Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Probabil te vor lasa franele cand tie lumea mai draga, nu stiu care ar putea fi consecintele. Cel putin Opel asa recomanda, inlocuirea odata la 2 ani.
Skip ads

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
In timp lichidul de frana isi pierde din proprietati, ii scade punctul de fierbere datorita faptului ca e higroscopic (absoarbe apa), etc
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=2814
  • alynutzu_cvm

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
In cartea tehnica a masinii scrie ca lichidul se inlocuieste intr-adevar la 2 ani dar mai spune in felul urmator : Se trage lichidul de frana vechi din borcan cu o seringa pana cand nivelul ramas este de circa 10mm dupa care se adauga lichidul cel nou !Dupa asta se aeriseste fiecare roata in parte pompand afara lichidul de frana uzat prin intermediul a circa 10 actionari succesive ale pedalei . Dupa fiecare roata aerisita se umple rezervorul....
Atentie : Lichidul de frana care curge trebuie sa fie curat si fara bule de aer

Cred ca cu asta am spus tot...nu pot contrazice manualul nu-i asa?
Skip ads

  • pascaru_val

  • Mesaje scrise: 1,430
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Edy pai intr-un post zici ca ajunge 0.5 litri in altul ca tu ai pus 1 litru ...
Vreau sa inlocuiesc si eu lichiidul de frina si am primit oferta de la Augsburg:
1 Buc. Lichid frana 250 ml - GM 12,46 12,46
Original termen de livrare 4-5 zile
1 Buc. Lichid de frana GM 500 ml 25,14 25,14
Original termen de livrare 4-5 zile

Sa inteleg ca ar trebui sa cumpar 500 ml?
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
isi pierde din propietati banuiesc.dar la cele cu abs si care folosesc acelasi lichid si la ambreiaj nu cred ca este recomandata aceiasi
operatiune de schimbare a lichidului,cred ca se pierde presiunea din pompa abs iar pompa de ambreiaj trebuie si ea aerisita cred!
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ca odata cu franele trebuie purjat si ambreiajul nu zice nimeni Question
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sistemul de franare este, poate, cel mai important al masinii. Daca nu stii ce trebuie facut, mai bine nu te apuci.
In urma cu aproximativ o jumatate de an am avut probleme cu franele, iar un vanzator tampit mi-a dat un lichid de frana necorespunzator. Rezultatul: toate garniturile de cauciuc au fost coapte si au trebuit schimbate.
Sub amenintarea OPC-ului, vanzatorul a suportat toate costurile de inlocuire. Daca prima interventie nu ar fi fost facute intr-un sevice, eram obligat sa suport paguba.
De la aceasta intamplare, nu voi mai interveni absolut niciodata asupra sistemului de franare.
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In parte a fost si greseala ta caci ar fi trebuit sa stii ce lichid de frana se pune in masina ta. In cazul in care nu te adresezi reprezentantei ci unui service oarecare iti asumi si riscul sa foloseasca altceva decat ce este recomandat de producator. In astfel de cazuri e bine sa stii exact ce e bun pt masina ta si ce nu. Tocmai de aceea suntem pe forum pt ca ne pasa de masinile noastre si vrem sa stim cat mai mult despre ele. De multe ori s-a intamplat sa merg intr-un service si sa le spun eu "mecanicilor" ce trebuie facut si cum, si toate astea le-am invatat de pe acest forum. Si sa stii ca aerisirea sistemului de frana nu reprezinta lansarea pe orbita a unui satelit, ci o simpla operatie mecanica.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Problema nu a fost tipul lichidului de frana ci calitatea lui. Ghinionul meu a fost, in primul rand, faptul ca am facut prima operatiune intr-o zi de sambata, cand mecanicul care avea testerul pentru lichidul de frana, era liber. Abia dupa ce am ramas fara frane am testat lichidul (atat cel din pompa cat si cel ramas in bidon) si s-a constatat ca lichidul nu are proprietatile indicate pe ambalaj. Certificatul de constatare impreuna cu o monstra de lichid (nou, din bidon) au stat la baza recuperarii prejudiciului.
  • csandu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2007

  • Mesaj Privat
sal, lichidul de frana(fluid hidraulic) este puternic higroscopic, aceasta "calitate" ii garanteaza o durata de utilizare de cca 2 ani; in service-uri cu testerul verifica puritatea lichidului.
pt o franare eficienta , mai ales in conditii extreme-ger sau canicula este obligatoriu sa inlocuiesti lichidul de frana, pt aceasta operatiune care este simpla pt auto fara ABS se procedeaza in in felul urmator:
- cu o seringa se scoate lichidul din vas pana mai ramane cca 0,5-1 cm pe fundul lui.
- se completeaza cu lichid nou( atentie la specificatie-trebuie sa fie in paramerii producatorului masinii) pana la semnul da max nivel
- se slabeste surubul de aerisire de la cea mai departata roata -de regula roata spate dreapta si se introduce un tub varnis etans pe acesta capatul celalalt se introduce intr-un vas in care trebuie sa fie lichid de frana, nu neaparat bun ideea e sa fie imersat pt a nu trage aer cand se elibereaza frana; operatiunea de regula se face in doi, unul pt actionarea la comanda a pedalei celalalt sub masina pt actionarea sincrona a aerisitorului; "la comanda" inseamna ;
- la apasare pedala se tine apasata pana cel de sub masina strange aerisitorul,se elibereaza pedala cel de sub masina comanda o noua apasare si slabeste iarasi aerisitorul operatiunea repetandu-se pana lichidul este curat, cand se strange cu atentie aerisitorul si ar fi bine sa fie acoperit cu un capac sau o bucata de cca 1 cm tub varnis inchis la cald la capatul liber ; mare grija sa se completeze nivelul in vas.
- se continua operatiunea pt roata stanga spate,dreapta fata si stanga fata pana lichidul devine curat- atentie la nivelul lichidului din borcan.
referitor la motor este mai usor sa fie in functiune pt a lucra si servofrana pt un control mai bun al apasarii franei.
dupa ce lichidul a curs curat la toate rotile se aduce nivelul in vas la max si la drum cu incredere
La auto echipate cu ABS operatiunea este ceva mai complicata, este recomandata inlocuirea intr-un service, golirea si inlocuirea facandu-se prin aspiratie cu o procedura specifica ( pe echipamentul de franare din compartimentul motor este afisata "o carte deschisa ")
  • Fumanchu

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1987 1.6i C16LZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:In timp lichidul de frana isi pierde din proprietati, ii scade punctul de fierbere datorita faptului ca e higroscopic (absoarbe apa), etc


La discutia asta m-ati spart toti...unu intreaba daca nu cumva ramane lichid in cilindrii...ce dreaq treaba are...altul ca de ce sa il schimbi...pai ala se umple cu impuritati si isi pierde proprietatile in timp si devine comprimabil

Lichidul de frana este un lichid care nu se comprima..de aia nu se foloseste apa de ex...astfel incat atunci cand tu ii exerciti o presiune la un capat prin lichid aceeasi presiune se exercita la celalalt capat (pedala-lichid frana-etrieri presiunea ramane aceeasi...daca lichidul este f vechi si murdar se pierde din presiune prin comprimare si frana isi pierde din eficienta).

Mai sus cineva zice de punctul de fierbere....acum nu vad unde fierbe lichiduld e frana...in oala poate...pentru ca in instalatia de franare el nu cred nici macar ca ii creste temperatura dapai sa fiarba,....
Skip ads

  • KOSTIN

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1996 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Dupa un drum mai lung, in care ai folosit de ceva ori frana, pune mana pe Jenti (fata) si vei vedea ca ele sunt foarte calde. Gandeste-te ce temperatura are discul, placuta, etrierul si in final toata acea caldura se transmite pana la lichid, care in timp (ani sau km parcursi), incepe sa isi piarda din proprietati si sa acumuleze vapori de apa. Fa o comparatie intre felul in care este pedala in timpul temperaturilor mai scazute (<30 gr), si a temp mai ridicate (>30gr). Vei observa o diferenta sensibila in cazul in care ai lichidul de mai mult timp !
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
AICI este un tutorial foto cu inlocuirea lichidului de frana.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pacat ca nu mai este disponibil tutorialul de mai sus.
Mai stie cineva altul? Nu am gasit nimic concludent pe forum, ma refer cu poze si explcatii coerente.
Pe mine ma intereseaza schimbul de lichid pentru Opelurile cu ABS si ambreiaj hidraulic, actionat cu lichidul de frana.
  • anndy

  • Mesaje scrise: 135
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001 1700
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2008

  • Mesaj Privat
lpedala a scris:Pacat ca nu mai este disponibil tutorialul de mai sus.
Mai stie cineva altul? Nu am gasit nimic concludent pe forum, ma refer cu poze si explcatii coerente.
Pe mine ma intereseaza schimbul de lichid pentru Opelurile cu ABS si ambreiaj hidraulic, actionat cu lichidul de frana.
nu ar merge mai usor aerisire la fiecare roata +ambreiaj apoi completat nivelul?se curata fiecare etrier sau cilindru de frana.la unele serviceuri au un aparat de aerisire pentru frane,cu ala se goleste-umple-aeriseste instalatia de franare.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
A facut cineva schimbul de lichid de frana la o Corsa C cu ABS ?
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
De-alungul timpului, lichidul se uzeaza, intra apa, praf etc pe sistem, iar incompresibilitatea lichidului scade, o data cu ea si eficienta sist. de franare. N-ai vazut niciodata lichid murdar, negru?

Uleiul de motor nu se schimba la x km sau la 1an?

De asemenea, sunt tari care au interzis/limitat comercializarea lichidului ambalat in plastic. Vezi ATE,care vinde lichid la bidon metalic, sigilat etans,ca uleiul comestibil.

LICHIDUL DE FRANA SE SCHIMBA LA 2 ANI!
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Domnule ,nu inteleg de ce imi raspundeti cu o asa inversunare ,probabil si eu am putina vina ca nu am explicat mai in detaliu ,vroiam sa aflu daca a facut cineva aceasta operatiune si de ce ar cam trebui sa tin cont pentru a schimba lichidul de frana cine a zis ca nu se schimba,eu cumva, nici vorba, stiu ca se schimba dar vroiam sa aflu ceva detalii inainte sa fac aceasta operatiune sau poate nu mie imi este adresat raspunsul de sus,ma rog daca cineva a facut aceasta operatie vreau ceva sfaturi,multumesc frumos pentru intelegere.
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Lichidul de frana se schimba o data la 2 ani, sau imediat daca se intervine cu reparatii la traseul prin care circul lichidul, scrie in manualul lui Etzold.

Tot in manual scrie ca se schimba prin utlizarea unei pompe de presiune.

Neavand asa pompa in dotare, m-am interesat la service-urile din GL si cel mai bine a iesit Ivas: 50 manopera schimbat lichid + test franare pe stand.
Lichidul mi l-am cumparat separat, 2+2 DOT4 945ml 39ron.

M-am programat la sfarsitul saptamanii viitoare, voi reveni cu impresii.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR