Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Insignia apare la noi in aceasta toamna . In Germania deja este pe piata.Asa ca pana peste 4-6 ani cand va aparea o alta versiune a sa, mai este.
Insignia va avea urmatoarele motorizari:
- Propulsoare pe benzină (1,6L cu 115 CP şi 1.8L cu 140 CP, 1.6 Turbo cu 180 CP, 2.0 Turbo cu 200 CP, alături de motorul de top 2.8 V6 cu 260 CP)
-Propulsoare diesel (2.0 CDTi cu puteri între 110, 130 şi 160 CP).
Pe lângă acestea, din 2009, gama de versiuni Opel Insignia va primi şi o variantă OPC, echipată cu un motor 2.8 litri V6 Turbo cu 300 CP, combinată cu un sistem de tracţiune integrală''.

Sunt de acord ca partea din spate a lui Opel Insignia putea sa aiba o forma mai placuta.Ca si cel de la actuala Astra H sau Vectra, dar...asa gandesc proiectantii de la Opel.
Abia astept sa vad cum o sa fie Astra I, lansata anul viitor pe piata.
Skip ads

  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
nu este nici in germania pe piata opel insignia,.
cel mai probabil lansarea se a face in acelasi timp, pentru ca toti marii producatori asa fac.
tin minte cand a fost adus si Golf V la noi, am mers noaptea sa-l vedem iar asta era cam la 2 zile inainte de lansare!
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Asa este.Atat pe pagina web a Opel Germania cat si a Opel Romania, lui Opel Insignia doar i se face publicitate.
Personal am fost derutat de publicitatea postata pe situl german.Am considerat ca la ei deja a inceput comercializarea acestui model. Smile
,,General Motors va lansa in România în ianuarie 2009 modelul Opel Insignia, urmaşul lui Vectra, modelul fiind prezentat oficial publicului luna viitoare la Londra, urmând ca din toamnă să fie comercializat pe pieţele europene''.
Cel putin asa afirma cei de la INFORMATII AUTO in data de 10.06.2008.
  • enescu ciprian

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 y2.0DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2008

  • Mesaj Privat
bravo i-ai facut praf pe astia cu aer de VW in sfarsit am gasit pe cineva ce apreciaza masinile asa cum sunt opel total superior estetic int si ext ,ca motorizare ma abtin momentan dar duc si opelurile destul
Skip ads

  • cos_80

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salutare,
vreau sa ma consiliati in luarea unei decizii,si anumeam un buget limitat de 20000 de euro(plus sau minus) si vreau sa-mi iau o masina noua.aici apare problema,am de ales intre vectra c 1,9 cdti 120cp,octavia 2 1,6 benzina 115cp si noua corolla 1,6 benzina 124cp.problema mea e ca nu imi trebuie diesel pt ca nu fac multi km pe an si as prefera benzina,e si mai silentioasa,dar la vectra dau o gramada de dotari(cam ceea ce mi-as dori)si imi place ca e robusta si spatioasa,la octavia nu imi place caroseria cu 5 usi si spatiul lasa de dorit si la corolla imi place mult cum arata dar nu iti poti configura masina(adica xenon,jante,etc).va rog,ajutati-ma cu toate cunostiintele si experientele voastre.multumesc anticipat
  • oltean_d

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2008 1.8 140cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@cos 80
cam aceleasi probleme le aveam si eu in urma cu o jumatate de an dar la vectra am considerat motoru de 1.8 benzina si in final am ales vectra cu 1.8 benzina. nu se mai gaseste vectra cu motor de 1.8? eu mi-am cumparat-o acum 3 luni si pot sa-ti spun ca mie imi place foarte mult cum se misca motorul. exact la fel m-am gandit si eu ca nu-mi trebuie diesel si am preferat ca diferenta de 2000 de euro sa o dau pe dotari suplimentare.
despre consum eu zic ca e rezonabil :11 litri in oras (Brasov) si 6.5 afara. nu conduc foarte sportiv dar cateodata ma mai mananca si pe mine pedala. dupa parerea mea motorul se misca foarte bine.
  • deldonnes

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Sal! dak vrei masina la 20000euro si cauti dotari destul de bune iti recomand altceva! Hyundai Sonata 2.4 161cp la 17000cip cu piele , climatronic, trapa, jante 17'' , incalzire in scaune si multe altele! iit recomand masina pt k avem una in familie si suntem ff multumiti! avem deja 78000km si nu am avut probleme! singura problema este consumu de 12-13 in oras! in plus ai si garantie 5 ani!masina arata mai bine decat ceea ce cauti u acolo! bafta
  • deldonnes

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Sal! dak vrei masina la 20000euro si cauti dotari destul de bune iti recomand altceva! Hyundai Sonata 2.4 161cp la 17000cip cu piele , climatronic, trapa, jante 17'' , incalzire in scaune si multe altele! iit recomand masina pt k avem una in familie si suntem ff multumiti! avem deja 78000km si nu am avut probleme! singura problema este consumu de 12-13 in oras! in plus ai si garantie 5 ani!masina arata mai bine decat ceea ce cauti u acolo! bafta
Skip ads

  • Slash

  • Mesaje scrise: 1,057
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2008

  • Mesaj Privat
florin129 a scris:masinile sunt din 2 calse diferite. vectra va fi mai confortabila, mai stabila, mai incapatoare etc. motorul de 1.8 este foarte fiabil insa nu prea are veleitati sportive. 1.8 tfsi de la vag are radacini foarte fiabile si tunabile. octavia se va comporta mult mai sportiv decat vectra. pe cat de confortabile sunt locurile din fata pe atat de neconfortabile sunt cele din spate. dat tu nu vei sta in spate. daca vrei confort si vrei sa economistesti ceva bani alege vectra, daca vrei sportivitate si vrei sa ai posibilitatea a a mari puterea masinii alege octavia. cat despre consum 13% e o valoare cat se poate de reala atat la vectra cat si la octavia. obtii valoarea asta fara sa bagi piciorul prea tare. insa la octavia daca o calci pe coada o sa atingi niste valori ametitoare

inca o chestie: octavia 2 e un model actual in timp ce vectra va fi inlocuita de insignia la toamna



si cam care ar fi alea 2 clase diferite ?
poti te rog sa fii mai explicit

iti spun eu
e aceeasi
sunt doua masini din aceeasi clasa.

vectra, octavia, passat, laguna etc = aceeasi clasa !
  • oltean_d

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2008 1.8 140cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Slash a scris:
iti spun eu
e aceeasi
sunt doua masini din aceeasi clasa.
vectra, octavia, passat, laguna etc = aceeasi clasa !

hai ca m-ai dat pe spate.
clasele sunt in functie de dimensiuni. vectra passat laguna sunt clasa medie. octavia este clasa compacta spre medie. daca octavia e in aceeasi clasa cu ele superbu cam unde se incadreaza dupa parerea ta.
daca vorbesti de dotari e drept ca si octavia are o gramada de optiuni dar o nu poti compara cu un pasat sau cu laguna, sau chiar cu vectra.
pun pariu ca tu ai octavia.
personal mie imi place foarte mult octavia la exterior dar parerea mea e ca nu o poti pune pe acelasi plan cu masinile enumerate de tine.
  • zacc

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Octavia se situeaza in partea de sus al clasei compacte, tinde spre categoria medie iar Vectra e in partea inferioara a categoriei medii (tot intrebai, Superbul e putin peste Passat). La lungime de ex. Octavia e aproape identica cu Vectra sau Laguna II. Daca am compara dimensiunile cu Vectra, diferentele ar fi mici, uneori in favoarea Octaviei:
Dimensiunile la Octavia (Classic 1.6MPI 102CP) si Vectra (4 usi):

Lungime (mm)
Vectra: 4.611
Octavia: 4.572
Lãþime fãrã oglinzi (mm)
Vectra: 1.798
Octavia: 1.769
Înãlþime (mm)
Vectra: 1.460
Octavia: 1.462
Ampatament (mm)
Vectra: 2.700
Octavia: 2.578
Ecartament (faþã/spate) (mm)
Vectra: 1.536/1.525
Octavia: 1.539/1.528
Volum portbagaj (ECIE) în litri (Dimensiune normalã)
Vectra: 500/1.050 (Cu spãtarul banchetei din spate rabatat în faþã la partea superioarã a scaunului faþã)
Octavia: 560 / 1.350
Vectra (5 usi): 500/1.050/1.360 (Cu spãtarul banchetei din spate rabatat în faþã la plafon)
Mase în kg:
Vectra: 1.395 - Masã proprie incl. ºofer (conform 70/156/EEC ºi specificaþii model de bazã)
Octavia: 1.255 - Masã proprie
Greutate maximã admisã (GVW)
Vectra: 1.870
Octavia: 1.915 - Greutate totalã, kg
Sarcinã utilã
Vectra: 475
Octavia: 660

Sursa:
http://www.opel.ro/site/loc...icepdf/vectra.pdf
http://skoda.ro/technik_ge....;vergleichsMotor=

lifes69 a scris:Salut
Eu am VECTRA 1.8 140 cp an fabricatie 2008 si iti spun ca mi-ar fi fost foarte usor sa ma indrept spre o alta masina eventual octavia dar nu am dorit pentru ca sunt la a doua maina noua marca opel in 3 ani si nu o voi schimba . Mai mult ca sigur urmatoare masina va fi OPEL INSIGNIA , masina care arata demential.
In primul rand si din PUNCTUL MEU DE VEDERE, la achizitia unei masini trebuie sa ti cont de urmatoarele aspecte:
- confort
-siguranta
-design
-capacitatea de a te ajuta in situatii limita

Toate acestea insumate trebuie sa fie cat de cat apropiate valoric de ceea ce iti doresti tu. VECTRA bate Octavia de la distanta cu exceptia designului. Sti doar ca la masinile clasa asa zisa premium pentru muritorii de rand , anumite minusuri ale masinii sunt acoperite printr-un design mai futurist iar Octavia nu a venit cu un nou concept asa cum vine opel cu INSIGNIA ci cu o restilizare totala dar cu acelesi minusuri la capitolul siguranta. Adica mori linistit in ea. (intamplarea face ca un prieten de-al meu sa fie director de vanzari la SKODA si m-a rugat la un moment dat sa nu imi cumpar octavia daca tin la banii si la viata mea.
Intradevar VECTRA este o masina mult mai pretentioasa si mult mai costisitoare decat octavia dar este masina.
Repet, ACESTA ESTE PUNCTUL MEU DE VEDERE, fost posesor de wv passat
Totusi ai grija ca vectra consuma mult mai ales asta de 140cp si pretul nu este acela pentru ca mai intervine vopseau= 500 euro, + altele chiar daca au extins pachetul oferit urmare a dezvoltarii continue a concurentei.
Iti recomand sa accesezi si forumurile skoda si sa vezi eventualele defectiuni si probleme.
In final parerea mea este urmatoare:
VECTRA= MASINA CU MULTE PLUSURI
OCTAVIA= MASINA CU MULTE MINUSURI

Nu te supara dar cu ce e mai sigura Vectra ta decat Octavia? La testele EURONCAP?
Octavia: http://www.euroncap.com/tes...via_2004/206.aspx
Vectra: http://www.euroncap.com/tes...tra_2002/118.aspx
Signum: http://www.euroncap.com/tes...num_2003/164.aspx
Mentiune: la octavia nu s-a efectuat testul cu "Stalpul" deoarece airbagurile cortina sunt optionale (si oricine tine la viata lui le cumpara) si din cauza asta nu a primit cele 2 puncte.

PS. NU AM Octavia (nici Fabia sau Superb), nu sunt fan Skoda, sunt doar cineva cine vrea sa-si ia o masina noua si printre altele, am studiat si ofertele de la Skoda si Opel. Dar daca ar fi sa aleg dintre cele 2 as alege prima.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@zacc - Din datele tehnice oferite de tine , nu ma convinge cu nimic Skoda , asta apropos de concluzia postului tau .

Hai sa analizam care este mai o masina mai premium dintre cele doua :

IDS+ - Are Octavia asa ceva ? Putem nega faptul ca sistemul e o mare smecherie ( numai cine n-a condus o masina mai puternica echipata cu IDS+ , poate spune ca nu e super folositor )

Faruri AFL in curba si Faruri AFL la virare - Are Octavia ? Nu , ei se lauda cu "Light Assistant " care citez "realizeaza contraste puternica iluminand soseaua " Laughing

Sisteme de siguranta - Citez la Vectra in echiparea standard : Airbag-uri frontale , Laterale fata si Cortina Fata-Spate .În echiparea standard sunt, de asemenea, incluse sisteme de pretensionare ale centurilor de siguranþã faþã, limitatoare de forþã ºi tetiere active pentru scaunele faþã.
Acum sa vedem la Octavia - Pentru cei care doresc si mai multa siguranta, airbagurile cortina, ce protejeaza atat pasagerii din fata cat si pe cei din spate, sunt dotare optionala pentru toate versiunile de echipare.

Hai sa vedem care are scaunele mai bune si confortabile :
Vectra - Scaune ergonomice , ortopedice , incalzit , ventilat , reglat electric in 8 moduri si cu memorie ....ups sarim spre calasa Premium deja !
Octavia - Nici macar optional ca la Vectra nu exista avioane de scaune ventilate , electrice si cu memorie ...

In ultimul rand sa ne uitam la motorizari :

Opel benzina ofera minimum 1.6 , 1.8 , un 2.0 turbo si 2.8 V6 biturbo
Skoda benzina minimum 1.4 , doua de 1.6 ( MPI si FSI ) , si maxim 1.8 turbo
Concluzia : Vectra este considerata o masina mai premium ca Octavia , cel putin la motorizarile pe benzina , din aceasta cauza motorizarile incepand de la 1.6 minimum . Motorul de 1.4 echipeaza o clasa mai jos si aici vorbim de Astra . Pot face o comparatie cu Seria 5 E60 care nu este echipat cu 4 cilindri de 2.0 ci incepe de la 6 cilindri ( 2300 cmc ) , fata de Seria 3 E92 care incepe de la 1800 cmc , fiind o clasa mai jos.
Nu mai vorbesc de V6 biturbo pt cei mai pretentiosi , fata de Skoda care nu ofera decat optiunea clasica si mai low price 1.8 turbo...

Opel diesel : 1.9 cdti de 100 , 120 si 150 de CP si V6 3.0 cdti de 184 de CP
Skoda diesel : 1.9 tdi 105 CP si 2.0 tdi de 140 de CP ... Nici vorba de 2.5 tdi sau de ce nu , 3.0 tdi...Astea pe avioane gen A6 Laughing

Concluzia : Iar oferta este limitata la Skoda si LIMITEAZA categoria de clienti ai marcii la niste cetateni care nu vor o gama mai mare de motorizari si care se multumesc cu neamaintalnitul clasic tdi de 105 CP , cu care s-a lansat Octavia inca din 96 ( avea 90 de cp autnci )

Din aceste date cele doua marci au doua categorii diferite de clienti . Parerea mea este ca mai aproape ar fi Octavia de Astra , pt ca nu are nici o sansa cu Vectra .
Iar cand am facut comparatia nu am tinut seama de economie la bani . Pana la urma o masina completa trebuie sa fie in stare sa ofere si AC in anumita echipare si climatronic bi-zona cu reglare diferita fata-spate , si motor de 1.8 dar si 3.0 V6 .

Asa ca luati-va voi Skoda !
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Octavia 2 e in aceeasi clasa cu Astra Sedan, nu cu Vectra. Daca nu sunteti convinsi, va invit sa va uitat la dimensiunile si motorizarile AstraH sedan.

Si mai mult de atat, va invit sa va urcati in cele trei masini, ca sa va dati cu parerea. Nu de alta dar din fata computerului nu prea realizezi ce inseamna 3 cm diferenta in latime.


P.S. Cine s-a urcat intr-un Honda Accord din 2006-2007 stie despre ce vorbesc...e mai mica in interior decat iti inchipui cand te uiti pe fisa tehnica.
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Foarte bine documentat. Bv Bertone! De azi te numesc purtatorul meu de cuvant pe forum. Mai ales ca "Size does matter!" Razz
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Ei , iti place avatarul meu Laughing
  • zacc

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
bertone a scris:@zacc - Din datele tehnice oferite de tine , nu ma convinge cu nimic Skoda , asta apropos de concluzia postului tau .

Hai sa analizam care este mai o masina mai premium dintre cele doua :

IDS+ - Are Octavia asa ceva ? Putem nega faptul ca sistemul e o mare smecherie ( numai cine n-a condus o masina mai puternica echipata cu IDS+ , poate spune ca nu e super folositor )

Faruri AFL in curba si Faruri AFL la virare - Are Octavia ? Nu , ei se lauda cu "Light Assistant " care citez "realizeaza contraste puternica iluminand soseaua " Laughing

Sisteme de siguranta - Citez la Vectra in echiparea standard : Airbag-uri frontale , Laterale fata si Cortina Fata-Spate .În echiparea standard sunt, de asemenea, incluse sisteme de pretensionare ale centurilor de siguranþã faþã, limitatoare de forþã ºi tetiere active pentru scaunele faþã.
Acum sa vedem la Octavia - Pentru cei care doresc si mai multa siguranta, airbagurile cortina, ce protejeaza atat pasagerii din fata cat si pe cei din spate, sunt dotare optionala pentru toate versiunile de echipare.

Hai sa vedem care are scaunele mai bune si confortabile :
Vectra - Scaune ergonomice , ortopedice , incalzit , ventilat , reglat electric in 8 moduri si cu memorie ....ups sarim spre calasa Premium deja !
Octavia - Nici macar optional ca la Vectra nu exista avioane de scaune ventilate , electrice si cu memorie ...

In ultimul rand sa ne uitam la motorizari :

Opel benzina ofera minimum 1.6 , 1.8 , un 2.0 turbo si 2.8 V6 biturbo
Skoda benzina minimum 1.4 , doua de 1.6 ( MPI si FSI ) , si maxim 1.8 turbo
Concluzia : Vectra este considerata o masina mai premium ca Octavia , cel putin la motorizarile pe benzina , din aceasta cauza motorizarile incepand de la 1.6 minimum . Motorul de 1.4 echipeaza o clasa mai jos si aici vorbim de Astra . Pot face o comparatie cu Seria 5 E60 care nu este echipat cu 4 cilindri de 2.0 ci incepe de la 6 cilindri ( 2300 cmc ) , fata de Seria 3 E92 care incepe de la 1800 cmc , fiind o clasa mai jos.
Nu mai vorbesc de V6 biturbo pt cei mai pretentiosi , fata de Skoda care nu ofera decat optiunea clasica si mai low price 1.8 turbo...

Opel diesel : 1.9 cdti de 100 , 120 si 150 de CP si V6 3.0 cdti de 184 de CP
Skoda diesel : 1.9 tdi 105 CP si 2.0 tdi de 140 de CP ... Nici vorba de 2.5 tdi sau de ce nu , 3.0 tdi...Astea pe avioane gen A6

Concluzia : Iar oferta este limitata la Skoda si LIMITEAZA categoria de clienti ai marcii la niste cetateni care nu vor o gama mai mare de motorizari si care se multumesc cu neamaintalnitul clasic tdi de 105 CP , cu care s-a lansat Octavia inca din 96 ( avea 90 de cp autnci )

Din aceste date cele doua marci au doua categorii diferite de clienti . Parerea mea este ca mai aproape ar fi Octavia de Astra , pt ca nu are nici o sansa cu Vectra .
Iar cand am facut comparatia nu am tinut seama de economie la bani . Pana la urma o masina completa trebuie sa fie in stare sa ofere si AC in anumita echipare si climatronic bi-zona cu reglare diferita fata-spate , si motor de 1.8 dar si 3.0 V6 .

Asa ca luati-va voi Skoda !

Sa precizam un lucru: eu am raspuns la 2 posturi de dinainte privind dimensiunea si siguranta, si n-am inceput sa dezbat care masina e mai premium (ca nici una nu face parte din cat. premium) si care are dotari mai multe. N-am zis ca octavia e peste vectra, e clar ca nu e.
1. Zicea cineva ca octavia e clar in clasa compacta, si am aratat ca diferente mari nu sunt intre Vectra (medie) si Octavia (compacta). Poti compara octavia cu o masina compacta si diferentele vor fi mult mai mari in favoarea OII decat Vectra fata de OII. La fel, exista masini din clasa medie cu care daca ai compara Vectra, ar fi diferente mai mari in defavoarea Vectrei. Deci dupa dimensiuni nu prea merge categorisirea asta. De fapt ce inseamna compacta? La EuroNCAP Vectra si OII sunt in aceeasi categorie, adica "Large family car" iar Astra de ex. e la "Small family car". In cadrul VAG e asa: Golf < Octavia < Passat < Superb, deci e intre, putin si aici, putin si acolo. Mai mult, si Passatul e construit pe platforma Golf 5.
In ceea-ce priveste dotarile, nu sta asa de rau cum zici, multe dotari ce ai enumerat pe vectra le poti gasi si pe octavia. Unele sub alt nume...
Ex.
-Climatronic cu reglare pe 2 zone si suflare in spate este standard de la al doilea nivel de echipare (Trend).
-Sisteme de pretensionare ale centurilor de siguranþã faþã;
-Scaune faþã cu tetiere active mobile - optionala;
-Scaune faþã/spate încãlzite, cu reglaj termic separat - optionala;
-Scaun ºofer cu reglaj electric ºi funcþie de memorie, scaun pasager cu reglaj electric fãrã funcþie de memorie, fãrã sertar sub scaun pasager - optionala;
La "Light Assistant " ai gresit, pt. ca asta e altceva: "Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light cu posibilitate de dezactivare".

La motorizari ai uitat 2.0 FSI de 150 CP. Iar faza cu cel mai mic motor e simpla: Vectra e putin mai grea deci motorul de 1.4 nu ar mai fi suficient pe cand pe octavia, ceva mai usoara, se mai chinuie. Dar dupa ideea ta Passatul de 1.4 turbo e compacta...
Iar motor mai mare de 2l intradevar nu are dar asta nu neaparat pt. ca se adreseaza celor care vor masina din categoria compacta ci pt. ca in variantele de baza se vrea o masina de familie, deci nu se pune accent pe motoare mari.

Si in final, Octavia se vrea o masina pt. toate buzunarele, deci si cu versiuni chelite si ieftine, si versiuni dotate si cu preturi clar de categoria medie. Octavia are 4 versiuni plus inca "2 speciale": Classic, Trend, Elegance, LAURIN & KLEMENT + Scout si RS.
Classic incepe de la 13.495 Euro cu TVA iar LAURIN & KLEMENT se situeaza intre 24.325 si 29.331 Euro cu TVA (variante de baza fara optionale). Vectra Cosmo 2.8 V6 Turbo este tot pe acolo la pretul de 29 675 cu TVA.

2. Am mai raspuns la faza ca Octavia e nesigura si ca mori in ea... cica zicea cineva de la Skoda. Idea Dar tot n-am aflat cu ce e mai sigura Vectra in cazul unui accident. La EuroNCAP cu 4 airbaguri stas OII a obtinut 4 stele ca si Vectra care cu cele 6 sau 8 cate are standard tot n-a putut mai mult de 4 *... Oare?

bertone a scris:
Asa ca luati-va voi Skoda !

Asta mai vedem. Deocamdata caut o masina intre 15-20k euro (care sa nu fie hatchback). Si octavia mai e pe lista posibilitatilor, impreuna cu altele (ca Focus, poate Astra sedan iar daca mai fortez bugetul, ceea-ce n-as vrea, poate ceva din cat. "medie": Mondeo, etc). La mine Vectra a iesit din calcul deoarece nu-mi place designul exterior (partea din fata) si interior.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
zacc a scris:Sa precizam un lucru: eu am raspuns la 2 posturi de dinainte privind dimensiunea si siguranta, si n-am inceput sa dezbat care masina e mai premium (ca nici una nu face parte din cat. premium) si care are dotari mai multe. N-am zis ca octavia e peste vectra, e clar ca nu e.
In ceea-ce priveste dotarile, nu sta asa de rau cum zici, multe dotari ce ai enumerat pe vectra le poti gasi si pe octavia. Unele sub alt nume...
Ex.
-Climatronic cu reglare pe 2 zone si suflare in spate este standard de la al doilea nivel de echipare (Trend).
-Sisteme de pretensionare ale centurilor de siguranþã faþã;
-Scaune faþã cu tetiere active mobile - optionala;
-Scaune faþã/spate încãlzite, cu reglaj termic separat - optionala;
-Scaun ºofer cu reglaj electric ºi funcþie de memorie, scaun pasager cu reglaj electric fãrã funcþie de memorie, fãrã sertar sub scaun pasager - optionala;
La "Light Assistant " ai gresit, pt. ca asta e altceva: "Coming Home, Leaving Home, Tunnel Light, Day Light cu posibilitate de dezactivare".

La motorizari ai uitat 2.0 FSI de 150 CP. Iar faza cu cel mai mic motor e simpla: Vectra e putin mai grea deci motorul de 1.4 nu ar mai fi suficient pe cand pe octavia, ceva mai usoara, se mai chinuie. Dar dupa ideea ta Passatul de 1.4 turbo e compacta...
Iar motor mai mare de 2l intradevar nu are dar asta nu neaparat pt. ca se adreseaza celor care vor masina din categoria compacta ci pt. ca in variantele de baza se vrea o masina de familie, deci nu se pune accent pe motoare mari.

Si in final, Octavia se vrea o masina pt. toate buzunarele, deci si cu versiuni chelite si ieftine, si versiuni dotate si cu preturi clar de categoria medie. Octavia are 4 versiuni plus inca "2 speciale": Classic, Trend, Elegance, LAURIN & KLEMENT + Scout si RS.
Classic incepe de la 13.495 Euro cu TVA iar LAURIN & KLEMENT se situeaza intre 24.325 si 29.331 Euro cu TVA (variante de baza fara optionale). Vectra Cosmo 2.8 V6 Turbo este tot pe acolo la pretul de 29 675 cu TVA.

2. Am mai raspuns la faza ca Octavia e nesigura si ca mori in ea... cica zicea cineva de la Skoda. Idea Dar tot n-am aflat cu ce e mai sigura Vectra in cazul unui accident. La EuroNCAP cu 4 airbaguri stas OII a obtinut 4 stele ca si Vectra care cu cele 6 sau 8 cate are standard tot n-a putut mai mult de 4 *... Oare?


1. Imi spui ca Vectra STANDARD si Octavia cu optiuni in plus au acelasi punctaj la EuroNCAP ....
Comparatie absurda dar care nu e departe de adevar : Cu ce ma incalzeste faptul ca Loganul de 10.000 de euro are 3 stele la EuroNcap ? Sa inteleg ca in ala de 6.000 de euro , alb , fara servo , fara bara de torsiune spate si fara airbag-uri ( pt ca se adreeseaza tuturor buzunarelor din tara asta ) vei muri ?
Cu ce ma incalzeste ca tetierele active sunt optionale ? Crezi ca aprecieaza cumparatorul de Octavia optiunea asta ? Te asigur ca nu . Pe cand Saab , Opel le-au pus in echiparea cea mai cheala ....bine Sabb le-a inventat cand Skoda construia masini agricole pt URSS

2. Nu am zis climatronic cu doua zone si suflare in spate . Vorbim de climatronic cu doua zone in fata si reglare separata a temperaturii in spate ! Miroase a detergent scump...

3. Am zis ca nu are AFL , nu ca n-ar avea celebrul xenon care realizeaza contrastele puternice pe sosea ( aia au angajat poeti la Skoda )

4. Ai condus vreo Octavia de 1.4 ? Sincer.... Stii senzatia sa apesi un buton in bord cand faci depasirea ? Si pe butonul ala nu scrie NOS , ci scrie Off la Climatronic .... Asta este Octavia de 1.4 : senzatii tari oferite de demarajul unei combine agricole . Eu am condus mai multe motorizari de Skoda .

5. N-am zis nimic de Passat ca-i compact sau avion

6. Partial ti-am raspuns la pct1. cu ce e mai sigura Vectra . E simplu : pun pariu ca romanasii n-o sa dea bani nici pe airbag-uri cortina si nici pe tetiere active ... Mai bine isi iau display din ala frumos si viu colorat ( Maxi Dot ) sau faruri din alea cu care realizeaza contraste puternice pe soselele patriei si o cromatica de invidiat ....ca cine mai are xenon ca el Laughing . Si atunci cu ce e mai sigura Octavia ? Chestii de marketing care se aplica exact tarii noastre , ca nu cred ca in Germania ceva la capitolul siguranta este optional !

7. Atata timp cat Octavia 2 imparte aceeasi platforma cu Golf 5 este o clasa sub Vectra si poate fi comparata cu Astra H .
Iti recomand parkers.co.uk si alte site-uri de profil .
Vei vedea versus intre Vectra si Mondeo si Mazda 6 sau Renault Laguna
La Octavia vei vedea cu Golf 5 , Seat Altea si Astra H .
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@zacc
"Mai mult, si Passatul e construit pe platforma Golf 5." ?
Cred ca e o gluma, Passatul e pe multilink iar Golf5 e pe bara de torsiune.

@all
Sa afisam si dimensiunile de la AstraH Sedan, care mi se par mai apropiate de Octavia2 decat sunt cele de la Vectra:

Lungime: 4587mm
Latime: 1753mm
Inaltime: 1458mm
Ampatament: 2703mm
Ecartament: 1488/1479mm
Portbagaj: 490l

Motorizari:
- benzina: 1,4 90CP, 1.6 115CP, 1.8 140CP
- diesel: 1.3 90CP, 1.7 100CP in curand si 1.7 125CP


Eu zic ca e mai aproape Octavia de Astra decat de Vectra. Daca mai adaugam si faptul ca Astra are 5 stele cand adaugi si airbagurile cortina, fata de 4 stele cat are Octavia, atunci am putea spune ca Astra Sedan s-ar putea sa fie o alegere mai buna decat Octavia.

AstraH hatchback e la small family car, AstraH Sedan e in alta categorie.
  • zacc

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
bertone a scris:
2. Nu am zis climatronic cu doua zone si suflare in spate . Vorbim de climatronic cu doua zone in fata si reglare separata a temperaturii in spate ! Miroase a detergent scump...

Poate imi scapa mie ceva dar unde ai vazut tu asta? Ca la optiuni n-am gasit decat asa ceva:
"Climatizare electronicã sistem avansat de control al temperaturii, ajustabil individual pe 2 zone pentru ºofer ºi pasager, standard cu afiºaj info grafic, guri de ventilaþie pentru locurile din spate, senzor de calitate aer automat ºi torpedou cu rãcire"
Preturi: Elegance/Cosmo/OPC 165 / 355 165 / 355
E de pe site-ul opel: http://www.opel.ro/site/loc...icepdf/vectra.pdf

bertone a scris:
nu ca n-ar avea celebrul xenon care realizeaza contrastele puternice pe sosea ( aia au angajat poeti la Skoda )

Prima data vorbeai de "Light Assistant" dar aia e altceva... aia nu face contraste puternice Laughing

bertone a scris:
1. Imi spui ca Vectra STANDARD si Octavia cu optiuni in plus au acelasi punctaj la EuroNCAP ....

NU!
EuroNCAP face testele cu varianta de baza si la echiparea cea mai slaba. Si Vectra standard are 4 *, Octavia standard are tot 4! intelegi? La impactul lateral Octavia a obtinut punctajul maxim! Cu echipare standard. Si pt. ca octavia n-are airbaguri cortina, nu s-a facut testul ca stalpul "POLE", deci astfel a pierdut cele 2 puncte. testul stalpului se face doar daca masina are airbaguri cortina standard!
Airbagul cortina e util cand te infigi cu partea laterala intr-un stalp. Deci daca nu e standard doar optiune orice om cu cap ar trebui sa investeasca in ea.
La fel, tetierele active sunt optionale, sunt utile daca esti lovit din spate, dar nu se compara cu utilitatea airbagurilor.
bertone a scris:
6. Partial ti-am raspuns la pct1. cu ce e mai sigura Vectra . E simplu : pun pariu ca romanasii n-o sa dea bani nici pe airbag-uri cortina si nici pe tetiere active ... Mai bine isi iau display din ala frumos si viu colorat ( Maxi Dot ) sau faruri din alea cu care realizeaza contraste puternice pe soselele patriei si o cromatica de invidiat ....ca cine mai are xenon ca el Laughing . Si atunci cu ce e mai sigura Octavia ? Chestii de marketing care se aplica exact tarii noastre , ca nu cred ca in Germania ceva la capitolul siguranta este optional !

Din cate am vazut pe forumul VW, majoritatea isi pun optiunea airbaguri cortina si destui baga si tetierele active.


dodo_13 a scris:@zacc
"Mai mult, si Passatul e construit pe platforma Golf 5." ?
Cred ca e o gluma, Passatul e pe multilink iar Golf5 e pe bara de torsiune.

"Generatia precedenta a modelului impartea platforma tehnica si mecanica cu Audi A4, cu motor longitudinal si suspensii sofisticate, in vreme ce modelul actual se bazeaza pe platforma lui Golf. Propulsoarele de astazi sunt amplasate transversal, iar suspensiile anterioare sunt simple MacPherson, iar puntea posterioara adopta apreciabila solutie multilink."
http://www.quattroruote.ro/...dar...--4065.html
"The latest Passat was first displayed at the Geneva Motor Show in March 2005 and launched in Europe in the summer of 2005. The Mk6 Passat (the PQ46 platform) is now based upon the Golf Mk5."
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat
dodo_13 a scris:
Eu zic ca e mai aproape Octavia de Astra decat de Vectra. Daca mai adaugam si faptul ca Astra are 5 stele cand adaugi si airbagurile cortina, fata de 4 stele cat are Octavia, atunci am putea spune ca Astra Sedan s-ar putea sa fie o alegere mai buna decat Octavia.

La capitolul siguranta asa e.
dodo_13 a scris:@zacc
AstraH hatchback e la small family car, AstraH Sedan e in alta categorie.

Si totusi se considera ca si sedanul face parte din categoria compacta. E la fel ca la Megane, unde sedanul tot la compacta se baga desi e mai mare decat hatch-ul. In fine, e cam aiurea...
  • zacc

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
bertone a scris:
...bine Sabb le-a inventat cand Skoda construia masini agricole pt URSS

Asa. Si? Fac si tramvaie Laughing http://www.nieuwsuitamsterd...da_14_T_Praha.jpg
Troleibuze: http://tramclub.org/files/skoda_tm_1_889.jpg
http://www.skoda.cz/pictures?startnum=321
Lamborghini tot cu tractoare a inceput... Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR