Ai uitat parola?


  • sorintuduce

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira nu stiu inca din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mai 2017

  • Garaj Mesaj Privat
L-am sunat pe nenea arabu sa ma programeze la tester si mi-a zis ca n-are rost sa merg la el, ca sigur e sonda. Adica sigur nu e buna, sa iau alta de origine. Am vorbit cu prietenul care mi-a adus si cealalta sonda denso, si i-am zis sa-mi aduca una de origine. I-am dat codul de pe cea veche GM (90536393) si mi-a dat vreo 5 variante: VDO, bosch, Ngk, denso, hella, mobiletron. Cu preturi diferite. Am ales VDO de 500ron (nu sunt fan bosch), am pus-o si in prima faza nu mi s-a stins beculetul, insa dupa vreo 5-10 km s-a stins singur. Si nu s-a mai aprins. Asta era joi 27.07. Am fost la prietenul care are itp si am verificat valorile sondei, erau ok 1.008. Mai sus scrisesem ca valorile tre sa fie intre 0.97 si 1.003. Gresit. Intre 0.97 si 1.03. Deci acum erau in parametrii. Vineri am fost la RAR, am trecut rar-ul (cu niste nedumeriri de la ingineri, ca doar il picasem doar de 2 ori pana atunci, si se mirau ca ce i-am facut). Deci toate sunt in regula acum.
In consecinta la nenea arabu tre sa-i duc o sticla de vin, voua sa va multumesc pt deschiderea ochilor, iar pt cine e interesat de o sonda denso universala aproape noua, care la el pe opel s-ar putea sa mearga sa ma contacteze (prietenul care mi-a adus piesele mi-a zis ca el si-a pus una mobiletron universala pe motor de 1.6 benzina si e ok, iar pt mine se gandise ca sa-mi dea una mai buna care tine mai mult - denso). E pusa si pe olx la vanzare.
Drumuri bune
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 457
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Bun nenea arabu asta, bun de tot! 😀😀
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 635
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra Z14XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Salutari

Am si eu niste simptome care le banui ca sunt de la sonda(sondele) lambda.

- la rece, la relanti, turatia fluctueaza, nu mult dar vizibil.
- uneori, la cald nu o ia de la prima cheie.
- si la cald, motorul nu merge rotund, e o vibratie slaba dar perceptibila, ca si cand ar merge in niste hopuri. Frecventa neregularitatii cam corespunde cu momentul de schimbare a starii amestecului de la Sonda 1 (cand trece de la ameste Sarac la Bogat si invers, vezi mai jos..)

Am pus testerul, nu sunt stocate erori, in schimb la sondele Lambda e asa:
- Senzorul 1 fluctueaza valorile intre ~90 si 780mV. variaza repede, tot timpul. De asemenea la stare amestec fluctueaza intre Sarac/Bogat tot timpul, asta fara sa ating acceleratia, deci motorul la relanti.
- Senzorul 2 e batut in cuie la 451mV, nu misca absolut nimic. De cand am pornit masina, cu motorul "rece" (adica era la vreo 1h dupa ce am ajuns la lucru, cam 55-60grd) si pana s-a incalzit de a pornit ventilatorul, valoarea a ramas aceeasi 451. La Stare amestec zicea Bogat. Valorile astea (451mV , si amestec Bogat) au ramas constante tot timpul, indiferent ca era la relanti sau era turat motorul.

Ca idee, imi face zgomot distributia la rece, nu am schimbat-o inca, e pe lant. Comportamentul ciudat ar putea fi de la distributie (timpii de la supape sa fie putin decalati si atunci injectia e aiurea, de unde si citirile sondelor sa fie aiurea) ?

Motorul este un Z14XEP, e un Astra Classic 2 benzina din 2006, am 153.000km cu masina, luata de noua de mine. Daca conteaza, folosesc ulei Mobil1 0W40 din 2008 incoace, nu consuma gram de ulei (zic de ulei, ca ala e folosit la intinzatorul lantului).
Masina merge ok, nu am sesizat crestere de consum, nu afuma esapamentul (e curat curat), trage bine, singurule simptome care le-am observat sunt cele de la inceput.

Multumesc anticipat ptr idei.
  • copaciiulian

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Nov 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut !
Revin cu o noua problema la Opelul meu ..In mers imi da in nas nu mereu nu are nici o logica si la cald si la rece, ulei consuma nu foarte mult dar consuma, ..am schimbat saptamana trecuta senzorul de la lichidul de racire , senzorul temperatura exterioara , Sonda lambda 2 ( FEBI) nu mai aveam decat o singura eroare ( nu imi recunoaste mereu cipul de la cheie ) le-am sters toate.
Ieri imi apare iar martorul de la noxe si la testul cu pedala imi da urmatoarele
014100
017152
161450
0000000
Nu mai stiu ce sa fac cu masina asta imi da batati de cap de ceva vreme !
Problema e ca sunt in Germania manopera este foarte scumpa si tot ce am facut am facut singur sau ajutat de un prieten roman care are tester si mai stie cate ceva .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
OBD-II Trouble Code: P0141 Oxygen O2 Sensor Heater Circuit ...
https://www.obd-codes.com/p0141... OBD-II DTC: P0171 System Too Lean (Bank 1) - OBD Codes
https://www.obd-codes.com/p0171... P1614 - Wrong Transponder Key Curios sa ai salariu in Germania dar manopera la masina sa o ai ca in Romania! Bizar sau nu,eu doresc sa traiesc ca in Germania,aici in Romania si sa muncesc tot in Romania! Eu nu ma plang ca am salariu mai mic decit un neamt,e un risc asumat! Cine e pregatit si lupta pentru ceea ce isi doreste,se descurca onorabil in Romania.Greu e sa ramai in tara,e usor sa pleci si apoi sa te plangi cit de grea e strainatatea...
  • NicolaeVali

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra z17xep din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare tuturor. Am o problema, mai mult o nelamurire.
Cine ma poate ajuta urgent daca se poate.

Am o problema cu Sonda Lambda, trebuei sa o schimb dar problema e ca nu stiu care este Smile) am inteles ca am 2 sonde... una in fata ( cum deschid capota ) si inca 1 sub masina, sub motor nu stiu exact, dar problema este ca nu stiu care este defecta, imi am facut un test cu obd si imi arata cateva poze cu Sonda :

Eu banuiesc ca este prima asta cum deschid capota, dar nu sunt sigur pe mine...
Poate vai stiti mai bine eu nu prea le am asa... Sad
Cine imi poate da un raspuns concret, multumesc ! Smile



  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,565
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira z16xe din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2012

  • Garaj Mesaj Privat
raspuns urgent---- schimba ambele sonde,sigur o vei nimeri pe aia defecta
raspuns,,profesionist,,,---- pune testeru pe masina(nu tu ca sigur nu stii ce si cum) si vei sti care sonda este defecta
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Ai cod de eroare P0130...?
  • NicolaeVali

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra z17xep din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Big_Electro61, da P0130 am Smile
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
OBD-II Trouble Code: P0130 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I ...
https://www.obd-codes.com/p0130 Inainte de a inlocui sonda lambda amonte(dinainte de catalizator),de regula se face test pentru a vedea forma semnalului(in grafic) daca exista semnal,iar daca nu exista se verifica semnalul in cupla senzorului si starea instalatiei electrice intre sonda si ECM(calculatorul motorului).Codul de eroare te informeaza ca e o problema pe circuitul sondei,inclusiv sonda,verificarea in cunostinta de cauza,duce la inlocuirea sondei doar daca trebuie...
  • NicolaeVali

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra z17xep din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
big_electro61 a scris:OBD-II Trouble Code: P0130 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank I ...
https://www.obd-codes.com/p0130 Inainte de a inlocui sonda lambda amonte(dinainte de catalizator),de regula se face test pentru a vedea forma semnalului(in grafic) daca exista semnal,iar daca nu exista se verifica semnalul in cupla senzorului si starea instalatiei electrice intre sonda si ECM(calculatorul motorului).Codul de eroare te informeaza ca e o problema pe circuitul sondei,inclusiv sonda,verificarea in cunostinta de cauza,duce la inlocuirea sondei doar daca trebuie...


Ok am inteles, dar pana ajung marti la un tester, nu se pune problema sa fie o problema foarte grava nu ? adica nu se intampla nimic in mers la masina sau eu stiu ce ? ca sa stiu ce am de facut pana marti ca aveam de gand sa plec undeva aproximativ 120km dus-intors.

Astept un raspun daca se poate, mersi Smile
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Decat sa functioneze un motor cu sonda lambda defecta(semnal eronat),mai bine se scoate cupla sondei si ECM(calculatorul motorului) va lua in calcul valoarea de mijloc a semnalului.Intr-o eventuala deplasare,ca efecte pot apare,cresterea consumului si ceva mai mult fum(noxe) pe esapament...,in rest,drum bun...!
  • badica

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra A14XEL din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Este posibil din cauza unei sonde lambda defecte sa imi dea rateu pe pistonul doi si trei sa inceapa motorul sa meraga in doua pistoane daca o opresc un minut si o repornesc merge bine trei, patru km apoi iar se aprinde engine check intermitent si incepe sa mearga in doua pistoane. Iar dimineata la prima pornire porneste sub turata si da sa moara pana nu se incalzeste nu are putere sa plec cu ea dupa loc chiar daca o tin turata!
  • badica

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra A14XEL din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Apropo baieti este vorba de un motor 1.4 eco tech de 101 cai montat pe un Chevrolet Aveo din 2009!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Rateu pe cilindrii 2 si 3,ma duce cu gandul la probleme de aprindere...,comanda bobinei de catre calculator sau starea bobiei ...!
  • badica

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra A14XEL din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Bobina este nouă bujiile la fel. Deci este posibil sa fie din calculator?
  • badica

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra A14XEL din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salut baieti! Este posibil ca din cauza sondei de temperatura sa am probleme cu puterea motorului la rece si cu relantiulv La rece la prima pornire nu are putere! Este posibil din cauza acestei sonde? Astazi am remarcat ca indicatorul din bord al temperaturei apei era jos chiar daca aveam ceva timp de cand mergeam cu masina si deodata asa urcat aproape la 90!
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cu testerul se poate supraveghea temperatura motorului din momentul pornirii,pana la intrare in regim termic. Nu parerile noastre rezolva situatia,rezolvarea vine de la o verificare in cunostinta de cauza...,forumul e limitat din motive lesne de inteles...!
  • B9082

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Mai 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Slaut! După ce am schimbat sonda lambda 2, în staționare consumul stă între 1,3-1,5, miroase numai a benzină și dă rateuri pe teava de eșapament. Pe tester îmi arată că sonda 2 stă la 4950 mv sau v ceva de genul iar cu mufa scoasă tot la fel.. Ce ar trebui să verific? Posibil să fie ecu stricat?
  • stefan.mihai

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra Z13DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Feb 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salut.
Am un Opel Astra h 1.3 cdti din 2006.
Mi-a apărut in bord masina cu cheiță, am bagat testerul si mi-a afisat eroarea P0130-1 Circuit O2 Bank 1 Senzor 1 - tensiune prea mare.
Trebuie sa schimb sonda vieții?

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata