- BOEING747
- **
- 348 mesaje
- din 19 Apr 2005
- Astra 2004 Z17DTL
- ORADEA
BOEING747
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: ORADEA
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,387 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,387
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
Dar 185/65/R15 ce are...? Eu asa ceva am de gand sa-mi pun si sunt mai ieftine si decat 195/65 si mai ales decat 195/60 si nici nu modifica vitezometru'... Momentan am 195/60 dar nu mai stiu unde draq am citit ca la jantele stock de aliaj pentru Astra G de 6" nu e indicat sa pui cauciucuri mai late de 185, pentru 195 ar fi trebui un 6,5"...
Si in plus intru si "in legalitate" cu talonul masinii, ca dobitocii la RAR mi-au lasat numai 185/65/R15 marime la cauciucuri cu toate ca pe talonul din afara am avut ambele variante 195/60/R15 si 185/65/R15
Si in plus intru si "in legalitate" cu talonul masinii, ca dobitocii la RAR mi-au lasat numai 185/65/R15 marime la cauciucuri cu toate ca pe talonul din afara am avut ambele variante 195/60/R15 si 185/65/R15
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,387 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,387
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
andrei006 a scris:eu am 185 R14 in talon si 185 R15 ... ) iar cauciucurile cu care a venit masina sunt 195 R15.
pe jantele de aliaj nu sunt recomandate de 185 in nici un caz pentru ca ele vin cu 195 standard.
pe jantele de aliaj nu sunt recomandate de 185 in nici un caz pentru ca ele vin cu 195 standard.
De ce esti asa categoric?... am vazut aceleasi jante ca ale mele cu 185/65/R15 si posesorul a zis ca asa le-a luat din fabrica pe o Astra G...
Ai gasit pe undeva vreo discutie ca nu ar fi indicat de 185? Ce s-ar putea intampla daca pun 185/65/R15?
- dady_vale
- ***
- 896 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 896
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,387 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,387
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
ovidelu
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Dupa parerea mea sunt mai multe motive pt. care nu e recomandata montarea unor anvelope 195/65R15:
- creste diametrul rotii cu aproximativ 2 cm si exista riscul ca in sarcina cauciucul sa atinga in pasajul rotii (mai ales daca arcurile sunt mai slabe)
- se pierde putin din demaraj si probabil creste un pic si consumul
- la aceeasi indicatie a vitezometrului, viteza reala este mai mare cu 3 % (in practica n-ar fi o mare problema, caci oricum vitezometrul este mereu mai optimist decat ar trebui )
Totusi, Astra-ul G 1.7 DTI de drive test de la Di-Bas avea anvelope 195/65R15 .
Despre jante: Eu mi-am montat pe cauciucrile standard 195/60R15 jante Rial late de 6,5" in locul jantelor originale de tabla de 6". N-am sesizat nicio diferenta. Jantele le-am luat doar dupa ce m-am asigurat ca nu vor fi nici un fel de probleme la montaj si in exploatare . Am gasit certificat TUV al jantei (aici se specifica si ce cauciucuri se pot monta, pt fiecare marca/model de autoturism in parte).
Despre indicii de pe cauciuc: primele 2 cifre indica sarcina maxima pe care o poate sustine acesta (de ex:82 pt 475 kg, 88 pt 560 kg,91 pt 615 kg samd). Litera indica viteza maxima cu care se poate rula in siguranta cu acel cauciuc (de ex:T pt 190 km/h , H pt 210 km/h samd).
Pentru mai multe detalii, un site foarte interesant si lamuritor:
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
- creste diametrul rotii cu aproximativ 2 cm si exista riscul ca in sarcina cauciucul sa atinga in pasajul rotii (mai ales daca arcurile sunt mai slabe)
- se pierde putin din demaraj si probabil creste un pic si consumul
- la aceeasi indicatie a vitezometrului, viteza reala este mai mare cu 3 % (in practica n-ar fi o mare problema, caci oricum vitezometrul este mereu mai optimist decat ar trebui )
Totusi, Astra-ul G 1.7 DTI de drive test de la Di-Bas avea anvelope 195/65R15 .
Despre jante: Eu mi-am montat pe cauciucrile standard 195/60R15 jante Rial late de 6,5" in locul jantelor originale de tabla de 6". N-am sesizat nicio diferenta. Jantele le-am luat doar dupa ce m-am asigurat ca nu vor fi nici un fel de probleme la montaj si in exploatare . Am gasit certificat TUV al jantei (aici se specifica si ce cauciucuri se pot monta, pt fiecare marca/model de autoturism in parte).
Despre indicii de pe cauciuc: primele 2 cifre indica sarcina maxima pe care o poate sustine acesta (de ex:82 pt 475 kg, 88 pt 560 kg,91 pt 615 kg samd). Litera indica viteza maxima cu care se poate rula in siguranta cu acel cauciuc (de ex:T pt 190 km/h , H pt 210 km/h samd).
Pentru mai multe detalii, un site foarte interesant si lamuritor:
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
ovidelu
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Daca se pastreaza diametrul exterior al cauciuclui, nu va atinge. Insa, montand cacuciucuri 195/65 pe jante de 15", diametrul rotii creste cu 2 cm!
Chiar daca janta este mai mare (chiar si 18"), se monteaza anvelope cu talon mai jos, astfel incat diametrul axterior al cauciucului sa ramana aproximativ acelasi.
La latimea cauciuclui apare insa o problema. Daca este mai lat de 205 - 215 mm va fi nevoie de o suspensie sport sau o umflare a aripilor, caci cauciucul va atinge mai mult ca sigur in aripi-contraaripi.
Da, un cauciuc mai lat asigura o stabilitate mai buna. Reversul: articulatiile vor fi mai solicitate, consumul va creste, se pierde din demaraj. La Astra G latimea maxima pe care o recomanda constructorul este de 205 mm.
Chiar daca janta este mai mare (chiar si 18"), se monteaza anvelope cu talon mai jos, astfel incat diametrul axterior al cauciucului sa ramana aproximativ acelasi.
La latimea cauciuclui apare insa o problema. Daca este mai lat de 205 - 215 mm va fi nevoie de o suspensie sport sau o umflare a aripilor, caci cauciucul va atinge mai mult ca sigur in aripi-contraaripi.
Da, un cauciuc mai lat asigura o stabilitate mai buna. Reversul: articulatiile vor fi mai solicitate, consumul va creste, se pierde din demaraj. La Astra G latimea maxima pe care o recomanda constructorul este de 205 mm.
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- bogdanbratescu
- **
- 410 mesaje
- din 23 Aug 2005
- Bucuresti
bogdanbratescu
- Mesaje scrise: 410
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2005
- Mesaj Privat
- dannone222
- *
- 20 mesaje
- din 03 Jun 2006
- Astra 2000 y17dt
dannone222
- Mesaje scrise: 20
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jun 2006
- Mesaj Privat
ovidelu
- Mesaje scrise: 91
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Florin_
- **
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Buna!
Ma aflu in situatia de a schimba cauciucurile de la masina (toate 4)!
cele din prezent arata uzate si pana unuia mai putin experimentat ( adica eu ) + exista si o bolfa/galma la roata dreapta-fata
Atat pe talon cat si in prezent pe masina am cauciucuri de dimensiunea 195/60/15, mixte!
Un prieten m-a sfatuit sa caut cauciucuri de iarna (avand in vedere ca in cateva luni incepe anotimpul rece), el zicandu-mi ca nu se uzeaza atat de repede. Totusi cautand pe site am gaist un link
"http://www.carbibles.com/tyre_bible.html#construction" in care cauciucurile de iarna se uzeaza cel mai repede dintre toate tipurile.
Anual fac in jur de 10.000km dar totusi parca nu as vrea ca pe la inceputul veri urmatoare sa fiu nevoit sa cumpar alte cauciucuri!
Precum spuneam in primul paragraf nu ma prea pricep la cauciucuri, de aceea va intreb ce mi-ati recomanda(eventual si ce tipuri si de ce) si la ce detalii tehnice sa fiu atent atunci cand le aleg!
Suma pe care as fi dispus sa o cheltuiesc ar fi de 60-80RON/bucata (totalul ar fi undeva intre 240-320RON)
Va multumesc!
P.S. 1. Stie cineva un loc in Cluj-Napoca unde se pot gasi cauciucuri SH bune la preturi rezonabile?
2.Am realizat noul thread deoarece nu am gasit informatii concludente pt. ceea ce am eu nevoie(folosind functia "search" pe forum)
Ultima modificare facuta de Florin_ la Joi 03 Aug, 2006 7:03 pm
Ma aflu in situatia de a schimba cauciucurile de la masina (toate 4)!
cele din prezent arata uzate si pana unuia mai putin experimentat ( adica eu ) + exista si o bolfa/galma la roata dreapta-fata
Atat pe talon cat si in prezent pe masina am cauciucuri de dimensiunea 195/60/15, mixte!
Un prieten m-a sfatuit sa caut cauciucuri de iarna (avand in vedere ca in cateva luni incepe anotimpul rece), el zicandu-mi ca nu se uzeaza atat de repede. Totusi cautand pe site am gaist un link
"http://www.carbibles.com/tyre_bible.html#construction" in care cauciucurile de iarna se uzeaza cel mai repede dintre toate tipurile.
Anual fac in jur de 10.000km dar totusi parca nu as vrea ca pe la inceputul veri urmatoare sa fiu nevoit sa cumpar alte cauciucuri!
Precum spuneam in primul paragraf nu ma prea pricep la cauciucuri, de aceea va intreb ce mi-ati recomanda(eventual si ce tipuri si de ce) si la ce detalii tehnice sa fiu atent atunci cand le aleg!
Suma pe care as fi dispus sa o cheltuiesc ar fi de 60-80RON/bucata (totalul ar fi undeva intre 240-320RON)
Va multumesc!
P.S. 1. Stie cineva un loc in Cluj-Napoca unde se pot gasi cauciucuri SH bune la preturi rezonabile?
2.Am realizat noul thread deoarece nu am gasit informatii concludente pt. ceea ce am eu nevoie(folosind functia "search" pe forum)
Ultima modificare facuta de Florin_ la Joi 03 Aug, 2006 7:03 pm
CiprianB
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Nu-ti recomand sa mergi cu cauciuacuri de iarna daca afara sint peste 10grade.Se uzeaza mai repede, ai consum mai mare si sint mai zgomotoase.
Din ultimele teste pe care le-au facut cei de la ADAC a reiesit ca cele de vara sint mai bune in toate situatiile cu exceptia cazului in care ai gheata/polei pe jos . Din cite spui nu faci prea multi km si daca iarna nu umbli prea mult decit sa-ti iei doua seturi de gume ia unul de vara foarte bun, parerea mea
Cele bune.
Din ultimele teste pe care le-au facut cei de la ADAC a reiesit ca cele de vara sint mai bune in toate situatiile cu exceptia cazului in care ai gheata/polei pe jos . Din cite spui nu faci prea multi km si daca iarna nu umbli prea mult decit sa-ti iei doua seturi de gume ia unul de vara foarte bun, parerea mea
Cele bune.
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
- Florin_
- **
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
oki,
ciprianB: Acuma afara sunt peste 25grade ceea ce inseamna ca ar trebui sa evit cauciucurile de iarna! Totusi...in conditiile a unui rulaj mai mic (10.000 - 15.000km-- nu s-ar preta si cele de iarna! ma gandesc ca in conditiile utilizatii unui material mai putin rigid as avea "grip" mai bun!
andrei006: Deci fara cauciucuri MIXTE....din pacate nu pot sa iau 2 seturi de cauciucuri (vara+iarna) pt. ca mai am nevoie de 5 mil. ca sa schimb si debitmetrul(masina merge dar e usor mai lenesa si ii cam place motorina cand circul prin oras ).
hmm....parca as prefera sa raman la dimensiunea de 195.60..si sa nu mai inalt masina
Din cele 2 posturi de mai sus as trage concluzia ca cel mai bine ar fi sa iau acum 4 cauciucuri de vara. (inca nu am eliminat de tot optiunea unui set pt. iarna)
Am cautat acum prin oras si preturile sunt de 70 RON/cauciuc..sau mai "incarnate" la 90 RON/cauciuc - indiferent daca sunt de iarna sau vara. Omul de acolo mi-a facut vreo 3 recomandari (Goodyear-iarna; Fulda sau Fulga(eu nu am mai auzit de ele)...si la 90RON o pereche clar foarte "incarnata" dar ceva marca iarsi necunoscuta pt. mine (star grip 5..sau ceva asemanator)
Ceea ce v-as ruga este sa imi dati cateva sfaturi legate la ce ar trebui eu sa ma uit atunci cand aleg un cauciuc (adica sa le aleg pe alea mai putin uzate). Toate cauciucurile is spalate si frumos asezate si nu as vrea sa fac o alegere nefericita (in cel mai rau caz o sa ii dau 10 RON la omul de acolo..sa imi aleaga el 4 cauciucuri bune) )
Numai bine!
ciprianB: Acuma afara sunt peste 25grade ceea ce inseamna ca ar trebui sa evit cauciucurile de iarna! Totusi...in conditiile a unui rulaj mai mic (10.000 - 15.000km-- nu s-ar preta si cele de iarna! ma gandesc ca in conditiile utilizatii unui material mai putin rigid as avea "grip" mai bun!
andrei006: Deci fara cauciucuri MIXTE....din pacate nu pot sa iau 2 seturi de cauciucuri (vara+iarna) pt. ca mai am nevoie de 5 mil. ca sa schimb si debitmetrul(masina merge dar e usor mai lenesa si ii cam place motorina cand circul prin oras ).
hmm....parca as prefera sa raman la dimensiunea de 195.60..si sa nu mai inalt masina
Din cele 2 posturi de mai sus as trage concluzia ca cel mai bine ar fi sa iau acum 4 cauciucuri de vara. (inca nu am eliminat de tot optiunea unui set pt. iarna)
Am cautat acum prin oras si preturile sunt de 70 RON/cauciuc..sau mai "incarnate" la 90 RON/cauciuc - indiferent daca sunt de iarna sau vara. Omul de acolo mi-a facut vreo 3 recomandari (Goodyear-iarna; Fulda sau Fulga(eu nu am mai auzit de ele)...si la 90RON o pereche clar foarte "incarnata" dar ceva marca iarsi necunoscuta pt. mine (star grip 5..sau ceva asemanator)
Ceea ce v-as ruga este sa imi dati cateva sfaturi legate la ce ar trebui eu sa ma uit atunci cand aleg un cauciuc (adica sa le aleg pe alea mai putin uzate). Toate cauciucurile is spalate si frumos asezate si nu as vrea sa fac o alegere nefericita (in cel mai rau caz o sa ii dau 10 RON la omul de acolo..sa imi aleaga el 4 cauciucuri bune) )
Numai bine!
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
Eu am cauciucuri de vara pe fata si de iarna pe spate. Am fost la mare si nu pot spune ca e ceva in neregula. Ideal, da, ar fi bine ca toate 4 sa fie de acelasi fel. Eu mi-am cumparat cauciucurile de la un depozit de sh chiar la intrarea in Baci. Am gasit unul care a fost roata de rezerva, fara rulaj, avea bobitele alea de la turnare. Cum roata mea de rezerva era la fel, neatinsa, le-am imperecheat, amandoua sunt la fel Firestone Firehawk 700, doar ca unul e facut in Franta si unul in Italia. Cu cele de iarna am facut altfel, am fost aici in Reghin tot la un depozit sh si am notat ce cauciucuri erau bune. I-am cautat corespondent la alt depozit, in Cluj si am gasit.
- andrei006
- ***
- 897 mesaje
- din 16 Mar 2006
- Astra 2010
- Bucuresti
andrei006
- Mesaje scrise: 897
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2006
- Mesaj Privat
cauciucurile de iarna sunt mult mai moi decat cele de vara si atunci se considera ca se tocesc mult mai repede. totodata se considera ca ai un demaraj mai bun cu cauciucuri de iarna decat cu cele de vara ... tot din motivul spus mai sus.
daca cu un cauciuc de vara poti sa mergi 30-40 de mii fara nici un fel de probleme ... probabil cu unul de iarna mergi 20 de mii ...
daca cu un cauciuc de vara poti sa mergi 30-40 de mii fara nici un fel de probleme ... probabil cu unul de iarna mergi 20 de mii ...
- Dragster
- **
- 172 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
Dragster
- Mesaje scrise: 172
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
andrei006 a scris:eu te sfatuiesc sa eviti cauciucurile MIXTE.
ce e asade rau la alea mixte ? eu am avut la vechea Astra 4 cauciucuri Semperit all-season si s-au comportat excelent... am vandut masina cu aceleasi cauciucuri cu care am luat-o.. iar asta iarna pe temperaturile din bucuresti, in timp ce smecherii cu audi si bmw se chinuiau sa treaca de poleiul de pe langa Ciurel, eu nu aveam nici o problema ...