Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B
  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Are becuri acolo, probabil sunt arse. Scoate si partea de la recircularea aerului.
Skip ads

  • smilebogdan

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
M-am chinuit astazi sa desfac bordul la jumate, unde sunt renumitele butoane de aeroterma si toate cele... E destul de dificil, nu recomand la un incepator sa desfaca. Am schimbat cele 3 becuri, toate 3 erau arse. Dar nu inteleg ub lucru si poate imi poate raspunde cineva. Cele 3 becuri din zona aerotermei se aprind cand pun contactul si nu atunci cand pun pozitia, si nu inteleg de ce, asa este facuta instalatia, sau e posibil sa aiba ceva in neregula ?
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Asa e la toate , pe contact .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu mai retin la B dar la C daca ai pozitii se aprinde bord si consola.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@smilebogdan,ce masina ai? Pune-o in semnatura.
Eu am o schema electrica de Corsa B '93-2000 (masina mea) in care nu apare niciun bec la consola (la butoanele de ventilator-incalzire).Singurul bec de acolo (in schema),e la bricheta si arde cat timp e contactul pus (e in paralel cu bricheta).
La masina mea,singurul lucru care nu functioneaza e iluminarea acelor butoane,asa ca nu stiu sa va spun daca merg permanent sau doar pe pozitii aprinse.
Trebuie sa-mi fac timp sa demontez acel sistem (mi-e groaza) si sa vad ce e cu becurile...sunt arse sau nu exista.
Nu vad nicio ratiune pt care sa fie facute sa arda permanent,cat e contactul pus,dar orice e posibil.Daca e asa,atunci ele ard la maxim,nu poate fi redusa intensitatea din potentiometrul care regleaza iluminarea doar pe circuitul de lumini de noapte (ceasuri,TID,cass).
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:Nu vad nicio ratiune pt care sa fie facute sa arda permanent,cat e contactul pus,dar orice e posibil.Daca e asa,atunci ele ard la maxim,nu poate fi redusa intensitatea din potentiometrul care regleaza iluminarea doar pe circuitul de lumini de noapte (ceasuri,TID,cass).

Cu tristete,va pot spune ca sunt dezamagit de proiectantii de la Opel.Acele becuri stau aprinse la intensitate maxima cat timp e contactul pus.Poate chestia asta are vreun rost care mie imi scapa...
Am schimbat azi cele 3 beculete,in mai putin de o ora si fara sa rup sau sa stric nimic (am o oarecare experienta).Nu am demontat niciun cablu,dar se lucreaza incomod cu panoul partial scos si rasucit in jos.
Pentru cei care nu stiu cum se scot grilele de ventilatie,iata o poza,in care se vad pe lateral 2 canale de la gaura din centru spre margini (in zig-zag),prin care trebuie sa treaca (culisand) "tumburusele" (nu stiu cum sa le zic altfel) ce au rol de axe de rotatie si care sunt singurele puncte in care se tine grila.
Pe acelasi traseu se si monteaza la loc grilele.

  • jemis90

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1996 x14sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
O intrebare am si eu: La bordul fara turometru exista martor pentru nivel scazut de benzina? Idea
Mie nu mi se aprinde "pompa"... Ce'i drept nici nu am circulat mult cu acul pe rosu, dar nu vreau sa risc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Baga o lanterna si vezi daca ai martorul respectiv, din cate imi aduc aminte tu nu ai asa ceva dar incearca.
Skip ads

  • HAPKO

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Mirciulica85 a scris:Am un opel corsa b fara turometru. am achizitionat unul de pe net, din acela de se pune pe suport special pe stalpul masinii, dar nu am reusit sa il montez pt ca nu reusesc sa gesesc de unde sa iau turatia, daca ma poate ajuta cineva, ms

gasesti aici locul unde sa cuplezi intrarea turometrului
  • Dany_B

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2010

  • Mesaj Privat
jemis90 ai gasit martorul la benzina ?/ sunt tare curios pt ca nici la mine nu se aprinde ... Smile chiar cand am tinut motorul pornit pana s-a terminat benzina.
Martor ioc.. Ce e drept n-am demontat panoul cu ceasuri si as vrea sa stiu daca are rost sa il mai demontez ...
  • Lorand

  • Mesaje scrise: 1,375
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1997 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
pai bec ai la maratorul de benzina?
  • jemis90

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1996 x14sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Dany_B a scris:jemis90 ai gasit martorul la benzina ?/ sunt tare curios pt ca nici la mine nu se aprinde ... Smile chiar cand am tinut motorul pornit pana s-a terminat benzina.
Martor ioc.. Ce e drept n-am demontat panoul cu ceasuri si as vrea sa stiu daca are rost sa il mai demontez ...


Am incercat sa desfac bordul...un surub e tare artzagos si nu vrea desfacut Laughing .Deci nu am aflat daca am bec sau nu...sau daca e ars.
Totusi am citit "pe net"...ca nu ar avea bec, ceea ce mi se pare cam iesit din comun.
Am intrebat un vecin cu astra F (cam aceeasi tehnologie si bord dupa cate am vazut) si zice ca are bec.Sunt in ceata deci Rolling Eyes
Skip ads

  • Lorand

  • Mesaje scrise: 1,375
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1997 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
daca ai bord cu turometru atunci ai si bec,bordul fara turometru nu are bec!
  • Dany_B

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ok . nu are nu are dar poate fi conectat?/
cred ca mare diferenta nu e intre ele/
  • victor_gl

  • Mesaje scrise: 1,039
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Clar ca merge dar trebuie sa ai cunostinte solide de electrica auto si nu numai .
Practic trebuie tras un fir de la sonda litrometrica pana la bord .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai ce fir sa tragi de la sonda, ea trimite o tensiune proportionala cu nivel carburant si atat. La instrumente pe langa ac mai este si un comparator care aprinde becul de benzina, la unele modele pe minim incepe sa clipeasca. Daca are loc de bec pune unul si vezi daca merge, de urmarit circuit daca este prezent e mai greu pentru unii.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cum poate cineva sa creada ca Opel s-a zgarcit la un bec de 1 leu?
In mod sigur,acolo mai lipseste ceva.Eu cred,asa cum zice si @dancuciureanu,ca e vorba de ceva electronic,caci acel bec nu clipeste ca la Dacie,dupa cum se misca benzina in rezervor,ci sta aprins mai mult timp,chiar de la prima aprindere.Asa e la mine (am bord cu turometru).
Daca cineva ar fi foarte interesat sa faca modificarea,sunt convins ca un electronist bun ar putea s-o faca.

L.E. Iata schema electrica,in care:
156=sonda de benzina
j = beculetul
k = indicatorul de benzina
Patratelul cu tranzistor e modulul electronic ce aprinde becul si se afla in bord.


Varianta cea mai simpla ar fi un montaj Trigger cu histerezis,care sa aprinda becul printr-un tranzistor (sau releu),la o anumita tensiune,corespunzatoare la 5 litri de benzina.Scuze pt termenii de specialitate,dar cine se apuca sa faca asa ceva,stie ce inseamna.
  • Laur R.

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2009

  • Mesaj Privat
E a doua oara cand mi se intampla aceeasi problema, cu ceasurile. Problema vine de la indicatorul numarului de kilometri, pur si simplu nu mai creste. Sau fac 100 si imi arata ca am facut doar 15. Prima oara am desfacut tot mecanismul si am inlocuit o rotita zimtata care era mai tocita, apoi a mers perfect. Acum iarasi, aceeasi problema. Mai poate fi si de la altceva? Stie cineva daca se potriveste mecanismul de la ceasuri de astra sau altceva? Sau macar rotitele...
  • Lorand

  • Mesaje scrise: 1,375
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1997 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
problema asta am avut si eu la ex. corsa,am cumparat un bord cu turometru care facea fix la fel... la urma masina a "decedat" dar sunt interesat si eu ca oare din ce cauza facea asa,de N ori am desfacut si curatat si eu totul pe vremea aceea.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ar mai putea fi de la cablul de kilometraj,caz in care nu mai indica corect nici vitezometrul.
Daca vitezometrul functioneaza corect,atunci sigur defectul e in angrenajul kilometrajului.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa B/Combo B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR