Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,412
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa z12xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!
In urma vizionarii unui reportaj de pe TVR 2 mi-a venit ideea de a deschide aceasta discutie.Reportajul se referea la anularea sistemului ABS , anulare care in unele cazuri s-a dovedit benefica : de exemplu pe zapada.Sunt convins ca iarna pe gheata a-ti patit-o cu totii ca ABS-ul sa va enerveze prin intrarea in functiune.
Avantajele ABS- ului sunt incontestabile , dar in unele cazuri ...
Skip Ads 60 min (0/3)

  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,760
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
si cam in ce cazuri abs-ul nu este bun.
nu am inteles ce ai cu abs-ul pe zapada, daca nu stiai s-a lucrat foarte mult la acest lucru si sistemele noi Bosch sunt foarte bune cam in orice conditii.
nu nu si nu, parerea mea pentru dezactivare.
  • jE

  • Mesaje scrise: 9,026
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z18XE din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
eu as propune dezactivarea centurilor. Am auzit ca sunt niste situatii in care incurca...
a.. si ce airbag-uri ce ziceti? le dam jos si pe alea?
scuze de OT, dar...
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,412
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa z12xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ma refeream la acele situatii , pe care de altfel sunt convins ca le-ati intalnit , cand ar fi fost mai bine ca ABS-ul sa nu intre in functiune: portiuni de gheata in care roata nu mai are aderenta iar ABS-ul intra in functiune.
Despre dezactivarea centurilor nu as face niciodata asa ceva.Daca ati fi vazut emisiunea ,,Ursa Mare" parca se numea ati fi vazut si testele si masuratorile de oprire pe care reporterul le-a facut.
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva Z16XEP 77kW din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ddf a scris:anulare care in unele cazuri s-a dovedit benefica : de exemplu pe zapada

In iarna aceasta, am avut pe masina, cauciucuri de vara. Daca nu as fi avut ABS, boteam vreo 2 masini, inclusiv pe "Tudorita" mea draga.
Nu uita ca avand ABS, ii poti controla directia si nu se duce ca sania!
  • Agilul

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra J A17DTR din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Pe asfalt uscat distanta de franare este mai mica in cazul masinilor fara ABS decat cele cu ABS, referitor la centura de siguranta daca o purtam eram in nori acum Sad
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Daca esti pilot superexperimentat, poti sa bati ABS-ul la distanta de frinare pe orice vreme si fara sa pierzi controlul. Insa in caz de urgenta (reala) s-ar putea sa eziti si sa nu mai sti sa-ti dozezi "talpa" pe pedala de frina. Intr-adevar, poti sa fi neplacut surprins cind deodata vezi ca frinele "isi dau drumul" si masina se duce ... insa fara, probabil ca masina s-ar fi dus de asemenea, insa fara sa mai ai directie.
Deci decuplarea ABS = o idee nu prea buna.
  • KlubbHead

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra MARE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Ma refeream la acele situatii , pe care de altfel sunt convins ca le-ati intalnit , cand ar fi fost mai bine ca ABS-ul sa nu intre in functiune: portiuni de gheata in care roata nu mai are aderenta iar ABS-ul intra in functiune.
Despre dezactivarea centurilor nu as face niciodata asa ceva.Daca ati fi vazut emisiunea ,,Ursa Mare" parca se numea ati fi vazut si testele si masuratorile de oprire pe care reporterul le-a facut.


Ai face cea mai mare greseala sa il dezactivezi, ABS'ul nu are rolul sa te opreasca mai repede! sa fie clar! ABS-ul iti ofera posibilitate de manevrare a automobilului pe timpul unei franari foarte violente, fara abs poti sa tragi tu de volan ca te duci sanie in directia in care te deplasezi(inertia)
Acum 1 an am mers cu un ford scorpio(masina xxxxxl) fara abs si am fost nevoit sa franez foarte tare, rotile s-au blocat, cu toate ca volanul era tras apropae maxim dreapta m-am oprit in participantul din trafic care era in fata mea, in momentul scaparii aderentei pe asfalt masina n-a mai tinut cont de directia in care erau indreptate rotile, ma uitam neputincios cum ma intrept catre el, acuma noroc ca s-a lasat doar cu numarul de inmatriculare sifonat, as fi putut scapa daca as fi luat piceorul de pe frana probabil dar.. lipsa de experienta si-a zis cuvantul...

Deci, parerea mea in 1 din 20 cauzuri cand experienta invinge mecanica renteaza sa nu ai abs, trebuie sa fi foarte ager si cu viteza de reactie...
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,735
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra x20dtl din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
cel mai important e lipsa experientei cred eu.plus ca abs di 199..nu se compara cu cel din anii recenti.cati dintre voi cu masinile vechi de 12ani cu abs nu le ingreuneaza mai rau franarea?stiti ce e mai rau ca o masina fara abs?una care nu-i functioneaza corect abs.
  • laurscr

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2007

  • Mesaj Privat
vara trecuta in fata mea unul unul la semafor s-a razgandit in ultimul moment si a franat foarte brusc. am franat si eu ... a intrat abs-ul ... si am mers cu vreo 10 cm mai mult decat trebuia ...
DA vara mai bine dezactivat!
NU-l dezactivati iarna !
Skip Ads 60 min (0/3)

  • handiboa

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Z14XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Jan 2007

  • Mesaj Privat
eu am avut aceeasi aventura cu unu' la semafor...la mine a ajutat treaba acu abs-ul, eu il sustin:)
  • D@ny

  • Mesaje scrise: 432
  • Locatie: Arad
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Agilul a scris:referitor la centura de siguranta daca o purtam eram in nori acum Sad


scuze de offt, dar cum s-a intamplat ?
  • alindel

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: cluj-napoca
  • Masina: Kadett 17d din 1989
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Mai 2007

  • Mesaj Privat
eu nu am abs la masina personala, dar am condus si masini cu abs. cred eu ca toto secretul e sa nufranezi foarte brusc dintr-o data ci treptat. astfel abs-ul intra numai atunci cand masina tinde sa derapeze si o mentine dreapta pe sosea, deci nu trage in nici o parte. ideea de al dezactiva nu cred ca e chiar foarte buna pt. ca cei care l=au inventat si pus pe masini cred eu nu sunt chiar f prosti. in legatura cu centurile sunt intru totul sa le folosesti chiar dac uneori te incomodeaza. am vazut un caz in care un sofer a ramas fara dinti in gura pt ca nu avea centura desi a fost implicat intr-o coliziune destul de usoara pe un drum nu prea circulat......................................................
Very Happy
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,760
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
pai stati putin, vorbiti despre soferi supraexperimentati dar!...

abs-ul elibereaza presiune doar in momentul blocarii complete a rotilor, nimeni nu te opbliga daca ai abs sa trantesti pedala de podea.

sustin totusi dezactivarea centurii si a parbrizului pentru un zbor fara probleme.

un topic aiurea din start, fara suparare ... parerea mea dom'le.
  • naniacostin

  • Mesaje scrise: 1,735
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra x20dtl din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Mar 2007

  • Mesaj Privat
un caz cu un coleg.nu purta centura si unul cu o dacie a intrat pe contrasens si l-a izbit drept in stalpul central smulgandu-il cu totul.car f rar dar se intampla.ce patea colegul daca purta centura?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,508
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum Z19DTH 190CP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
ce bine era daca aveam ABS asta iarna Evil or Very Mad
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,344
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
jE a scris:eu as propune dezactivarea centurilor. Am auzit ca sunt niste situatii in care incurca...



Cand iti creste burta mai ales Laughing
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
situatii in care incurca putem gasi pentru orice, insa atunci intram la capitolul exceptii. trebuie luat in considerare cum isi face treaba sistemul respectiv in general.
parerea mea este ca ABS-ul este util. mai cred de asemenea ca in unii soferi pot opri masina cel putin la fel de repede cu ABS sau fara pentru ca stiu sa foloseasca frana dar acestia intra la categoria de mai sus, adica sunt exceptii. ar fi interesant sa explice pe forum un sofer de raliu cum se foloseste frana cel mai eficient caci ei stiu foarte bine asta.
ca analogie, exista un filmulet pe youtube in care Titi Aur explica circulatia corecta a mainilor pe volan. uitati-va si poate aveti o surpriza!
  • rhodense

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Meriva Z16XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Eu am testat ABS-ul in toate conditiile meteo si am fost multumit de el .Nu as renunta la el pentru ca este util ,parerea mea
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,186
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia confidential din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ma ia durerea de cap cand vad ce soferi superexperimentati sunt pe aici,asa ca nu ma mai mira cand ma duc sa evaluez pagubele unei masini si vad cam ce face inconstienta unora,de se intampla asemenea nenorociri.
Ia zi soferule superexperimentat cand franezi cu morcovu in c_r ca ti-a iesit unu in mijlocu drumului si pe margine cum sade bine la romani este pietris si pamant cum selectezi tu ca rotile cu aderenta de pe o parte sa tina la maxim si cele care pierd aderenta datorita suprafetei sa fie deblocate? cand se termina mizeria sa le activeze imediat? Cand franezi tu stii superexperimentatule ca greutatea apasa pe puntea fata si dozajul pentru spate sa nu se blocheze sa ajungi in spital sau la 2 metri sub pamant era asigurat de sisteme mecanice aproximativ eficiente si de cele mai multe ori blocate de rugina iar prin introducerea ABS-ului s-a putut mari eficienta franarii si mai ales a disparut pericolul pierderii controlului prin blocarea rotilor spate?
Pe loc perfect uscat zici ca opresti mai repede? ai fost la lectiile de fizica? ce mai tii minte din frecarea statica si frecarea dinamica?si din nou puntea spate obtine maximul de eficienta prin renuntarea la dozarea mecanica.Ia pune tu frana si incearca sa eviti un obstacol,daca ai auzit de transferul maselor intre punti o sa ai presiuni diferite pe fiecare roata care se schimba in functie de inclinarea caroseriei in timpul manevrei ,ia zi cum faci tu cu rotile sa ramana toate la limita alunecarii? Exemple sunt prea multe de situatii ,simulate in laboratoare,verificate pe piste,milioane de ore de munca insumate la toti producatorii ,pentru ca ei folosesc informatiile si de la altii sunt in sistemele alea care au un singur defect , NU POT INVINGE LEGILE FIZICII SI PROSTIA OMENEASCA.
Am mai vorbit cu clienti care sustineau ca de cand au Lexus ori BMW ori Audi nu mai iau curbele pe serpentine cu 60 le iau cu 90 aici e o problema multi pierd contactul cu realitatea si la un moment dat cand sistemele electronice vor fi invinse de prostia soferului chiar nu mai poti face nimic indiferent de ce calitati de pilot crezi ca ai.
Daca de exemplu la sareta ta tunata tu ai eficienta maxima pe o singura roata in caz de frana de urgenta ABS-ul va debloca roata care da sa alunece iar celelalte oricum nu fac nimic si te opresti direct in stalp.
L-am vazut o singura data pe celebru Micutzu cu Ascona lui ,o masina frumoasa in stadiul in care era atunci cu un tuning exterior discret ,cand am intrebat cum se opreste dupa o cursa s-a intors si le-a spus celor de acolo....cine dracu e si asta de-i da lectii? credeam ca vorbim de la pasionat la pasionat dupa putin timp am auzit ca a avut accident ,primul lucru de care m-am interesat a fost daca a derapat, ce nu stiu este daca apucase sa inlocuiasca franele alea jalnice. Nu cred ca Micutu a reparat,reglat,imbunatatit mai multe sisteme de franare ca mine,ca nu avea cand ..... da pentru scaparea aia a platit cu viata un pret prea mare dupa parerea mea.
Asa ca daca exista soferi superexperimentati pe aici ii sfatuiesc sa nu dezactiveze ABS-ul masinii daca a fost proiectata sa aiba asa ceva pentru ca multe nu mai au repartitor de franare si s-ar putea sa o pateasca grav la prima frana violenta.
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR