Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am tot intalnit prin plimbarile mele pe forumul asta si pe altele conceptul de vacuum?

Poate cineva sa precizeze ce face exact chestia asta, la ce ajuta si care sunt defectiunile pe care le poate genera nefunctionarea acestuia la un motor?

Cautand pe forum am gasit cateva posturi care contineau cuvantul vacuum dar referitor la posibile defectiuni/simptome (furtun vacuum crapat, pompa vacuum, etc).
Skip ads

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
servofrina actioneaza prin diferenta de presiune intre doua camere. in una e presiunea atmosferica normala, in cealalata este vid (vacuum). pompa de vacuum trage aerul din aceasta camera pentru a crea vidul si diferenta de presiune.
daca pompa nu merge, o sa ai frina clasica, fara servo.
pentru descriere mai exacta, cu animatii si restul tacimului vezi aici (brake booster=servo frina)
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Da, corect, dar eu am inteles din discutiile citite ca niste furtune de vacuum intra unde in partea superioara a motorului (pe la galeria de admisie); au vreo legatura cu servo frana?
  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Nu numai servofrana e actionata de vacuum, si turbina si alte valve(EGR) sunt actionate de vacuum...
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Slick a scris:Nu numai servofrana e actionata de vacuum, si turbina si alte valve(EGR) sunt actionate de vacuum...


Pai da, tocmai chestiile astea ma interesau cum functioneaza, cum sunt relationate, etc...
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
uite la x20dtl


  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:uite la x20dtl



DA, domn' chiciuc, lord, ca de obicei...
saru'mana coane!
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
la Y17DT
pompa de vacuum are un rol vital in functionarea motorului:
el creaza vacuum pentru valva electropneumatica care actioneaza tot prin vacuum membrana valvei EGR (EGR-ul are rol de recirculare a gazelor arse in scopul cresterii randamentului motorului, scaderii consumului si scaderea cantitatii de gaze de evacuare arse), creaza vacuum pentru valva electropneumatica ce comanda bypassul turbocompresorului (wastegate - acesta are rol de a evacua o parte din gazele de evacuare prin catalizator si tobele de esapament in cazul in care pesiunea gazelor de evacuare ce invart tubina este prea mare) si creaza vacuum pentru servofrana (ajuta la franarea servoasistata).
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale
  3. Mic Dictionar Explicativ

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR