Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
daca nu sunt active becul de airbag se aprinde, nu se poate sa nu se vada.
se deschide circuitul si ai beculetul pe bord, eu zic ca e exclusa varianta asta.
Skip ads

  • razvanboran

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: GT 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Si eu zic la fel.Daca nu ar fi fost acive s-ar fi aprins martorul in bord.
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Corect varianta ca nu erau active pica clar din start.Orice defectiune la sistemul de airbag face ca beculetu din bord sa sa aprinda. Chiar cei de la OPEL recomanda ca atunci cand apare aprins acel beculet in bord ptr 1 data (in mers asta) sa mergi neaparat la o verificare.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Citeva precizari :
Airbagurile pot sa fie dezactivate , mai precis modulul de airbag inactiv fara ca becul din bord sa semnalizeze acest fapt , desi ma indoiesc ca au uitat sa'l activeze in fabrica .
"Senzorii" de airbag la Astra G se afla in modulul de airbag situat sub scrumiera centrala spate si in usile din fata , Astra H are in plus senzori si in bara fata .

In cazul tau airbagurile nu s'au declansat pentru simplu fapt ca nu s'a atins limita de declansare si/sau datorita miscarii de spin , se stie ca "inertia de rostogolire" este mai mica decit in cazul inertiei cauzate de decelerarea brusca respectiv impact frontal . La 150-160Km/h impactul frontal ti'ar fi fost fatal chiar daca "cusca" de siguranta ar fi ramas intacta , inertia ti'ar fi provocat leziuni interne severe si cu airbagurile deschise . Inertia impactului a fost disipata de piruietele pe care le'ai facut pe sosea . Viteza nu ucide , inertia impactului DA !

... totusi de ce te grabeai asa de tare ? Pe distanta Bucuresti - Galati ai de "cistigat" , in conditii de cosmar , maxim 30min ... sau poti pierde totul ...
Skip ads

  • razvanboran

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: GT 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Nu ma grabeam foarte tare...in plus soseaua era libera la ora aia iar eu eram putin nerabdator sa ajung acasa ,plecat fiind timp de 2 sapt .Adica nu mi se pare o viteza exagerata pt autostrada...ce sanse erau ca la ora 1 noaptea cu traficul extrem de lejer tocmai eu sa dau peste o caprioara,cerb sau ce masa era ala in mijlocul autostrazii..?!Smile
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cum vezi abordarea ta gen : "Nu mi se poate intimpla tocmai mie !" n'a functionat si s'ar fi putut termina dezastuos ...
In Romania se poate intimpla orice , poti sa mergi linistit si da un TIR peste tine , poate sa'ti cada un copac de pe marginea soselei pe masina , sa'ti aterizeze un elicopter , ... Accidentul suferit de tine chiar pe autostrada - daca o putem numi asa , demonstreaza ca e posibil ORICE ! O viteza mai mica iti acorda citeva milisecunde in plus pentru a evita un posibil accident . Daca n'ai fi avut casco ar fi fost de jale , animalu' nu te'ar fi putut despagubi ...

Sa nu uitam ca omul a fost "proiectat" pentru o viteza maxima de 15-20Km/h , orice este peste reprezinta un potential pericol .
Departe de mine gindul sa'ti tin morala dar poate de acum inainte vei lua in considerare o "marja de siguranta" . Din pacate viata nu este un joc pe PC sa'i putem da "restart" , avem la dispozitie numai o singura "tragere" . Wink
  • yangzi

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
iso a scris:Dupa cum vezi abordarea ta gen : "Nu mi se poate intimpla tocmai mie !" n'a functionat si s'ar fi putut termina dezastuos ...
In Romania se poate intimpla orice , poti sa mergi linistit si da un TIR peste tine , poate sa'ti cada un copac de pe marginea soselei pe masina , sa'ti aterizeze un elicopter , ... Accidentul suferit de tine chiar pe autostrada - daca o putem numi asa , demonstreaza ca e posibil ORICE ! O viteza mai mica iti acorda citeva milisecunde in plus pentru a evita un posibil accident . Daca n'ai fi avut casco ar fi fost de jale , animalu' nu te'ar fi putut despagubi ...

Sa nu uitam ca omul a fost "proiectat" pentru o viteza maxima de 15-20Km/h , orice este peste reprezinta un potential pericol .
Departe de mine gindul sa'ti tin morala dar poate de acum inainte vei lua in considerare o "marja de siguranta" . Din pacate viata nu este un joc pe PC sa'i putem da "restart" , avem la dispozitie numai o singura "tragere" . Wink


Ba mai "restartam" noi cateodata si oamenii. Very Happy
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
iso a scris:Departe de mine gindul sa'ti tin morala...
Atunci de ce o faci? Poate esti singurul care nu a depasit niciodata viteza legala...
Am citit tot topicul si nu am comentat, Calfianu, dodo_13 si Slick au zis tot ce era de zis.
Dar chiar nu inteleg de ce trebuie sa comparam 150 km/h cu viteza de 15-20 km/h pentru care a fost "proiectat" omul... Haideti sa ne deplasam cu totii pe jos si sa speram ca nu ne cade un copac in cap.

Nu mai zic ca nu e mare diferenta intre 140 (legal+10, fara amenda) si 150, ca invariabil apare cineva sa imi spuna ca este diferenta intre viata si moarte...
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Maiandrei desi n'am de gind sa intru in polemica cu tine am sa'ti raspund totusi ...

Din studiile pe care le'au facut niste "fraieri" de'afara care se ocupa de fenomenul automobilistic mondial , reiese ca fiinta umana are reflexele , viteza de procesare si reactie comparabile cu ale unui melc atunci cind devine sofer . Omul are reflexele , vederea periferica , viteza de reactie si procesare "dimensionate" pentru 15-20Km/h adica atit cit pentru un sprint ... Totusi "soferul uman" se descurca acceptabil pina pe la 60Km/h , sa fie oare numai o simpla coincidenta vis'avis de testele NCAP ?
Oare citi dintre noi mai sint in stare sa sustina pentru 5 minute un sprint la 20km/h ?
Concluzia era ca omul se descurca bine atit timp cit nu incearca sa'si depaseasca flagrant conditia , totusi in cazul de fata 10x fata de nominal e cam mult ...
Limita de viteza pe autostrada era parca de 130Km/h , stiam ca n'a trecut modificarea Nicolai .

Daca este un "pacat" sa incurajezi si sa cultivi normalitatea atunci ... scuzati am gresit adresa ... sa mergem toti cu 200Km/h ca ne asteapta criza alimentara mondiala - ramine mai mult pentru "melci" . Laughing
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Iso, nu vreau sa te contrazic doar de dragul contrazisului, ci vreau sa citez si eu din memorie vis-a-vis de comportamentul uman la viteze mari,
Primul stimul "lovit" de vitezele mari este vederea. In vecinatatea masinii, din cauza vitezelor mari nimic nu mai este clar, de acceea fucusarea privirii se face departe in fata unde mediul pare inca imobil (Efect tunel). Riscul este ca daca ceva se intampla in imeidiata vecinatate a masinii poate scapa observatiei.
Pe de alta parte, din cauza acestui stres (senzatia de viteza) organismul secreta adrenalina. Pentru un om, cind nivelul de adrenalina este mare, timpul pare sa se dilate. Lucrurile par sa se deplaseze mai incet, transformarile sunt mai lente, deci organismul reuseste sa se adapteze.
Simturile se ascut iar atentia este mai dezvoltata sub influenta adrenalinei.
Mai este insa un aspect. EXPERIENTA. Degeaba poti reactiona repede in situatii de criza daca nu sti efectiv ce sa faci.
Exista in Germania, nu stiu daca si in FR, si am vazut ceva la TV si in RO la scoala lui Titi Aur scoli care te invata sa controlezi masina in situatii de criza. Multi dintre noi stim de acvaplanare doar din carti si din spusele altora. Despre subvirare si supravirare, poate prea rar, iar despre cum se evita un cerb pe autostrada, prea rar. Este interesant de luat masina si de mers pe o pista uda, inghetata, cu obstacole si sa se "exerseze" aceste cazuri speciale. Eu am simtit ce e acvaplanarea (vezi topicul cu accidente), am facut intr-o iarna un tete-a-que pe drumul intre Deva si Arad, insa daca s-ar intampa din nou, nu as fi mult mai experimentat pentru ca de atunci nu am mai "exersat". Omul este capabil de multe, trebuie doar antrenat.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... de acord cu tine ca organismul se adapteaza dar sa nu uitam ca nu poti fi in "priza" maxima - atent si pregatit decit 15 - 30min , altfel devine prea obositor , concentrarea depinde de prea multi factori ... Daca deja s'a ajuns la adrenalina atunci creste automat si agresivitatea iar pe unii adrenalina ii poate "bloca" ... , adrenalina poate produce reactii involuntare neasteptate ...

Factorul experienta este relativ , situatiile ce pot sa apara sint infinite si nu pot fi "acoperite" in practica decit partial .
Probabil autorul acestui accident ar fi putut sa'l evite daca ar fi exersat de 2-3 ori situatia data ... din pacate accidentele sint fara repetitie preliminara , altfel nu s'ar mai numi "accidente" .

Partea proasta la un accident o reprezinta si victimele colaterale ce pot sa apara si pentru care , daca ai "norocul" sa supravietuiesti , vei plati toata viata . Nu mai vorbim de posibilele sechele cu care poti sa ramii ...
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
agresivitatea as lega-o de testostero, nu de adrenalina
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ce este, de fapt, aceasta adrenalina?
Adrenalina sau epinefrina este un hormon care se formeaza in glandele suprarenale si face parte din sistemul de aparare a organismului in fata pericolelor imediate. Spaima sau furia indusa de un eveniment periculos declanseaza aproape instantaneu secretia de adrenalina. Aceasta provoaca cresterea frecventei cardiace, a tensiunii arteriale, a fluxului sanguin catre muschi si a metabolismului, in acelasi timp cu scaderea nivelului de insulina si intensificarea transformarii glicogenului in glucoza, drept pentru care nivelul de zahar in sange va creste, pentru a putea furniza muschilor mai multa energie. Cu alte cuvinte, pregateste organismul sa faca fata pericolului, fie prin lupta, fie prin fuga, intensificand functionarea organelor necesare acestui scop. Cunoasteti, probabil, cazuri celebre de persoane care au dat dovada de putere fizica neobisnuita in cazuri de pericol extrem - rasturnand singuri automobilul implicat in accident pentru a putea scoate persoanele prinse dedesubt.

E adevarat ca testosteronul "defineste" caracterul sexual si favorizeaza masa musculara , probabil adrenalina e fitilul ...
  • benzo

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2005

  • Mesaj Privat
@iso
""Senzorii" de airbag la Astra G se afla in modulul de airbag situat sub scrumiera centrala spate si in usile din fata , Astra H are in plus senzori si in bara fata . "

Daca masina are 4 airbaguri atunci are senzori de acceleratie in fata si in portiere.
La cele cu 2 airbaguri se foloseste doar accelerometrul de pe ECU-ul airbagurilor.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ceea ce am scris referitor la senzori pentru airbag este de la Autodata "citire" , daca ei spun prostii atunci spun si eu aceleasi prostii , desi ma indoiesc ...
  • benzo

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2005

  • Mesaj Privat
iso a scris:Ceea ce am scris referitor la senzori pentru airbag este de la Autodata "citire" , daca ei spun prostii atunci spun si eu aceleasi prostii , desi ma indoiesc ...


Uita-te in TIS. Ai sa vezi ceva de genul ""Sensor – Side Airbag, Remove and Install" la Astra G.

"Sensor Bracket – Side Airbag, Remove and Install
Caution
Disconnect battery and wait 1 minute until the capacitor has discharged.
Remove
Front door inner trim panel – see operation
"Assembly and Disassembly of Front Door
Inner Trim Panel", water vapour barrier.
Remove side airbag sensor – see operation
"Sensor – Side Airbag, Remove and Install",
side airbag sensor bracket."


Senzorii laterali nu au fost montati ca un moft. Timpul de reactie la un impact lateral este mai mic de 3 milisecunde. Fara senzor lateral timpul va fi mai mare. In ultima vreme nu se mai foloseste doar accelerometrul de pe ECU.Poate la modele de masini "low cost".

Revin la initiatorul acestui post....... datele de precrash se pot citi din memoria senzorului. La o eventuala contestatie a ta se pot citi acele date. Dar s-ar putea sa fi dezamagit. Pentru ca in cazul tau se poate intampla ca nivelul semnalelor sa nu fi depasit nivelul de trigger (threshold). Deci impactul sa nu fi fost atat de puternic ca sa genereze semnal de declansare a airbagurilor.Si producatorul va fi absolvit de orice vina. In plus , cred ca e un proces de durata.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
benzo a scris:

Uita-te in TIS. Ai sa vezi ceva de genul ""Sensor – Side Airbag, Remove and Install" la Astra G.

"Sensor Bracket – Side Airbag, Remove and Install
Caution
Disconnect battery and wait 1 minute until the capacitor has discharged.
Remove
Front door inner trim panel – see operation
"Assembly and Disassembly of Front Door
Inner Trim Panel", water vapour barrier.
Remove side airbag sensor – see operation
"Sensor – Side Airbag, Remove and Install",
side airbag sensor bracket."


Senzorii laterali nu au fost montati ca un moft. Timpul de reactie la un impact lateral este mai mic de 3 milisecunde. Fara senzor lateral timpul va fi mai mare. In ultima vreme nu se mai foloseste doar accelerometrul de pe ECU.Poate la modele de masini "low cost".

Revin la initiatorul acestui post....... datele de precrash se pot citi din memoria senzorului. La o eventuala contestatie a ta se pot citi acele date. Dar s-ar putea sa fi dezamagit. Pentru ca in cazul tau se poate intampla ca nivelul semnalelor sa nu fi depasit nivelul de trigger (threshold). Deci impactul sa nu fi fost atat de puternic ca sa genereze semnal de declansare a airbagurilor.Si producatorul va fi absolvit de orice vina. In plus , cred ca e un proces de durata.


Benzo , m'ai citat mai sus ... Unde am zis eu ca nu sint folositi senzorii laterali din usi si este folosit numai cel din MCU de airbag , hotaraste'te ce vrei sa zici ...
Nu exista date de "precrash" ca nu e Mercedes sa aiba binecunoscutul "presafe" , pe astra g este un simplu modul de airbag si nu o "cutie neagra" de avion ... lasa omu' ca se face de ris intr'un eventual proces . "Crashdata" apare in cazul unui impact si consta in aprinderea martorului din bord iar pe tester apar codurile de eroare pentru airbagurile ce s'au declansat si centurile cu pretensionare daca s'au "tras" .
Codurile de eroare astfel aparute se pot sterge doar prin rescrierea memoriei din MCU de airbag .
  • benzo

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Aug 2005

  • Mesaj Privat
@iso

Intr-adevar....nu ai spus ca nu are senzori laterali. Citisem in viteza postul si am inteles ca doar la Astra H sunt senzori montati. OK.... imi cer scuze. Nu vreau polemici cu userii pe forum. Dar dupa ce citesti pagini intregi cu posturi in care se spune ca airbagurile nu se deschid ca nu ai centura, cand se pun linkuri cu video in care o baba cu o plasa cu cateva mere sau ce-o mai fi in ea reuseste sa deschida airbagurile la un Mercedes si sunt useri convinsi ca e posibil asa ceva poate intelelegi oboseala si eventuala iritare.

OK...sa mai lamuresc ceva. Nu ii sugerez omului sa conteste si sa dea Opel in judecata.Daca recitesti ai sa vezi ca am sugerat ca rezultatele pot fi dezamagitoare.

Si inca un lucru.....nu confunda Precrash system cu Precrash data (sau daca cuvantul precrash genereaza confuzie atunci hai sa le spunem crash data). LA fel cum se mai face confuzie intre ECU si MCU Very Happy . Nu....ECU-ul de la Airbaguri ( sau hai sa ii spunem senzor) nu e cutie neagra . Dar in EEPROM se stocheaza date ce tin de precrash.Aceste date nu sunt accesibile prin DIAG. Daca vrei, continuam discutia pe pm. Nu vreau sa dau idei sau sa se inteleaga gresit.

OK......imi pare rau pentru eventualul conflict aparut.

E Saptamana Mare. Mai iertam......

Paste Fericit!
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Bun si a trecut si Pastele si Autoru nu ne-a mai zis nimic,daca a facut ceva cu datu-n judecata sau ma rog macar expertiza.Poate ne mai zice cate ceva.
  • razvanboran

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: GT 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Scuze pentru absenta dar timpul asta e din ce in ce mai putin.
In momentul de fata "lupt" cu firma de asigurari pentru despagubire.Am aflat ieri ca agentul care se ocupa de cazul meu a intrat in concediu medical.Prieoritatea este sa-mi iau banii de pe asigurare,voi vedea dupa ce mai fac.
Intre timp astept cu nerabdare sa-mi vina o splenodare de Kia Pro-Ceed ca de GTC nu am avut bani:D
Promit sa va tin la curent.Am postat masina la vanzare pe cel mai cunoscut site de vanzari auto si targ de masini,nu vreau sa fac reclama,cel din cartierul Vitan din bucuresti:)
Oricum au fost ceva clienti care au fost interesati de masina si care au ramas extrem de uimiti de faptul ca airbagurile nu s-au deschis.Mentionez ca o mare parte din ei ,se ocupa cu masini de o viata si din asta traiesc...mare le-a fost uimirea.
Respect
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR