Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Va salut.vin si eu cu o problema pe care nu pot sa o rezolv.este vorba de o vectra b 2001 z18xe ajunge temperatura in oras la peste 100 de grade porneste ventilatorul si se raceste pana pe la 95 96 dupa face la fel,oscileaza si in exterior dar nu depaseste 100.furtunul care intra in radiator este la fel de cald ca cel ce iese pe cel de pe vas de pleaca din cap de la radiator nu vine nimic,desii am observat ca la multi circula lichidul,furtunul nu este infundat.am doua termocuple cu 3 pini fiecare.am verificat relee,sigurante si am suntat mufele si merg ambele viteze,dar de ce oscileaza asa temperatura?am schimbat si termostatul..multumesc
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Salut,Ionut!Ma gandesc ca poate pompa de apa nu-si mai face treaba..
  • alecsionut

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2015

  • Mesaj Privat
Schimb distributia zilele astea si schimb si pompa desii nu cred ca e de acolo.multumesc frumos.alte pareri?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca pompa e buna,atunci ar putea fi radiatorul infundat.Se poate curata.Ideal e sa-l dai jos de pe masina.Ar mai putea fi termostatul blocat,sa nu deschida complet.Oricum,e clar ca nu ai circulatie suficienta.Este partial,ca altfel nu s-ar incalzi radiatorul si nici termocuplele,deci,nu ar porni ventilatorul...asta ar fi foarte grav.
O spalare a radiatorului,e benefica,chiar daca nu e el de vina.Eu am facut-o de curand,desi nu aveam probleme...si ce mizerie a iesit din el...
Skip ads

  • holotamihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Cum ar trebui sa fac ca sa pornesc termocupla manual?
Detin un opel vectra B 1.6 55 kw , 8 valve
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu cumva confunzi termocupla cu ventilatorul? Termocupla nu poate fi "pornita".Ventilatorul il poti porni manual,daca faci scurt-circuit pe firele de la termocupla (eventual cu un intrerupator pus in bord).Unele masini au 2 fire,altele 3 la termocupla.Nu stiu la tine cum e...iar alte masini nici nu au termocupla in radiator,ventilatorul fiind pornit de calculator,cu un senzor.
  • holotamihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Da , ventilatorul, nici nu stiu care e termocuPla. acum nici caldura nu mai baga caldura...
  • holotamihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Da , ventilatorul, nici nu stiu care e termocuPla. acum nici caldura nu mai baga caldura...
Skip ads

  • gyermek

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare am si eu un vectra b motor 2.0 l dth a. O problema cu termocupla pere intruna amandoua si cea din fata si aia din spatele radiatorului care ar fi problema ?
  • Benny_beneamin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2015

  • Mesaj Privat
ar putea fi senzorul (bulbul) dar la drum lung face fata?
  • holotamihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Unde e pozitionat termostatul la un opel vectra b 1997, moror 1,6 benzina , 8 valve?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Cam asa ceva https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60252
Skip ads

  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@holotamihai- e exact cum zice dl. dancuciureanu. Daca citesti tutorialul si te uiti la imagini, vei vedea exact unde e si la motorul de la Vectra ta.

Profit de acest post pentru a va intreba dl.Cuciureanu: la orice interventie asupra termostatului, avand in vedere ca se afla in spatele distributiei si trebuie data jos cureaua, aceasta se inlocuieste? Chiar daca are numai 500 de km? Va intreb deoarece aveti o experienta destul de vasta iar eu am tot auzit treaba cu: daca umblii la distributie, schimbi cureaua(service Bosch, declaratie pe propria raspundere ca nu vreau sa schimb cureaua+ alti mecanici) iar pe de alta parte, un alt mecanic a demontat de 2 ori motorul la masina tatalui, a pus la loc acceasi curea de distributie ca fusese schimbata cu 2-3000 de km in urma(valabil si la alti mecanici cu care am vorbit).

Cum e?

Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La 500km nu o schimbi, marchezi sensul si-l respecti. Daca a fost montata gresit si are franjuri se schimba.
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Nu are franjuri, a fost montata corect, era doar pentru cultura mea...Nu intelegeam acest lucru, nu puteam sa inteleg ce uzura poti face in 500 de km daca nu ai fortat motorul, daca ai montat-o corect de prima data...Totusi, producatorul iti garanteaza 50.000-60.000 de km, in unele cazuri, alte motoare chiar si 150000 de km(reprezentanta VW, Passatul fratelui-urmatorul schimb de distributie 292.000 de km?-cam ciudat parca sa tina atat, dar kit original, garantie la ea). Pe mine ma intriga lucrul acesta: daca totul a fost montat corect si intervii dupa un 1% din viata acelei curele, de ce sa o schimbi?(sfatul sefului de service).

Oricum, va multumesc pentru raspuns.

O zi buna.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie sa vanda si ei piese...
  • holotamihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua, am un opel vectra B din 1997 , 1.6 8 valve. Am avut garnitura de chiuloasa arsa si mi-a intrat o gramada de ulei in lichidul de racire, e posibil sa imi fi infundat si termostatul. Nu imi pot da seama dak apa isi face circuitul complet. Oricum, cand pornesc motorul , furtunele care intra si ies din radiator se intaresc ca dracu pana cand imi arunca apa prin capacul vasului de expansiune. Eu cred k termostatul e plin de ulei si nu se mai deschide. Astept sugestiile voartre va rog frumos. Pompa de apa am schimbat-o acu 9 luni deci sper k e in regula.
P.S. Cine a facur motorul pt aceasta masina nu a gandit. Tre sa dai jos aproape jumatate de motor ca sa ajungi la termostat, e pozitionat exact in spatele distributiei.
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Au gandit, dar nu au gandit destul...Au avut motivele lor pentru care au construit motorul asa...Dar asta e o alta problema.

Acum poate o sa iti raspunda si un alt coleg, dar ma gandesc ca ramane pe inchis, se creeaza suprapresiune in instalatie si iti arunca capacul afara sau poate ai radiatorul infundat, nu trece antigelul prin el-suprapresiune si iti da afara capacul... din ce am mai citit acum pe forum: https://www.clubopel.com/rez...iune&sa=Cauta unii zic ca poate fi de la garnitura de la chiulasa, scapa compresia pe sistemul de racire si de aceea sare capacul la vasul de expansiune.

Incearca sa golesti tot sistemul, curatat tot sistemul, termostat nou si cred ca rezolvi problema, daca ai schimbat garnitura de chiulasa(parerea mea).
  • holotamihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Si ce as putea sa folosesc ca sa curatz?
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20 - citeste aici si vezi ce zice dancuciureanu si ceilalti colegi.

Oricum, mai asteapta sa vezi ce mai raspund si colegii. Oricum, termostatul nu e scump, probblema e ca trebuie demontata distributia pentru a ajunge la el. Spor.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR