Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • TudorP

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.
Deoarece aveam discurile de frana (pe fata) foarte uzate, m-am hotarat sa le schimb, totodata schimband si placutele de frana. Am luat discuri Brembo si placute Ferodo. Astazi le-am schimbat si ... stupoare, dupa operatiune, franele tin mai prost decat inainte ! Sa facem o recapitulare : am demontat etrierii desfacand cele doua suruburi cu cap "imbus", am scos placutele vechi, am inlocuit discul, am retractat pistonasul - tin sa mentionez ca l-am "impins" inapoi pe o cursa de max. 1,5 cm. si a mers foarte usor, practic l-am impins cu mana , garnitura pistonului este in perfecta stare- am montat placuta interioara, cea care intra in piston, am montat la loc etrierul, placuta exterioara, suruburile imbus, am fixat siguranta placutei exterioare (cea de sarma) de etrier. Rotile la loc si ... cum va spuneam, stupoare, frana tine foarte foarte prost (cursa foarte lunga, trebuie sa apas pedala pana la fund). Am zis "hai sa fac si o aerisire" ... am facut si asta ... de 2 ori ... nimic.

Ce-i de facut ? Am gresit eu undeva ? Trebuie sa mai astept o perioada sa se mai "lase" ? Nu am frane aproape de loc ... si se incing si rotile fata ca toti dracii, poti sa faci lejer o friptura pe janta .
Astept si sfaturile voastre ... eventualii doritori de drive-test sa ma contacteze Smile
Skip ads

  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca inca mai aer pe instalatie. Incearca sa aerisesti ca lumea si verifica inca odata cum lucreaza placutele. Faptul ca se incing rotile imi spune ca placutele se blocheaza.
  • TudorP

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2007

  • Mesaj Privat
O sa mai aerisesc si maine. Are importanta daca aerisesc si spatele ? Stiu ca pompa e dublu circuit asa ca teoretic nu ar avea nici o treaba spatele cu fata.
Placutele sunt noi, ca si discurile... daca se blocau as fi simtit cu siguranta, tragea mai greu masina sau tragea intr-o parte.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat plăcuţele acum 4 zile şi încă nu am frâne ca înainte dar am mers numai în oraş şi doar 20-30 km cu frânări uşoare. Problema apare de la suprafaţa de frecare între plăcuţă şi disc. Când sunt noi, plăcuţele nu ating discul pe toată suprafaţa ci doar în anumite puncte în funcţie şi de suprafaţa discului. Până plăcuţa ia forma discului, frânarea va avea eficienţă redusă. Dacă discul are şi urme de vaselină, fenomenul se accentuiază.
Skip ads

  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Placutele au nevoie de menajare pret de ~200km. Nu abuza de frana! Pana nu se uzeaza un pic, nu vor tine bine. Da-le un ragaz si vezi cum se comporta dupa ce mai faci cativa kilometri cu ele. Poate, poate.
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
placutele pina nu isi formeaza talpa pe disc nu tin la frina esti cu sania , de exemplu mie mia luat cam 1000 km deoarece sunt la ultimul set pe discurile din fabrica si sau asezat foarte greu dar dupa nui problema, nui nenoie de aerisiri ale instalatiei trebuie doar rabadare si mers frumos adica calcarea pedalei de fina usor si o sa vezi si rezultate
  • TudorP

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2007

  • Mesaj Privat
A trecut weekend-ul, am facut aproximativ 150 km. si parca s-a mai intarit putin frana. Oricum, nu mi se pare normal ca atunci cand schimbi placutele sau discurile de frana sa nu ai frane ...

Multumesc pentru sfaturi celor care au postat !
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Asta e o problema generala , nu trebuie sa te sperii , si eu am schimbat discurile si placutele si chiar prima pedala nu a oprit masina !

Discurile noi au o suprafata lucioasa de la strung , necesita o frecare mai indelungata a placutelor pana dispare , de altfel si placutele din turnare sunt lucioase !

Imi aduc aminte cand eram mic mecanicul lu` tata dadea un pic cu o pila pe placutele noi pentru a indeparta suprfata lucioasa !
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Azi am luat 2 anvelope noi şi le-am montat pe faţă. Cât au fost roţile jos am aruncat o privire la plăcuţe: ambele ating discul doar 4-5 mm pe diametrul mic, lângă rulment şi 1-2 mm pe diametrul mare lângă etrier. La aşa suprafaţă de frecare, nici nu e ciudat faptul că nu am frâne ca înainte.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@All Bandi , e ceva normal ,placutele sunt noi si cu suprafatza perfect dreapta , discurile au suprafatza uzata imperfect !

La mine ca sa trec mai repede peste perioada asta de pasuire a placutzelor , am mers cu masina mai violect , accelerari , frane violente si mers cat mai mult cu putinta cu piciorul pe frana ! Si sincer pe zi ce trece frana tine din ce in ce mai bine !

BAfta !
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Avem a mulţumi pentru urări. Posturile mele aveau mai mult rolul de a-i da curaj lui @TudorP. Eu m-am mai întâlnit cu fenomenul asta de multe ori aşa că ştiu la ce să mă aştept. Nu sunt adeptul păsuirii în forţă întrucât există riscul spargerii plăcuţelor datorită bordurii ce se formează pe diametrul exterior al discului. Mi s-a întâmplat în urmă cu câţva ani la un mercedes cu plăcuţe recondiţionate montate pe puntea spate.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR