Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Uite-i si pe astia, explica simplu, ca la papagali... Wink

http://www.mg-tabc.org/supe.../supercharger.htm
Skip ads

  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Uitati si aici un experiment interesant http://gwmhoverclub.freefor...t=19&start=20
astept comentarii, discutii si eventuale colaborari
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am inteles pe scurt ca scopul tau e sa pacalesti calculatorul de injectie, nu sa cresti puterea in mod spectaculos...
Nu exista mijloace mai usoare sa o faci, fara sa montezi o adevarata "uzina" sub capota Question De exemplu, pe e-bay se gasesc "boostere" pentru anumite motoare diesel care consista intr-o... rezistenta de 50 de bani, inecata in plastic si cu 2 borne. Jucaria sa vinde la 50-60 de Euro...
Iar imbunatatirea coeficientului de umplere la viteze mari se poate realiza prin folosirea de galerii de admisie acordate cu turatia motorului, poti spera chiar umpleri de 105-108% din volumul "teoretic".
Vezi ca puterea necesara la ce vrei tu NU e de 70 W ( x2, la 2 motoare) ci mai curand de 2-3000 W... Wink Calculele cele mai simple sunt cele de bilant energetic global.
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Am inteles pe scurt ca scopul tau e sa pacalesti calculatorul de injectie, nu sa cresti puterea in mod spectaculos...
Nu exista mijloace mai usoare sa o faci, fara sa montezi o adevarata "uzina" sub capota Question De exemplu, pe e-bay se gasesc "boostere" pentru anumite motoare diesel care consista intr-o... rezistenta de 50 de bani, inecata in plastic si cu 2 borne. Jucaria sa vinde la 50-60 de Euro...
Iar imbunatatirea coeficientului de umplere la viteze mari se poate realiza prin folosirea de galerii de admisie acordate cu turatia motorului, poti spera chiar umpleri de 105-108% din volumul "teoretic".
Vezi ca puterea necesara la ce vrei tu NU e de 70 W ( x2, la 2 motoare) ci mai curand de 2-3000 W... Wink Calculele cele mai simple sunt cele de bilant energetic global.


!. - Sunt sisteme de "pacalire" a calculatoarelor si fara se le cumperi de pe E - Bay, cam asa cum spui tu. De fapt "tragi" senzorul in alti parametrii dar din pacate modificarea asta, acolo unde se poate realiza, este statica si influenteaza parametrii motorului in toata gama de turatii, putand produce anomalii in functionare mai ales la turatii mari (cand capacitatile senzorilor si ale motorului sun depasite). De regula acest gen de modificar duc la cresterea consumului. Eu ii "pacalesc" pe cale "naturala", exact cand am nevoie, in valori limitate si dinamice.
2.- daca ai fi citit ce am scris acolo ai fi vazut ca am facut referire la sistemele rezonative, folosite la motoarele de curse ( galerii drepte, acordate in lungime si diametru dupa diversi parametrii ai motorului). Nu pot fi utilizate la masinile de "oras" din cauza filtrului de aer, limitarii pe inaltime, a formei "intortocheate" a galeriei, conditii de zgomot si a diferentei de lungime pe fiecare cilindru in parte.
3. Da - daca este vorba de sistemul clasic de supraalimentare, de exemplu cel mecanic, putem vorbi de consumuri energetice de 15.000 - 20.000 watt. Dar nu mi-am propus asta, adica sa sporesc cu 30 - 50% puterea motorului iar in final sa am un bilant pozitiv. Astfel de modificari esentiale trebuiesc insotite de modificari radicale ale componentelor motorului - pistoane, biele, arbore cotit, ambreaj, iar in cazul motoarelor pe benzina obligatoriu scaderea raportului de compresie.
Oricum este un subiect interesant si orice idee este binevenita. Sti cum este? Sunt "ignoranti" care nu cunosc ce stie toata lumea si se agata de o idee.
Mai bine spune-mi, daca te pricepi, cum as putea achizitiona pe e-bay o turbina garrett modificata pe electric costa pana in 300 $. As prefera sa-mi raspunzi pe forumul de origine.
Multumesc.
Skip ads

  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ovidiu_nemteanu a scris:Uitati si aici un experiment interesant http://gwmhoverclub.freefor...t=19&start=20
astept comentarii, discutii si eventuale colaborari
..Deci mai este cineva care il pasioneaza jucariile astea electrice si dupa cum explica si cum a facut treaba pare ca este un inginer ceva,insa se pare ca a omis chestia cu pierderile de energi transformate succesiv pentru a obtine o alta energie dorita ...spre exp se cam stie ca motoru in sarcina mai papa si si el curent eletric in plus si daca mai ai si alti consumatori inafara de cei pe care ai are masina in dotare cine stie cum mai reactioneaza alternatorul .Ar fi minunat daca s-ar putea face ceva totusi cu draciile astea electrice
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
[quote="catalliin"][quote="ovidiu_nemteanu"]Uitati si aici un experiment interesant http://gwmhoverclub.freefor...t=19&start=20
imi place cum a facut lucrarea Confused
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
catalliin a scris:
ovidiu_nemteanu a scris:Uitati si aici un experiment interesant http://gwmhoverclub.freefor...t=19&start=20
astept comentarii, discutii si eventuale colaborari
..Deci mai este cineva care il pasioneaza jucariile astea electrice si dupa cum explica si cum a facut treaba pare ca este un inginer ceva,insa se pare ca a omis chestia cu pierderile de energi transformate succesiv pentru a obtine o alta energie dorita ...spre exp se cam stie ca motoru in sarcina mai papa si si el curent eletric in plus si daca mai ai si alti consumatori inafara de cei pe care ai are masina in dotare cine stie cum mai reactioneaza alternatorul .Ar fi minunat daca s-ar putea face ceva totusi cu draciile astea electrice


Da- mi-am pus si eu problema asta, dar in aceasta etapa nu se pune inca problema consumurilor, acestea sunt momentan rezonabile (15-20 A in sarcina maxima). Vreau sa reamintesc ca toata constructia are doar scop experimental, realizata cu costuri minimale, sa vad ca se poate face ceva si merita o lucrare adevarata de anvergura si evident costuri pe masura, dar in niste parametrii rezonabili, mult mai mici decat un turbocompreso ori un compresor mecanic.
Ai dreptate in privinta transformarilor energetice... probabil te referi la faptul ca am folosit un convertor de crestere a tensiunii. Aceasta solutie am adoptat - o pentru ca nu aveam o turatie corespunzatoare la motoarele pe care le-am folosit la suflanta. Supravoltajul este cea mai buna solutie de a mari turatia la un motor electic ( mai precis se supravolteaza si se scade excitatia - cum excitatia este asigurata de magneti permanenti, ramane doar supravoltajul) , cu conditia sa racesti bobinajul in mod adecvat. Am crescut turatia de la 4000 ture/min la aproape 9000 ture ! este ceva, nu crezi? Eu chiar cred ca se poate. Dar se pleaca de la o idee fixa... sa cresti puterea maxima a motorului ... nu de la o rationalizare a puterii maxime. De fapt, stie toata lumea ca motorul se utilizeaza, in cea mai mare parte la puteri de cca. 50% si mai putin din capacitatea maxima. Problema este sa accesezi RAPID puterea maxima cand ai nevoie.
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
[quote="catalliin"][quote="catalliin"]
ovidiu_nemteanu a scris:Uitati si aici un experiment interesant http://gwmhoverclub.freefor...t=19&start=20
imi place cum a facut lucrarea Confused


Multumesc pentru aprecieri... dar a fost facuta (mai precis montata) in mare graba, doar sa reusesc sa probez ceva. Asta nu-i nimic fata ce se poate face cu mijloace amatoricesti. Toata dracovenia aia imensa va dispare . Probabil voi folosi niste motoare brushless (foarte bune, dimensiuni mici, putere si turatie mare, dar scumpe), cu electronica de comanda aferenta (deci vor dispare si palpatoarele de pe clapeta de accelerare).
Principala concluzie a fost ca electronica de comanda a injectie poate fi "pacalita" si nu exista anomalii in functionarea motorului, cu toate ca am "pompat" aproape 200 mc/h aer. "Pompat" poate fi un termen discutabil mai precis as spune "pompat si tras" in motor si de catre motor, pentru ca in momentul in care presiunea suflantei este depasita de presiunea de "suctiune" a motorului nu se mai poate vb. de pompat ci de tras. Carcotasii vor spune... " si ce castigi din asta dupa ce presiunea suflantei este depasita?" Castig o imbunatatire a coeficientului de umplere a cilindrilor.
Stima.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Ovidiu, iti raspund pe scurt, ca e tarziu...
- sorry, nu doresc sa ma inscriu pe forumuri de tuning in limba romana, oricum nu le voi frecventa mai tarziu, iar la nivelul tehnic, le prefer pe cele in franceza (sunt bilingv), in engleza sau eventual in germana ("read only") Asa ca iti raspund aici, nu intelege insa ca doresc sa te lezez intr-un fel.
1. Electronica este intotdeauna mai "simpla" decat mecanica, o "pacalire reglabila" se poate pune la punct folosind un circuit operational de putere si piese de vreo 10 lei pe langa el
2. Sisteme de rezonanta se folosesc frecvent la masini "normale", conductele nu sunt neaparat drepte ci rasucite in "melc". Denumirile comerciale sunt diferite "Vanos" sau "Ram"de exemplu. Se intalnesc inclusiv pe Opeluri cat se poate de "populare". Ba chiar si la modelele cele mai "lenese"... SDi-urile grupului VAG Laughing
3. Cresterea rezonabila a puterii nu implica modificari structurale.
Subliniez inca odata, mi se pare gresita montarea celor doua galerii in paralel, se vor "parazita" una pe alta, iar puterea preconizata mult prea mica pentru a avea efect vizibil, LA ORICE REGIM, cat de mic. E ca si cum ai face pi** in mare, sperand ca o sa se reverse...
- Eu nu asi merge pe Garret (randament mic la turatii mici) ci pe Eaton cu antrenare mecanica.
Experienta e-bay am destula, dar nu vad in ce te-ar ajuta, iti trebuie doar o carte de credit in Euro si un vanzator care accepta expedierea in RO Idea
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Ovidiu, iti raspund pe scurt, ca e tarziu...
- sorry, nu doresc sa ma inscriu pe forumuri de tuning in limba romana, oricum nu le voi frecventa mai tarziu, iar la nivelul tehnic, le prefer pe cele in franceza (sunt bilingv), in engleza sau eventual in germana ("read only") Asa ca iti raspund aici, nu intelege insa ca doresc sa te lezez intr-un fel.
1. Electronica este intotdeauna mai "simpla" decat mecanica, o "pacalire reglabila" se poate pune la punct folosind un circuit operational de putere si piese de vreo 10 lei pe langa el
2. Sisteme de rezonanta se folosesc frecvent la masini "normale", conductele nu sunt neaparat drepte ci rasucite in "melc". Denumirile comerciale sunt diferite "Vanos" sau "Ram"de exemplu. Se intalnesc inclusiv pe Opeluri cat se poate de "populare". Ba chiar si la modelele cele mai "lenese"... SDi-urile grupului VAG Laughing
3. Cresterea rezonabila a puterii nu implica modificari structurale.
Subliniez inca odata, mi se pare gresita montarea celor doua galerii in paralel, se vor "parazita" una pe alta, iar puterea preconizata mult prea mica pentru a avea efect vizibil, LA ORICE REGIM, cat de mic. E ca si cum ai face pi** in mare, sperand ca o sa se reverse...
- Eu nu asi merge pe Garret (randament mic la turatii mici) ci pe Eaton cu antrenare mecanica.
Experienta e-bay am destula, dar nu vad in ce te-ar ajuta, iti trebuie doar o carte de credit in Euro si un vanzator care accepta expedierea in RO Idea


Nu ma lezezi in nici un fel din contra imi face placere sa am o discutie constructiva.
Hai sa le luam in ordine:
1.- Sunt de acord ca solutiile electronice sunt mai bune, dar... exista un dar... despre ce electronica vorbim. Simple rezistoare montate in serie ori paralel pe niste senzori nu sunt demne de luat in considerare. Daca ne referim la power box si aici trebuie sa aprofundam putin. Poti gasi astfel de "echipamente " de la cativa eura la mii de euro. Pentru motorul pe care am incercat eu se gaseste asa ceva... in Italia s-a platit pentru un powe box in conexiune cu ECU - MT 20U - Delphi cca 1500 euroi, cresterea de putere a fost de cca 10%. Eu am gasit ceva mult mai interesant la rusi - echipament destinat motorului in cauza cu optiunea de on/off si posibilitate de reglare a parametrilor ce erau afisati digital . Dar sunt doua mari incoveniente prima ...este vorba de Rusia si noi nu avem nici un fel de relatii cu aceasta tara,... a doua costa cam 1500 dolaroi. La banii astia as cumpara un turbocompresor sau un compresor mecanic. Cestiunea este ca la montajele electronicu nu mai faci nici o modificare constructiva.
Nu cred ca astfel de echipamente sunt la indemana unui constructor amator oricat de experimentat ar fi el, si asta dintr-un singur motiv - exista o parte de soft care face conexiunea cu ECU si comanda intreg sistemul. Crearea softului se face in perfecta compatibilitate cu cel al ECU cu care trebuie sa conlucreze.
In privinta costului pieselor cred ca ai ramas ceva in urma - un tranzistor de putere MOSSFET costa intre 5 si 15 lei, un condensator electrolitic de 4000 - 10000 microfarazi/63 v ajunge la 15 lei si lista poate continua. Dar poate ma insel eu. Daca ai o schema electronica pentru asa ceva, realizabila la nivel de amator ma prind s-o fac - furnizeaza-mi o documentatie si raman dator. Daca veni vb. ... convertorul de 12/20 v este facut de mine - se poate alimenta cu el orice. De fapt a fost conceput pentru o statie audio de putere pentru auto . Iti pun la dispozitie toata documentatia - merita si nu costa mai mult de 100 roni (nu stiu cat costa miezul de ferita pt ca l-am recuperat dintr-o sursa in comutatie industriala);
2.- Documentatia pe care am citit-o eu cu privire la rezonatori facea referire numai la motoare de performanta - fiecare cilindru alimentat separat - fara galerie comuna . Despre vanos am auzit cate ceva este de la BMW , adica o distributie variabila... nu stiu daca la asta faci referire. Da-mi un link.
3.- Ce inseamna , in conceptia ta "rezonabil"? Emite un procentaj. Dupa parerea mea ... in conditiile in care o masina a ajuns sa coste cu toate taxele 6000 eur. cam cat sa coste un motor de serie? 1000 - 1500 eur. Cata rezerva crezi ca ar putea avea un astfel de motor? Eu zic ca minima, si riscul unor modificari substantiale este mare.
Da ... amplasarea suflamtei este o problema ce merita dezbatuta si pe care mi-am pus-o si eu. Tot ce am vazut facut de altii era asa cum zici tu si anume inseriate pe coloana de admisie, dar toata lumea a ajuns, in final, la o concluzie comuna... si anume suflanta devine o frana in momentul in care capacitaea ei era depasita de cererea motorului. Eu am fost sigur ca suflanta mea va fi depasita si am preferat solutia asta. Cum se "paraziteeaza" una pe alta? Ramane de vazut... chiar am avut in intentie sa montez pe conducte niste clapete unidirectionale, tarate, care a-mi indice, prin pozitia lor, sensul de curgere a aerului. Dupa mine lucrurile se petrec cam asa : in ipoteza pe care am testat-o - treapta 4 a cutiei de viteze, viteza initiala de 40km/h, acclerare brusca pana la 60 km/h - in prima faza cand depresiunea in motor este minima, va presa suflanta pana in momentul in care depresiunea creata de motor va depasi presiunea suflantei; apoi motorul va "trage" pe unde rezistenta este mai mica respectiv majoritar tot prin suflanta, minoritaar prin filtrul masinii; in momentul in care debitul cerut de motor va depasi capacitatea suflantei curgerea aerului se va face atat prin suflanta cat si prin filtrul masinii . Asta este doar o concluzie logica... adevarul este ca pot apare anomalii dinamice, dar trebuie vazut.
4.- am card, am euro... nu am firma aia care sa vrea sa aduca UNA BUCATA TURBINA. Nu ma intereseaza compresoarele mecanice... repet ipotezele de la care am plecat: modificari constructive minime, costuri minime; nu doresc marirea puterii maxime a puterii ci doar optimizarea puterii pe care sa o accesez foarte rapid cand este nevoie: toata lucrarea are scop experimental, pe baza careia sa se proiecteze ceva profesional.
Ma ierti pentru dizertatia mult prea lunga...
Stima.
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Si de motorasele astea brushless stie cineva ceva //(am tot auzit si eu dar nu mare lucru) si mai ales daca se gasesc pe undeva pe la noi prin Romanik magazine ,firme,reprezentante.... deci nu de pe net, Ebay si alte virtualitati.
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
catalliin a scris:Si de motorasele astea brushless stie cineva ceva //(am tot auzit si eu dar nu mare lucru) si mai ales daca se gasesc pe undeva pe la noi prin Romanik magazine ,firme,reprezentante.... deci nu de pe net, Ebay si alte virtualitati.


Uite aici:http://www.sierra.ro/categorii.php?id=36&page=8 :http://www.thefind.com/appliances/browse-gws-ducted-fan
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Repede, pana nu trebuie sa aduc copiii de la scoala de muzica... Wink
- Era vorba de un simplu operational de putere, cu factorul de amplificare intre (pur informativ) 0.8 si 1.2, inseriat pe circuitul senzorului de debit. Amplificare reglabila dintr-un semireglabil, de preferinta multi-ture (vibratiile l-ar putea decalibra), reglaj in functie de "senzatiile " date de masina. (idee "low cost", fara o uzina dispusa sa te sponsorizeze)
- Solutii scumpe de tip power-box nu merita la "dinozaurul" tau chinezesc, oricum nu va fi un mare castig daca obtii 10% in loc de 8%, daca va trebui sa dai o poala de bani.
- Rezonatoarele pot fi, simplificat, niste tuburi a caror dimensiuni se calculeaza in functie de frecventa de rezonanta dorita, bagate impreuna in interiorul unui "butoias" etans cu volum sensibil mai are decat al acestora. Desigur ca la un capat al acestui recipient se monteaza un filtru de aer, cu orificiul aferent. VW face aceasta chestie din plastic injectat (sau din ALU turnat, la modelele vechi)
- Rezonabil inseamna pentru mine... mai mult decat vrei tu.. LOL... poate 40-50%
- Nu ai dotarea necesara, dar POATE ca usurarea rezonabila a volantei (+ echilibrare ulterioara) ti-ar aduce senzatiile pe care le doresti.
- Daca motorul e Mitsubishi, de ce nu "copiezi" pur si simplu motorul turbo-Diesel al firmei, care TREBUIE sa existe, in ziua de azi se merge masiv pe subansamble cat mai standardizate.
- Pacat ca un te interesezi la o solutie de antrenare mecanica, un strungar, un sudor si antrenezi de la cureaua de accesorii, reglajul in functie de turatie e implicit. randamentul e mai mare decat in cazul utilizarii curentului (mai putine etape de transformari energetice succesive)
- O solutie relativ simpla de crestere a debitului este si folosirea de injectoare ceva mai mari (daca asiguri un debut de aer sporit la toate regimurile, DE EXEMPLU prin supra-alimentare mecanica...)
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
nici solutia cu chargerele pe fulie nu este simpla avind in vedere la cit de inghesuite sunt motoarele masinilor actuale ,n-are loc acolo nici un bat de chibrit...
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Repede, pana nu trebuie sa aduc copiii de la scoala de muzica... Wink


- Am inteles, o schema ar fi interesanta;
- Corect, nu merita, de fapt am o parere proasta despre aceste solutii ca si remapare - cred ca te intriga acest lucru despre care putem discuta o vesnicie;
- Rezonatoarele ... cred ca depasesc posibilitatile, dar am sa mai reiau partea teoretica... nu se stie ce poate iesi... un pic de colo... un pic de dincolo si tot asa..;
- Am vazut destui gagauti care si - au distrus motoarele la 50000 km si se intrebau de ce. Nu cred in asa ceva fara modificari structurale la motor;
- Lucrezi in domeniul curselor auto? Astea sunt procedee de acolo pentru prepararea masinilor ... Am posibilitati pentru o volanta... Cu oarecare efort as putea usura masina asta cu 300 kg fara probleme.
- Exista varianta turbo diesel pe acelasi bloc ( motorul a fost produs in milioane de exemplare intr-o sumedenie de variante constructive incepand cu anul 1994)
- S-a facut la rusi (masina asta a fost si se vinde foarte mult in aceasta tara, din aceasta cauza stau foarte tare la toate capitolele) - au avut mari probleme la reglaje - pentru ca apare fenomenul detonatiilor din cauza cresterii presiunii in cilindru. Intradevar modificarile nu sunt cine stie ce, dar apar problemele adiacente si faptul ca ECU este depasit si nu regleaza corespunzator. Trebuie folosit un alt ECU care sa recunoasca compresorul si sa actioneza caatare;
- Am luat in calcul chestia asta.
Multumesc pentru raspuns. Totusi nu abandonez solutia mea - o voi face atunci cand nu voi mai avea idei. Stiu ca se poate ca se aplica in mai multe variante - daca doresti uite aici: http://home.arcor.de/hildst/2500.html ; http://www.automarket.ro/st...ctrice-15068.html ; mai sunt si altele dar nu le gasesc acum.
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
catalliin a scris:nici solutia cu chargerele pe fulie nu este simpla avind in vedere la cit de inghesuite sunt motoarele masinilor actuale ,n-are loc acolo nici un bat de chibrit...


Ai mare dreptate ... de asta variantele electrice pot avea perspective se pot miniaturiza suficient ca sa incapa prin niste conducte sau prin ungherele compartimentului motor. Trebuie rezolvata problema motoarelor electrice, a turbinelor si ... ce se doreste de fapt de la un astfel de sistem . Trebuie sa fim rezonabili... plecand de la ideea ca nu transformam soselele in piste de incercari... din pacate nu multi gandesc din aceasta perspectiva. Cu un astfel de sistem nu vei putea reusi marirea puterii totale a motorului asa cum realizezi cu turbocompresor sau compresoare mecanice. Compresoarele electrice pot ajuta foarte bine in regimurile tranzitorii - exista astfel de echipamente montate pe masini de serie. Functionarea lor este limitata la ordinul secundelor.
  • catalliin

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Rekord 1980
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Ma gindeam totusi pentru utilizarea vreunui compresor/turbina electrica n-ar fi bun in locul morosaselor brushless si cele de la ventilatorele electrice auto (special ptr masini care sunt speciale de asa ceva si rezitsa''1000 de ani'') ..sunt si astea o groaza de tipuri ,dimensiuni si puteri .Stiu a nu au turatie mare ,dar au totusi si ele ceva putere ,dupa care pentru eficienta lor se pot folosii in mai multe variante;comverizor(pinioane) pentru marirea turatiei sau pur si simplu partea de compresor mult mai mare cu elice pe masura care sa compenseze turatia initiala scazuta a motorasului ..etc ,nu stiu ma gindeam si eu....si binenteles dracovenia electrica sa functioneze direct pe conducta principala a admisiei (in regim de compresie) pina la anumite turatii ale motorului (atit cit face fata si da randament) iar dupa ce este depasita de 'suctiunea' motorului compresorul sa se opreasca si sa se deschida treptat o supapa paralela trecind de la comprimarea la admisia aspirata normala ..(o chestie de fizica si de mecanica fina ) care la mine n-ar fi mare problema ,insa pe mine ma nelinisteste efectele directe sau in timp asupra functionarii masinii datorita conumului de curent suplimentar de catre motorasul electric al instalatiei..
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
catalliin a scris:Ma gindeam totusi pentru utilizarea vreunui compresor/turbina electrica n-ar fi bun in locul morosaselor brushless si cele de la ventilatorele electrice auto (special ptr masini care sunt speciale de asa ceva si rezitsa''1000 de ani'') ..sunt si astea o groaza de tipuri ,dimensiuni si puteri .Stiu a nu au turatie mare ,dar au totusi si ele ceva putere ,dupa care pentru eficienta lor se pot folosii in mai multe variante;comverizor(pinioane) pentru marirea turatiei sau pur si simplu partea de compresor mult mai mare cu elice pe masura care sa compenseze turatia initiala scazuta a motorasului ..etc ,nu stiu ma gindeam si eu....si binenteles dracovenia electrica sa functioneze direct pe conducta principala a admisiei (in regim de compresie) pina la anumite turatii ale motorului (atit cit face fata si da randament) iar dupa ce este depasita de 'suctiunea' motorului compresorul sa se opreasca si sa se deschida treptat o supapa paralela trecind de la comprimarea la admisia aspirata normala ..(o chestie de fizica si de mecanica fina ) care la mine n-ar fi mare problema ,insa pe mine ma nelinisteste efectele directe sau in timp asupra functionarii masinii datorita conumului de curent suplimentar de catre motorasul electric al instalatiei..


Legat de motoare electrice, tot cautand am gasit aici :http://www.johnsonelectric.com/mediando/index.php?plugin=search_results&search=Motor ; este o firma ... evident .... chinezeasca care, am inteles ca are o reprezentanta si in Romanica ... unde NU SE MAI PRODUCE NIMIC. Au o gama larga de minimotoare in curent continuu Am cumparat si eu unul HC - 970 - seria asta nu se mai produce(este un model vechi) , acum se produce HC - 971, specificat pentru POMPE DE AER, acesta din urma are 6400 ture/min si o putere de aproape 70 Watt. Pt cel pe care l-am gasit eu, specificatiile indicau 50 Watt la 7000 ture. Dar cand l-am masurat am constatat ca lucra la abia 3000 ture si cu greu l-m ridicat la 6000 ture. Cel romanesc, antic si urat care l-am folosit avea initial 4000 ture si l-am urcat la 9000 ture fara probleme.
Legat de ideea ta ... se poate face... Si eu am vrut ca initial motoarele sa fie comandate de depresiunea existenta in coloana de admisie (un sistem cu membrana cam ca avansul vacuomatic de la delcou, conectata pentru angrenare pe o conducta de vacuum si electric la un comutator care sa cupleze/decupleze prin intermediul unui releu de putere motoarele electrice ). Deci sunt o sumedenie de solutii ce pot fi adoptate functie de masina.
Motoarele brushless au cateva avantaje esentiale, dimensiuni mici, cuplu mare si turatii foarte mari. Dezavantajul consta in pretul mare si faptul ca acestea sunt puse in miscare de un modul electronic la fel de scump cat motorul (depinde de puterea de comutatie). Acestea se pot intercala mai usor in conductele cu dimensiuni relativ mici.
Problema este ca in solutiile de suflante axiale se obtine un volum mare de aer dar... presiunea este mica. Se poate rezolva doar daca se face o turbina in trepte - lucru nu tocmai simplu. In schimb turbinele centrifugale (cele care se folosesc la turbocompresoare au presiune mare in schimb debitul mic. Ar fi interesanta o combinatie intre cele doua tipuri astfel ca sa realizezi si volum si presiune la o turatie relativ scazut (vorbesc de 20000 - 30000 ture/min), care sa nu impuna masuri speciale de ungere cum se intampla la turbocompresoare care functioneaza la peste 100000 ture/min.
Daca gasesti un producator de motoare cu reprezentanta in Romanica te rog sa-mi comunici si mie.


  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Asa cum spuneam prin pagina 6 Rolling Eyes motoarele astea de masina telecomandata si de umflat baloane sunt complect depasite si la ralantiu, calculul initial fiind facut pentru un motor de 1200cmc nu de 2500... Wink
Nimeni nu te poate impedica sa te convingi de acest lucru pe banii, pielea si munca ta, dar risti TARE MULT sa ramai dezamagit. Doar ca ordin de marime, asa, fara calcule precise, iti trebuie circa 10% din puterea motorului, deci 10 Kw la un motor de 130 de cai, deci 7-800 de Amperi la motor, 1000 la intrarea in convertizor, tinand seama de pierderi... Laughing
Chiar daca vrei ca efectul sa se opreasca la 1/4 din putere, tot este excesiv...
Asta presupunand ca tot restul rationamentului tau ar fi corect, desigur....
  • ovidiu_nemteanu

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Asa cum spuneam prin pagina 6 Rolling Eyes motoarele astea de masina telecomandata si de umflat baloane sunt complect depasite si la ralantiu, calculul initial fiind facut pentru un motor de 1200cmc nu de 2500... Wink
Nimeni nu te poate impedica sa te convingi de acest lucru pe banii, pielea si munca ta, dar risti TARE MULT sa ramai dezamagit. Doar ca ordin de marime, asa, fara calcule precise, iti trebuie circa 10% din puterea motorului, deci 10 Kw la un motor de 130 de cai, deci 7-800 de Amperi la motor, 1000 la intrarea in convertizor, tinand seama de pierderi... Laughing
Chiar daca vrei ca efectul sa se opreasca la 1/4 din putere, tot este excesiv...
Asta presupunand ca tot restul rationamentului tau ar fi corect, desigur....


Daca citesti putin mai sus si nu la pag. 6 vei vedea ca am spus si eu exact acelasi lucru legat de consumul energetic.... DAR TE ROG INTELEGE ODATA DACA VREI SA INTELEGI asta se refera doar la CRESTEREA PUTERII TOTALE a motorului cu 50% (sau cat vrea fiecare) adica undeva pe la +65 cp , din care daca scazi 13,686 cp (cat spui tu ca i-ai consuma) rezulta un bilant pozitiv de 51,413 cp CORECT ?
DAR EU NU DORESC ASTA ... doresc sa accesez o putere cat mai mare... maxima daca se poate, timp de 7 (SAPTE) secunde ! PRICEPI chestia asta? Atat dureaza accelerarea brusca, in treapta a 4-a, de la 40 km/h (motor subturat excesiv) pana la viteza de 60 km/h cand ar intra intr-un regim normal. Adica doresc sa rezolva problema regimurilor tranzitorii legate de acceleratia masinii mele.... singura problema care ma deranjeaza la ea.
Am dat niste link-uri ... ai citit putin, macar asa din doua in doua fraze? Sunt compresoare electrice care consuma 300 AMPERI ! un timp limitat, de ordinul secundelor... aceste solutii se aplica la motoare de performanta si suplinesc turbocompresoarele sau compresoarele mecanice pe timpii in care acestea nu asigura debitul si presiunea de aer necesara in anumite regimuri de functionare.
Am fost convins ca nu o sa rezolv problema cu ce am pus acolo, dar vreau sa probez, cu costuri minime, ce se intampla cand bagi 200 mc/h aer, mai mult sau mai putin comprimat, intr-un motor. Cat poti sa "impingi" intr-un motor aspirat, pe benzina, cu injectie comandata de computer, astfel incat reactia ECU sa nu fie refractara adica sa intre in limp mode? Poti sa-mi raspunzi la chestia asta? Chiar crezi ca poti impinge oricat mai ales ca ECU nu recunoaste turbina pentru ca nu are aceasta posibilitate?
Si inca o chestiune... munca si cheltuiala mea ma priveste personal. Am mai facut modificari la aceasta masina tot pe munca si banii mei de care sunt foarte multumit. Sunt postate pe un alt forum, pe un topic destinat masinii, pe care nu are rost sa le amintim ca iesim din subiect. Consider ca problema supraalimentarii este valabila pentru orice tip de motor.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR