Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In ultimul timp aud un zgomot neplacut .
Parca ar fi un huruit, parca ar fi ceva excentric.
Se intampla in momentul in care rulez cu viteza mica si eliberez acceleratia, de exemplu, inainte de un viraj.
La viteza mai mare nu se aude. Nici in momentul virarii.
Nu imi dau seama din ce directie vine, pt. ca e un zgomot surd.
Din nefericire, parca il aud tot mai puternic.
A mai patit cineva asa ceva?
Sper sa nu fie vre-un rulment.
Astept parerile voastre.
Skip ads

  • io

  • Mesaje scrise: 284
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2005

  • Mesaj Privat
daca e un rulment o sa huruie din ce in ce mai tare, cred. oricum ar tb sa se auda mai accentuat la viteze mari (si pe drumuri bune)
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Culmea e ca se aude la viteza mica. Sa fie de la turbo?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Rulmentii se aud de obicei cand o lasi pe liber iar sunetul depinde efectiv de viteza masinii...incearca sa asculti zgomotul la aceeasi viteza in trepte diferite...dak se aseamana ar putea fi rulment...in unele cazuri de rulmenti gripati se constata un mic joc suplimentar in roata ...in stationare...de asemenea huruit se aude si de la un rulment care s-a slabit in timp si care poate fi remediat prin simpla strangere a piulitei....chestiile astea sunt valabile numa la rulmenti clasici...dak ai abs...ignora tot
Skip ads

  • wwwcvro

  • Mesaje scrise: 196
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 1991 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:....chestiile astea sunt valabile numa la rulmenti clasici...dak ai abs...ignora tot


daca ai ABS care ii treaba? e normal sa se auda?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu stiu...am ceva experienta de la doua dacii si un opel (de fapt asta e al 2 lea, da' n-am avut nici o experienta cu el)...da' n-aveau abs.
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Am lamurit problema.
Vuietul acela era produs de cauciucul stanga spate. Avea uzati neuniform "dinti" de pe interior. Interesant este ca sunt uzati "pe sarite", adica unul este uzat, urmatorul nu este. Problema asta este cauzata de telescop. Am verificat telescoapele. Stanga 60%, dreapta 48%. Mecanicii mi-au spus sa nu schimb inca telescoapele (1,9 mil/buc) pentru ca abia sub 40% trebuiesc schimbate, si in plus nu au pierdut lichid.
Asa ca am schimbat intre ele rotile din spate. Inca se mai aude putin vuietul, si parca mai difuz. O sa urmaresc in continuare uzura cauciucurilor si o sa mai verific telescoapele cand fac pregatirea de iarna.
Bine ca nu sunt probleme mai grave. Ma temeam de rulmentul de presiune sau de ceva la motor.
Oricum, multumiri tuturor.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Uzura neuniforma a anvelopelor la o circulatie normala (fara frane cu blocaj de roti, mai ales ca ai ABS) se datoreste compozitiei neomogene a cauciucului (amestecului cauciuc natural + negru de fum +etc) inainte de vulcanizare in presa. Rezultatul - uzura numai in anumite portiuni ale benzii de rulare. Am patit-o si eu cu Debica. Anvelopele de calitate medie sunt de 3 tipuri: unele cu compozitia buna si cordul slab (fac galme fara lovituri), unele cu cordul bun si compozitia neomogena (apar uzuri neuniforme) si unele la care nu se intampla nimic pana la uzura maxima (atunci ai avut noroc). Manifestarile sunt diverse: daca e pe fata simti bataie in volan, joaca directia in mers (seamana cu roata neechilibrata); daca e pe spate apar zgomote in diverse situatii, dar de cele mai multe ori apare un tremurat vertical in mers la anumite turatii sau si mai rau un tremurat transversal si nu sti ce se intampla (dar asta in timp, nu brusc). Eu zic, ca uzura telescoapelor poate fi o consecinta a acestor trepidatii datorate anvelopelor uzate neuniform. Atentie daca anvelopa are marcat pe ea sensul de rotatie. Daca a fost montata gresit poate apare uzura neuniforma a profilului.
Skip ads

  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Sunt de acord cu cele trei feluri de cauciucuri, dar cred ca la mine nu se pune problema. Masina mea e incaltata cu Goodyear. Asa a venit din Germania. Revin mai tarziu.
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cum ziceam.
Goodyear M+S(adica vara+iarna). Din Germania. Deci, nu cauciucurile sunt problema.
In plus, mecanicii mi-au zis ca uzura asta (un dinte da, un dinte ba) este cauzata de telescop. Intr-adevar, telescopul stg. spate este cel mai uzat(48%).
Multumesc ca mi-ai amintit de treaba cu sensul de rotatie. Stiam de el dar am uitat.
Pe moment am schimbat intre ele rotile spate, fara sa fiu atent la sensul de rotatie. O sa verific maine si asta.
Cauciucurile sunt aproape noi. Cu dispunerea asta, pana la uzura lor mai merg si telescoapele. Atunci o iau in considerare anvelope + telescoape + ceva articulatii spate.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
libra a scris:Cum ziceam.
Goodyear M+S(adica vara+iarna). Din Germania. Deci, nu cauciucurile sunt problema.


Scuze ca ma bag si eu: din cate stiu "M+S" inseamna "Mood + Snow" (noroi si zapada), in nici un caz "vara+iarna"; intamplator am si eu niste gume Firestone cu insemnele "M+S" iar langa cu vreo 5 stelute de zapada.
  • b28cxh

  • Mesaje scrise: 396
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992 C18NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2006

  • Mesaj Privat
john_taff a scris:
libra a scris:Cum ziceam.
Goodyear M+S(adica vara+iarna). Din Germania. Deci, nu cauciucurile sunt problema.


Scuze ca ma bag si eu: din cate stiu "M+S" inseamna "Mood + Snow" (noroi si zapada), in nici un caz "vara+iarna"; intamplator am si eu niste gume Firestone cu insemnele "M+S" iar langa cu vreo 5 stelute de zapada.


asa este...Libra...m+s = vara si iarna? lol ..cum ar putea fi un cauciuc specializat in iarna si vara ..exista intr-adevar all season..dar acelea sunt un fel de compromis..deci retine pls ca M+S = mud + snow (intr-adevar S poate suna a summer sau sommer adica vara..dar iarna? = M ..nici nu situ cum ti-a venit ideea asta ..dar no problem..nu iti reprosam,..doar incercam sa te ajutam...si chiar daca tot insisti ca ai goodyear din DE, asta nu inseamna ca un cauciuc nu se uzeaza sau nu poate avea probleme..

sper ca nu te deranjeaza ca incercam sa te ajutam Rolling Eyes
Skip ads

  • cipo

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2005

  • Mesaj Privat
"Goodyear M+S(adica vara+iarna). Din Germania. Deci, nu cauciucurile sunt problema."
aceleasi cauciucuri le am si eu. tot venite pe masina din germania. am fost relativ multumit de ele. nu sunt stralucite insa isi fac treaba (iarna s-au descurcat foarte bine pe zapada).
in toamna le-a echilibrat si am facut rotatia fata-spate (tinand cont de sensul de rotatie). imediat dupa a aparut un zgomot in rulare (ceva de genul hrr hrr ca si cum s-ar atinge cauciucul de ceva ceva) regulat care isi modifica frecventa direct proportional cu viteza. mai mult ca sigur cauciucurile sunt de vina.
sunt curios daca acest zgomot dispare daca le schimb la loc.

tu spuneai ca "nu cauciucurile sunt problema". esti sigur?
  • scurtu andrei

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Omega 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
salut va rog
ajutati-ma si pe mine am aceleasi trepidatii in decelerare si mai apar cand masina balanseaza exemplu o pasarela hopuri etc.masina este o vectra B 2001 cu motorul de 2000cm

salut multumesc crezi ca ma poti ajuta?



Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

24.02.2011 19:38:49
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
@libra de la rulment nu avea in niciun caz cum sa fie deoarece zgomotul produs de rulment este direct proportional cu viteza masinii, inclusiv lasata pe liber, acel zgomot apare cel mai frecvent dupa 40km/h insoti de joc la roata respectiva. e bine totusi ca ti-ai rezolvat problema si nu a fost ceva pe la turbo, sau mai rau prin motor.
@scurtu andrei la tine poate fi si de la EGR, valva aceea, + depuneri pe galeria de admisie, aceleasi simptome au si aceste probleme, trepidatii in decelerare, etc, referitor la balansare, poate fi de la telescope. oricum la drumurile din romania sa nu ne mire faptul ca schimbam telescoapele la 30 000 km Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR