Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • valy darie

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
salut. vreau sa schimb antigelul din vectra mea din 94 x16sz si nu stiu kum se procedeaza . pe unde skot p cel vechi si p unde il bag pal nou?
Skip ads

  • Vinti

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2005

  • Mesaj Privat
pai a explicat Kapix destul de clar
  • valy darie

  • Mesaje scrise: 142
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
merci. foarte explicit. dar atunci nam vazut.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
O intrebare, ce putem sa folosim daca dorim sa facem un flush la instalatia de racire ?
Skip ads

  • cor_n3l

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Kadett 1987 C16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am si io un kadett din 87 motor 1.6 i benzina tip c16nz si as vrea sa intreb ce antigel sa folosesc.Stiu ca sunt mai multe tipuri cu silicati fara ... Nu exista un standard in functie de culori.am fost la un magazin care vinde piese auto de opel si mai oferit un antigel verde care pare cam suspect pt mine nush ce sa zic da nu prea am incredere.As dori si io o recomandare daca se poate si sa imi spuneti si culoarea... da va rog mai repede pana nu imi crapa blocul motor! Very Happy Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...highlight=antigel
foloseste functia CAUTARE !
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
MITURI DESPRE ANTIGEL - Am masina mai ieftina, cumpar antigel ieftin. Ala scump nu merita.
Ba da. Diferenta este in gaurile din motor, depunerile masive ce impiedica circulatia lichidului prin radiator si pompa, si blocajul pompelor.

Ca este masina ieftina sau scumpa, pe antigelul ieftin, nu-l intereseaza, la fel iti distruge radiatorul si sistemul de clima si racire.

In mare, formula chimica pentru antigel este aceeasi..dar. Si acesta este un DAR foarte mare...sunt chimicale si aditivi speciali care stabilizeaza lichidele de racire si care previn coroziunea si depunerile in sistemul de racire al oricarei masini. Antigelurile de calitate contin acesti aditivi si sunt cu continut de fosfati zero sau scazut. In mod normal antigelul de baza este extrem de corosiv si daunator metalelor (da, de aia ai gauri minuscule in radiator uneori). Antigelul ieftin este numai formula chimica de baza fara nimic in ea. Este ok pentru cazuri de urgenta dar nu pentru folosire continua in orice sistem de racire. Masinile mai noi, in special, cu sisteme complexe de racire si clima, trebuie sa foloseasca un antigel de calitate tot timpul.
CONCLUZIA>Nu va zgarciti la diferenta de cativa lei, ca veti plati inzecit mai tarziu.
Referitor la culoarea antigelului, ar trebui sa fie doar doua culori: verde si portocaliu, diferenta intre ele constand in continutul de silicati (verde cu iar portocaliu fara silicati).
Masinile moderne, dupa 2000 folosesc NUMAI portocaliu, fara silicati.
Acuma revenind la asa zisul antigel din magazinele noastre acesta are toate culorile curcubeului, dupa gustul "alambicarului" care-l produce din etilenglicol si alte cateva ingrediente.
Antigelul care nu ataca sistemul de racire este doar cel de marca, recomandat de GM, ce contine toti aditivii necesari.
In ce priveste proportia de amestec, unanim acceptata este cea de 1:1, ce asigura o temperatura minima de -35 grade si temp de fierbere de 125 grade.


Ultima modificare facuta de ovidiucro la Mar 06 Nov, 2007 9:11 am
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Pentru madbusu si robytza:
Aici aveti toate caracteristicile masinilor OPEL, inclusiv capacitatile de lichid pt racire.

LATE EDIT
Aici este un advisor pentru fiecare tip de masina si cantitatile de lichide necesare (uleiuri, antigel, etc.)


Ultima modificare facuta de ovidiucro la Mie 07 Nov, 2007 10:10 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • madbusu

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2007

  • Mesaj Privat
@ ovidiucro

merci mult foarte folositor pdf-ul


Deci in concluzie in sistemul de racire intra 4,9L acum cred ca ar trebui bagat 50% antigel concentrat (fara silicati,rosu sau roz) 50% apa distilata!

eu am bagat 3L antigel iar restul apa !
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Din pacate, mai mult antigel, nu inseamna mai multa protectie la temp scazute.
Asa cum am spus mai sus, se recomanda o proportie de 50-50.
Faptul ca spui ca ai bagat "restul apa" nu imi spune nimic despre cantitatea de apa pusa.
Referitor la antigel, in manualul OPEL de ETZOLD se precizeaza ca pana in 9/2000 OPEL a folosit antigel cu silicati de culoare verde, iar din 10/2000 numai antigel fara silicati, de culoare rosie.
Ca regula, se spune acolo ca se foloseste numai antigelul specific fiecarui motor, verde la verde si rosu la rosu, adica in motoarele de pana la 10/2000 nu se va pune antigel rosu si invers.
De asemenea, trebuie sa cumperi antigel recomandat de OPEL, culoarea rosie nefiind suficienta pt a garanta calitatea produsului.
Sper ca te-am lamurit, daca nu, ne mai auzim Smile
  • littlejoe

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2007

  • Mesaj Privat
kapix a scris:Nu cunosc motorul tau, dar principiul este in mare identic - daca nu ai buson de golire pentru antigel, iei busonul de la "borcan", comutatorul pentru caldura il pui pe maxim si desfaci furtunul cel mai jos al instalatiei (de obicei in partea de jos a radiatorului). Lasi sa curga tot lichidul, dupa care pui la loc furtunul desfacut (sau busonul de golire, dupa caz). Pui antigelul (preparat conform instructiunilor, in nici un caz mai concentrat) in borcan pana la semn, pornesti motorul iar dupa ce scade completezi din nou pana la semn. Dupa cativa km e bine sa mai faci o verificare si sa completezi daca mai e nevoie. Antigelul este garantat in mod normal doi ani, dar se poate verifica cu o pipeta speciala si daca e in regula nu e cazul sa il schimbi. Daca in timp constati schimbarea proprietatilor (cu exceptia decolorarii Smile ) este bine insa sa pui altul. Marca nu are prea mare importanta, toate au compozitia asemanatoare, important este sa respecti concentratia recomandata (de preferat concentratia maxima, dar, repet, in nici un caz peste), restul este reclama.

In ce priveste uleiul de cutie, ar trebui sa aiba un buson in partea superioara, buson care stabileste si nivelul (uleiul trebuie sa fie pana la buson, fara sa curga). Nu ai cum sa iti dai seama ce ulei este; daca nu accepti compromisuri il inlocuiesti complet. Atentie insa, aici conteaza marca (a se citi calitatea). Nu ma pricep la uleiuri de cutie, dar ca producator de lubrifianti cea mai mare incredere mi-o inspira Aral-ul (chiar daca momentan am Castrol Embarassed ).


In mare parte am inteles, am mai facut asta la masina veche, dar acuma am un Zafira si nu ma descurc. Stiu ca am lichid cu antigel dar nivelul ii scazut. Nu vreau sa-l duc la service pantru atata, dar nu stiu exact unde trebuie sa-l completez. Am vazut un "borcan" cu ceva lichid portocaliu, dar mie omu mi-a dat verde. Se poate amesteca cele doua? Sau sa cumpar alt lichid? "Borcanu" pentru lichidu de racire ii ala de langa "borcanu" pentru lichidu de spalare parbrize?
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Din pacate, intre lichidul de racire verde si cel rosu, sunt diferente in ceea ce priveste compozitia.
In nici un caz nu le amesteca.
Te duci la tipul care ti l-a dat si-i ceri lichid rosu.
Il amesteci cu apa distilata in proportie de 1-1 (daca este concentrat) si completezi, dupa care parcurgi cu masina cativa km ca sa ti se deschida termostatul.
La racirea motorului, verifici sa ai nivelul la semn (KALT). Nu mai sus sau mai jos !
Apropo, este o neconcordanta in spusele tale : spui ca ai nivelul scazut la lichidul de racire, dar zici ca nu stii care-i vasul de expansiune !?! Atunci de unde stii ca nivelul este scazut?
Cu respect !
Skip ads

  • littlejoe

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina: Zafira 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ovidiucro a scris:Din pacate, intre lichidul de racire verde si cel rosu, sunt diferente in ceea ce priveste compozitia.
In nici un caz nu le amesteca.
Te duci la tipul care ti l-a dat si-i ceri lichid rosu.
Il amesteci cu apa distilata in proportie de 1-1 (daca este concentrat) si completezi, dupa care parcurgi cu masina cativa km ca sa ti se deschida termostatul.
La racirea motorului, verifici sa ai nivelul la semn (KALT). Nu mai sus sau mai jos !
Apropo, este o neconcordanta in spusele tale : spui ca ai nivelul scazut la lichidul de racire, dar zici ca nu stii care-i vasul de expansiune !?! Atunci de unde stii ca nivelul este scazut?
Cu respect !


Deoarece scrie computerul de bord Khülmittel Stand - dupa cum am citit aici insemana nivel scazut de lichid de racire. Stiu sigur ca am antigel, deoarece mi sa spus cand am facut verificarea anuala.
Inca ceva ... nu ma-ti lamurit unde-i locatia unde trebuie sa completez.
Mersi!
-----------------------------------------------------------
Cu o ora mai tarziu sunt gata, am completat lichidul, mersi pentru sfat cu antigelu, asa am procedat, si omu a fost de treaba, mi la schimbat.
  • Razvanel

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Am si eu o intrebare , vreau sa mai completez cu antigel in vas si nu stiu de care sa pun.Eu am auzit k dak il amesteci face reactie si nu stiu ce belele produce asa k dati-mi un sfat ce antigel sa pun Question am un opel corsa 1.3 cdti din 2006 .salutare si respect
  • Udvar Paul

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu un opel corsa C 1,2 benzina si nu stiu de care antigel ar trebui sa pun....nivelul este putin scazut.Multumesc
  • Udvar Paul

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ma ajuta si pe mine cineva? .....mersi
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Uite daca dadeai un search gaseai.Citeste acest post:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10417
  • billy_man

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ce tip de antigel sa folosesc pentru un opel meriva din 2007 motor 1.7 (Z17dth) ca as dori sa il schimb
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
G12
  • masivu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 1,7 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
daraca asa si trebuie
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR