Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Mihai Pirvulescu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Corsa 1988 OHC 1.3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Sunt nou membru dar de 3 zile am citit cred 80% din posturi, ma bucur ca exista acest club , unde am ajuns intamplator. Am vazut ca se discuta politicos si foarte constructiv si sunt multi aceeia care-si impartasesc experienta. Am un Corsa de 1.3 pe benzina din 1988 (cam vechi da e al meu si tin la el) , de un tiimp am probleme cu frana si cum mecanicul meu tot face experiente pe banii mei m-am hotarat sa cer si eu o parere.
Frana prinde doar apasata foarte tare iar pedala de frana nu revine in pozitia initiala decat dupa ce accelerez. Mai intai am cumparat la cererea mecanicului o pompa de frana noua, merge la fel, daca nu chiar mai rau , acum mi-a spus sa cumpar o servo pompa, dar parca nici el nu parea convins. Am citit din postarile despre frane si verificat am intarit pedala cu motorul oprit si cand am pornit motorul pedala s-a muiat. Am placute noi in masina dar nu a vrut sa le schimbe"ca nu e deacolo". Ceva idei?
Skip ads

  • razvu77

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1995 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
daca aveai servofrana as fi zis ca e dusa supapa de pe furtunul de vacuum dintre tulumba si motor(un rahat mic de plastic)sau pierde compresie tulumba.altfel e curios legatura franei cu motorul la tine.ps:skimba mecanicul
  • Mihai Pirvulescu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Corsa 1988 OHC 1.3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Razvu 77 , vad ca si tu ai o masina mai veche. Am servo frana si din cate am citit pe aici si io banuiesc tot supapa de la servo, o sa o demontez si o verific. Referitor la mecanic .. locuiesc intr-un oras mic si nu-s prea multi, o sa-mi cumpar o trusa de scule si ma ocup singur, cu ce mai citesc pe aici cred ca ma descurc.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Mihai Pirvulescu, pare totusi o problema la partea de servo a frinei. Asa ai verificat?


Asta e o problema cunoscuta la Corsa A. Poate asta o fi la tine:

Skip ads

  • Mihai Pirvulescu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Corsa 1988 OHC 1.3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am citit din postarile despre frane si verificat am intarit pedala cu motorul oprit si cand am pornit motorul pedala s-a muiat. Din ce am inteles io si din textul de mai sus, asta arata ca nu e de la servofrana , de asta si ezit sa cumpar una noua. Am incercat sa scot supapa de plastic dar furtunele sunt intarite si va trebui sa le desfac . Nu m-am prins ce sistem de prindere are furtunul care intra in tulumba... Trag de el pur si simplu?
  • Mihai Pirvulescu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Corsa 1988 OHC 1.3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am desfacut furtunol dintre serva frna si motor, supapa functioneaza. Cred ca de vina sunt pistonele de frana. Am sa studiez cum se demonteaza etrierul si va tin la curent. Stie cineva, exista un Kit de reparatii frane (pistonas, etrier?
Multumesc
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
90 ron /etrier(cam mult nu?)dar problema ta nu-i de la etrieri sau cilindri receptori ci de la pompa de frana . An un kadett din 81 si am avut probleme cu pompa centrala si dupa ce am inlocuit-o am patit la fel pana cand cineva mia spus sa aierisesc si cilindri aia 2 de sub pompa din care pleaca 2 conducte.Nu am stiut cum si i-am dat jos cu totul si de atunci am frane beton (am verif pe stand itp si pe sosea).DEci aierisirea e o problema nu piesele.
  • flocea

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ori pompa de frana ori tulumba de la servo.pe cea din urma o suspectez in proportie de 90%
Skip ads

  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
pompa servo sparta :balbaie in relanti, frana se comporta normal doar ca pedala e tare tot timpul indiferent de starea motorului(pornit/oprit)deci tot aerisirea precara
  • flocea

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Mihai Pirvulescu a scris:
Frana prinde doar apasata foarte tare iar pedala de frana nu revine in pozitia initiala decat dupa ce accelerez. Mai intai am cumparat la cererea mecanicului o pompa de frana noua, merge la fel, daca nu chiar mai rau , ".


dupa cate vezi omul nu spune daca ii balbaie motorul sau altceva,pompa este noua,pedala revine doar daca accelereaza,si tine decat cand apesi foarte tare!tipic simptoma de pompa servo(tulumba pe care vine prinsa pompa de frana)
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mai am o intrebare: Ai inlocuit pompa cu una identica sau ce ti- a dat calculatorul ptr ca exista 2 tipuri de pompe una cu garnitura si la cealalta garnitura e pe servo daca ai pus pompa fara garnitura pe servo fara garnitura este posibil si cam asa se comporta .Pompa fara garn in partea dinspre servo este ca pompa de dacie iar cea cu garnitura din ea iese o teava care intra in servo si centreaza tija de servo si servo are in partea dinspre pompa o gaura intre acestea ar trebui sa fie o garnitura de cauciuc subtire de diametru interior de aprox 4 cm
deci incearca putin silicon sau fa o garnitura de cauciuc sivezi cum se comporta inainte sa cumperi alt servo
  • Mihai Pirvulescu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Corsa 1988 OHC 1.3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc. Daca ma gandesc bine, parca problema sa accentuat de cand am schimbat sabotii si nu stiu ce bolturi pe spate. Ca-mi aduc aminte iar de mecanicu meu.... ca dupa ce mi-a schimbat sabotii megea si mai rau ca inainte. Pompa e ecelasi tip cu cea dinainte. In curand o sa fac rost de o servofrana de Kadett, sper sa se potriveasca.
Skip ads

  • MeSharp

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2007 1.3 90cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Hello everybody...Sunt si eu pt prima oara posesorul unui Opel Corsa Cosmo 2007 . Am achizitionat masina in urma cu 2 sapt. si pana acum nu am avut nici o problema Smile . Insa, astazi am observat k atunci knd apas pedala de frana se aude un fasait ciudat (din zona manshonului c protejeaza conectorul dintre pedala si masina).De asemenea dupa cum am mai citit...si la mine pedala de ambreiaj si frana se intareste in momentul in kre motorul este oprit (practic nu s poate apasa p ele decat dupa c pornesc motorul). As vrea sa stiu dak e normal sau dak este vreo solutie pentru aceste 2 probleme ( fasaitul si intarirea pedalelor Sad ) .........Multumesc anticipat....nu uitati sunt novice:))) Embarassed
  • mind_hunter

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1982 13s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
la frana e normal sa se intareasca frana si banuiesc ca ai un fel de servo si la ambreiaj..deci e normal..cu fasaitul nu stiu...welcome to the club
  • Mihai Pirvulescu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Corsa 1988 OHC 1.3
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Pompa sevo frana de Kadet nu se potriveste la Corsa. Am gasit una de Corsa SH 150lei+ amotizor haion codou Smile . Luni o duc la montat. Problema o am cu mecanicul care mi-e cam prieten si nu-mi ia bani pt montaj, spune "dai cat vrei" si atunci ma simt nasol si dau cat am in buzunar. Desi dupa cum s-a vazut mai sus nu prea merita nimic ... spuneti-mi va rog cat ar costa o manopera decenta pentru montarea pompei sevo frana. De ex pt montarea pompa frana care nu mi-a trebuit am dat 90 lei (mult/putin)?
Multumax
  • Tomix

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1985 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
.... nu reusesc sa aerisesc masina unui prieten un C 14 nz fara abs doar servo...
are furtune la roti, placute, lichid si pompa noi insa nu reusesc sa aerisesc... Mad
am "aerist" cu succes o gramada de masini insa se pare ca nu vrea....
mentionez ca nu re nici un piston blocat, toate functioneaza bine si garniturile de protectie sunt in stare buna.
am aerisit pornind de la roata cea mai "indepartata" de pompa samd. am aerist (cu recuperarea lichidului) cca o ora Shocked si nimic.
imi tot scoate aer la roata dreapta spate. nu stiu ce sa-i mai fac. am reverificat toate conductele si racordurile. face presiune dar foarte putina atat pe rotile din fata cat si pe cele din fata, se vede ca etrierele lucreaza insa nu au "forta".

maine desfac tamburii spate sa vad care-i situatia. suspectez vreun sabot blocat sau ceva ce nu merge....

se poate ca un sabot blocat sa lase ca pistonasul sa iasa prea in exterior si sa dea peste cap tot circuitul? lichid nu pierde...
servo stricat? repartitoare? inainte de schimbul pieselor enumerate mai sus mergea...

va multumesc
  • Tomix

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1985 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
am revizuit, demontat si curatit tot sitemul tamburului. toate arcurile sunt si restul sunt ok.

motorul balbaie cand se face pedala de frana dar a balbait la fel si inainte iar franele mergeau bine. servo functioneaza chiar daca nu mai e la "prima tinerete".

roata dreapta spate se pare ca oricat as aerisii tot scoate aer Shocked
am "trecut" prin aerisitor (cu recuperarea lichidului) cca 0.5l si tot scoate aer. cand aerisesc in spate dupa cateva pedale si deschiderea aerisitorului, la reluarea primelor pedale repartitoarele de frana tacane, zgomotul disparand ulterior la urmatoarele pedale.

pedala de frana e aproape jos si presiunea din circuit e mica Confused
  • cogi

  • Mesaje scrise: 662
  • Locatie: Arad
  • Masina: Kadett 1981
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mai aeriseste o data toate nu doar aia cu probleme .
Daca tragi o liniuta de frane ce se vede pe asfalt si acolo unde nu ai forta tre sa intervii fata tre sa franeze cu cca 60% mai tare ca spatele si urmele trebuie sa fie uniforme si cu plecarea franarii aprox egala
ceva de genul asta ------- ======
------- ====== in cazul tau ar trebui sa fie asa ceva ------- ==
-- =====
dar testul asta tre facut la viteza mica si cu frana de cioban si pe o sosea sigura sa nu ai parte de neplaceri
La ultimul caz aerisirea pe un circuit e incorecta sau discurile sunt valurite ori tamburul ovalizat sau garniturile din pompa
In majoritatea cazurilor aerisirea a fost de vina daca pana la interventie mergea asa ca incearca sa aerisesti si pe la pompa si la aerisitoare
  • Tomix

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1985 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
....am desfacut aseara pompa de frana (noua nouta) de pe tulumba de servo si a inceput sa curga lichidul din ea Shocked pe la "ultima" garnitura unde intra tija pedalei de frana.
  • Tomix

  • Mesaje scrise: 68
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1985 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Tomix a scris:.... nu reusesc sa aerisesc masina unui prieten un C 14 nz fara abs doar servo...
are furtune la roti, placute, lichid si pompa noi insa nu reusesc sa aerisesc... Mad
am "aerist" cu succes o gramada de masini insa se pare ca nu vrea....
mentionez ca nu re nici un piston blocat, toate functioneaza bine si garniturile de protectie sunt in stare buna.
am aerisit pornind de la roata cea mai "indepartata" de pompa samd. am aerist (cu recuperarea lichidului) cca o ora Shocked si nimic.
imi tot scoate aer la roata dreapta spate. nu stiu ce sa-i mai fac. am reverificat toate conductele si racordurile. face presiune dar foarte putina atat pe rotile din fata cat si pe cele din fata, se vede ca etrierele lucreaza insa nu au "forta".

maine desfac tamburii spate sa vad care-i situatia. suspectez vreun sabot blocat sau ceva ce nu merge....

se poate ca un sabot blocat sa lase ca pistonasul sa iasa prea in exterior si sa dea peste cap tot circuitul? lichid nu pierde...
servo stricat? repartitoare? inainte de schimbul pieselor enumerate mai sus mergea...

va multumesc


....am rezolvat. am fost la dezmembrari (in Italia) si avand jante pe 16" am luat frane fata de pe un Astra GSI si frane spate tot pe disc de pe un Vectra B. puteam sa pun si cele de GSI (spate) insa astea de pe Vectra B erau ca noi.
am luat si o pompa cu servo cu tot de pe un Astra diesel, repartitoare frane de pe un Ford Fiesta si-am montat totul cu placute noi.
am reusesc sa aerisesc rapid si franele functioneaza perfect. repartitoarele de Ford lucreaza bine si nu franeaza mai intai spatele.
e diferenta de la cer la pamant fata de ce era inainte pe masina Smile masina e foarte echilibrata pe franare. fiind un c14nz cu doua usi masina e relativ usoara deci nu are o inertie prea mare. una peste alta a iesit bine pana la urma.
mai am de rezolvat cu frana de mana, cablu etc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR