Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Nicu01

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema- posed un autoturism marca Opel Astra Caravan, an 2003, motor 1.7 cdti(km afisati 127000), cumparat anul trecut acesta fiind adus din Germania. In luna oct. 2007 m-am uitat la nivelul uleiului din motor si pe joja arata cu cca 1 cm. peste MAX. Am scos din el cca 800 ml. pina a fost la limita MAX si am mers sa-mi schimb schimb uleiul (Castrol 10W40)si filtrele, crezind ca cel care a pus ulei ultima data a scapat prea mult. N-am mai cautat la nivel pina in urma cu circa 2 saptamini si stupoare vad ca pe joja imi arata din nou ulei peste limita MAX tot cu cca 1 cm. Precizez ca de la ultimul schimb am parcurs 7000 km.
Din ce am observat eu, ca nu am apucat sa merg la un service antigelul este curat si este la nivel; uleiul este negru si nu simt miros de motorina, motorul nu suna rau si trage normal cu o mica adaugare ca dimineata daca afara este mai racoare chiar daca am parcurs citiva km daca o turez de ex, in treapta a 4-a de la 2000 ture se aude ca un tacanit de avans- probabil injectoare sau altceva habar n-am. Daca careva dintre voi a mai patit sau stie cam depre ce este vorba rog sa-mi spuna.
Multumesc mult
Skip ads

  • Cris.M.

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am patit-o eu,iar la mine s-a dovedit ca intra antigel in ulei....Acum,daca tie nu-ti scade nivelul antigelului si zici ca nici motorina nu e,atunci nu prea am idee....
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De la schimb până ai văzut că ai ulei mult, ai mai verificat vreodată uleiul? Cel golit din motor era curat sau amestecat cu apă sau carburant? Dacă uleiul nu era amestecat cu alt lichid iar la schimb ai făcut nivelul cu motorul cald şi de atunci nu ai mai verificat, şi acum, ai pus mult ulei. La motoarele opel din ultimii ani, uleiul din filtru se scurge peste noapte în baie iar dacă la schimb porneşti motorul şi pui ulei până la nivel, vei avea mai mult cu volumul carcasei filtrului.
  • rstefan

  • Mesaje scrise: 456
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2006

  • Mesaj Privat
ideal ar fi sa schimbi si filtrul de ulei o data cu schimbarea uleiului..
Skip ads

  • atocha

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Cris.M. a scris:Am patit-o eu,iar la mine s-a dovedit ca intra antigel in ulei....Acum,daca tie nu-ti scade nivelul antigelului si zici ca nici motorina nu e,atunci nu prea am idee....

Te rog sa imi spui si mie cum ai rezolvat treaba cu antigelul? Mie mi-au zis la Timisoara la Opel ca trebuie sa imi desfaca motorul, sa schimbe nus'ce o ringuri la injectoare...Nu m-as stresa asa tare daca nu mi-ar fi facut-o de oaie, le-am zis sa imi verifice pierderea de antigel si apoi sa imi faca si schimbul de ulei. Dragutii de ei au facut mai intai schimbul, in care am bagat si un tratament de motor,( care trebuia folosit doar pe jumate, ei l-au pus aproape tot ), si apoi i-au bagat presiune, sa vada pe unde iese antigelul. Nu a iesit , asa ca trebuia sa intre undeva, logic. Si uite-asa m-am trezit cu uleiul plutind pe jumate din antigelul pe care ei il pompau cu disperare si presiune de aer in vasul de expansiune, ca aveam pe joja de ulei triplul maximului. Logic ar fi sa imi plateasca uleiul. Au zis insa cu un zambet idiot ca " il mai poti folosi..." . Cred ca o sa le zic sa il puna ei la masinile lor, ca doar e ulei nou, si mie sa imi ia altul.. O sa revin cu "laude " dupa ce imi scot masina , m-am jurat ca eu la reprezentanta nu mai calc.
  • homeopatic

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut,și eu am o probl.similarã la un opel astra2.0 dti 2001.Cînd am adus-o în țarã,nivelul uleiului era peste max..Acum dupã revizie , inclusiv schimbarea uleiului,nivelul este tot peste max.cu aprox.1,5 cm.Mecanicul ,mi-a spus cã este normal deorece,dacã mãsurarea se face dimineața,peste noapte,uleiul din filtru se scurge în baie .Voi ce știți de chesti asta?
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
este absolut anormal sa ai 1.5 cm ulei peste nivelul maxim.
foarte multi mecanici destepti , cand i-ti schimba uleiul, nu au rabdare sa se scuga tot, adauga inca 5.5 litri , si de aici surplusul de ulei.
iar daca nu ai schimbat filtrul de ulei si ai completat in motor 5.5l ulei sigur vei avea 1-1.5 cm peste max.
mai da cel putin 7-800gr. ulei jos.
dimineata, la rece si pe teren plat se face adevarata verificare a uleiului.
intotdeauna nivelul trebuie sa fie intre MIN SI MAX, adica la jumate.
  • Sileticu

  • Mesaje scrise: 371
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1996 x17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2009

  • Mesaj Privat
La mine dimineata la citire nivelul e peste semnul de maxim pe joja,cca. 1,5 cm, daca sterg joja si verific nivelul acesta este sub semnul de maxim. Parerea mea este ca se creeaza "un vacuum" si de asta urca pe joja. La schimb am pus 5,5 l dar am scos apoi ca era mult.Pareri? Multumesc
Skip ads

  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut! conform manualului etzold: ,,este recomandabila umplerea initiala cu 1/2 de litru de ulei de motor mai putin, lasarea motorului sa se incalzeasca prin functionare si verificarea uleiului, cu joja, dupa cateva minute si daca este cazul completarea acestuia. Dupa un parcurs de proba, se opresta motorul aflat la temperatura de exploatare, si se verifica inca o data nivelul uleiului, dupa cca. 2 min. si daca este cazul se completeaza."
Eu fac in felul urmator: cu motorul fierbinte dar oprit, desfac filtrul de ulei , il schimb, dupa care dau drumul uleiului vechi si-l las sa se scurga in jur de o ora, pun capacul la loc umplu cu ulei(capacitatea totala a instalatiei la y20dth este de 5,5 litri dar la umplere intra in jur de 5 litri pentru ca exista multe locuri in motor de unde nu se scurge uleiul), pun 4 litri si cand pun pe ultimul litru verific pe joja nivelul, si ma opresc din turnat numai cand ajunge la maxim. Exista posibilitatea ca mecanicii sa faca confuzie intre capacitatea totala a instalatiei si cantitatea necesara la un schimb, si din acest motiv sa gasiti ulei peste maxim pe joja.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
morala:
cand faci schimbul de ulei, nu pune exact 5.5 l ulei.
pune 5 l, si dupa aia mai completezi.[ daca e nevoie desigur].
  • raduemy

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nicu01 a scris:Am si eu o problema- posed un autoturism marca Opel Astra Caravan, an 2003, motor 1.7 cdti(km afisati 127000), cumparat anul trecut acesta fiind adus din Germania. In luna oct. 2007 m-am uitat la nivelul uleiului din motor si pe joja arata cu cca 1 cm. peste MAX. Am scos din el cca 800 ml. pina a fost la limita MAX si am mers sa-mi schimb schimb uleiul (Castrol 10W40)si filtrele, crezind ca cel care a pus ulei ultima data a scapat prea mult. N-am mai cautat la nivel pina in urma cu circa 2 saptamini si stupoare vad ca pe joja imi arata din nou ulei peste limita MAX tot cu cca 1 cm. Precizez ca de la ultimul schimb am parcurs 7000 km.
Din ce am observat eu, ca nu am apucat sa merg la un service antigelul este curat si este la nivel; uleiul este negru si nu simt miros de motorina, motorul nu suna rau si trage normal cu o mica adaugare ca dimineata daca afara este mai racoare chiar daca am parcurs citiva km daca o turez de ex, in treapta a 4-a de la 2000 ture se aude ca un tacanit de avans- probabil injectoare sau altceva habar n-am. Daca careva dintre voi a mai patit sau stie cam depre ce este vorba rog sa-mi spuna.
Multumesc mult


"tacanitul" e posibil sa fie de la techeti....dureaza pana urca uleiul si unge bine motorul,am patit si eu. depinde si ce ulei folosesti.el poate influenta "rapiditatea " ungerii la rece,iar iarna evident se unge mai greu. lasa motorul la relanti pana nu se mai aude si dupa poti pleca. sfatul meu!
  • dstefan

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Zafira 2007 z16xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Din 2008... poate a fost schimbat uleiul.
Skip ads

  • hartop

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2009

  • Mesaj Privat
am fost si eu in decembrie 2009 la service (astra g caravan z17dtl, 2004). printre altele, am schimbat si uleiul. ulterior, nivelul la joja cu 1,5 cm mai "inalt" decat maximum. furtunas+seringa plastic 20ml si am scos din motor, prin gaura joja: 2 borcane "400g" si o sticla 0.5 l "dorna" de ulei. nivelul, acum, esta la jumatatea gradatiei minimum -maximum. am mers cu uleiul in plus 3 mii de km. fara sa vad urme pe la antigel etc.
sfat dat pe clubopel, de unde m-am inspirat si eu: surplusul de ulei scoateti-l prin joja cu seringa si furtunas.
succes!
  • raduuu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Salaj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Buna , am si eu un opel vectra c 1.9 CDTI 110 kilowati an 2006 . Acum 3 zile iam facut revizia ,iar cei de la servis mi-au schimbat uleiul cu ajutorul unui aspirator special .
Astazi dimineata de curiozitate am verificat uleiul si este cu 2 cm mai mult decat nivelul maxim . ESTE O PROBLEMA !



Am folosit ulei Castrol 5w30 si am schimbat si filtrul
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
raduuu a scris:Buna , am si eu un opel vectra c 1.9 CDTI 110 kilowati an 2006 . Acum 3 zile iam facut revizia ,iar cei de la servis mi-au schimbat uleiul cu ajutorul unui aspirator special .
Astazi dimineata de curiozitate am verificat uleiul si este cu 2 cm mai mult decat nivelul maxim . ESTE O PROBLEMA !



Am folosit ulei Castrol 5w30 si am schimbat si filtrul

Eu zic ca este o problema mare ---2 cm pe joja este 1 litru de ulei., parerea mea este sa te duci de urgenta la un alt service sau chiar la ei sa-ti scoata din ulei
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Acum am vazut acest topic, vin cu o completare care poate ii va ajuta pe altii:
La astra g cu motor z17dtl (g, nu classic, la classic nu apare aceasta problema) joja de ulei este cu 2mm prea lunga, de aceea la un schimb de ulei facut ca la carte cu exact 4,5l de ulei pusi nivelul pe joja urca cu 1-2mm peste maxim. Totusi e o diferenta de la 2mm la 1cm.
Daca nu ma insel problema e semnalata in TIS, unde se da si codul jojei de schimb.
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cam la orice masina diferenta intre MIN si MAX de pe joja este egala cu 1 L de ulei.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
raduuu a scris:Buna , am si eu un opel vectra c 1.9 CDTI 110 kilowati an 2006 . Acum 3 zile iam facut revizia ,iar cei de la servis mi-au schimbat uleiul cu ajutorul unui aspirator special .
Astazi dimineata de curiozitate am verificat uleiul si este cu 2 cm mai mult decat nivelul maxim . ESTE O PROBLEMA !


Schimbatul uleiului cu ajutorul aspiratorului este o metoda nesigura, prin care nu se poate garanta scoaterea in totalitate a uleiului vechi. De aceea apare fenomenul de surplus de ulei daca ai avut proasta inspiratie sa torni intreaga cantitate indicata de producator ca fiind necesara. Cu toate astea, 2 cm pe joja este exagerat de mult.
  • marin70

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2002 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Te rog sa imi spui si mie cum ai rezolvat treaba cu antigelul? Mie mi-au zis la Timisoara la Opel ca trebuie sa imi desfaca motorul, sa schimbe nus'ce o ringuri la injectoare...Nu m-as stresa asa tare daca nu mi-ar fi facut-o de oaie, le-am zis sa imi verifice pierderea de antigel si apoi sa imi faca si schimbul de ulei. Dragutii de ei au facut mai intai schimbul, in care am bagat si un tratament de motor,( care trebuia folosit doar pe jumate, ei l-au pus aproape tot ), si apoi i-au bagat presiune, sa vada pe unde iese antigelul. Nu a iesit , asa ca trebuia sa intre undeva, logic. Si uite-asa m-am trezit cu uleiul plutind pe jumate din antigelul pe care ei il pompau cu disperare si presiune de aer in vasul de expansiune, ca aveam pe joja de ulei triplul maximului. Logic ar fi sa imi plateasca uleiul. Au zis insa cu un zambet idiot ca " il mai poti folosi..." . Cred ca o sa le zic sa il puna ei la masinile lor, ca doar e ulei nou, si mie sa imi ia altul.. O sa revin cu "laude " dupa ce imi scot masina , m-am jurat ca eu la reprezentanta nu mai calc.[/quote]
salut. eu am schimbat o-ringuri la injectoare, pe langa alte probleme. imi scadea nivelul de antigel, acum nu mai scade, deocamdata am facut doar vreo 600 km dupa reparatie. inca este sub observare, dealtfel, ma uit sub capota cel putin 1 data pe saptamana. si inainte de reparatie ma uitam.
  • pachiv

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 z1.7dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2010

  • Mesaj Privat
sal fratilor! ce se intampla daca merg, cu nivelul mai inalt cu 1.5 cm de ulei ,la joja?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR