Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • stela

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Agiliºti constãnþeni, unde gasesc anvelope de iarna 165/65R14 la noi în oraº sau prin zonã?
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E posibil ca un rand de cauciucuri sa reziste 137.000 km? Am luat din Germania o Agila cu acest kilometraj la bord iar prezoanele de pe spate , studiindu-le cu mare atentie am ajuns la concluzia ca nu au fost desfacute niciodata. Rezerva nou nouta daca poti sa-i spui asa fiind din anul 2002, aceeasi marca a anvelopei cu cele de pe spate-Kleber. Starea acestora e inca foarte buna (de vara).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, Semperit si Kleber tin atata. Aia pun frana mai rar si nu pleaca cu scartz.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pt.Stela: aceasta dimensiune de cauciucuri este una foarte comuna. Gasesti inclusiv Debica, o marca acceptabila, zic eu. Nu sunt din zona, deci nu am sa-ti indic vreun magazin. Doar asa, ca fapt divers, sa nu crezi ca e ceva prohibitiv. Eu caut 155/65/R14 si nu am gasit pana acum. De asemenea nici jante cu latimea standard pt.Agila-4,5 inch dar nu disper. Nu as vrea sa trec peste iarna cu jantele de aliaj. De ce vrei 165/65? Normal sunt 155/65 sau 165/60, bineinteles R14. Cam asta ar fi echivalenta potrivita si trecuta in cartea de id.a masinii. Studiile au fost facute de altii, mai inainte. Cred ca merg si 165/65 dar suprasolicita sist. de directie. Iarna, mai lat inseamna facilitarea derapajului, mai ales pe zapada. Am vazut un Mercedes cu cauciucuri late patinand o noapte intreaga pe dum asfaltat, pe suprafata plana dar acoperit cu zapada imbibata cu apa in timp ce alte auto treceau pe langa el taind zapada aia flescaita fara probleme, avand cauciucuri inguste. E drept, si eu ma descurcam in acel moment cu anvelope late de 165 dar cu dacia mea, echipata cu 155 era o adevarata incantare sa depasesc pe zapada masini de clasa. Iar in parcari, intram prin toti nametii si ieseam la fel. 155 e mai bun decat 165 iarna dar cine stie, prin oras, pe drumuri dezapezite la timp, diferenta nu este importanta.
Ce ai intebat tu si ce ti-am raspuns eu! Doar pt. ca esti membru bebe, ca si mine si m-am bucurat chiar si pentru simplul fapt cand am vazut ca cineva este atent la chestiunile ridicate.Ma abtin sa le multumesc moderatorilor acestui forum pentru ca stiu ca sunt satui de multumiri si astepta, ca si noi, solutii si raspunsuri competente, la obiect.
Skip ads

  • stela

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2012

  • Mesaj Privat
multumesc.
  • vergil bora

  • Mesaje scrise: 120
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Si eu de 2 ani folosesc iarna 155/65/14 si vara 165 /60/14 si sunt foarte multumit .Inainte utilizam iarna tot 165/60/14dar fiind mai late nu ,,taie "asa zapada ca 155/65/14 .
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Iarna n-a trecut inca si asteptam sa ninga si prin Pitesti. Unii prin Moldova si prin Ardeal s-au saturat de zapada si si-au justificat investitia in cauciucurile de iarna. Am gasit la un baiat in Dragasani/Valcea un set de 4 roti aliaj gata echipate Bridgestone 155/65-r14 si echilibrate, cu 650 lei. Am bagat cu ele peste 1000 km, mai mult pe uscat. Ei bine, pot sa spun ca la temperaturi joase chiar se simte ca amortizeaza mult mai bine ca cele de vara. Le-am testat pe zapada in decembrie, la prima (si singura, deocamdata) ninsoare serioasa. E o placere sa conduci, iti confera siguranta si confort chiar si simplul gand ca mergi la drum cu ce e recomandat de producator. Acum e clar ca si de catre utilizator. Sper ca ati petrecut sarbatorile cu bine, fara incidente in trafic si ca nu v-a pierit dorinta de a va exprima pe forum. E cam liniste printre agilisti, inseamna ca nu mai au atatea probleme. E de bine!
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Eu de 3 ani am pe masina 185 / 65 R 14 pe jante de aliaj. ( Nu am avut nici o pana in 3 ani :-s ) Nu recomand aceasta dimensiune deoarece daca sunt 3 persoane in spate, freaca roata la hopuri in aripa spate in tabla subtire si o indoaie in spre exteriorul masinii. Alt inconvenient era alunecarea iarna ! In rest nu am avut nici o problema cu directia sau alte sisteme automate, servo merge extrem de usor, azi am schimbat prima piesa la suspensie sau directie: am schimbat bratul telescop fata dreapta si mecanicul a insistat sa schimb neaparat aceste roti deoarece vor aparea probleme in timp cu sistemul de directie.

Dupa ce am citit acest topic m-am hotarat sa fac ca Danciuruianu si sa pun 165 / 65 R14 pe jante de tabla deoarece pe acestea nu potriveste. Pacat ca nici asa nu o sa fiu in legalitate . Eu am omologat pe carte si 165 / 60 pe langa 155 / 65.
Sper sa si scada putin consumul cu 165 / 65 si nici sa nu mai frece la hopuri + incarcatura Very Happy


Skip ads

  • SilQ

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca pe jante J 6 pot sa pun anvelope 165 ? Am cautat raspunsul 4 ore pe forumuri dar nu am gasit nimic concret.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Poti sa pui daca vrei sa-ti faci viata grea. Am pus niste cauciucuri de 155 pe niste jante la care se potriveau la cele de 165, la fosta mea masina, Dacia 1410. Ajunsesem sa am dureri de spate la cate pompe bagam, ca mereu apareau pierderi de presiune intre cauciuc si janta. In curbe se dezlipea pur si simplu cauciucul de pe janta, chiar daca era recent etanseizat la vulcanizare. Pneul se umfla excesiv pe laterale sa compenseze diferenta de latime, presiune mai mare nu-i bagam, sa nu explodeze, suprafata de rulaj era aceeasi iar rezultatul era ca in curbe scartaiau cauciucurile. De la 4+1/2 la 6 e diferenta cam mare de latime. Pentru ca pneul sa-si pastreze forma optima de rulaj si sa stea ferm pe janta ar trebui o presiune mai mare ceea ce nu e deloc bine nici pentru masina nici pentru ocupanti. La Agila chiar nu sunt indicate alte tipuri de jante. Mie unul nu-mi plac masinile cu jantele iesite de sub aripi iar daca exista jante care chiar daca sunt mai late, au un ET care le permite sa se "ascunda" la nivelul exterior al celor originale, acestea nu prea incap in interior. Am citit o gramada de opinii, ca merg cele profil de 5J, de 5J+1/2, da, merg dar nu in parametri firesti la virare. Nu ma refer la faptul ca ar freca de aripi, protectii antinoroi, etc. ci la solicitarile la care sunt supuse componentele ce tin de directie, calculate cu precizie la proiectarea masinii. Cred ca ideile acestea se nasc din dificultatea de a gasi pe piata jante originale in stare buna. Inchei "epopeea" asta prin evidentierea faptului cunoscut de majoritatea conducatorilor auto ca la viraj, roata dinspre interiorul virajului parcurge un traseu mai scurt decat cea dinspre exterior. La orice viraj, partea de rulare a pneului este frecata de drum, practic suprafata care nu se inscrie in raza de virare e luata taras. E simplu un exercitiu de imaginatie, cum s-ar freca de asfalt, la un viraj maxim un pneu lat, sa zicem de o juma' de metru. Imi cer scuze, m-a luat valul, discutia era de pneuri mai inguste pe jante mai late. Adica mult mai late, in cazul anterior prezentat. In nici un caz! Doar cele doua dimensiuni recomandate de fabricant, calculate pe sarcini maxime admise si toate cele. Cele de 165/60 au diametru mai mic (asa le am pe cele de vara) dar fiind mai late ca cele de 155/65 suporta aceeasi greutate. Acestea din urma imi plac pentru ca la aceeasi turatie a motorului, viteza masinii e mai mare. Varianta cu dimensiunile combinate,165/65 e interesanta, mai mult aer in pneuri, suspensiile cred ca lucreaza mai lejer, s-ar potrivi cu un stil de a conduce mai potolit dar si pe teren accidentat. Punct.
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Am calcult mult, am intrebat si am studiat inainte sa iau o decizie. Va las mai jos cateva linkuri foarte utile in luarea unei decizii.

http://www.rimsntires.com/specs.jsp - X-ul din grafic reprezinta J-ul jantei adica latimea ei
Diferente vizuale intre anvelope
http://www.pro-line.ro/calculator-anvelope-jante.php
Latimea jantei in functie de anvelopa si invers - Foarte bun calculatorul din josul acestei pagini

SI inca 2 precizari care m-au ajutat.
Cu cat valoarea ET este mai mica cu atat janta iese mai "afara" spre aripa, iar cu cat valoarea ET este mai mare janta "intra" spre suspensie.
Din exemplu 165/65 r14 am inteles ca 165 este latimea anvelopei in mm iar 65 inaltimea anvelopei care in acest caz este 65 % din latime. Se calculeaza: 165X0.6
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pentru Lyonel
Citez: ,,Autovehiculele sunt dotate cu diferential pentru a permite turatii diferite ale rotilor puntii motoare la parcurgerea virajelor, atunci cand roata aflata inspre interior parcurge un drum mai scurt decat cea aflata catre exterior. Daca miscarea s-ar transmite direct iar rotile ar fi solidare la rotatie, ca in cazul karturilor, acestea ar trebui sa patineze si, pe langa solicitarile suplimentare asupra pneurilor si elementelor mecanice, masina ar tinde mereu sa ruleze drept, fiind astfel puternic subviratoare."Soluþia cu rãspândirea cea mai mare la autoturisme, peste 80% din tipurile actuale de autoturisme, conferã automobilului un caracter constructiv de subvirare, care reprezintãun caracter autostabilizant pe traiectorie, astfel încât conducerea nu presupune o calificare ºi îndemânare deosebitã din partea conducãtorului.

http://www.autosaga.ro/lect...lajul-haldex.html

http://www.youtube.com/watch?v=SPoxAWBYhik

http://www.gepo.ro/LAB16.pdf
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Fenomenal! Cel putin filmuletul subtitrat in lb.romana, cu diferentialul, explicat intr-un limbaj pe intelesul tuturor, fara termeni tehnici, m-a lasat masca. Cred c-o sa-l vad de 100 de ori, pana memorez fiecare miscare. Am senzatia ca-mi combate ceea ce-am postat anterior, cu latimea rotilor directoare dar mai degraba ma face sa vad intr-o cu totul alta perspectiva mecanismul de transmisie al puterii de la motor la roti, directoare, tractoare sau si una si alta. Eu nici nu am luat in calcul existenta diferentialului, stiam ca exista dar spre exemplu, la o masina cu tractiune spate rotile din fata se invart separat, fara a fi conectate la diferential. Tot mai cred ca marirea artificiala a distantei dintre roti, fie si doar si intre laturile exterioare sau interioare ale cauciucurilor dauneaza masinii. Cine a facut astfel de experiente si a cheltuit o gramada de bani pe suspensii, bucsi, pivoti, bielete, capete de bara, si alte componente pe la caseta de directie, sa ne povesteasca si noua ca nu e nicio rusine. De-asta a progresat specia umana, indivizii au folosit cunostintele si experientele gata verificate. 2kappa, mi-ai facut un cadou frumos, demult eram interesat de tehnica functionarii diferentialului. Personal, iti multumesc, se vede ca esti bine informat pe domeniul asta al mecanicii cinetice! Sunt numai ochi si urechi in continuare si ma bucur ca pe forum sunt oameni capabili dar si implicati.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu am gasit exemple video mai adecvate dar vad ca inca nu te-ai convins ca rotile nu patineaza la curbe. Pentru tractiunea fata bineinteles ca totul se petrece in cutie. Vezi ca sunt ceva discutii pe forum daca nu crezi.


https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22971

vezi ca aici ai si rezultate pentru modificari ampatament si ecartament. Uzura pneurilor se poate intampla numai daca ceva nu este in regula cu centrul de greutate sau rotatie al masinii sau unghiurile nu sunt reglate cum trebuie.


http://www.car-setup.com/Geometrie-Auto.php

Si ca idee eu am marit ecartamentul si nu se observa nimic doar la hopuri mari atinge pe spate chiar daca am pus arcuri si amortizoare noi.

Acum eu nu zic ca stiu totul si poate mai si gresesc, dar daca cineva ma corecteaza cu argument, ma aplec cu bucurie in fata lui pentru ca am mai invatat ceva.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu zic ca patineaza ci ca se freaca de asfalt sau ce suprafata o fi, bineinteles mult mai putin in mers decat la virare pe loc. Ma gandesc la parcare, cand faci manevre mai multe. Ideea mea e cam asa: mai usor se invatre o moneda pe masa cand ii dai un bobarnac decat se invirte un cilindru cu acelasi diametru daca ii imprimi o rotatie a capetelor sale, nu de rostogolire. Poate vrei sa-mi spui cumva ca forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei de contact. Parca asa era la fizica. De acord! Mai pe seara revin pe forum sa vad lucruri interesante. Nici nu ma gandesc sa ma cramponez de o idee, nu sunt incapatanat ci mai degraba deschis la discutie si accept argumentele interlocutorului. In final, n-am decat de castigat. Ce-ar insemna sa persist intr-o prostie la nesfarsit? Pe jumatate sunt convins.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Se toceste in parcare? Dar eu nu merg in parcare. Sa fim seriosi, un pneu are o durata de utilizare de 40-70 mii de km. Cat reprezinta un dute-vino in parcare? 0,0000....%

Acum vreo 4 ani am schimbat un capat de bara si un pivot si nu am mai facut unghiul ca eram pe graba. Dupa 700 km am aruncat pneul atat era de sters desi nu avea decat vreo 5000 de km.
De exemplu la Agila cu 40 de mii facuti anul trecut am schimbat de ca vine iarna si am all season. Altfel mai aveau cam 4-5 mm fara urme de uzura nepotrivita. Si sa zicem ca nu ma sfiesc sa intru pe domeniu unde am padure sau sa ma duc la un peste pe nus ce drumuri off road. Bine, acum eu cumpar good year, michelin sau ceva mai de top. Daca cumperi low cost sau dot de acum 8-9 ani e alta treaba.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie luat in calcul si actiunea unghiului de cadere asupra uzurii pneului, uzura mult mai
accentuata, zic eu, in cazul utilizarii unui pneu mai lat.

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Corect, uzura in general este data de catre presiunea incorecta. Michelin ne invata in filmulet. Uzura este mai accentuata acolo unde exista tractiunea.

http://www.youtube.com/watch?v=ILJneR9rnvc


http://www.incepator.ro/teh...ura_pneurilor.asp
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pana la urma discutia a plecat de la intrebarea (retorica) lui SilQ daca merge o anvelopa ingusta pe o janta lata, adica teoretic incompatibila, asa cum rezulta din trimiterile date chiar de el. Eu i-am spus ca nu, strict empiric, fiind patit dar raspunsul il stia si m-am trezit ca vand castraveti la gradinar. Ca s-a inflamat discutia, e bine. Forumul e viu. Dar nu e bine cand uitam la ce intrebare sa raspundem. Deci sa puna sau sa nu puna SilQ cauciucuri de 165 pa jante 6J14? 2kappa, nici eu nu ma plimb de nebun cu masina prin parcare. Nu plimbatul omoara directia si cauciucurile la parcare ci fataiala in spatii restranse si chiar pe loc, stanga-dreapta a volanului (esti din Bucuresti, trebuie sa sti cum sta treaba). Asadar s-au spus lucruri utile dar trebuie sa ajungem si la o concluzie iar aia care se desprinde din comentariile tale e ca poti pune pe masina roti cat de mari ca nu are vreo importanta. Au inebunit astia care fac masini de tot impun doar anumite dimensiuni de anvelope. O fac doar din motive constructive, sa incapa sub aripa? Nu si din considerente de uzura, siguranta, economie de carburant, etc.? Totusi, la cate informatii sunt postate mai sus, in principal de catre 2kappa, ar fi pacat sa ramana ascunse sub titlul acestui subiect ce pare banal. Iata unde s-a ajuns. Deja nu e vorba numai de Agila.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pacat de Steaua.
Pana la urma...se tocesc daca sunt mai mari ca asa zici tu. Si cu asta basta. Fara nici un argument.
Daca vrei sa asimilezi ca ai afirmat ceva gresit bine, daca nu iarasi bine. Eu doar te-am ajutat sa intelegi conform unora mai destepti ca noi. Imi cer scuze ca nu sunt de acord cu tine.
Uite, am un set pe 17 de vanzare pe forum. Cati km sa precizez ca se poate rula? Sunt foarte late. Sa le zic ca pot rula jumatate de km cat ar face cu 195?
Uzura anormala ca despre asta este vorba se limiteaza strict la ce am afirmat mai sus: unghiuri, greutatea mare, diferenta de centru de rotatie. Nimeni nu a conceput masina sa tarsaie si sa mearga la carting. Rotile ca si in filmulet, au o miscare uniforma, independente una fata de opusa. Asta daca nu cumva se doreste blocarea lor.

Pana aici toti au inteles. Acum este timpul ca sa continuam in privat ca deja am plictisit colegii.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR