Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Asa e, Passat si Golf5 au aceeasi platforma. Cam ciudata alegerea. Totusi, pe spate nu e multilink real ci link cu 4 brate.
Skip ads

  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
zacc a scris:
Lamborghini tot cu tractoare a inceput... Laughing


Laughing Hai c-o dam in caterinca
  • zacc

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nu eu am inceput cu masini agricole Razz
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pai scuza-ma , dar nu pot lua decat in gluma o comparatie intre Octavia si Vectra . E ca si cand compari activistul din fabrica care faureste viitorul socialist cu clasa medie din RFG si din tarile " de mai la vest " .
Octavia ramane o masina cu un design potrivit pt Europa de Est si apreciat in tari ca Romania , Lituania , Georgia si exemplele pot continua . Dealtfel si strategia lor de promovare a marcii s-a bazat pe aceasta imagine , combinata cu fiabilitatea mitului " e VW frate " !
Skip ads

  • wormostar

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Kadett 1986 12sc
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
off-topic nu-s masini din aceeasi calsa! comparati cu superbul nu cu octavia
oricum octavia sta mai bine decat vectra la punctul sprint si stabilitate, lucru testat de mine cu o vectra din 2005 si octavia elegance a mea din 2002.
la capitol comfort pe bancheta din spate octavia sta rau detot fiind total nemultumit dar cum nu prea stau in spate decat atunci cand sunt beat nu ma mai deranjeaza Wink
  • fenderstrfat

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
bertone a scris:Pai scuza-ma , dar nu pot lua decat in gluma o comparatie intre Octavia si Vectra . E ca si cand compari activistul din fabrica care faureste viitorul socialist cu clasa medie din RFG si din tarile " de mai la vest " .
Octavia ramane o masina cu un design potrivit pt Europa de Est si apreciat in tari ca Romania , Lituania , Georgia si exemplele pot continua . Dealtfel si strategia lor de promovare a marcii s-a bazat pe aceasta imagine , combinata cu fiabilitatea mitului " e VW frate " !


Am intrat pe ClubOpel sa fac un anunt cu privire la niste anvelope. Si am deschis din intamplare topicul asta unde este comparata masina mea (Octavia 1.8 TFSI) cu Vectra. Daca ar fi sa fiu ontopic o sa-i raspund omului care a facut comparatia initiala (Octavia 1.8 vs Vectra 1.Cool prin faptul ca eu mi-am luat Octavia din mai multe motive. O sa incep cu argumentele strict obiective:
Daca va uitati la consumul de carte al celor 2 motorizari veti constata ca Octavia consuma mai putin desi are cu 20 de cai in plus si un cuplu net superior. De ce? Pt simplul fapt ca foloseste tehnologia FSI. Transmisia motorului de la Octavia este pe lant. De asemenea masina este mai usoara.
Am obtinut de asemenea la aceleasi dotari pret mai bun pentru Octavia decat pentru Vectra. Tinand seama si de motorul mai slab al Vectrei automat a castigat Octavia.
Un argument (s-ar putea tampit pentru unii) este faptul ca Octavia are o mufa de input audio. Poti conecta orice - laptop, iPod, mp3 player - la sistemul audio al masinii. Eu folosesc foarte mult aceasta optiune si era importanta pt mine. La Opel nu este posibil asa ceva decat printr-o improvizatie de romanas. (cum nu-i place lui bertone)
Ca spatiu mi se pare mai mica Octavia la spatiul acordat pasagerilor din spate. Insa nu cred ca v-ati aruncat vreun ochi in portbagaj. Incap 2 vaci lejer. Si trebuie avut grija pentru ca se pot si ridica in picioare Smile
De asemenea am inteles ca Octavia sta mai bine si la capitolul siguranta si stabilitate (nu bag mana in foc - de aici am aflat de testele Euro NCAP, etc, din posturile anterioare). A mea are Pachet de Drumuri Grele care mi se pare aproape indispensabil pe drumurile patriei chiar daca simt destul de tare fiecare denivelare a drumului si chiar daca pierd putin din stabilitatea oferita de o masina fara PDG.
Cred ca ar mai fi cateva insa nu-mi mai vin in cap acum... Smile
Argument subiectiv: Mie mi s-a parut un pic prea "tanc" Vectra insa pentru multi acest lucru poate constitui un atu. Tine de subiectivismul fiecaruia.

In final as vrea doar atat: sa-l invit pe bertone sa facem o liniuta. El cu Opelul sau iar eu cu combina mea agricola. Cacofonia este intentionata pentru ca deh, sunt si eu un "romanas" care am ales o masina fabricata pt tari ca Georgia, Somalia, Angola, Pakistan si Burkina Faso... Desi mi-e cam frica - dupa liniuta s-ar putea sa intre pe forum la skoda si sa faca afirmatia ca opel e o masina de treierat ceea ce iarasi ar fi o fabulatie.

Sa luam lucrurile asa cum sunt si sa le luam in calcul pe cele cu adevarat importante. AFL sau scaunele cu memorie de exemplu sunt, cred eu, niste detalii pe care multi le considera inutile. Nu zic ca Opel este o masina proasta. Este o masina exceptionala, reusita, rezistenta, robusta, fiabila, ieftina la intretinere, etc, etc. Cele mai proaste si de neluat in seama exemple sunt: Am un prieten care dupa ce a facut 2000 km cu un Passat nou si a inlocuit 3 bucse si un amortizor pe spate. Fratilor am vazut si eu destui soferi pana acum. Pai unii iau gropi de-ti musti singur limba in masina. Trec peste liniile alea de tramvai la care inca se lucreaza in frumosul Bucuresti cu 90 - 100 ca sa prinda galbenul. Normal ca si daca masina ar fi Ferrari tot fier este si niste dispozitive care cedeaza la un moment dat. E la mintea cocosului. Unii asa gandesc: "Gata, mi-am luat Passat acum nu mai conteaza nimic. O sa reziste ca doar e Passat."
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Hai Bertone ca astept replica ta mai ceva ca Anul Nou. Documenteaza-te si ofera-i omului un raspuns pertinent.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Hai sa-ti raspund ca azi ma simt destept Laughing :

1. In primul rand nu fac spume .. M-a ajutat Al de Sus sa conduc masini net superioare Octaviei si nu prea mai pot fi impresionat sau partizan ca ala e Opel , ca ala e VW .... Dupa ce conduci sa zicem un LC V8 , incepi sa te maturizezi cu partizanat din asta de adolescent la prima masina ... Asa ca n-am de ce sa fac spume , de-alea vad ca faci tu ca doar de-aia ai scris .
ON TOPIC :

2. Termenul de comparatie chiar daca este gresit , masinile fiind din clase diferite , il vom face intre Octavia 2 TFSI si Vectra Hatchback ( nu Sedan ca nu-i corect ) turbo benzina . Si asta pt ca Octavia nu ofera un motor aspirat de performantele Opelului si n-ar fi corect sa iau aspiratul ala de 140 de CP cu un cuplu net inferior fata de Octavia turbo , corect ?
Deci comparam Octavia 2 TFSI de 160 de CP cu Vectra Z20LEL de 170 de CP , k ?

3. Consum .
Vectra mediu - 8,6% in conditiile in care e mai greu cu 200 de kg fata de Octavia
Octavia mediu - 7%

4. Mufa Aux In
La Vectra cel putin chiar si "saracaciosul" CD30 mp3 este dotat cu aceasta mufa de Aux In . Cred ca te-a pacalit vanzatorul ca nu are

4. Portbagaj
Vectra are 500 de litri
Octavia are 560 de litri
Acei 60 de litri sunt exact diferenta care o poate face cel mult un subwoofer , in nici un caz vreo carcasa de vaca

5. Pachet de drumuri grele si siguranta atat de indispensabila pe drumurile patriei
Pentru Romania , GM a introdus si aceasta optiune care lipseste din oferta europeana si asta pt ca Opelul nu a fost conceput ca un vehicul special pentru Europa de Est si Centrala , tarile din fostul bloc comunist , fata de Octavia . E normal ca la nivel de companie , Skoda care se produce in Cehia si are ca target vecinii fosti rosii in mod special , sa introduca pachetul de drumuri grele .
Insa avand in vedere faptul ca Opelul se vinde si la noi , la nivel de GM SouthEast Europe ( avand sediul in Budapesta si manageriind tarile din Europa de Est ) , s-a introdus si pachetul de drumuri grele . Insa acest pachet lipseste pt Germania de ex. Banuiesc ca mai este prezent in ofertele GM din Brazilia , Boilivia si poate Zimbawe .
Deci.....si Vectra beneficieaza de acest minunat pachet , ca un raspuns fata de oferta concurentei si in conditiile in care in Romania s-au facut 5 km de autostrada in 4 ani !

6. Argumentul tau subiectiv , prin care spui ca Vectra ti s-a parut mai tanc , este destul de bine intemeiat , dat fiind ca Vectra face parte din clasa D ( clasa medie ) cu concurenti ca : Mondeo , C5 , Passat , Avensis , fata de Octavia care face parte din clasa C ( compacta ) cu concurentie ca Megane , Jetta , Golf5 , Astra H . Pentru alte detalii vezi google sau wikipedia

7. Nu ma invita sa fac liniute cu tine pt ca eu nu am Vectra , ci Astra Twintop turbo si n-ar fi corect din partea mea sa ma umflu la masini mai inferioare decat a mea , sub aspectul sportivitatii . Apoi dupa ce-mi vei vedea esapamentul vei incepe cu de-alea ca domle' n-am stiut , ca am crezut ca vii cu Vectra , ca nu se pune , ca asa veneam si eu cu un RS sau stai ca am un prieten cu un EOS TFSI si altea alea .... Nu zic ca masina mea este mai grea cu vreo 300 de kg decat a ta , dar asta nu constituie un impediment Laughing

8. Lucrurile cu adevarat importante pt tine , zici tu ca nu sunt AFL-ul si scaunele electrice . OK .
In viata , anumite categorii de oameni avanseaza pe scara sociala . Si oamenii aia , dupa ce la biroul lor frumos sunt masati la fundulet de un scaun de piele sau o mobila din nu stiu ce lemn nobil , incep sa aiba pretentii asupra gadgeturilor , dotarilor si imaginii masinii care o conduc....asta este , nu stabilesc eu lucrul asta , k ? Si aici nu vorbesc de clasa C sau D ...
Drept care , in ascensiunea lor spre seria 5 E60 sau spre X5 sau spre E Klasse , la care scaunele electrice cu masaj sau AFL-ul sunt standard , prefera ceva mai low price dar care sa aiba posibilitatea acestor gadgeturi . Pur si simplu Opelul se adreseaza altei categorii de clienti decat Skoda prin modelul Octavia ( atentie nu si prin Superb )

9. Incearca sa n-o mai iei personal deviind spre atacuri la persoana , ca nu stau eu sa intru pe forumul Skoda , din simplul motiv ca atunci cand conduceam Skoda multi de pe acel forum de-abia o descopereu in brosuri .
Am lucrat pt Skoda la un moment dat in viata mea si cunosc si plusurile si minusurile acestei marci , cunosc si cum a fost promovata si nu pot intelege nici dupa atatia ani , de ce posesorii de Skoda Octavia nu pot accepta sa se uite la comparatii cu Astra H nu cu Vectra . Pt ultima categorie exista Superbul , care e din clasa E app si care ofera solutii pt acei oameni care i-am descris la punctul 8 .


Later Edit :
Revin cu o chestie . Vad ca in ultimul timp , proprietarii de masini care nu au vreo mare istorie in anumite domenii - invoatii , din simplul motiv ca au un motor turbo pe o caroserie si o platforma de masina de strada , au devenit fiecare cate un Colin McRae in viata ...
Si aici fac bineanteles referire si la proprietarii de Skoda RS... Laughing
Si acum hai sa ne uitam in ograda vecinului , neaducand vorba de astra sau vectra opc care deja au demaraje de motocicleta .
Opelul are o gramada de experienta in masini sport , in concursuri si aici as aminti conceptul de Opel GT , Manta sau Calibra . Fiecare cu platforme separate , concepute pt a fi masini cu pretentii real sportive , nu simple motoare pline de steroizi puse pe o caroserie care nu respecta nici minimul de bun simt in privinta aerodinamicii sau a Cx-ului .
Nu zic de faptul ca o masina cum e Calibra , la nivelul anului 1989 avea CX de 0,26 prin comparatie cu Octavia care vine cu un concept lansat in 2004 cu un CX de 0,32 . Si pune pe aceasta caroserie care sfideaza limita aerodinamicii si se umfla contra vantului ca o barca cu vele , un motor de 200 de cp de VW si hopaaaaaa : Avem o masina sport !
Hai sa fim seriosi ...
A da , daca-mi spui de la VW de Scirocco , de Corrado ( app ai mers cu vreunul din ele ? Eu le-am condus si asta inainte de 98 )....e altceva . Dar nu-mi spune de Skoda sub aspectul masinilor sport si a traditiei in acest sens ( concept , motorizari , platforme si bani bagati in cercetare ) ca deja imi jignesti inteligenta .

Inchei spunand ca nu sunt un fan al marcii Opel neaparat , insa hai sa nu vedem numai partea plina a paharului . Daca Skoda are 60 de litri in plus , PDG asta nu inseamna neaparat ca va fi si avion fata de Opel si ii va da rusine la liniuta sau pe curbe pe Cheia . Fiecare masina cu avantajele ei si asa cum Opelul a avut Calibra care nu suporta comparatie cu vreun model trecut sau existent de la Skoda , asa si Skoda are avantajele ei .
Iar ca sa fiu si eu subiectiv , in 2000 dupa ce am condusesem in prealabil si Corrado G60 si Calibra SFI , am preferat Calibra
Skip ads

  • fenderstrfat

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
1. Am zis eu ca faci tu spume? Te inseli tare rau. La faza cu maturizatul aici este de discutat dar este total offtopic si nu are sens. Fiecare cu ce-i da Dumnezeu. Unii conduc LC V8, altii merg numai cu Octavia. Inca cei cu Octavia sunt norocosi - altii saracii merg pe jos sau Doamne fereste in carucior pentru handicapat.
2. Un prieten al meu, inscris pe forum, are Vectra C si nu are nicio mufa aux in.
3. Chestia cu vaca era o gluma... Intr-adevar poate din postul meu anterior se intelege ca ar fi o diferenta colosala intre portbagaje ceea ce nu este... Vectra are portbagajul apropiat ca marime cu Octavia.
4. Pachetul de drumuri grele la Octavia este OPTIONAL ! In mod normal Octavia vine ca Vectra cu suspensie reglata normal. Exista si Octavia RS cu sasiu sport, suspensii sport etc. si apropo cu motor de 2.0 TFSI 200 cai. Ca tot faceai apologia motorizarilor si spuneai ca la Octavia cel mai puternic motor disponibil este cel de 160 de cai.
Chestia cu fostul bloc comunist, etc mi se pare o fabulatie. Se vede treaba ca nu prea ai iesit din tara... Tu stii ce drumuri are Ungaria (tara fosta comunista) ? - Ca in palma... MAI MULT: Pana si bulgarii ne-au depasit la acest capitol. Drumurile nationale de la ei sunt Perfecte. Nu mi-as fi luat PDG daca traiam in Ungaria de exemplu. Pe urma cu ce m-ar incalzi pe mine ca Vectra e proiectata pentru tarile din vest? Noi comparam Vectra cu Octavia aici in Romania. Nu da nimeni 2 bani pentru care tari au fost proiectate. Faptul ca atat Vectra cat si Octavia ne ofera optional PDG nu poate constitui decat un atu.
5. Mondeo , C5 , Passat , Avensis nu mi se par "tancuri". Vectra in schimb da. Ce legatura o avea acest lucru cu clasa din care fac parte fiecare nu stiu... Nu sunt miop din cate stiu ca sa disting doar conturul si marimea unei masini si apoi, daca mi se pare mare, sa zic ca e tanc. Interiorul Vectrei mi se pare colturos, patratos, lipsit de eleganta si de stil daca vrei. Dar asa cum am mai spus tine de gust. Altora le inspira robustete, rezistenta, masculinitate (aberez deja...)
6. La liniute desigur ca te invitam sa vii cu o Vectra. Parca eram pe un topic unde Octavia este comparata cu Vectra nu?
""Apoi dupa ce-mi vei vedea esapamentul vei incepe cu de-alea ca domle' n-am stiut , ca am crezut ca vii cu Vectra , ca nu se pune , ca asa veneam si eu cu un RS sau stai ca am un prieten cu un EOS TFSI si altea alea .... "" -- parca tu-mi cereai mie sa fiu matur... Very Happy
Foarte de acord cu tine la punctul 8 pe care l-ai scris. Insa parca erau comparate Octavia si Vectra cu aceleasi dotari optionale fiecare... Ok Vectra are ca dotare optionala scaunele care "te gadila la fundulet" insa si pretul este pe masura nu?
""nu stau eu sa intru pe forumul Skoda , din simplul motiv ca atunci cand conduceam Skoda multi de pe acel forum de-abia o descopereu in brosuri"" -- wow, asa mai vii d-acasa. Fii rau ca asa imi place Smile) Joaca dur!
Ce vrei nu toti oamenii sunt la acelasi nivel in societate. Unii sunt mai jos, altii sunt mai sus. Tine de "Al de Sus"...
""Dar nu-mi spune de Skoda sub aspectul masinilor sport si a traditiei in acest sens ( concept , motorizari , platforme si bani bagati in cercetare ) ca deja imi jignesti inteligenta . "" -- aici deja ai devenit obraznic si nu e frumos... Am pus Skoda sub aspectul masinilor sport? Am vorbit eu despre traditie? Eu nu am facut decat sa compar Vectra cu Octavia atata tot.

Vad ca te-ai fofilat si nu ai comparat pana la urma Octavia 1.8 TFSI cu Vectra 2.0T... Te-ai uitat cumva la performantele fiecareia (viteza maxima, 0-100, consum, etc) si te-ai gandit ca e mai bine sa nu postezi nimic sau ai uitat pur si simplu? Smile
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
La 16000EUR fara TVA, Vectra 1.8 140CP vine cu urmatoarele:

- faruri Xenon
- jante din aliaj uºor 16"
- ESP (Electronic Stability Program)
- climatizare electronicã dualã
- geamuri electrice faþã ºi spate
- proiectoare ceaþã
- sistem de spãlare a farurilor prin presiune
- duze spãlãtor parbriz încãlzite
- senzor de ploaie
- scut motor
- volan îmbrãcat în piele
- comenzi audio pe volan
- radio cu CD player compatibil MP3 cu 7 difuzoare
- computer de board
- sistem automat de control al vitezei (tempomat)
- airbag-uri frontale, laterale ºi cortinã
- ABS
- tetiere active
- închidere centralizatã cu telecomandã
- oglinzi acþionate electric ºi încãlzite
- scaune sport (combinaþie textil ºi piele artificialã) reglabile pe înãlþime în 6 direcþii pentru ºofer ºi în 4 direcþii pentru pasager, suport lombar pentru ºofer.
Sursa

Cam cat costa o Octavia 1.8 160CP cu toate dotarile astea? Ajunge lejer 18000EUR fara TVA.

Pai sa ma scuzi, dar la 17200EUR fara TVA iti iei Vectra 2.2direct 155CP. Cu un consum mixt de 7.5, o acceleratie de 9.4s pana la suta si un top speed de 218km/h, e o comparatie mai buna pentru Octavia 160CP. Si toatea astea la un spatiu interior clar mai mare decat in Octavia.

Ce sa mai spunem?

Pai hai sa spunem ca in topul AutoBild al calitatii marcilor vandute in Germania, Opel e pe locul 4, dupa Toyota, Honda si Mazda si inaintea Mercedes, BMW, Audi. Skoda e mult mai jos in topul ala.
Sursa

De asemenea, sa listam si punctajele euroncap:
- Opel Vectra: 4stele Sursa
- Skoda Octavia: 4 stele Sursa
Nu vad avantajul Octavia...


Si acum, hai sa fim foarte sinceri. Cat consumi real in oras? Ca am intrat si eu pe forumul VW Romania si am citit niste cifre de am cazut jos. De exemplu, un Golf 1.4TSI 170CP ia lejer 12-13% in oras si asta in conditiile in care soferul se mai abtine. Ca daca e chiar asa, am putea sa trecem la comparatii cu Vectra 2.0T 170CP. Nu de alta, dar ne ajung si banii si combustibilul.

A, si inca ceva: o fi distributia pe lant, dar stau si ma intreb cat tine combinatia aia de compresor+turbina. Nu de alta, dar la Mercedes, compresorul e considerat consumabil.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
fenderstrfat a scris:1. Am zis eu ca faci tu spume? Te inseli tare rau. La faza cu maturizatul aici este de discutat dar este total offtopic si nu are sens. Fiecare cu ce-i da Dumnezeu. Unii conduc LC V8, altii merg numai cu Octavia. Inca cei cu Octavia sunt norocosi - altii saracii merg pe jos sau Doamne fereste in carucior pentru handicapat.
2. Un prieten al meu, inscris pe forum, are Vectra C si nu are nicio mufa aux in.
3. Chestia cu vaca era o gluma... Intr-adevar poate din postul meu anterior se intelege ca ar fi o diferenta colosala intre portbagaje ceea ce nu este... Vectra are portbagajul apropiat ca marime cu Octavia.
4. Pachetul de drumuri grele la Octavia este OPTIONAL ! In mod normal Octavia vine ca Vectra cu suspensie reglata normal. Exista si Octavia RS cu sasiu sport, suspensii sport etc. si apropo cu motor de 2.0 TFSI 200 cai. Ca tot faceai apologia motorizarilor si spuneai ca la Octavia cel mai puternic motor disponibil este cel de 160 de cai.
Chestia cu fostul bloc comunist, etc mi se pare o fabulatie. Se vede treaba ca nu prea ai iesit din tara... Tu stii ce drumuri are Ungaria (tara fosta comunista) ? - Ca in palma... MAI MULT: Pana si bulgarii ne-au depasit la acest capitol. Drumurile nationale de la ei sunt Perfecte. Nu mi-as fi luat PDG daca traiam in Ungaria de exemplu. Pe urma cu ce m-ar incalzi pe mine ca Vectra e proiectata pentru tarile din vest? Noi comparam Vectra cu Octavia aici in Romania. Nu da nimeni 2 bani pentru care tari au fost proiectate. Faptul ca atat Vectra cat si Octavia ne ofera optional PDG nu poate constitui decat un atu.
5. Mondeo , C5 , Passat , Avensis nu mi se par "tancuri". Vectra in schimb da. Ce legatura o avea acest lucru cu clasa din care fac parte fiecare nu stiu... Nu sunt miop din cate stiu ca sa disting doar conturul si marimea unei masini si apoi, daca mi se pare mare, sa zic ca e tanc. Interiorul Vectrei mi se pare colturos, patratos, lipsit de eleganta si de stil daca vrei. Dar asa cum am mai spus tine de gust. Altora le inspira robustete, rezistenta, masculinitate (aberez deja...)
6. La liniute desigur ca te invitam sa vii cu o Vectra. Parca eram pe un topic unde Octavia este comparata cu Vectra nu?
""Apoi dupa ce-mi vei vedea esapamentul vei incepe cu de-alea ca domle' n-am stiut , ca am crezut ca vii cu Vectra , ca nu se pune , ca asa veneam si eu cu un RS sau stai ca am un prieten cu un EOS TFSI si altea alea .... "" -- parca tu-mi cereai mie sa fiu matur... Very Happy
Foarte de acord cu tine la punctul 8 pe care l-ai scris. Insa parca erau comparate Octavia si Vectra cu aceleasi dotari optionale fiecare... Ok Vectra are ca dotare optionala scaunele care "te gadila la fundulet" insa si pretul este pe masura nu?
""nu stau eu sa intru pe forumul Skoda , din simplul motiv ca atunci cand conduceam Skoda multi de pe acel forum de-abia o descopereu in brosuri"" -- wow, asa mai vii d-acasa. Fii rau ca asa imi place Smile) Joaca dur!
Ce vrei nu toti oamenii sunt la acelasi nivel in societate. Unii sunt mai jos, altii sunt mai sus. Tine de "Al de Sus"...
""Dar nu-mi spune de Skoda sub aspectul masinilor sport si a traditiei in acest sens ( concept , motorizari , platforme si bani bagati in cercetare ) ca deja imi jignesti inteligenta . "" -- aici deja ai devenit obraznic si nu e frumos... Am pus Skoda sub aspectul masinilor sport? Am vorbit eu despre traditie? Eu nu am facut decat sa compar Vectra cu Octavia atata tot.

Vad ca te-ai fofilat si nu ai comparat pana la urma Octavia 1.8 TFSI cu Vectra 2.0T... Te-ai uitat cumva la performantele fiecareia (viteza maxima, 0-100, consum, etc) si te-ai gandit ca e mai bine sa nu postezi nimic sau ai uitat pur si simplu? Smile


1. Nu face pe nestiutorul ca su nu zic altfel - Uita-te sus la topicul tau unde titlul suna : Spume,Spume . Tu ai pus titlul ala
Iar nu face pe nestiutorul - Am zis ca ideea este sa conduci mai multe masini , nu care-i mai bogat si care nu sau care merge cu caruciorul.

2. Mufa Aux In exista - Sttudieaza brosurile

3. Si raspunsul meu la chestia cu vaca tot o gluma este , mai ales ca diferenta de portbagaj e de 60 de litri

4. Sfat care o sa-ti prinda bine in viata : Citeste cu atentie si invata sa-i asculti pe ceilalti
Acu : N-am zis ca 160 de CP e cel mai mare motor de pe Octavia . Nu reiese din nici un post treaba asta ...
Normal ca PDG e optional
Nu are nici o legatura cat de iesit din tara esti cu strategia importatorului de a-si promova un produs ... Incearca sa intelegi si dupa aia filtreaza si da raspunsul adecvat .
Repet , da , cu toate ca am treaba dar sa nu mai avem discutii . DECI :
Skoda , fata de Opel , este o marca produsa intr-o tara fost comunista si care se adreseaza IN PRIMUL RAND , tarilor din Europa de Est si Centru . Astfel , in timp ce modelul Octavia se comercializa la noi de 6 ani , in fosta RFG gaseai destul de putine , fata de fosta RDG de ex. Asta dupa ce in 2003 am vazut cu ochii mei in Germania , k ?
Avcum grupul VAG a luat aceasta marca ca sa ofere o alternativa in aceste tari cumparatorilor care voiau sa-si cumpere VW dar nu aveau bani de VW...
Pe de alta parte , targetul lor fiind din prima aceste tari , au introdus in oferta lor PDG-ul , cand Opelul nici nu auzise de gaselnita asta .

M-am facut inteles ? Este pur si simplul o tehnica de succes de promovare a marcii .

Acum Opelul si-a adaptat oferta , intelegand din succesul inregistrat de Skoda , oglindit in cota de piata , prin GMSE Europe , pentru piata care o deserveste aici si a introdus la Vectra acest PDG ....
Si scuteste-ma cu plimbatul prin tari straine si calde ca aici nu vb de asa ceva ... Iar cu mandra ta Bulgarie care pe drumul european E85 are piatra cubica(portiunea pana-n Veliko Trnovo ) , care inca n-au descoperit vopseaua de marcaj rutier sau indicatoarele in limba europeana...sa ma lasi.
Sper ca intelegi ca incerc sa ridic putin discutia de la nivelul ia uite bah ce m-am plimbat eu si incerc sa te fac sa intelegi un fenomen foarte simplu.... cum , catre cine vinzi un produs si in ce fel .

5. Asa este aberezi . N-am stabilit eu clasele in care se impart masinile , ci Asociatia Producatorilor . E treaba ta si subiectivismul tau in rest.

6. Nu am Vectra asa ca n-am cum sa vin la liniuta . Ti-am raspuns la fel de matur cum m-ai invitat si tu la liniuta : eu cu un aspirat tu cu un turbo .

7 si 8 . Nu sunt dur . Pur si simplu am putut sa privesc lucrurile de mai sus din interior , nu ca posesor care vine la revizie odata la cateva luni .

Nu am uitat intentionat sa postez performantele Octavia vs Vectra . La fel , daca citea cu atentie , am si zis ca Vectra e mai grea cu 200 de kg asta reflectandu-se in consum si......in demaraj , nu ?
Alea cu performantele au fost ca aluzie la sportivitatea si inteligenta tehnologiei FSI . App a avut si Opelul o injectie numita SFI in 89 dar e alta discutie si alta mancare de peste .
Insa ti-am explicat ca voiam sa analizez fenomenul acestor doua marci auto si sa nu ma limitez la frate am 160 de CP da , tu ai 170....te fac o liniuta ? Am pretentia ca dau peste aceste discutii inteligente pe toate strazile cu posesori de BMW-uri pisicuta neanmatriculate si am pretentia ca macar pe forum sa nu ma limitez la aceste discutii interminabile de pana-n 20 de ani .

Si inca un raspuns la primul tau post , in care ai zis ca cei de la Skoda t-au facut un pret mai bun . Hai sa-ti spun o chestie : Nicu un dealer Skoda nu-ti poate da un discount mai mare de 7% pt ca incepe el sa piarda , pe cand la Opel iti da 14% dintr-un foc daca esti abil . Nu stau sa-ti explic fenomenul importator direct vs concesionar ( dealer cu importator unic ) ca am treaba .
  • men_george

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2007

  • Mesaj Privat
intr-adevar... pe langa faptul ca opel e recunoscut pt intretinerea ieftina, mai nou e vorbit ca masina aia la care se face mare reducere...
iar referitor la titlul topicului, cred ca se compara macarea cu mancarimea... masinile sunt din clase diferite... asta e, daca opel nu are turbo pe 1.8 este doar norocul vostru ( enoriasii vw) ,ca si daca avea nu scotea doar 150 cp... ei au 140cp fara turbo... asa ca stati frumos! iar cu fiabilitatea eu cred ca niciuna nu mai sta bine...
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Nu s-au mai chinuit sa puna 1.6T 180CP pe Vectra si l-au pus abia pe Insignia, ca daca l-ar fi pus, am fi avut o alta discutie acum.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
daca e sa vb strict despre motoare TFSI este superior celui de pe vectra, luat aici in discutie. nu e nici o tragedie, unele motoare sunt mai bune decat celelalte si nu trebuie sa fim orbi.

la celalate aspecte, va las pe voi sa va certati ce si cum e fiecare..... Smile


PS: aud mereu argumentul asta ca masinile sunt din clase diferite si ca nu e corecta comparatia. e cumva vreun tribunal international care interzice asta? mi se pare o usoara ineptie, pentru ca nu e vorba de o revista de specialitate aici ci de un forum cu o discutie libera.
ASTFEL, pot compara orice masina vreau in functie de preferinte, nevoie de spatiu, performante si banii pe care vreau sa ii dau pe o agregatul respectiv...
un mic ex: poate de la BMW nu-mi permit decat un seria 3 SH, pe cand cu acceasi bani poate imi iau Vectra C nou. nimic nu ma impiedica sa le compar. vad care sunt dezavantajele si avantajele fiecareia, daca sunt satisfacute nevoile mele si pe urma ma decid, chiar daca sunt din clase diferite.
  • fenderstrfat

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Inteleg bine lucrurile legate de marketing si nu trebuia sa-ti rupi din timpul pretios ("cu toate ca am treaba") pentru a-mi explica mie lucruri destul de simple. Inteleg ca cele 2 marci au o tactica de promovare diferita. Cu toate astea nu vad ce implicatii are acest lucru in versusul nostru. Nu vad de ce OctavianM, cel care a initiat topicul, ar trebui sa tina cont de business-ul producatorilor cand isi alege masina.
Mandra MEA Bulgarie? Esti chiar nostim.
Masinile sunt in clase diferite. Perfect de acord. Nici n-am zis ca n-ar fi din cate imi aduc aminte... Si din cate stiu, am scris in primul meu post absolut toate plusurile si minusurile pe care le-am vazut eu la Skoda si Opel si care m-au determinat sa aleg Octavia. Nu m-am limitat la "care face pe care".
Ar fi mai bine sa incheiem disputa fara sens pentru ca oricum nu ajungem la niciun rezultat. Eu am zis ce am avut de zis. Numai bine.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Ok, dar tot nu ne-ai spus cat ai consum real in Bucuresti, mai ales cand folosesti puterea aia, nu numai cand te lauzi cu ea.
  • fenderstrfat

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Uitasem sa va spun si despre consum... Cifrele pe care o sa vi le spun sunt cat se poate de reale. Am sa va spun consumuri atat de pe computerul de bord cat si consumuri facute "la pompa", batraneste, de catre mine. Calculele pe care le-am facut eu babeste le-am realizat astfel: M-am uitat unde este acul indicatorului de combustibil. M-am uitat si la range (distanta pe care o apreciaza computerul de bord ca as mai avea-o de parcurs cu toata benzina ramasa in rezervor) dupa care am alimentat cu minim 20 litri. Am resetat kilometrajul. Dupa cateva zile de mers, cand acul a ajuns din nou in aceeasi pozitie si cand range-ul a indicat la fel am calculat consumul.

Computerul de bord de pe Octavia opereaza in felul urmator: El face permanent media consumurilor instantanee. Dar daca dupa incheierea unei calatorii trec mai mult de 2h pana la pornirea din nou a motorului el se reseteaza. Daca trec mai putin de 2h el face in continuare media. Asadar nu am cum sa va spun consumuri de pe computerul de bord decat "pe calatorii (trip)" adica pe portiuni. Nu pot sa va spun media cu care circul in oras intr-o saptamana sau luna.
Astfel (s-o luam cu partea cea mai urata): Dimineata cand traversez centrul bara la bara si cand motorul este rece la inceputul drumului mai ales acum iarna, cand ajung la destinatie inregistrez si consumuri de 16,5 - 17%. La intoarcerea spre casa (pe la pranz) cand traficul este putin mai ok imi ia cam 12,5%. Noaptea daca merg lejer si "la consum" imi ia si 9%. Cand am fost in Grecia de exemplu (incarcat cu 4 persoane si bagajele aferente) media acelei calatorii a fost de 7,5%. Mentionez ca pe autostrada nu am mers mai jos de 140 km/h. E drept ca pe drumurile nationale nu am mers cu mai mult de 100.
Insa, in vara am fost curios sa-i fac si un consum mai babeste. Si am aplicat metoda descrisa sus. Kilometrii in care am consumat acei 20 litri i-am parcurs numai in oras in diferite momente ale zilei, cu aerul conditionat de 3, 4 ori OFF. In rest am mers numai cu AC pornit. Am mers si calm si am mai si calcat-o cand ma grabeam undeva sau cand ma mai calca pe coada cate unul. Media de consum in oras: 12,2% ceea ce mi se pare destul de ok.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Media de consum la 2.0 turbo cu 1605 kg gol , in 10.000 km ( iunie - decembrie 2008 ) este de 10,6% cu 34 de km / h . Nu stiu ponderea urban-extra
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@fenderstrfat
Eroarea poate sa fie destul de mare prin metoda ta. Corect, se face asa: alimentat plin, tinut minte km din bord, mers 2-300km in oras, facut plin din nou, de preferat la aceeasi pompa. Cat scrie pe bon inseamna consum pe distanta parcursa de la kilometrii tinuti minte pana la kilometrajul curent.

Oricum, am citit pe forumurile VAG si Skoda, iar oamenii marturisesc (ca sa folosesc un cuvant la moda) consumuri de 14-15% in oras la motorul asta. Ceea ce corespunde unui consum de 2.0T 170CP de la Vectra, nu de 1.8 140CP.


P.S. Doar ca sa ma laud. Consumul meu pe 33000 km e de 7.6l/100km cu o medie de 36km/h. 150CP/200CP 1400kg gol.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Reparatie octavia tur 1.8t - 300 lei bobina inductie piston 1: diagnoza, piesa, manopera.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR