW si pe aderenta, pentru ca degeaba este antrenat diferentialul fata si planetarele, nu sunt antrenate si rotile fata (pt. ca nu sunt cuplate hub-urile). La cele auto-lock, in momentul in care trec in 4x4 H sau L, hub-urile cupleaza automat, si nu mai pot merge pe aderenta.
P.S. Tot "Stelica" imi spun si colegii, asa ca nici o problema.
  • florinrai

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Frontera 2002 y22dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
chiar nu gasim un manual sa ne informam
  • dan70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1993 2.3dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
ma-m exprimat gresit ,procentele sunt valabile cand se cupleaza 4x4 la o masina care are tractiunea 4x2 pe fata sau pe spate
  • thunder rock

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
AM 4x4


Dupa indelungi cautari am recurs la solutia romaneasca cea mai de incredere.Desfacerea si studierea situatiei.Ce am descoperit.La MRL-ul din dreapta cel pe care de altfel il si banuiam de probleme- era sarita siguranta si se balaganea de colo colo.Noroc ca nu a stricat ceva.Am pus siguranta frumos la loc si gata...merge brici.Ideea e insa acea, ca nu am putut comanda MRL manuale din tara Nici cei de la TRACO nu au fost capabili sa imi aduca unul.Pe forumurile de afara am inteles ca nu ar fi facute pentru fronterutzele noastre asa ceva Asa ca daca aveti belele cu ele trebuie sa stiti ca unul nou costa nici mai mult nici mai putin de 2000lei.Enorm as putea spune si nu exista chit de reparatie ca la Nissan de pilda unde acesta costa 450 lei....Cam nasol dar asta e


Sa aveti drumuri bune
  • mihai1950

  • Mesaje scrise: 365
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 y 22 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
sal. cam foarte nasol. Twisted Evil sa dea dumnezeu sa nu avem nevoie.unde mai pui faptul ca ai si garaj, pentru ca nu cred ca ai facut operatia in strada.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR