Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
(Masina : Opel Tigra 1.4)

Veneam azi acasa, si la un moment dat, a inceput sa imi curga apa din partea stanga (privita din interior) din zona termostatului.
Acul a sarit la peste 100 de grade.
A iesit ceva abur de sub capota.

Am oprit masina in 2 metri (mergeam incet, trafic aglomerat).
A curs destul de multa apa (cam 1.5L) pe sub ea.

Am stat pana s-a racit putin (am pus contactul si era cam la 90 si un pic de grade). In acest timp, mi-a disparut toata apa din vasul de expansiune.
Noroc ca era un magazin de piese auto la 5 metri de locul incidentului si am luat de am baga 1.5L de apa distilata.

Am pornit masina sa o duc in fatza blocului (spre norocul meu, am patit asta la mai putin de 100 de m de casa).

A pornit OK la cheie, si am mers cu ea.

Pana vine mecanicul acasa (ca ii plecat din oras) aveti careva ceva ideei ce se putea intampla? Ca iz cam nelistit.

Un bagator in seama mi-a spus ca s-ar fi blocat termostatul si nu baga apa in radiator (desi mergea ventilatorul).
Intr-adevar, radioatorul era cald, dar nu foarte ... ca puteam pune pana pe el.

-------------
Imi bag p*** in toti de la Opel Ecomax. Dupa ce m-o ars cu o factura cat China, ca o schimbat si ce nu le-am cerut, o lucrat ceva si la termostat, si oi fi eu paranoic ... dar cred ca de la ei se trage.
Aviz amatorilor de bagat masini in reprezentanta.
Skip ads

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Datorita faptului ca ai oprit imediat se prea poate sa scapi fara probleme, este posibil sa se fi gripat termostatul sau sa fi pornit prea tarziu electroventilatorul completeaza cu antigel (cand este motorul rece) si fii atent la indicatorul de temperatura in perioada urmatoare, pana depistezi cauza exacta cel mai bine incepi de la termostat.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Salut,

Am fost azi dimineata la mecanic, si nu s-a intamplat nimic. Motorul merge ok. Am lasat un pic sa mearga motorul si a cuplat ventilatorul si a inceput sa scada temperatura.

Mecanicul mi-a zis ca din cauza ca am mers ieri pe caldura torida mult in oras s-a supraincalzit.
Intr-adevar, era ieri jale prin oras, si am tot mers kilometrii in sir, bara in bara.

Am fost acum cu ea vre-o 20-30 de km si m-am tot uitat la termometru.
Cum trecea de 95 de grade, pornea ventilatorul si revenea acul sub 95.

Se pare ca am scapat doar cu o sperietura.

Am pus doar apa distilata, fara antigel. Cred ca ii ok ... acum vara.

Mai am o intrebare. Antigelul ii de felul lui uleios un pic?
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Este ok, fii atent insa la temp ca precautie, se mai intampla ca motorul sa se incinga vara daca se mai intampla inca o data in perioada urmatoare inseamna ca ai o problema.
Antigelu este uleios... detalii pe topicul aferent
Skip ads

  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Merci de raspunsuri roBERT Smile
Esti mereu bine informat si de ajutor Smile

P.S : Si eu tot robert sunt Wink
  • balog

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai se recomanda sa folosesti antigel permanent intrucit acesta previne supraincalzirea motorului. Desi vara se foloseste mai putin si iarna mai mult.
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Ma gandesc sa modific/schimb termostatul sa inceapa racirea mai repede.

Motorul ii supraalimentat, evacuarea ii modificata, si urmeaza acum un filtru sport, si eventual un sistem de racire a aerului la admisie.

Aveti idee daca se gasesc termostate gata facute care sa inceapa racirea mai repede?
  • warranty_4_cars

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pun pariu ca nu a fost strans busonul vasului de expansiune corect !
Tine cineva ?


Ultima modificare facuta de warranty_4_cars la Lun 01 Aug, 2005 12:37 am
Skip ads

  • Petrutz

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu as baga mana in foc ca a fost supraincalzit motorul doar din pricina caldurii.E foarte posibil de asemenea sa ai un por in garnitura de chiuloasa, si la incalzire puternica a blocului, repetata ,sa se deschida si sa trimita caldura in sistemul de racire.Asta ar explica si de ce ti s-a parut apa usor uleioasa.Deobicei asta se intampla findca e termostatul calcinat si se deschide si inchide aiurea.

Legat de buson, daca nu era strans corect ar fi trebuit sa ii arunce, catusi de putin , ulei pe langa el.

Peeace
  • sfi16v

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 1990 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
eu am patit-o doar odata din cauza caldurii anul trecut.
temperatura era la maxim,trafic super-aglomerat si nu aveam cum sa opresc.
dupa inca vreo 10 minute s-a oprit motorul in intersectie la universitate si nu a mai pornit nici de-al draq.am stat vreo 5-6 minute m-au injurat toti soferii de acolo apoi i-am dat cheie si a luat-o dar pana acasa mi-a aratat comp-ul de bord consum maxim(intre 35 si 39.Cool
a doua zi nu mai facea nici o figura pornea din prima si cu consum normal.toata treaba cred ca a fost de la caldura excesiva si mersul bara la bara cu a 1-a
  • zero

  • Mesaje scrise: 307
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2005

  • Mesaj Privat
sfi16v, asa am patit si eu.
Caldura FOARTE mare, mers bara la bara, etc.

Am mai mers de atunci 300 de km la drum lung, din care jumate pe caldura foarte mare, dar totul a fost OK.
Tot timpul am fost cu ochii pe termometru, si de cate ori ajungea la 95, pornea ventilatorul si se racea.
  • crysty12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
zero a scris:sfi16v, asa am patit si eu.
Caldura FOARTE mare, mers bara la bara, etc.

Am mai mers de atunci 300 de km la drum lung, din care jumate pe caldura foarte mare, dar totul a fost OK.
Tot timpul am fost cu ochii pe termometru, si de cate ori ajungea la 95, pornea ventilatorul si se racea.


spune ti mi si mie va rog,la ce temperatura porneste ventilatorul de racire la tigra?mie imi urca temperatura pana aproape de 100 si abia acolo porneste...iar in oras nu mi scade sub 90...e normal asa? Rolling Eyes
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
E normal sa porneasca ventilatorul la 95-100, in oras acul este in circulatie lejera 88 dar la ambuteiaje poate sta si la 90. Acum nu stii nici tu daca 90 pe ac nu cumva este 88 in realitate.
O curatare instalatie racire si inlocuire termostat nu e un gind rau...
  • crysty12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:E normal sa porneasca ventilatorul la 95-100, in oras acul este in circulatie lejera 88 dar la ambuteiaje poate sta si la 90. Acum nu stii nici tu daca 90 pe ac nu cumva este 88 in realitate.
O curatare instalatie racire si inlocuire termostat nu e un gind rau...

ms mult...m am cam speriat un pic acuma de cand a dat caldura asta ca mi a urcat apa pana la 98 99 de grade dar am mai citit pe forum si am inteles k e normal sa se intample asa.insa mai am o nelamurire....mi s a intamplat zilele trecute dupa ce am mers aproape toata dupa amiaza prin oras bara la bara...bineinteles caldura mare...am ajuns acasa si vasul de expansiune era plin pana la buson sus cu lichid(mentionez k apa nu a fiert,iar temperatura a urcat max pana la 98 de grade,in timpul mersului, dupa care intra termocupla).am desfacut busonul de la vas si apoi imediat apa a inceput sa scada pana la nivelul ei normal cam pe la jumatatea vasului. poate cineva sa mi dea un raspuns de ce s a intamplat treaba asta,sau daca e normal sa se intample?multumesc mult!
  • costi petrescu

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cum iti spunea si Dan , incearca o curatare a instalatiei de racire. Vezi ca exista in magazinele de piese auto o solutie speciala de la firma WURT care spala instalatia. Incearc-o, cu aceasta ocazie vei schimba si antigelul + termostatul.
  • crysty12

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ok,multumesc mult...o sa fac o curatare a instalatiei,si voi schimba si antigelul si termostatul. cu siguranta nu e un lucru rau Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR