Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
la un opel astra caravan '95...treba periodic inlocuit lichidul de frana?..care ar fi periodicitatea, si tehnologia de executie (in cazul in car enu vreau sa mai dau bani la service)....opelul meu a stat cam 7-8 luni in parcare...dupa ce am inceput sa-l folosesc am obs ca franele nu tin foarte bine...pedala are un pic de elasticitate la franare si nici nu se realizeaza o franare prea eficienta...dak apas mai puternic, se blocheaza rotile...dar ma gandesc ca eficienta normala se realizeaza fara a fi nevoie sa apesi puternic pedala...datorita servo. La inceput am considerat ca datorita ruginirii superficiale a discurilor si tamburilor e normal sa am o frana mai slaba...dar acum, dupa 300 km incep sa intru a banuieli....e posibil sa fie ceva aer in instalatie? si ar fi suficient sa dezaerisesc instal sau ar trebui sa inlocuiesc si lichidul de frana....am auzit ca in timp acesta isi pierde proprietatile si devine compresibil...de asemenea la franari usoare se aude un scrasnet care se si simte putin in pedala...este ceva normal? rog sfaturi...sa mai fac ceva kilometri sau sa ma apuc de demontat-inlocuit?
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Elasticitatea pedalei poate sa apara asa cum bine ai intuit de la rugina de pe discuri/tamburi, eu nu ti-as recomanda sa schimbi licihdul de frana, as zice mai bine sa faci o verificare/curatare a placutelor/sabotilor de frana, iar daca totul este ok se mai poate regla distanta intre sabot si tambur pe spate (in mod normal este un mecanism autorgelabil dar care se mai gripeaza) este posibil ca aceasta distanta sa nu fie optima avand un efect de intarziere a eficacitatii pedalei de frana...
  • jonny
  • **
  • 486 mesaje
  • din 24 Apr 2005
  • Astra 2001 Z16SE
  • Cluj-Napoca, Romania
  • jonny

  • Mesaje scrise: 486
  • Locatie: Cluj-Napoca, Romania
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2005

  • Mesaj Privat
cum se face curatare a placutelor? ca am un scartait urat pe dreapta spate si as vrea sa scap de el... placutele le-am verificat si nu sunt uzate
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Curatatrea...se demonteaza si se freaca putin cu smirghel fin in zonele in care apar pete lucioase....daca acestea sunt pe o suprafata mai mare si prin smirgheluire se duc zgarieturile provocate de neregularitatile discurilor, e de asteptat ca o perioada franarea sa aiba o eficienta diminuata pana cand se reformeaza acele santulete.
Scartaitul poate fi provocat si de un corp strain patruns intre placute si disc (tambur-sabot) si incastrat in ferodou la o franare, de asemenea poate fi provocat si de neomogenitatea ferodoului...la placute mai slabe calitativ, sau de folosirea unui ferodou mai dur....
Skip ads

  • edy2172

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: cugir-alba
  • Masina: Astra 2002 1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
livcro....perioada de schimb a lichidului e recomandata cam la 2 ani.....si metoda de schimbare e destul de simpla si o poti face singur(da singur)....incepi cu rata dreapta spate adica cea mai indepartata de pompa de frana si desfaci surubul unde trebuie aerisit....lasi sa curga cam tot ce ai in borcanul cu lichid de frana...apoi bagi lichidul cel nou dupa ce inchizi surubul de aerisit pui pe el un furtul lung sa-ti ajunga in bidonul cu lichid de frana (cel nou) apoi deschizi surubelul de aerisit si te duci si faci singur pedale cu furtunul lasat in bidonasul cu lichid chestia e ca aerul iasa la suprafata si tu cand apesi pedala aerul iasa si inapoi trage lichid....dupa ce faci cateva pedale bune inchizi surubul de aerisit si te muti la roata stanga spate .. faci pedale ca sa-ti iasa lichidul vechi...trebuie sa urmaresti sa nu ramai fara lichid in borcan.....o sa-ti dai seama cat lasi sa curga lichidul vechi ca e murdar.... si cel nou tre` sa fie curat...dupa ce ai last sa curga al vechi strangi surubul de aerisit de la roata si pui furtunul pe el apoi il bagi in bidonul cu lichid nou si-l desfaci si te duci si faci pedale(la frana nu la altceva).....repeti operatia si la roata dreapta fatza si apoi ultima stanga fatza......tinand cont sa nu ramai fara lichid in borcan.........de mentionat ca-ti trebuie aproximativ 0,5 litru(daca nu mai pierzi prin curgere sau........) lichid si vezi sa iei DOT 4 adica clasificarea lichidelor de frana.....spor la treaba
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
multam fain edy...intrebare: treba lasat motorul pornit in timpul operatiunii, sau mere si cu el oprit?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
mere si cu el oprit
  • radu

  • Mesaje scrise: 342
  • Locatie: craiova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2004

  • Mesaj Privat
daca simti ceva in pedala si mai ai si elasticitate la franare, este f posibil sa ai un disc ovalizat...
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Probabil unii au mai facut schimbat lichidul (eu o singura data, la Dacie)... Aveti idee cat lichid intra in conditiile golirii complete a instalatiei?

Si alta intrebare, pentru a schimba lichidul nu este nevoie de deschiderea tuturor orificiilor de aerisire? Procedeul descris de edy2172 este in regula pentru aerisire, dar pe conducte a ramas lichidul vechi (exceptie roata stanga spate).
  • edy2172

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: cugir-alba
  • Masina: Astra 2002 1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
kapix, normal ca ramane lichid vechi p conducte de aceea faci prima data roata dreapta spate pana vine lichid nou (i-ti vei da seama care e nou ca e curat si cel vechi murdar)apoi faci si la stanga spate la fel pana vine lichidul nou si la inceput nu pui lichidul nou in bidonasul in care bagi furtunul de la aerisitor lasi sa curga cel vechi pana crezi ca e pe gata la roata respsctiva si efectiv il arunci si apoi continui cu ce ti-am descris eu acolo controland sa nu ramai fara lichid in borcanul de pe pompa de frana.....eu am facut operatia singur si am bagat aproape 1 litru de lichid cu pierdri cu tot..........
  • edy2172

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: cugir-alba
  • Masina: Astra 2002 1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
mai pe scurt da drumul la lichid la roata dr spate pina se gata din borcanul de pe pompa de frana bagi lichid nou si deschizi aerisitorul pina vine lichid curat iapoi il inchizi....dupa asta deschizi aerisitorul la st spate pina iasa lichid nou si curat ,inchizi fugi si mai bagi lichid in borcanul de pe pompa revii si verifici daca iasa lichid nou si inchizi apoi treci la dr fata si deschizi aerisitorul pina iasa lichid curat si nou ......inchizi verifici daca mai ai lichid in borcanul de pe pompa daca tre` compltat mai bagi si la sfarsit faci roata st fata deschizi pina vine lichid curat apoi inchizi si abia acum putem zice ca ai in sistem lichid nou ....acum tre` facuta operatia de aerisit si o faci asa cum am descris in topiku` de mai sus ..........tre avut grija sa nu ramai fara lichid in borcanul de pe pompa
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Mi se pare mai sigur sa golesti initial complet instalatia si abia apoi sa incepi procedura bine descrisa de tine. Mai ales daca lichidul de frana nu este foarte murdar.
Dar daca tot ati mai facut asta, de cat lichid este nevoie?
Skip ads

  • edy2172

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: cugir-alba
  • Masina: Astra 2002 1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2004

  • Mesaj Privat
pai eu am luat 1 litru si mi-a ajuns
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Aceeasi metoda se aplica si la cele cu ABS?
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
ABS-ul nu are ABSolut nici o legatura cu lichidul de frana. Operatiunea este ABSolut identica Very Happy
  • pletero

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 fsi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2006

  • Mesaj Privat
as vrea sa schimb lichidul de frana dar nu stiu cum..... sa scot tot lichidul din pahar si gata asta-i tot?mai ramane pe instalatie,in etrieri in cilindrii(unde sant).... cum se face? a facut cineva? sau daca e cat costa la service sa faca ei treaba asta(dar tot eu as vrea sa o fac, nu am incredere in service-urile din romania, nu stiu de ce dar asta-mi inspira.....)va multumesc de raspunsuri
  • pletero

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 fsi
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2006

  • Mesaj Privat
chiar nu stie nimeni? uau.....
  • Lucix

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pletero din cate stiu eu lichidul de frana nu se schimba doar se completeaza.....nu stiu cine ti-a bagat in cap prostia asta ...da dak vrei neaparat sa il schimbi iti dau o idee....scoti din borcan lichidul de frana cu o seringa si ce a ramas pe conducte se slabeste surubul din spatele rotii din spate unde intra conducta si apesi frana pana nu mai curge lichid....dak n-ai ce face si vrei sa o faci nu te opreste nimeni da e mult de munca.
Sper sa te ajute ideea mea...dak nu ai rezolvat problema intre timp sau poate chiar ai renuntat la idee.
  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Lucix a scris:...din cate stiu eu lichidul de frana nu se schimba doar se completeaza...

Lichidul de frana se inlocuieste complect o data la 2 ani.
  • Lucix

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1994 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Skywalker a scris:
Lucix a scris:...din cate stiu eu lichidul de frana nu se schimba doar se completeaza...

Lichidul de frana se inlocuieste complect o data la 2 ani.
si dak nu-l schimb la 2 ani ce se intampla?? macar sa nu mor si eu prost Shocked
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR