kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
termostatul e o piesa ce functioneaza ca o supapa pentru apa ce deschide circuitul de racire al motorului spre circuitul de racire ce trece prin radiator. functioneaza in felul urmator: (depinde de termostat) termostatul e facut ca o supapa cu un arc ce se dilata la o anumita temperatura. sunt care actioneaza la 98 de grade altele mai putin altele la 102 cam asa cred. oricum daca termostatul tau ar fi blocat pe deschis atunci de acolo ti se trage problema cu motorul ca nu ti se incalzeste. termostatul se afla in interiorul furtunului gros ce leaga partea de sus a radiatorului de chiulasa.
nu prea stiu preturi dar nu cred ca treci de 30 de lei
nu prea stiu preturi dar nu cred ca treci de 30 de lei
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
dumnezeule dar ce-i asa scump? in fine. depinde. de obicei lasa o baltoaca de cativa litri de lichid de racire operatia asta:) parerea mea e sa mergi la un service sa iti poata si colecta lichidul de racire asta in caz ce nu vrei sa cumperi cativa litri sa recomplectezi. nu se schimba greu. desfaci furtunul, pipai pe lungime pana dai de el si il scoti afara. acuma nu stiu ce tehnica ai... ca pe pasta de dinti sau bagi surubelnita dupa el:P
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
eu sincer stiu pozitia generala acum sa-ti spun exact cum se face nu pot pt ca o singura data am ajuns la el si aia pt ca am dat chiulasa jos nici decum ca as fi avut vre-o treaba cu termostatul. parerea mea e sa te duci pe lungimea furtunului pana la chiulasa ca de obicei pe capatul ala il gasesti si sa vezi cam ce te-ar incurca sa scoti furtunul
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
e bine sa faci si o diagnoza dar parerea mea e ca putin probabil ar fi asta cauza principala. daca ar fi EGR de vina ti-ar inneca motorul si ti-ar merge balbait. dar din moment ce motorul tau merge bine si nu tremura si toarce frumos inseamna ca primeste atata benzina cat cere. deci din moment ce supapele nu culca bine pe scaune amestecul nu se mai face omogen si intra mai mult aer decat trebuie. in cazul asta sonda landa se autosesizeaza si da comanda la computer sa schimbe dozajul benzinei pentru a reveni la amestecul stochiometric
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
mai sunt perioade in care da cate un "rateu" daca pot sa-i spun asa....ca si cum da in nas...mi s-a intamplat de cateva ori cand demarez in a 3-a....
chestia este ca si cand stau pe loc...azi...imi arata 1.7 - 2L/h ceea ce este......am incercat si cu clima oprita si imi arata 0.9 - 1 - 1.1L/h
ce poate sa fie.....
am intrebat la un service si mi-a zis ca manopera ptr a sschimba un termostat la z19dt este de 200 ron ptr ca este mult de munca....
chestia este ca si cand stau pe loc...azi...imi arata 1.7 - 2L/h ceea ce este......am incercat si cu clima oprita si imi arata 0.9 - 1 - 1.1L/h
ce poate sa fie.....
am intrebat la un service si mi-a zis ca manopera ptr a sschimba un termostat la z19dt este de 200 ron ptr ca este mult de munca....
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
Inca nu am reusit sa ii dau de cap....
Totul pare perfect la diagnoza....
Ce pareri aveti...de unde mai poate fi...
Am incercat debitmetru...ok
am incercat injectoarele ..ok
Termostatul pare a fi blocat pe deschis, dar nu cred ca poate influenta consumul atat de mult
EGR-ul era aproape ok, nu perfect, dar arata ca merge la parametri aproape normali....
TECH2-ul,arata ca ia mai mult aer, daca imi aduc aminte parca cu 15%...dar nu am gasit motivul...
Aveti alte idei de unde ar putea fi..?
PLS Help....
Aseara...pana acasa...media 13.8% in Bucuresti...mers normal.
Totul pare perfect la diagnoza....
Ce pareri aveti...de unde mai poate fi...
Am incercat debitmetru...ok
am incercat injectoarele ..ok
Termostatul pare a fi blocat pe deschis, dar nu cred ca poate influenta consumul atat de mult
EGR-ul era aproape ok, nu perfect, dar arata ca merge la parametri aproape normali....
TECH2-ul,arata ca ia mai mult aer, daca imi aduc aminte parca cu 15%...dar nu am gasit motivul...
Aveti alte idei de unde ar putea fi..?
PLS Help....
Aseara...pana acasa...media 13.8% in Bucuresti...mers normal.
kamikazee
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2010
- Mesaj Privat
termostatul blocat pe deschis. ala ti-e problema. circuitul mare ti-e deschis tot timpul asta inseamna ca radiatorul iti raceste incontinuu lichidul de racire deci nu mai incalzeste apa indeajuns pentru a incalzi motorul. circuitul trebuie deschis de la 90 de grade in sus doar...cam asa, nu stiu temperatura exacta. dar din moment ce ti-e deschis nu se mai ajunge la temperatura de functionare in parametrii normali deci consum mai mare. e scump un termostat stiu dar gandeste-te cat te costa conbustibilul in plus pe langa un consum normal.
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salutare....
Am rezolvat...masina nu are nimic
Dupa multe cautari, incercari, verificari nu reiese ca ar avea ceva.....totusiii...consumul a scazut....
Nu stiu ce a avut, dar e ok ca nu mai consuma.
Nu am Filtru de particule ca sa se regenereze deci...
Parerea mea este ca trebuie si ea bagata in seama...curatata si stearsa pe la motor...(o masina cu un caracter puternic)
Mai este posibil si din cauza ca am dat EGR-ul jos si l-am curatat, am schimbat filtru de aer...si....cam atat ca in rest nu am facut decat diagnoze si verificari la Debitmetru, injectoare...
IN fine...masina mere..acum consuma, asta ieri, media din 38 Km cu o viteza de 28KM/H in Bucuresti a iesit 10.2% care mie fata de 13.8% mi se pare parfum...
O sa incerc de la plin la plin...dar trebuie sa astept pana la salariu....
Am rezolvat...masina nu are nimic
Dupa multe cautari, incercari, verificari nu reiese ca ar avea ceva.....totusiii...consumul a scazut....
Nu stiu ce a avut, dar e ok ca nu mai consuma.
Nu am Filtru de particule ca sa se regenereze deci...
Parerea mea este ca trebuie si ea bagata in seama...curatata si stearsa pe la motor...(o masina cu un caracter puternic)
Mai este posibil si din cauza ca am dat EGR-ul jos si l-am curatat, am schimbat filtru de aer...si....cam atat ca in rest nu am facut decat diagnoze si verificari la Debitmetru, injectoare...
IN fine...masina mere..acum consuma, asta ieri, media din 38 Km cu o viteza de 28KM/H in Bucuresti a iesit 10.2% care mie fata de 13.8% mi se pare parfum...
O sa incerc de la plin la plin...dar trebuie sa astept pana la salariu....