Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • cosmin-aurel

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
pornesc amandoua ventilatoare? da mai multe detalii. poate te ajuta ........... https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=21841,
Skip ads

  • bundy67

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca porneste doar un ventilator.Am clima normala adica nu e climatronica si nu am folosit-o pe incalzire.Am mai facut o chestie, am batut in cutia cu relee si s-a oprit ventilatorul.
  • vyo81_speed

  • Mesaje scrise: 276
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2007

  • Mesaj Privat
e posibil sa nu porneasca ventilatorul lichidului de racire fiindca nu am montate ventilatoarele de la ac? are vreo legatura mufele lor?
  • junior1220

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z18xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare. Am si eu un astra g z16xe. Cand pun contactul sau pornesc masina ventilatoarele pornesc si ele vreo 5 sec apoi se opresc dupa alte 5 secunde pornesc si se opresc si tot asa. Am becul cu patratel si steluta aprins. Ce este de facut?
Rog sa ma ajutati.
Mersi.
Skip ads

  • johnny_d

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
salut am si eu o intrebare am o vectra b 1996 motor 1.8 16v, si cred ca am probleme cu termocupla pt ca imi porneste ventilatorul pe la 100 grade si o raceste pana pe la 85-90 grade, cineva mi-a spus ca cica termocupla are doua trepte una mai mica care face ventilatorul sa porneasca pe la 90-95 grade si una mai mare care la fel porneste la vre-o 100 grade , intrebarea mea de fapt este e normal sa intre ventilatorul pe la 100 grade s-au ar trebui sa intre mai devreme . Multumesc
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Am o vectra B 2001, 1.6 101cp si ventilatorul de racire montant pe radiatorul de racire antigel nu porneste decat imediat dupa ce opresc motorul.Efectiv vad ca creste temperatura apei peste 100, ma duc sa verific ventilatorul, observ ca nu a pornit, opresc motorul si ventilatorul porneste De mentionat ar fi ca s-ar putea ca in instalatie de AC sa am o scapare de freon pe undeva desi nu cred ca are vreo legatura, pana acum 1 saptamana mergea.
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
johnny_d a scris:salut am si eu o intrebare am o vectra b 1996 motor 1.8 16v, si cred ca am probleme cu termocupla pt ca imi porneste ventilatorul pe la 100 grade si o raceste pana pe la 85-90 grade, cineva mi-a spus ca cica termocupla are doua trepte una mai mica care face ventilatorul sa porneasca pe la 90-95 grade si una mai mare care la fel porneste la vre-o 100 grade , intrebarea mea de fapt este e normal sa intre ventilatorul pe la 100 grade s-au ar trebui sa intre mai devreme . Multumesc


treptele termocuplei din cate stiu sunt: treapta 1: 95-100Grade, treapta a 2-a: 100-105.
parerea mea este ca daca iti porneste ventilatorul nu ai de ce sa iti faci griji, temperatura indicata pe bord nu este cea adevarata Wink este doar orientativa


mihaiadrian a scris:Am o vectra B 2001, 1.6 101cp si ventilatorul de racire montant pe radiatorul de racire antigel nu porneste decat imediat dupa ce opresc motorul.Efectiv vad ca creste temperatura apei peste 100, ma duc sa verific ventilatorul, observ ca nu a pornit, opresc motorul si ventilatorul porneste De mentionat ar fi ca s-ar putea ca in instalatie de AC sa am o scapare de freon pe undeva desi nu cred ca are vreo legatura, pana acum 1 saptamana mergea.



verifica releu si tot conecatul termocuplei, sa nu fie vreun scurt Smile
cat despre freon, nu are nici o treaba cu ventilatorul de racire antigel Smile
bafta!
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am cautat azi dimineata termocupla si n-am dat de ea. Din cate stiu eu, e pe lateralul radiatorului... am gasit doar asta:

Probleme cred ca am undeva la ceva contact. Cateodata porneste bine ventilatorul, altadata pe treapta 4 cu beckul de racire apins in bord...
Skip ads

  • marius82

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2011

  • Mesaj Privat
lume cine ma ajuta sa gasesc termocupla de la un vectra c z19dt...as vrea sa fac proba la ventilatoare...o poza ceva daca se poate...multzam
  • nogood_off

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut am si eu o intrebare:in urma cu ceva timp prietena mea a lovit masina o astra g y17dt si a trebuit sa schimbe radiator...etc(tot botu inclusiv un cap de lonjeron de indreptat) am luat radiator nou si ventiolator sh prloblema este ca merge incontinuu ventilatorul dupa 5 secunde dupa ce pornesc motorul. chestia asta din poza nu era pe ventilatorul sh si l-am luat dupa cel spart care mergea foarte bine,i-am prins si mufa si...nimic nou face la fel mentionez ca am incercat sa scot si borna la baterie,nici un rezultat si becul din bord este aprins continuu ceva idei ce as putea sa fac?

am uitat sa mai mentionez ca radiatorul si ventilatorul de la AC nu sint montate in caz ca au vreo legatura

Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

20.03.2011 19:13:12
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ai un senzor cu 3 fire si mufa rotunda pe radiatoru de ac. fara ala cuplat iti merge ventilatorul incontinuu pe treapta cea mai mare.
  • nogood_off

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
exista doua chestii ca cea din poza una unde se alimenteaza termoocupla este o mufa mai lata si cea din poza care era in partea stinga sus privind din botul masinii care este alimentata printr-o mufa cu doua cabluri nu vad care ar fi legatura intre mufa de care zici si termocupla de racire si ce as putea sa fac sa prostesc ecu?
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
unde ai tu termocuple pe astra g?
  • nogood_off

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
scuze in loc sa zic ventilator am zis termocupla
  • mhn88

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salutare lume, am si eu o Astra F c14nz 1992. Problema este in felul urmator: masina am luato cu o impovizatie, si anume, electroventilatorul sa porneasca la buton, a trecut o perioada de timp am ciupit garnitura de chiuloasa, am refacut motorul. Buuun, acum schimb termocupla, eu vazand ca am mufa cu 3pini, cu termocupla cu 3pini ( 95-90, si 105-100 ) buun, a montato un electrician, a mers cand am testat, eu fericit ca am scapat gata in sfarsit de buton, dar se pare k nu, dupa ce am ajuns in fata blocului, cam fierbea in vas si nu a pornit deloc electroventilatorul. Ieri am fost la un prieten la un magazin de piese, am intrat pe EPC si am vazut ca Astra F c14nz 1992 nu are termocupla cu 3pini (2 viteze) si cu 2 pini ( 1 singura treapta de viteza) ,asadat am problema k mai am 1fir aiurea si anume unul maro simplu... Firele care sunt pentru termocupla trec prin rezistenta si pe urma pana la termocupla sunt MARO CU GALBEN si MARO CU ALB. Iar cel maro simplu, din cate vad este luat ca si +.

Ce ar trebui sa fac, ce ma sfatuiti, aveti pe cineva care m-ar putea ajuta, un Opel Fan, pe cineva? Nu vreau sa ma mai intorc la "buton", termocupla ba merge ba nu merge (de cele mai multe ori).

PS: Multumesc celor care au avut rabdarea sa imi citeasca tot post-ul si care imi raspuns
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pot fi variante la acelasi tip de motor,in functie de dotari,daca are sau nu aer conditionat sau alte chestii...Ai aer conditionat?
Se vede daca cele 3 fire cu conectorul sunt din fabrica sau un fir pus ulterior de cineva.
La masinile cu termocupla cu 2 trepte (3 fire),aceasta comanda niste relee,care pot si ele sa faca probleme.Trebuiesc verificate.
Verifica in primul rand daca termostatul functioneaza corect.Un termostat defect (blocat pe inchis),face ca lichidul sa nu mai circule prin radiator,motorul incalzindu-se excesiv,iar termocupla ramanad rece,nu va porni ventilatorul (si degeaba l-ar porni).Cand e motorul cald (peste 90 grade),pui mana pe radiator si,normal,ar trebui sa fie la fel de cald.Daca e (cam) rece,e problema cu termostatul.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Revin cu noutati la o problema mai veche. Initital am crezit ca nu-mi pornesc ventilatoarele pe prima viteza. Se pare ca m-am inselat.
Daca motorul e relativ rece si ajunge apa la 90, porneste ventilatorul, se raceste pana pe la 87... ajunge iar la 90, porneste ventilatorul... ajunge la 87... dar dupa 2-3 faze dinastea sau dupa un drum mai lung cu motorul incins cand ajung in oras si ajunge apa la 92, se aprinde becul de la racire (dreptunghiul cu steluta) si porneste ventilatorul pe ultima treapta.
  • mhn88

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1993 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:Pot fi variante la acelasi tip de motor,in functie de dotari,daca are sau nu aer conditionat sau alte chestii...Ai aer conditionat?
Se vede daca cele 3 fire cu conectorul sunt din fabrica sau un fir pus ulterior de cineva.
La masinile cu termocupla cu 2 trepte (3 fire),aceasta comanda niste relee,care pot si ele sa faca probleme.Trebuiesc verificate.
Verifica in primul rand daca termostatul functioneaza corect.Un termostat defect (blocat pe inchis),face ca lichidul sa nu mai circule prin radiator,motorul incalzindu-se excesiv,iar termocupla ramanad rece,nu va porni ventilatorul (si degeaba l-ar porni).Cand e motorul cald (peste 90 grade),pui mana pe radiator si,normal,ar trebui sa fie la fel de cald.Daca e (cam) rece,e problema cu termostatul.


Masina nu are aer conditionat, nici abs nici trapa, este "cheala" Smile

Termostatul functioneaza corect, deoarece a fost schimbat cu tot cu pompa de apa cand i-am facut distributia (aprox 1500km), iar radiatorul este f cald, nu poti tine mana pe el.
Trebuiesc verificate firele cum trebuie +releele cum mi-ai spus si tu, doar ca mi-ar fi foarte de folos daca ar fi cineva din Bucuresti care se pricepe la electrica sau care m-ar putea ajuta, in materie de Opel.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Revin cu noutati la o problema mai veche. Initital am crezit ca nu-mi pornesc ventilatoarele pe prima viteza. Se pare ca m-am inselat.
Daca motorul e relativ rece si ajunge apa la 90, porneste ventilatorul, se raceste pana pe la 87... ajunge iar la 90, porneste ventilatorul... ajunge la 87... dar dupa 2-3 faze dinastea sau dupa un drum mai lung cu motorul incins cand ajung in oras si ajunge apa la 92, se aprinde becul de la racire (dreptunghiul cu steluta) si porneste ventilatorul pe ultima treapta.


dupa o citire a erorilor de la modulul de racire cu op-com:

163 Temperatura antigel motor - lipsa semnal
21 Circuit motor pentru presiune aer - defect

idei?

edit: citirea s-a facut dupa ce s-a aprind becul in bord.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:
Nirolf1986 a scris:Revin cu noutati la o problema mai veche. Initital am crezit ca nu-mi pornesc ventilatoarele pe prima viteza. Se pare ca m-am inselat.
Daca motorul e relativ rece si ajunge apa la 90, porneste ventilatorul, se raceste pana pe la 87... ajunge iar la 90, porneste ventilatorul... ajunge la 87... dar dupa 2-3 faze dinastea sau dupa un drum mai lung cu motorul incins cand ajung in oras si ajunge apa la 92, se aprinde becul de la racire (dreptunghiul cu steluta) si porneste ventilatorul pe ultima treapta.


dupa o citire a erorilor de la modulul de racire cu op-com:

163 Temperatura antigel motor - lipsa semnal
21 Circuit motor pentru presiune aer - defect

idei?

edit: citirea s-a facut dupa ce s-a aprind becul in bord.


continui monologul Smile

Azi am facut clima. era dusa bobina din compresor. Acum, nu se mai aprinde becul in bord doar cand ajunge apa la 92, ci si aleator, daca e AC-ul pornit. Cu alte cuvinte, cred ca am un contact prost la ventilatorul de la AC sau o problema cu releul acestuia (si asta are mai multe trepte?) Ventilatorul e bun, ma jur!
Dupa ce am reparat clima, i-am dat drumul sa vedem daca cupleaza, a ponit compresorul si a pornit si ventilatorul. Deasemenea am vazut eu cu ochii mei ventilatorul pornit cand ajunsese apa la 90 grade intr-o seara, fara AC pornit.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR