Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • CATYON
  • **
  • 99 mesaje
  • din 29 Nov 2008
  • Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Mehedinti
  • CATYON

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 2001 CDX, 2,0 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2008

  • Mesaj Privat
il desfaci din cele 2 suruburi, scoti mufa NUMAI cu motorul oprit, il scoti afara din lacas si cureti cu alcool si o pensula fina de pictura acele filamente.

la mine filamentele erau afumate rau iar dupa curatare au devenit argintii.

inainte de al pune la loc curata si contactele cu spray de contacte si usuca-l bine.

spor la treaba!
Skip ads

  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
multumesc dl. catyon.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am curatat debitmetrul cu spray special pentru elsi se simte o oarecare imbunatatire, dar am alta problema se tot aprinde check engine ala , in mers nu am treaba trage super bine dar cand ma opresc cu ea la relanti se aprinde beculetul si nu mai trage ,o turez cam peste 2500-3000 rpm si se stinge beculetul si iar trage beton, nu stiu ce sa-i mai fac?! am curatat egr si admisie , am verificat furtunase vacum si degeaba nu-i dau de cap, va rog sa ma ajutati daca aveti idee care sa fie beleaua.
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
pe tester ce eroare a dat!p0400 e de la recirculare gaze ..incepand cu pompa vacum,electrova,debitmetru!
la problema pe care o aveam eu ...era in felul urmator..tare greu se tura adica cu greu atingeam turatia de 2500 pt ca pierdea aer!incearca cu alt debitmetru numai de acolo poti avea problema!
craciun fericit si bafta!Razz
Skip ads

  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am fost luna trecuta cu ea la tester si a iesit p0400, dar nu stiu de unde sa fie beleaua, mai trebuie sa verific electrovalvele. sa gasesc sa iau de la cineva de pe masina si sa incerc cu ele. sau poate este de la pompa de vacum, poate nu face vid cat trebuie. cum este cel mai bine sa verific electovalvele?
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
la un mecanic specializat!acea pompa de vacum tre sa dea o anumita presiune!si pe tester arata cata presiune scoate si cat e norma de aer admisa!
  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut.masinuta mea este un opel vectra b caravan model '97,motor x2.0dtl.
problema este check engine care se aprinde cateodata la pornire si uneori in timpul mersului.ca simptome, cand se aprinde check-ul pierde mult din putere si turatii si scoate un fum de te ingrozesti.am suspectat EGR-ul.am pus-o pe tester si intr-adevar era egr-ul.dar egr-ul l-am curatat,membrana egr-ului nu e sparta, furtunasele de vacuum si racordurile din cauciuc sunt bune, electrovalvele bazaie toate.problema persista.
ce-o fi?
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut am si eu o intrebare. la relanti tija care deschide turbo trebuie sa stea trasa la maxim?
Skip ads

  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@sminko
furtunasele de vacuum si racordurile din cauciuc
de unde sti?ai masurat presiunea sub ceas.?ai si o pompa de vacum in spatele motorului.rugamintea mea e sa mergi la un specialist,nu ai scule cu ce sa masori presiunea!sunt multe furtunase acolo!principala e ceea ce iese din pompa vacum![spate motor jos.]totusi intai un tester nu ar strica.!
m-ai prins intr-o faza ma proasta ..as LESZ
SALU
  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
shaftt24
am verificat printr-o metoda simpla forta vacuumului. iata cum: am scos furtunasele de vacuum "OUT"de la EGR si valva care comanda clapetele de admisie si le-am pus pe limba.
prin comparatie, furtunasul de la electrovalva de la clapete ciupea binisor(semn ca are forta sa produca vacuum),cea de de la EGR aproape deloc.
masina a fost pusa pe tester,mecanicul mi-a zis din prima ce este electrovalva de comanda egr.asa arata si diagnoza.
dar eu ma las convins greu,mai ales ca e groaznic de scumpa idiotenia aia simpla de electrovalva.
am desfacut electrovalva si am luat-o in casa pt. o mica chirurgie.i-am scos capacul si am gasit in ea o membrana si in centrul ei, pe un arculet, un miez cauciucat care optureaza intrarea VAC (vacuum).acel miez cauciucat arata semne de uzura,rosaturi, semn ca nu obtureaza bine si scapa aer.
atunci cand nu este alimentata si sufli pe una din intrari "VAC sau OUT" prin electrovalva nu trebuie sa treaca aer. la mine trecea,dar dupa ce am tras un pic de arculetul care presa miezul cauciucat pe VAC,nu prea mai trecea aer.am sa o mai desfac odata si sper sa o reconditionez calumea.
sper ca n-am fost obositor.Smile
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
cand ai testato..adica ai pus limba la supapa..si ai inchiso..daca nu scapa aer atunci problema nu e deacolo!spre deosebire de elctrovalva electronica..aea pe care o ai tu e mecanica..si dupa cate stiu eu..se gaseste membrana separat in caz ca e dusa membrana!
totusi pe tester nu are cum sa dea direct rezultat adica sa ati indice electrovalva..
de obicei e codul p0401..ceva cu recircularea gazelor ,daca ai barometru poti masura direct presiunea ce iese din pompa vacum situata in spatele motorului!
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...p?p=378498#378498
Skip ads

  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Revin si eu cu intrebarea pe care a pus-o Alin - Smith: la relanti tija care deschide turbo trebuie sa stea trasa la maxim? Nu ar trebui sa varieze odata cu acceleratia motorului? Si mai intreb ceva : valva de la clapetele de la admisie nu ar trebui sa se mentina trasa la mentinerea acceleratiei? Pt ca la mine valva deschide foarte putin si isi revine imediat la pozitia initiala, indiferent cit mentin acceleratia.

@ Alin-Smith : Ce spray de debitmetru ai luat? Il suspectez si eu ca nu-si face treaba 100%.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am folostit sparay CRC este special pentru debitmetre. valva care deschide clapetele din admisie este corect sa functioneze doar cand primeste impuls de la acceleratie nu pe tot parcursul acceleratiei.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
[quote="adishoru"]Revin si eu cu intrebarea pe care a pus-o Alin - Smith: la relanti tija care deschide turbo trebuie sa stea trasa la maxim? Nu ar trebui sa varieze odata cu acceleratia motorului? Si mai intreb ceva : valva de la clapetele de la admisie nu ar trebui sa se mentina trasa la mentinerea acceleratiei? Pt ca la mine valva deschide foarte putin si isi revine imediat la pozitia initiala, indiferent cit mentin acceleratia.

tija care deschide turbo trebuie sa stea trasa la maxim si sa fie greu de impins cu mana la loc. si eu am avut probleme cu vacumul si nu statea tija trasa la maxim. de vina a fost pompa de vacum.
  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
prieteni, nu mai stiu ce sa mai verific la masinuta asta.vacuumul l-am verificat(capilare vacuum=ok, electrovalve=ok, vacuum pe instalatie este, tija de la turbo este trasa la maximum, supapa EGR in stare buna=nu scapa aer si pistonasul este actionat de vacuum), curatat senzor de presiune admisie, desfacut si curatat admisie, debimetrul e bun(am scos mufa si merge foarte prost fara debimetru).am schimbat senzor de rotaie arbore cotit, senzor temperatura lichid de racire, gandindu-ma ca acestea ar putea genera erori, iar ECU ar calcula gresit injectia si deschiderea valvei EGR.
simptomele au ramas aceleasi. cand se incalzeste motorul la aprox.85 de grade,dupa vreo 20 de km, incepe sa piarda din putere si sa scoata mult fum negru, iar in momentul in care scoate mult fum se aude un zgomot de la motor ca si cum injectoarele ar pompa in disperare motorina, un fel de carait.apoi pentru scurta vreme isi revine, dar simptomele reapar si tot asa o tine cat motorul este fierbinte.bineinteles ca pe bord se aprinde check engine.
pe tester da eroarea P0400, sistem recirculare gaze nearse EGR.mecanicii dau din umeri.....
ce se mai poate face? eu nu stiu ce sa-i mai fac...
ajutor...
  • saly

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2009

  • Mesaj Privat
dapa cod este o electrovalva vacumatica (lucreaza cand vrea), mai sigur cea de la EGR, de ce? - Eu am avut opturat furtunasul de vacum ce duce la electrovalva turbinei cand am pus calculatorul injectiei la loc, si imi apãrea codul P1125 (pe la 120km/h se aprindea martorul cu cheita). deci asta ar fi codul atunci cand nu funcioneaza electrovalva turbo.
  • j m b

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2009

  • Mesaj Privat
sal.asa am si io pb cu turbo.. cand merg cu 50-60km/h in oras si incetinesc imi apare in bord beculetu de injectie si nu mai am turbo deloc.cand plec de pe loc turbo isi revine la turatii mai mari in treapta a 3 a.am fost cu ea pe test si mi a zis sa schimb electrovalva.am schimbato dar am aceassi problema ,nu mai are turbo cand incetinesc si isi revine la viteza mai mare.cine ma poate ajuta?
  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
turbo se verifica foarte simplu.
scoate furtunasul de vacuum din electrovalva care comanda turbo si trage aer cu gura.
daca tija se misca inseamna ca membrana vacumatica care actioneaza turbo e buna.
apoi cu furtunasul de vacuum montat pe electrovalva, tija de la turbo trebuie sa fie trasa la maximum, iar cand acelerezi, ea trebuie sa se miste.
tot timpul electrovalva turbo trebuie sa bazaie destul de energic.
daca tija de la turbo nu este trasa la maximum, inseamna ca ai pierderi de vacuum.verifica capilarele de vacuum si racordurile din cauciuc sa nu aiba sparturi.
  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am rezolvat-o cu masina. era de la debitmetru.am pus-o a 5-a oara pe tester si s-a vazut ca debitmetrul masura debitul de aer cum vroia muschiul lui.o perioada masura bine, dar la un moment dat dadea o valoare eronata undeva pe la 3245 si acolo se oprea. si de aici eroarea p 0400 egr,
pentru ca datorita debitmetrului defect "mincinos" calculatorul de injectie calcula gresit amestecul si gestiona aiurea sistemul EGR. dupa faza asta consider ca debitmetrul ar trebui schimbat periodic, preventiv pentru ca e incredibil cat de "perfid" poate fi un debitmetru defect/. cu motorul rece, masina mergea bine, dupa ce se incalzea, incepea sa dea rateuri.chiar si pe tester uneori se dadea bun debitmetrul asta, dar de data asta nu a mai scapat vigilentei mecanicului. a fostprins pe picior gresit si scos afara.acum masina are un debitmetru nou si merge impecabil.
sa auzim de bine!.........
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR