Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • opelastra

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
buna,am si eu o problema grava din cate am inteles de la un mecanic,astazi cand am incercat sa pornesc masina am observat cu stupoare ca nu imi recunoaste cheia,cred ca butucul cheii de contact este deteriorat in interior pentru ca nu am reusit sa invart de cheie.Ma poate ajuta cineva cu un sfat?Acel mecanic mi-a spus ca trebuie sa inlocuiesc butucul si asta m-ar costa undeva la 1000 euro,nu stiu ce sa zic,credeti ca nu s-ar putea rezolva si altfel? Sad
Skip ads

  • george1971

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Salut,

Aceeasi problema intampinata astazi. A trebuit sa las masina la munca, nu o pot misca de nici un fel, si volanul e blocat.
Credeti ca se poate rezolva cu lichid de frana sau alcool tehnic, cum am mai gasit pe alte forumuri ? Nu e periculos, adica nu se poate deteriora butucul ?
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
misca de volan si invarte de cheie . daca nu merge cumpara un spray pentru contact,dai pe cheie cu el, dai si in butuc daca vrei, invarti de cheie si daca e tot blocata o misti in sus si in jos si o si rasucesti in acelasi timp pana reusesti.
  • florin.patrascu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Pitesti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Aveti grija sa nu fie vreun arculet de la verturi sarit sau de "tumburucul" de blocaj. Uitati-va cu o lanterna ceva si dupa aia mai incercati. Daca se vede ceva incercati sa extrageti cu un ac sau ceva asemanator.
Un prieten a avut aceasta problema si cu ceva rabdare a reusit sa dea contactul jos.
ulterior a achizitionat contact functional de la dezmembrari Curtea de Arges, ce e drept numai cu o singura cheie (si aia cam naspa dar nu conteaza ca nu folosesti decat lama de la ea) cu 100 RON.
Salutare si multa bafta!
Skip ads

  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salut,

Ieri am avut si eu aceeasi problema. Volan blocat si cheia nu putea fi invartita sa deblocheze volanul. Dupa ce am cautat pe forum, dat cu degripant in butuc...si nimic! Am mers la o reprezentanta OPEL si am aflat cum poate fi deblocat butucul.
Problema este cauzata de o lamela rupta la butuc. Varful lamei de la un cutter se introduce intre partea fixa de la butuc si cea rotativa, se ridica lamela care este picata acolo si e usor vizibila, apoi introduci cheia si incerci sa rotesti. Eu am reusit sa deblochez butucul.
Lamela care este cazuta impiedica butucul rotativ sa faca miscarea axiala de retragere.
Incerc sa pun si o poza cu explicatii.
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez ca inainte de operatiile de mai sus trebuie scos protectorul de cauciuc de pe contact.
Cele spuse mai sus va ajuta numai sa deblocati butucul. Odata scoasa cheia din contact, daca arcul care sustine lamela e rupt, aceasta va cadea si va bloca iar butucul. Se pare ca trebuie schimbat butucul, sau reparat de un mester indemanatic. Smile Si eu sant in acest moment in cautarea unei metode de reparat butucul (sau inlocuit cu unul nou Sad )
Reprezentanta OPEL sune ca pot inlocui butucul cu aprox. 400RON
  • george1971

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ura, eu am rezolvat-o, multumesc mult de sfaturi.
Nu este usor, dar cu multa atentie se poate. Pe mine m-a ajutat un prieten, am avut nevoie de mai multe maini sa fac operatia.
Am scos cauciucul de la contact. Initial nu se vede nimic, dar am urmat sfatul si am introdus cuterul (trebuie un model dinala ingust de cuter) in partea de jos a fantei de 2 mm si l-am rasucit/ridicat, si surpriza : se ridica un clantzau mic. Cu el ridicat (se tine in continuare ridicat de cuter), se apasa cu un deget pe centrul butucului de metal, care se deplaseaza pe interior (daca e usa deschisa se aude si un tziuit, adica s-a pus contactul). Tinanduse in continuare apasat si pe cater si pe butuc, se introduce degetul prin gaura de la cauciuc (aici am avut nevoie de mana prietenului meu !). In aceasta pozitie, cu o a patra mana, se introduce cheia in contact si se rasuceste de ea pana in pozitia II sau III (surpriza, chiar merge). cu cheia in aceasta pozitie si cu toate cele de mai sus apasate (daca se da drumul la ceva, trebuie reluat tot de la capat), cu mana nr. 3 care intre timp s-a eliberat, se fixeaza cauciucul in pozitia initiala (are pe interior, in partea superioara, un semn care trebuie sa intre exact intr-o fanta din butuc), si in acest moment se poate da drumul la toate. Acum, cheia se poate rasuci/scoate sau porni motorul !
Cred ca dupa amiaza o sa incerc sa-mi cumpar si un spray degripant, ca sa mai "ung" macanismele alea, poate nu mai am probleme. A propos, ce marca/tip imi recomandati ?

P.S. eu am lasat cuter-ul in masina, la indemana, nu se stie !
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat-o singur. Dupa ce ridici lamela si vezi "clantzau' mic", am introdus cheia in contact si am apasat butucul cu cheie cu tot.
Problema e ca odata scoasa cheia butucul se blocheaza! Nu te va ajuta degripantul! pt ca se pare ca e rupt arc sau lamela care tine "clantzau' mic" sus Smile.


In imagine se vede "clantzaul" (Cu scuzele de rigoare, am folosit 2 imagini preluate de la Roscooter)
Skip ads

  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
intrebare pt toti care au aceasta problema:
cheia masinii se afla cumva pe un breloc de care sint atirnate multe alte chei si/sau alte jucarele?
  • george1971

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La mine, dupa ce am facut operatiile exact in ordinea respectiva, butucul s-a deblocat. Ideea e ca, inainte sa repui cheia pe pozitia initiala, dupa ce ai rasucit-o, trebuie sa fixezi cauciucul exact in locasul respectiv, sa intre fix pe fanta. Se pare ca asta tine "clantzaul" ridicat. La inceput am procedat si eu ca tine, am readus cheia pe pozitia initiala si am scos-o, fara sa fixez cauciucul, si cand am introdus-o din nou, era blocat butucul. Am repetat operatia, dar cu cauciucul fixat, si surpriza, a mers. Poti sa incerci si tu, poate salvezi butucul.
Daca nu merge nici asa, inseamna ca eu sunt un pic mai norocos si nu a fost rupt nimic, doar a fost cazut "clantzaul".
In ultimul timp mergea cam greu cheia, si cred ca am cam fortat-o un pic, probabil de-aia a cazut.
De aia intreb de degripant, poate daca "ung" mecanismul, cheia o sa mearga mai usor, nu mai fortez, si nu mai cade "clantzaul".
  • george1971

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La mine, de cheie este atarnata cu un lant doar telecomanda de la alarma, ca eu am alarma separat, nu e din constructie.
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am intrebat asta deoarece acu ceva vreme erau niste probleme similare mentionate si in 90% din cazuri lumea avea multe chestii atirnate pe acelasi inel cu cheia masinii.
In acest caz o posibila explicatie ar fi greutatea combinata cu vibratiile datorate minunatelor noastre drumuri, fortele care rezulta fiind exact pe directia care nu trebuie...
Skip ads

  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Eu am avut mai multe chei legate de cheia masinii. E foarte posibil sa apara uzuri la butuc, asa cum se spunea si pe aici, insa acum sigur ceva e rupt in butuc.
Un alt semn de intrebare: care este legatura intre caldura din masina si contact?. Am vazut ca multe probleme au aparut dupa ce masina a stat in soare. Ieri cand am patit necazul, in masina cred ca erau 50 grade.
  • george1971

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2008

  • Mesaj Privat
La fel am banuit si eu o astfel de legatura, mie mi s-a intamplat tot ieri, exact inainte de ploaia aia cu piatra, in masina erau tot asa, cred ca 50 de grade, si ceea ce e mai interesant, dupa ce ma chinuiam sa invart cheia in contact cate 20 de secunde, cand o scoteam din contact frigea partea metalica de nu puteai sa tii mana pe ea. La fel si partea metalica a (butucului), daca puneai degetul. Eu m-am speriat prima data ca e vreun scurt, ceva, si ca o sa ia foc.
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
nu e bine sa lasi masina in soare...am patit-o si eu acum vreo 2 ani, dar nu am umblat la butuc deloc (spray si multe incercari de a rasuci cheia Wink )
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Stie cineva cum se da jos butucul cheii la Astra G? Am gasit tutorial numai pentru model vechi de Astra.
  • florin.patrascu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Pitesti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Se da jos cochilia de plastic (are 3 suruburi la exterior si parca 2 pe interior pe care le gasesti dupa ce le desfaci pe primele 3 si dai jos juma' de cochilie). Se indeparteaza protectia/ornamentul de cauciuc.
Se introduce cheia in contact, se rasuceste cheia pana in dreptul semnului (o crestatura), se apasa cu ceva (o surubelnita, etc.) pe elementul de blocaj (un tumburuc mai mare aflat in partea de sus si spre capatul contactului, capatul dinspre axul volanului) si se extrage contactul.
Toata operatiunea dureaza aproximativ 3 min.
Succes si spor la treaba.
  • opelastra

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Salutare Opelistilor din tara intreaga,

va multumesc tuturor pentru sfaturi,acum mai trebuie doar sa le pun in aplicare,dar inca nu pot deoarece trebuie sa ma ajute si fratele meu care este plecat deocamdata din oras. Embarassed Adevarul este ca si eu am mai multe chei legate cu cea de contact si pe deasupra a si fost foarte cald si sigur aceasta a fost motivul pentru care nu a functionat.De fapt la mine nu s-a mai deblocat butucul nici acum.A functionat de cateva ori dar riscam sa raman pe drumuri.Eu ma chinui cu a doua cheie,prima o am tot timpul in contact iar pe cea de rezerva o folosesc pentru inchidere usa.Stiu,e periculos, dar nu am ce face,pana ajung sa o repar. Sad
  • alina19b

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2008

  • Mesaj Privat
george1971 a scris:Ura, eu am rezolvat-o, multumesc mult de sfaturi.
Nu este usor, dar cu multa atentie se poate. Pe mine m-a ajutat un prieten, am avut nevoie de mai multe maini sa fac operatia.
Am scos cauciucul de la contact. Initial nu se vede nimic, dar am urmat sfatul si am introdus cuterul (trebuie un model dinala ingust de cuter) in partea de jos a fantei de 2 mm si l-am rasucit/ridicat, si surpriza : se ridica un clantzau mic. Cu el ridicat (se tine in continuare ridicat de cuter), se apasa cu un deget pe centrul butucului de metal, care se deplaseaza pe interior (daca e usa deschisa se aude si un tziuit, adica s-a pus contactul). Tinanduse in continuare apasat si pe cater si pe butuc, se introduce degetul prin gaura de la cauciuc (aici am avut nevoie de mana prietenului meu !). In aceasta pozitie, cu o a patra mana, se introduce cheia in contact si se rasuceste de ea pana in pozitia II sau III (surpriza, chiar merge). cu cheia in aceasta pozitie si cu toate cele de mai sus apasate (daca se da drumul la ceva, trebuie reluat tot de la capat), cu mana nr. 3 care intre timp s-a eliberat, se fixeaza cauciucul in pozitia initiala (are pe interior, in partea superioara, un semn care trebuie sa intre exact intr-o fanta din butuc), si in acest moment se poate da drumul la toate. Acum, cheia se poate rasuci/scoate sau porni motorul !
Cred ca dupa amiaza o sa incerc sa-mi cumpar si un spray degripant, ca sa mai "ung" macanismele alea, poate nu mai am probleme. A propos, ce marca/tip imi recomandati ?

P.S. eu am lasat cuter-ul in masina, la indemana, nu se stie !


Am si eu aceeasi problema cu bututcul. La inceput a mers cu miscare de volan sa prinda contactul, apoi cu spray si nimic.
Am citit solutia propusa de tine, dar problema mea acum este ca nu stiu cum sa dau jos plasticul gradat de pe butuc, este impreuna cu carcasa cu cip-ul si nu este cauciuc. m-am tot uitat dupa un click ceva, dar nimic la exterior, are doar in interior pe laterale niste fante care intra in butuc.

Pentru domnisoare cred ca trebuie sa incerci sa explici si partea legata de : "cum dau jos si plasticul gradat?". Conduc doar din Februarie anul acesta si Corsa e prima mea masina (am facut anul trecut scoala pe o Astra), asa ca abia acum incep sa invat cum sa ma port cu ea.

sper sa se poata repara si sa fie prima "operatie" reusita a lui Bijoux (asa o cheama Wink)
Mersi mult,
Alina
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
La Astra e cauciuc. La Corsa se poate sa fie plastic. Parerea mea e ca acel capac se scoate la fel, insa e mai greu de apucat de margine. Ai desfacut carcasa de plastic de la volan si te-ai uitat la partea cu cip-ul ? Pentru capacele de la volan, la Astra, ai de desfacut 3 suruburi torx -cheie T20. Un surub este sub volan si doua lateral de axul volanului (le vezi cand rotesti volanul).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR