Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Deci ne-ai tradat si acum vei merge pe forum la KIA?. Very Happy
Skip ads

  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca tot e vorba de cerbi si caprioare, am patit-o si eu.
In Duminica Mare, de Pasti, am plecat impreuna cu familia, sotia si cele doua fiice, la socri. Traseul trebuia sa fie Iasi - Roman - Bacau - Onesti - Brasov - Fagaras - Talmaciu - Rm. Valcea. Am plecat din Iasi dimineata la 02.30. La aproximativ ora 4 La iesirea Din Roman, intre localitatile Horia si Secuieni, in plin camp mi-a sarit in fata o caprioara. In momentul acela chiar nu aveam viteza mare - undeva la 80-90kmh. In urma acestei "intalniri" caprioara a ramas intinsa pe sosea (imediat dupa mine a trecut un TIR peste ea si a intins-o pe vreo 100m) iar Astra F-ul meu a suferit urmatoarele: far + semnalizator drepta sparte, grila rupta bucati panoul de metal din spatele barei indoit, radiator spart, aripa dreapta putin bombata. Culmea e ca bara a ramas perfect intreaga, s-a indoit, a indoit panoul de metal din spatele ei iar acesta la randul lui a spart radiatorul. Noi toti cei patru ocupanti intregi si nevatamati, doar cu o sperietura. Problema grava a fost ca era ora 4 dimineata, duminica si Paste. Gaseste ajutor..... Am sunat un prieten la Iasi, asta la 4.30 am, care a venit imediat la mine cu Dacia lui. Am cautat ceva timp Politia, ca imi trebuia dovada de reparatie. De acolo am revenit in Iasi la sufa, tras de Dacia prietenului. Pe la pranz am ajuns in Iasi. Am lasat familia acasa iar eu impreuna cu acelasi prieten am pus mana pe un ziar cu anunturi am dat telefoane la anunturile cu dezmambrari. Am gasit pana la urma radiatorul, farul si semnalizatorul. Am indreptat tablele am montat farul semnalizatorul si radiatorul. La 11 seara masina era iar in stare de functiune. A doua zi de pasti, Luni, la ora 6 dimineata ne-am imbarcat in masina, din nou, si la drum. La ora 4 pm am ajuns la Valcea fara alte evenimente iar masina s-a comportat foarte bine. Toata istoria m-a costat cam 100 euro, imtreuna cu grila pe care am cumparat-o tot de la dezmambrari, dar la intoarcerea in Iasi.

Concluzia: Nu cred ca am sa mai circul noaptea. Nu vezi nimic in lateralul drumului si nu stii de unde sare... caprioara.
Si cum spunea un coleg de forum la un post anterior, platim taxe , vignete si alte tampenii ca sa ne sara tot felul de animale in fata.....


LE: Am si eu un coleg de servici care anul trecut a avut accident cu un Peugeot 407. Distrugere 100%. El intreg si fara nici o zgarietura. Dar la masina din 9 airbaguri nu s-a deschis nici unul.
  • victor_n

  • Mesaje scrise: 983
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Deci foarte interesanta aceasta discutie ,Nu ma bag la partea cu aribag-ul ca nu sunt expert sau foarte mare cunoscator ,in schimb chestia cu circulatul noaptea ... Damn pai si ziua se pot intampla chestii ciudate ,gen adoarme unul la volan ,sau face unul explozie... In fine secondez la faza cu taxe platite aiurea (nu mai zic de pretul la carburanti )dar eu am patit-o in Spania pe o sosea secundara ...Mi-a iesit un animal (nici acuma nu stiu sigur ce era) aveam 90 km/h am franat (nu venea nimic din fata )am luat piciorul de pe frana si am evitat (masina nu avea abs ... bine nici frane nu prea vea k-lumea dar asta e alta discutie ).Morala este ca din momentul cand tinem chestia aia rotunda in fata(la volan ma refer) ne asumam niste riscuri ,cine nu se descurca investeste niste bani si angajeaza sofer... (glumeam desigur)
  • t2face

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Cand puneai contactul ti se aprindea martorul pentru airbaguri si centuri pretensionate ? Daca nu ti se aprindea inseamna ca iti lispea o siguranta din tablou. si eu am avut aceiasi problema si miam cumparat siguranta respectiva si acum sper ca totul sa fie ok.
Skip ads

  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu styu ce sa mai zic,dar chestia cu airbag-urile e complicata pana la urma.Fie sar fie nu sar,depinde de la caz la caz si de fiecare masina in parte.Acu D-zeu sa tina cu noi si sa ne fereasca .sa nu avem nevoie de ele in veci,si sa ne gandim la ele ca si cum ar fi pe masina montate niste chestii de design Embarassed
  • Petrus

  • Mesaje scrise: 111
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2007

  • Mesaj Privat
E foarte simplu, daca soferul nu are centura pusă erbegu nu actionează.Am întrebat peste tot acelaş răspuns .dacă soferul nu are centura erbegurile nu sînt activate,se activează numai din centura din partea stîngă. Laughing Laughing Laughing
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 602
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Petrus a scris:E foarte simplu, daca soferul nu are centura pusă erbegu nu actionează.Am întrebat peste tot acelaş răspuns .dacă soferul nu are centura erbegurile nu sînt activate,se activează numai din centura din partea stîngă....


nu generaliza Very Happy
e partial adevarat ceea ce spui tu, dar nu la toate masinile sau modele este asa.
la Opel de exemplu exista in scaunele din fata cate un senzor care simte daca e cineva sau nu in scaun si in functie de aia detoneaza sau nu airbag-ul.

solutia mentionata de tine s-a folosit pana acum cativa ani, cand s-a constatat ca foarte multi "viteji" isi pun centura prin spatele scaunului (ca sa fie pusa tot timpul dar sa nu ii "incomodeze") sau folosesc o centura falsa (introduc doar un conector de ala de centura) si in acest caz probleme erau mult mai mari (centurile nu isi mai putea face datoria de a aduce pasagerul in pozitia corecta in momentul detonarii airbagului iar pasagerul era prea aproape de airbag, ceea ce ducea uneori la decapitarea "viteazului" - cu alte cuvinte, ala murea din cauza airbag-ului si nu din cauza accidentului). asa ca ptr a se evita chestia asta producatorii de masini au integrat astfel de senzori in scaune, pe care nu ii mai poti pacali, si care depisteaza, pe langa prezenta pasagerului , si pozitia acestia relativ la airbag, si astfel computerul de airbag decide daca sa detoneze sau nu airbag-ul, sau sa detoneze doar pe jumatate (la airbag-urile dual-stage se poate ca acesta sa fie umflat doar la jumatate din volum in cazul in care pasagerul de afla prea aproape).

acesta poate fi si un motiv ptr care nu i s-au deschis airbag-urile colegului care a deschis topic-ul.
  • victor_n

  • Mesaje scrise: 983
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da Dl Stoian are perfecta dreptate
Skip ads

  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
totul e bine cind se termina cu bine. se poate intimpla si asa si nu cred ca o sa fie cineva fericit .! Laughing era sa o patesc si eu , altfel dar cam acelasi lucru : mi se slabise piulita care fixeaza volanul si m-am apucat eu sa o string fara sa stiu prea multe despre airbaguri si putam pati la fel :
http://www.youtube.com/watch?v=KzQ9vhnHs-4
sper ca nu supar pe nimeni . sa mai facem si haz de necaz, nu?
  • zorro79

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
razvanboran a scris:Pe data de 16 aprilie pe la ora 1 dimineta ma indreptam dinspre bucuresti catre galati pe autostrada soarelui.In dreptul KM 33 ,la o viteza de aprox150-160/h m-am trezit cu un CERB pe mijlocul autostrazii.Am incercat sa-l evit dar in zadar ,l-am luat cu partea din dreapta fata deoarece orbit fiind de faruri s-a oprit.Dupa impactul cu cerbul am fost aruncat frontal in parapet apoi m-am rasucit de vre-o 4-5 ori ,am lovit parapetul si cu spatele si m-am oprit la vre-o 150m de locul impactului in santul de pe partea dreapta a carosabilului.Multumesc lui D-zeu am scapat fara nicio zgarietura ,nici eu nici mama mea care era in dreapta.Marea mea problema este ca airbagurile nu s-au deschis desi partea din fata a fost grav avariata,am obtinut deja dauna totala.Masina este aproape noua,are 18.000Km luata de la reprezentanta di-bass anul trecut.Este vorba de un opel astra classic II .
De ce nu s-au deschis airbagurile?As vrea sa dau in judecata opelul din acest motiv.Am sanse?
Multumesc


Parerea mea e ca ar trebui sa il dai in judecata pe ala care te-a invatat sa conduci cu 160 km/h noaptea.
Pacat de cerb!
Daca ai invatat ceva din treaba asta e OK! Daca nu... speram ca data viitoare vei invata!
Cand aud asa povesti mi-e frica sa mai ies din casa. Rolling Eyes
  • cipi_styl

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2004 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2008

  • Mesaj Privat
fratilor... aia nu este masina lovita la 150 km/h... testele de rezistenta se fac la 60km/h si dupa cum am vazut cu totii, masinile ies foarte sifonate ... chestia cu parapetii este foarte adevarata dar totusi oameni buni viteza ucide!
chestia "airbag-urile k nu trebuia sa se deschida" nu cred k este buna. In cazul in care intre doua masini a avut loc un impact frontal se aduna vitezele si reiese viteza reala a impactului... la fel se calculeaza si cu un obiect aflat in stationare... deci parerea mea este k airbag-urile trebuiau sa iasa...

P.S.
"Poate traiti, dar poti sa traiesti cu moartea celor dragi pe constiinta?"
  • ten_diesel

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca intra cu 160 la ora in parapet din masina probabil sarea motorul , am avut ocazia nefericita sa vad astfel de caz cu masina busita de casa la peste 100 de ora (presupun) si motorul a sarit pur si simplu din masina nu a venit peste sofer , asta ar fi ca o paranteza , dar revenind la subiect , la 160 daca lovesti un cerb care nu are 50-60 de KG si nu e de jumate de metru inaltime e ceva absolut normal sa te arunce , daca era mai mica viteza cerbul probabil spargea parbrizul indoia tot ce prindea prin cale , iar cand masina sa rasucit si a dat in zid mai avea la ora cel mult 60-70 , de acolo se si explica ca masina nu sa rasturnat , pe de alta parte in privinta testelor , intr-adevar se fac la 60 KM/h si ies sifonate bine spus ,dar pe langa acea tabla indoita mai este si bara de protectie care spre binele tuturor nu lasa masina sa se faca pachet Domne fereste .

Pe langa toate acestea asa avea si eu aceeasi intrebare la opel astra g caravana y17Dt motor , de ce nu s-au deschis niciunu airbag (masina e dotata cu airbag sofer pasager si pe laturile scaunelor , an 2004 ).



Masina la impact a avut undeva la 50 km/h , cat despre cealalta masina ( Fiat Doblo ) nu pot spune prea multe in aceasta privinta doar ca a iesit mult mai sifonata decat Astra !




Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Aceeasi explicatie, accelerometrul nu a detectat forte atat de mari incat sa declanseze airbagurile. Dupa cum arata aripa, aceasta a preluat o buna parte din energia impactului, o alta buna parte a preluat-o bara fata, restul fiind amortizat de roata. Lovitura in colt e cea mai buna, pentru ca imparte vectorul fortei atat pe directia inainte cat si pe directia laterala, reducand cam cu 40% din forta de impact in ambele sensuri.

Cam la fel am patit si eu cu prima masina, dar nu chiar asa tare, si nu au sarit airbagurile. Si bine au facut pentru ca abia am simtit impactul.
  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu senzori de la airbag-uri sunt in capetele lonjeroanelor, poate ma insel, testele sunt facute la 60 km\h dar fata de o masa/obiect fix si dur care nu se deformeaza si nu absoarbe din impact, care este intotalitate absorbit de masina...si se creaza o decelerare brusca, adica de la 60 km\h la 0 la momentul impactului, aici in momentul impactului masina a intrat in derapaj, deci s-a produs o decelerare progresiva, dupa care a lovit parapetul care si el a absorbit parte din impact....si aici din cate stiu, parapetul este facut sa absoarba din impact, dar poate ma insel ca suntem totusi in romania....dar cert este ca parapetul a preluat o parte din soc pt ca s-a deformat( zidul de la teste nu se deformeaza) plus ca pozele arata masina dupa 2 lovituri succesive in apox acelasi loc!
oricum bine ca nu a patit nimeni nimic, si eu zic sa ceri totusi o expertiza, macar pentru edificare!
multa bafta
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,095
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Problema e alta. A trecut un an jumatate de cand a avut loc accidentul. Very Happy
  • voyageros

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2008

  • Mesaj Privat
eu am "parcat" in spatele unui tir n-am avut viteza ca eram in coloana, practic am accelerat in momentul in care cel din fata s-a pus in miscare si n-am mai franat oprindu-ma in bara spate a tir-ului. N-au sarit airbag-urile desi am intrat cu toata fata. Am intrebat la service de ce nu s-au declansat si mi s-a spus ca probabil am avut sub 30km/h. Masina nu arata rau de loc dar nu-i povestisem ce am patit...asa o fi?
  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Airbag-urile nu au sarit pentru ca impactul a fost minor, nu conteaza ca aveai 20km/h sau 200km/h. Airbag-urile sar atunci cand simte accelerometru o decelerare mare. Ex.: Cand intrii in ceva tare sau cand ceva intra in tine tare. (pt airbagurile din fata)

Am vazut de multe ori masini cu capota indoita si bara sparta(impact relativ minor) in care proprietarii nu mai stiau cum sa-njure ca le-au sarit airbag-urile.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR