Ai uitat parola?


  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,467
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Specialist german care doar citeste erorile,fara ale explica si fara a continua diagnoza pentru edificarea informatiei si la nevoie remedierea problemei...,greu de crezut...! Conform codului de eroare,ai probleme cu racirea motorului in regimuri de sarcina mare...
  • copaciiulian

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2016

  • Garaj Mesaj Privat
"specialistul german '' m-a amânat ptr -marti spunând că vine un coleg de la Opel care se pricepe mai bine
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,467
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ha,ha,ha...,nici nemtii nu mai sunt ce au fost...,dimpotriva...!
  • ionut_marius22

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Astra din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Dec 2016

  • Garaj Mesaj Privat
salut am si eu un opel astra 1,6 benzina 2004 model twinport 76 kw...am o problema dupa ce se incalzeste motorul are niste smucituri in treapta unu ma baga in nas...s-a aprins si martorul check engine am bagato pe tester si mia dat rateu aprindere cilindrul 2 si 4...oare ce poate fii....ms
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,565
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2012

  • Garaj Mesaj Privat
pai tiai raspuns singur---rateu aprindere cilindru 2 si 4
remediere---verificare/inlocuire bujii,verificare/inlocuire bobina inductie,verificare/curatare/inlocuire injectoare
si cam atat restu sa mai gandeasca si mecanicu tau
  • lucsparkless

  • Mesaje scrise: 212
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra Z16SE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Apr 2012

  • Garaj Mesaj Privat
salutare tuturor, detin un z16se, acum un an si jumatate s-a ars sonda lambda 2(originala), am inlocuit-o cu una aftermarket de la mobiletron, dupa un an de functionare s-a ars, am schimbat-o iar tot de la mobiletron, surpriza dupa 4 luni de functionare s-a ars din nou. intrebare, s-au ars din motiv ca sunt aftermarket/proaste sau ar fi si un alt factor care duce la arderea lor? multumesc!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,467
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
De ce se arde o rezistenta de incalzire...?! poti afla prin schimbarea producatorului...
  • Hermang

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Buna seara, , am schimbat sonda lamda la un Opel G Tweenport de 1,4 cp fiindca se aprinsese ledul de pe bord (cu semnificatia motor), am dus masina la verificat cu leptopul, in urma verificarilor a aparut ca trebuie sa schimb sonda lamda codul care a aparut este urmatorul (PO141 O2 SENSOR HEATER CIRCUIT (BANK 1 SENSOR 2,)am schimbat o la servis cu una copatibila cu codul masinii. Dupa o perioada de timp foarte scurt acesta sa aprins din nou, imi spune si mie din ce cauza si cum sa rezolv problema ?
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 886
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra A16XER din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
La al meu Opel Astra H A16XER 2011 i-am schimbat sonda lamba 1 cu una Bosch si imediat a inceput sa dea erori.
Repet, sonda noua, montat usor, fara probleme, masina fara alte probleme. Am verificat conectorul electric cu 4 fire, totul in regula.
Coduri:
- P0130-01 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
- P0215-04 O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 1)
- Tensiune citita pe OBDII: 0mv in majoritata timpului, cu oscilatii sub 1sec catre 0.1mv, 2mV, 200mv iar la oprire motor 3.8V (da, Volti, nu mV, de unde si eroarea P0130), adica departe de asteptatele 100mV-900mV.

Stiu ca deosebirea la sondele de la Bosch este ca trag aer prin cablu/frutunul care iese din ele, ceea ce cred ca nu are legatura cu problemele mele.
Exista sonde lamba care sa emita 3.8V?
Care-i faza cu eroarea P0215-04 O2 Sensor Heater Circuit Open?


  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,467
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Hermang a scris:Buna seara, , am schimbat sonda lamda la un Opel G Tweenport de 1,4 cp fiindca se aprinsese ledul de pe bord (cu semnificatia motor), am dus masina la verificat cu leptopul, in urma verificarilor a aparut ca trebuie sa schimb sonda lamda codul care a aparut este urmatorul (PO141 O2 SENSOR HEATER CIRCUIT (BANK 1 SENSOR 2,)am schimbat o la servis cu una copatibila cu codul masinii. Dupa o perioada de timp foarte scurt acesta sa aprins din nou, imi spune si mie din ce cauza si cum sa rezolv problema ?
Cu regret iti spun ca fara o verificare competenta(daca esti in stare),nu se inlocuieste nici un bec,dar o sonda lambda care costa ceva banuti... Conform imaginii,codul de eroare este doar memorat,nu si activ,deci in momentul testului situatia era corecta. "meseriasii" te vor pune sa inlocuiesti o sumedenie de sonde(isi iau banii pe manopera),dar problema nu va fi rezolvata pina ce nu va fi gasit contactul imperfect de pe circuitul sondei lambda 2(aval),care are momente cind incalzitorul(rezistenta) sondei nu este alimentata cu 12v,calculatorul generind eroarea P0141. Se poate verifica cu ohmetru rezistenta sondei in cupla acesteia(deconectata) si se poate verifica existenta a 12v pe circuitul incalzirii sondei(in cupla).Dar cum existenta unui contact imperfect se poate depista doar atunci cind este deschis(intrerupt),trebuie mult fler pentru al gasi in sonda,pe circuitul electric sau chiar in ECM,unde o lipitura rece poate genera multe necazuri...
  • sorintuduce

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira nu stiu inca din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Cine ma ajuta?
sunt din timisoara, am un opel zafira de 2luni achizitionat (din Germania), motor z18xe 16v, 1999, clima.
Am schimbat distributie, pompa apa, antigel, termostat, garnitura capac culbutori, curea accesorii, ulei, filtre. Aveam insa pe bord aprins martorul check engine. Daca tot am fost in service pt distributie am apelat la baiatul cu testerul care mi-a spus ca e sonda lamda aval. Trebuie schimbata. N-am avut timp sa o schimb pana la RAR si las RAR mi s-a spus ca valorile noxelor sunt complet date peste cap (ex: HC erau 585 si trebuiau mai mici ca 100).
Am luat una denso, am inlocuit-o (inadind firele), s-a stins martorul, am lasat masina la relanti, apoi a reaparut. Pana sa schimb sonda (apropo se pare ca am doar una - cu 4 fire grialbgalbennegru), motorul mai murea la relanti. Dupa inlocuirea sondei doar odata s-a inatamplat. Am dus masinaapoi la un prieten la itp si noxele erau in grafic HC scazusera la 21. Singura valoare ciudata care nu scadea sa intre in parametrii erachiar de la sonda lamda. Era 1.005 si chiar mai mare. Trebuia pana in 1.003. Deci intre 0.970 si 1.003. Zic: mai n-am schimbat bujiile. Am schimbat bujiile, am pus Bosch fldr8ldcu ca si cele GM dinainte, care erau cam negre si ciudat, cu ulei pe la filet. Dupa inlocuirea lor, motorul parca merge mai rotund si parca nu mai face hopuri (inainte parca avea momente cand hac-hac mergea in trei bujii), si parca si raspunde mai usor la pedala. O sa vedem cu consumul, ca abia ieri le-am schimbat. Chiar si bateria am schimbat-o ca era pe duca cealalta. Deci acum am aproape totul nou pe masina.
Singura problema este ca check engine inca sta pe bord bine mersi, acum seara a fost un vecin cu testerul, a sters eroarea P0130 tensiune circuit mare, apoi martorul a reaparut. Dupa ce a sters-o inca o data a dat P0131 senzor oxigen partametrii circuit/performante.
Deci, ce fac? Curat admisii,valve? EGR? furtune?
Pare ca orice as face martorul e tot acolo. Si eroarea se tot schimba.
I-am trimis si d-lui Ciucureanu acelasi mesaj, insa daca dansul raspunde tarziu, poate ma ajutati voi.
Joi ma bate gandul sa merg cu ea la RAR din nou. Dar cu sonda in parametrii.
Sa nu fi facut la cald lipituriule? sau incorect inadite firele?
  • sorintuduce

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira nu stiu inca din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Update: acum dimineata am pornit motorul, am scos mufa de la sonda lamda. NIci o modificare a turatiei. Am dat cu spray contact la mufa. Pus inapoi. Turatie usor modificata. In rau. Usoare trepidatii. Scos mufa din nou, lasat sa mearga putin, turatia s-a reglat, mers rotund. Dat inca o data cu spray, pus mufa si trepidatiile au crescut, intesificat ca putere. Scos din nou mufa, Lasat asa.
Deci sigur nu am potrivit bine firele intre ele. De aici am luat codurile de culori pt firele de la sonda lamda denso cu 4 fire albastrualbnegrunegru http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm.
Eu aveam o GM cu 4 fire grialbgalbennegru : http://www.ngkntk.co.uk/ind...s/wiring-colours/
Am potrivit culorile asa: albastru-galben (+) alb-negru (-) negru-gri (heater) negru-alb (heater). Le-am 'legat' la rece folosind papucii cu care a venit echipata denso.
Pareri?
  • sorintuduce

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira nu stiu inca din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Alt update: ieri dupa ce am lasat mufa de la sonda scoasa, am plecat la lucru. Pe la pranz a trebuit sa merg undeva si am zis 'hai sa fac o chestie'. Am pus contactul, conectat mufa. Lasat asa 30 sec sa 'invete' masina ca are sonda, pornit motorul si surpriza martorul a disparut! Evrika, am zis. Am plecat unde aveam de mers, insa pe drum motorul nu tragea deloc. Calcam acceleratia si motorul se ineca si dadea senzatia ca scade in turatie. Am mers asa vreo 2km insa tot asa. Maxim 30km/ora mergea. Oprit masina si scos mufa din nou. Lasat asa. Masina a functionat aprox ok, martorul in bord evident aparand din nou.
Azi dupa masa am fost la un nene cu Laptop si cu program oficial de la Opel. A pus mufa, si in timp ce ii povesteam istoria, am constatat ca e un sarlatan. Habar n-avea de faza cu sonda lamda in ce parametrii ar trebui sa se invarta. Mi-a luat insa 50 ron.
Apropo, nu exista vreunul in Timisoara care sa stie unde si cum sa caute erorile astea de sonda? Un electrican bun care sa stie sa si verifice si pefire niste legaturi si niste valori?
Si cred ca ar trebui identificat in fiecare oras din tara cate unul reprezentativ care stie sa-i dea de cap la un Opel asa cum e dl Ciucureanu.
Help mare help!
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Te tot invarti in jurul sondei, dar ai verificat daca n-ai ceva furtune sparte prin care trage aer fals si aerul ala fals e "citit" de sonda? Asta e o explicatie pentru faptul ca merge prost cu sonda si binisor fara. Daca n-ai sonda cuplata, ECU functioneaza dupa niste parametrii prestabiliti, nu dupa ce citeste in timp real de la senzori. Verifica furtunele sa nu fie crapate.
  • sorintuduce

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira nu stiu inca din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Am dat cu spray, nu schimba nimic la turatie.
O sa merg la un nene arab care se pricepe la masini
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare,

O intrebare scurta: valoarea fixa la ralanti de 430 (nu stiu in ce se masoara in OpCom) pentru sonda lamda 2 este ok?
- motor Z16XER
- sonda lamda 1 fluctueaza constant la ralanti intre 110 - 800.
- fara coduri de eroare.

Multumesc frumos,

Am salvat niste fisiere din Opcom; in unul dintre ele am gasit info de mai jos:

B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1),Active
B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2),Inactive
B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1),664 mV
B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2),430 mV
B1 O2 Sensor Loop (Bank 1),Closed
B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1),Rich
B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2),Lean
B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1),2 %
Catalyst Protection Enrichment (Bank 1),Inactive

In celalalt arata cum fluctueaza sonda 1 intre valorile detaliate la inceputul post-ului si sonda 2 nu se misca de la 430 mv (am gasit unitate de masura Smile )
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salut! Sonda 1 trebuie sa fluctueze intre 20-900mV foarte repede, cu cat e voltajul minim mai sus, cu atat ai amestec imbogatit.
Sonda 2 trebuie sa fluctueze intre 20-900mV dar mai rar, si sa "urmeze" valorile generale ale sondei 1. De exemplu daca accelerezi, sonda 1 urca voltajul minim de la 200,300mV la 900mV iar sonda 2lucra intre 600 si 900mv.

La drum intins sonda 2 se stabilizeaza in jur de 500-650mv, la frana de motor scade spre 400mV.

La tine e posibil sa fie firele murdare, contaminate, tine cont ca moleculele de oxigen care intra in sonda pentru comparatie intra printre lite, cam ca motorina in calculatoarele de injectie la Astra. Daca sunt contaminate firele, sonda compara aerul din gaze esapament cu aer contaminat din atmosfera, deci..
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

  • Garaj Mesaj Privat
sorintuduce a scris:Am dat cu spray, nu schimba nimic la turatie.
O sa merg la un nene arab care se pricepe la masini


Ce-a zis arabu? Eu unul sunt curios..
  • GeKados

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Ms frumos. O sa incerc sa fac si o diagnoza in mers.
Sa inteleg ca oarecum sonda 1 ar fi imbatranita (sau incepe sa fie) si sonda 2 are probleme.

In ultima vreme am impresia ca a crescut putin consumul:
BC1 ~ 800 km 40% autostrada 60% oras => 9.5 (AC cam 60% din timp).
BC 2 ~ 5000 km 80% oras 20% afara => 9.3 l/100 (Ac cam 15 % din timp raportat la 5000 km)

Z16XER 116 CP (afara din localitate cam 120 km / autostrada cam 125 - 130 km / localitate cam 60 - 70 km , schimbat cam 3000 - 3500 rpm toate treptele).

Cand am resetat ultima oara consumul BC2 aveam cam 8000 km si un consum de 8.5 l/100 cu 30% in afara si 70% in buc.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 455
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Sonda 2 mai degraba, daca nu misca. Sonda 1 arata amestec imbogatit, confirmat si de short term fuel trim daca valoarea de 2% e constanta si urca. STFT trebuie sa fie intre -5 si 5%, dar de obicei e 0 sau la minus. Daca e constant peste 0 vezi si long term fuel trim, trebuie aceleasi tolerante cu ideal la 0.
Sonda 2 verifica gazele dupa ce sunt "curatate" de catalizator, dar influenteaza si ea consumul.

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata