Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
SUPERDRAGOS35 a scris:@ovidiucro-nu e bine sa opresti motorul daca nu pleaca ventilatorul...in cel mai rau caz,daca se apropie prea mult de rosu,dai caldura si ventilatia la max.,pana mai scade,cat de cat.Asta daca nu poti pune termocupla pe direct.

...mi-au scapat ceva semne de punctuatie?
unde am zis eu ca e bine sa opresti motorul? Confused
Skip ads

  • danutzvectra

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2007

  • Mesaj Privat
imi poate spune cineva cam cat costa o termocupla?daca se poate in seara asta,pentru ca maine sa stiu cam la ce preturi sa ma astept....multumesc...(mi sa dus termocupla azi)
  • danutzvectra

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2007

  • Mesaj Privat
am uitat sa zic,a mea e o vectra A din 1995, 1,6
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
57,6 lei nou la Auto A
15 lei second hand la SIMPA TOP SERVICES
Pentru ca nu ai scris in profilul tau de unde esti, ti-am dat preturi din Bucuresti.
Mergi te rog la profil si completeaza acolo rubricile.
O sa fie mai usor pt toata lumea Smile
Skip ads

  • Ioani

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ms.....aveam la profil orasu
Am rezolvat problema.....am pornit masina si am asteptat Very Happy
pe la 100 a pornit si m-am linistit
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La mine porneste pe la 80 grade ! Neutral Sa fie de bine sau de rau mai ales ca vine vara ? Neutral
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
de cele mai multe ori ceasul indicator de temperatura motor nu indica bine!normal o termocupla de NZ trebuie sa deschida la 99-102 gradeC
  • air_catalin

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 1,7DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
eu pe a mea nu am vazuto vreodata sa functioneze,
dar la mine temp nu trece de 80 grade fie iarna fie vara, fie aglomerat, fie la drum lung....
o fi bine ?
termostatul stiu ca deschide la 89 de grade, eu l-am schimbat de ceva vreme si am vazut ca atunci cand imi indica mie 70 grade deschide (se incalezeste radiatorul)
Skip ads

  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cum a spus si catalin nici eu nu am vazut-o sa functioneze la astra mea y20dth, pentru ca temperatura indicata in bord nu a trecut niciodata de 90grade C. In schimb la ascona de 1,6 am avut montat un buton de unde porneam ventilatorul de pe radiator. Nu sfatuiesc pe nimeni sa faca asa pentru ca daca nu esti foarte atent la temperatura apei risti sa fierbi motorul (eu am patit-o de vreo 2 ori,noroc ca garnitura de chiulasa a fost inlocuita cu pasta de etansare). Revenind, din cate stiu eu termocupla poate deschide si la 102-104 grade C deci las-o sa mearga si masoara temperatura apei in borcan.Daca depaseste 105 grade C si nu se intampla nimic (porneste ventilatia pe maxim cald fara sa opresti motorul) inseamna ca mai raman doua necunoscute si anume: termocupla in sine sau ventilatorul (siguranta, cablu electric sau motorasul ventilatorului). Bafta.
  • Ioani

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am aflat ca termocupla de obicei la 95 de grade intra in "actiune".....apai nu stiu daca ii asa.
Eu am un Opel Astra F de 1.8, si prin aglomeratia asta din Cluj se incalzeste foarte repede, ajunge foarte repede la 90 de grade dar mai rar cand ar trebuii sa intre ventilatorul. Mie la 100 imi intra in "actiune" termocupla. Inainte aveam un radiator mai mare (era de pe un opel de 2000 cc), si nu se incalzea asa repede....spatamana asta o sa caut ca sa mi-l schimb.
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
pai ce ai cu bietul radiator daca functioneaza bine?90 grade e temp ideala pt acest motor.
  • botcbotc

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1991 1400 cmc
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Va salut! Am o problema si nu stiu ce sa mai fac pt a o rezolva.
Cand acul indicator de temperatura a motorului se ridica peste 90 de grade nu se mai actioneaza ventilatorul de racire a radiatorului. Mentionez ca sistemul a mers bine pana acum o luna (nu sarea de 90 de grade). Am schimbat termocupla cu una noua. Amandoua functioneaza perfect (le-am verificat). Termostatul fuctioneaza, radiatorul frige.
Deci: cu motorul pornit si temp peste 90 de grade, chiar aproape de 110, nu porneste ventilatorul. Daca scot conectorul de la termocupla si fac eu scurtcircuitul, ventilatorul porneste. Am curatat si radiatorul, crezand ca nu creste temperatura in zona termocuplei, dar nimic. Mai exista cumva alt circuit de comanda a ventilatorului?
Va rog ajutati-ma. Nu stiu ce sa mai fac. Merg cu geamurile deschise bagand toata caldura in masina, sa nu creasca mai mult de 70-80, si pe caldurile astea...
Va multumesc!
P.S. Termocupla este cumparata de la reprezentanta Opel, Ploiesti si pe ea scrie 95 de grade
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
salut.
termocupla da comanda ventilatorului sa porneasca.
daca nu porneste ori e defecta termocupla,ori e decalibrata,ori acul tau indica temperatura aiurea.
banui ca e defecta termocupla.
  • ByZoN

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2007

  • Mesaj Privat
sal am avut si eu aceeasi problema cu termocupla....iti sugerez sa cum peri o termocupla care sa actioneze la 87C....cel putin asa mi-a zis si mie un prieten iar acum nu am probleme
p.s. am un opel din `93 si nu cred ca e mare diferenta- multa bafta
  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ByZoN a scris:sal am avut si eu aceeasi problema cu termocupla....iti sugerez sa cum peri o termocupla care sa actioneze la 87C....cel putin asa mi-a zis si mie un prieten iar acum nu am probleme
p.s. am un opel din `93 si nu cred ca e mare diferenta- multa bafta

Si cat costa o termocupla? Ca am si eu o mica problema. La Corsa mea, cand ajunge temperatura la 85-87*, se declanseaza ventilatorul si foarte repede coboara temperatura la 80*. Si o ia de la capat si ...tot asa se intampla mereu. Deci, nu-mi ramane temperatura nominala de lucru. 80* e rau sau e bine? Am schimbat temostatul si tot asa se intampla. Eu am inteles ca temperatura nominala de lucru este pe la 87-90 grade. M-am uitat si la alte masini si am observat ca dupa ce se ridica temperatura pe la 88-90 grade, ramane constant indicatorul acolo, pe timpul functionarii motorului. La mine...NU. Coboara repede la 80-82 grade, p-aci. O fi termocupla de vina? Doar la relanti ajunge la 90 grade, dar dupa ce am plecat de pe loc, scade iar la 80-82 grade? Ce ma sfatuiti sa fac?
  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cine imi raspunde si mie la urmatoarea chestiune? Am Corsa C si am o problema asemanatoare cu cea a lui 'Teo_MTM". Adica, atunci cand acul imi indica 85-87 grade, am observat ca nu ramane prea mult acolo (nici macar un minut) si incepe sa coboare pana ajunge la 80 grade. Am schimbat termostatul (m-am gandit ca poate nu mai inchide circuitul de aer), dar tot asa se intampla. Practic, eu nu am niciodata temperatura nominala de lucru (90-92 grade). Cred ca am schimbat termostatul degeaba. Sa fie problema de la termocupla?
  • Teo_MTM

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Mie imi arata bine deoarece mi-a ajuns acul si la 100 de grade dar nu mai pornea ventilatorul pt ca era dusa termocupla, deci banuiesc ca asa e facuta sa porneasca la 80grade. Confused
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
pepino967 a scris:Cine imi raspunde si mie la urmatoarea chestiune? Am Corsa C si am o problema asemanatoare cu cea a lui 'Teo_MTM". Adica, atunci cand acul imi indica 85-87 grade, am observat ca nu ramane prea mult acolo (nici macar un minut) si incepe sa coboare pana ajunge la 80 grade. Am schimbat termostatul (m-am gandit ca poate nu mai inchide circuitul de aer), dar tot asa se intampla. Practic, eu nu am niciodata temperatura nominala de lucru (90-92 grade). Cred ca am schimbat termostatul degeaba. Sa fie problema de la termocupla?

Poate ca ma insel, dar la tine problema pare a fi de la indicatorul din bord.
Felul in care spui ca se comporta acul, e foarte ok!
Ca sa fii impacat sufleteste, fa o verificare a indicatorului.
  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si care e cea mai buna metoda de verificare a indicatorului? Aia cu masurarea temperaturii in borcanul cu apa? Sau mai e si alta?
Acul, in ce sens e ok? Ca el imi coboara tot timpul la 80 grade. Parca i-ar fi "lene" sa stea pe verticala. Embarassed Urca pana aproape de 90 grade, dupa care o ia inapoi in jos. Sad
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,277
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
nu ar fii mai usor sa verifici temp cu un alt ceas de temp apa?un ceas universal.nu conteaza de care.sa-ti poti face o mica idee.se pune pe direct f simplu.are 4 fire.unul la plus baterie(rosu de obicei),unul la masa(maro),unul la sonda temp(albastru in general)si unul e pt lumina becului dar tie nu iti e folositor.si vezi daca cu acel ceas iti va mai face la fel
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR