Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
bre, talonul este procent din latimea cauciucului!
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Hmmmm...cred ca trebuie sa mai citesc un pic...si daca talonul este procent din latimea cauciucului atunci cum se numeste distanta dintre janta si partea exterioara a cauciucului???
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@DTi-la 195/55/ R 15 diferenta este de 3.42% asta insemnand ca am nevoie de 195/50....parerea mea...Rolling Eyes
  • VectraDTI

  • Mesaje scrise: 685
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
dap Confused la o recalculare, asa reiese.
deci trebuie sa te gandesti daca faci compromisul : dif de la 13 la 14 nu e f vizibila insa daca pui pe 15 195/50 va fi mult mai bine, insa feelingul de caruta te va omori (si nu uita ca in acel moment o sa iti simti punctele slabe ale masinii : bucsi, pivoti, flanse,etc. obosite)
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Stiu asta si tocmai asta nu vroiam..... Confused

Dar daca pun jenti de 14" si cauciuc de 195/60 sau 205/55...in fond e vba de stabilitate si nu de cat de "bine" se vede....Wink

Exista asa cauciucuri sau nu sunt "standard" Rolling Eyes
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cred ca trebuie luata in calcul si diferenta de pret intre cauciucurile pe 14 sau cele pe 15 (cele pe 15 sunt cu aprox 15-20% mai scumpe)...
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
florinike a scris:
OK ...din cate am vazut optiuni ar fi 185/65 R 14 sau 195/55/ R 15


nu.... 195/55 pt roti de 14" si 195/50 pt cele de 15". asta am spus !

...la fel cum si tu ai zis pana la urma:

florinike a scris:@DTi-la 195/55/ R 15 diferenta este de 3.42% asta insemnand ca am nevoie de 195/50....parerea mea...Rolling Eyes

deci suntem de acord!, nu? Wink

gasesti toate din marimile astea, nici o problema. doar ca devin scumpe, cand alegi ceva mai special

florinike a scris:Hmmmm...cred ca trebuie sa mai citesc un pic...si daca talonul este procent din latimea cauciucului atunci cum se numeste distanta dintre janta si partea exterioara a cauciucului???


talonul este "distanta dintre janta si partea exterioara a cauciucului", sidewall, cat de poate de adevarat. in acelasi timp, talonul este calcutat ca procent din latime. nu e deloc greu.

la rotile tale actuale 175/70 R13 talonul va fi 70% din latimea de 175: 175*0.70 = 122.5 mm
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@thanatos-pai....

nu e adevarat. latimea nu are nimic cu talonul. pt roti de 14", daca vrei sa pastrezi acelasi diametru ca la cele orinale de 13", atunci talonul trebuie sa ramana la fel orice varianta de latime alegi. deci pt 185 trebuie sa alegi 60, rezultand talon de 110.99 mm, sau daca alegi 195, trebuie ca raportul sa fie 55, talonul va fi 107.18 mm. talonul scade doar daca treci de la 14" la 15" (sau daca nu stapanesti calculele si alegi ceva aiurea )


Daca aleg 185/60 calculul talonului este 185*0.60=111 iar calculul talonului care il am acuma pe jantele de 13" este 175*70=122.5....iar asta inseamna ca talonul se micsoreaza nu???
Ceea ce intra in concordanta cu ceea ce am zis eu...
Pe de alta parte la 195 deja treaba e mai buna ....latime mai mare , aderenta mai buna si stabilitate considerabila dar scade talonul si asta inseamna mai multe socuri plus mai multe piese de inlocuit datorita drumurilor nu...???




Este sau nu cum am zis eu......sau se scade acea diferenta de talon din dimensionarea jantei care creste in diametru??
Skip ads

  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
normal...daca janta creste, tre sa scada talonul pt a se pastra diametrul actual.

e putin greu pana prinzi ideea. foloseste linkul acesta, si poti face cate comparatii doresti.

http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp


sa postezi si ceva poze cand gasesti ce iti place !
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@thanatos-Pai...exact asta am zis si eu....daca e sa creasca janta scade talonul cauciucului....adica 175*0.70=122.5 > 195*0.50=97.5 adica
Pe de alta parte la 195 deja treaba e mai buna ....latime mai mare , aderenta mai buna si stabilitate considerabila dar scade talonul


Imi cer scuze daca nu s-a inteles ca daca imi pun cauciucuri de 195 automat ele vor venii pe jante de 15"....am crezut ca titlul se mai citeste...Embarassed
  • edy2172

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: cugir-alba
  • Masina: Astra 2002 1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
florinike vezi poate patzesti si tu ca mine .......tocmai am pus anvelope noi de 195\60\14 si acum parca simt ca-mi fuge spatele si totusi cred ca din cauza ca e moale materialul din care e facuta anvelopa si acum am un sentiment de , demaraj pe spate...........vezi topicul meu
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Sincer edy cam asa ceva am si eu impresia acuma...bine ca eu nu am nici destula experienta incat sa ma pot pronunta deoarece am masina de vreo 3 luni.....si adevaru e ca , desi am incercat , nu am reusit sa plec cu scartait.....pur si simplu nu se aude....simt aderenta , simt cum incepe sa derapeze dar nimic Shocked ...au zis multi ca sunt praf la capitolu asta...anyway vom vedea duminica ce si cum.....

Adevaru e ca daca nu ai cauciucuri bune pericolul de a derapa cand nu te astepti e mare....si e pacat sa platesti mai multe decat ai da pe niste cauciucuri (in cazul unui accident)

PS:am cauciucuri Viking...ca parere aveti de ele..??
Skip ads

  • cortez

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2005

  • Mesaj Privat
vere pe astra f poti pune 185/60/14, 195/50/15, 205/40/16, cele din urma necesita proba sa vezi daca iti ating in aripile spate, io am pus maxim 215/40/16 si atinge spatele,fata nu are nici o problema! Cu o mica modificare iti incap si 215, modificare consta in amortizoare si arcuri sport si un tinichigiu bun sa iti indoaie 1 cm de tabla de la aripile spate!
  • 34KLA

  • Mesaje scrise: 4,398
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2004

  • Mesaj Privat
io am pe astraf 1.6
195/50/15 eagle f1 fatza
205/50/15 bridgestone spate
mashina sta bine, la 120hin curba nu sare de spate, dar s-akam dus confortul in orash + zgomot de fond datorat gumelor late comparativ cu 185/60/14 cum aveam inainte Wink

pe astra f daca nu vrei sa te rupi in figurine mai bine pastreaza jantele pe 14 oricum nici directia nu mai este noua... io unu am skimbat tot la partea de suspensie shi directie
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
masina mea a fost adusa din germania cu 195/50 r15. acuma am 195/55 R15. sincer as fi preferat niste genti pe R14 macar pentru faptul ca sunt gumele mai ieftine...
  • andei

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Opel Astra 1,6i din 92 ce dimensiuni ar trebui sa aiba la cauciucuri? in certificatul de inmatriculare scrie ceva de 14 dar eu am de 13! Care e corect? Cu ce cauciucuri a iesit ea din fabrica?
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cu amandoua, depinde de echipare, motorizare, noroc, etc...
  • andei

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2005

  • Mesaj Privat
e ciudat ce scrie in talon! 175/70/14 ! o fi o greseala de tipar
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai de ce sa fie greseala de tipar? Dimensiunile respective sunt forte normale.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Pai ar trebui sa fie pentru ca mie tot pe astra F am 175/70/13 asta insemnand ca daca ar fi pe 14 ar trece de cei 3% dand un rezultat de 4,24% daca stai sa faci calcule. Adica diferenta la frnare si sigur ar trebui sa ii atinga in aripi...

Andrei parerea mea e ca tre sa te uiti in talon si apoi pe cauciucuri si sa vezi daca e vreo diferenta.....e posibil sa ai prob la RAR daca ai jante pe 13' si in talon sunt de 14'.... Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR