Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • lucluc

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2012

  • Mesaj Privat
salve,
De curand am observat ca nici mie nu imi mai functioneaza turbina si am zis sa verific circuitul de vacum. Am suflat prin furtunele alea si cand suflu pe furtunul negru de la valva din partea dreapta am constatat ca aerul se duce iar cand trageam pe furtun se auzea ca o bolboroseala undeva in partea stanga catre motor. Cand am incercat sa suflu sau sa trag pe furtunul gri nu a mers. Dupa care am suflat in furtunul de la valva situata deasupra egr si aerul se ducea foarte usor parca fara sa intampine rezistenta, e normal?


in prima imagine se observa furtunul gri care merge in jos si pe care nu am putut baga sau trage aer iar cel negru care merge in sus si pe care am putut. In a doua imagine este valva de deasupra egr prin care am putut sa suflu aer fara probleme... Deocamdata doar pe astea am suflat. Sa fie furtunele sau electrovalva?
Skip ads

  • paul_@

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salutare! sunt nou si nu ma descurc, am un opel caravan y20dth si nu ii dau de cap, se aprinde check engine si nu mai trage. la tester mi-a zis ca am probleme cu vacumul.
Mentionez ca am facut urmatoarele operatiuni:
- verificat si curatat supapa EGR, este buna si nu are memrana sparta;
- verificat si curatat furtunasele de vacum si sunt OK;
-verificat si inlocuit coturile de la furtunasele de vacum si sunt OK;
- verifcat membranele de la comana clapetilor si turbinei si sunt OK;
- verificat și curĂ£țat clapetii și sunt OK.
Problema este ca se tureaza și la peste 4000 de ture, se aprinde check engine cand vrea ea si nu mai trage, iar cand calc frana in maxim 3 secunde se stinge check engin si merge normal.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ce coduri de eroare ai gasit ?
Tija de la turbina se trage la maxim cand pornesti motorul ?
Verifica supapa de sens de pe furtunul care pleaca din pompa de vacum la servofrana.
  • paul_@

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
paul_@ a scris:Salutare! sunt nou si nu ma descurc, am un opel caravan y20dth si nu ii dau de cap, se aprinde check engine si nu mai trage. la tester mi-a zis ca am probleme cu vacumul.
Mentionez ca am facut urmatoarele operatiuni:
- verificat si curatat supapa EGR, este buna si nu are memrana sparta;
- verificat si curatat furtunasele de vacum si sunt OK;
-verificat si inlocuit coturile de la furtunasele de vacum si sunt OK;
- verifcat membranele de la comana clapetilor si turbinei si sunt OK;
- verificat și curĂ£țat clapetii și sunt OK.
Problema este ca se tureaza și la peste 4000 de ture, se aprinde check engine cand vrea ea si nu mai trage, iar cand calc frana in maxim 3 secunde se stinge check engin si merge normal.


Salutare!
Eroare 400; cum se verifica supapa de sens de pe furtunul care pleaca spre pompa servo?
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Daca sufli in ea catre servo, nu trebuie sa treaca aerul.
  • vladb

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2006

  • Mesaj Privat
lucluc a scris:salve,
De curand am observat ca nici mie nu imi mai functioneaza turbina si am zis sa verific circuitul de vacum. Am suflat prin furtunele alea si cand suflu pe furtunul negru de la valva din partea dreapta am constatat ca aerul se duce iar cand trageam pe furtun se auzea ca o bolboroseala undeva in partea stanga catre motor. Cand am incercat sa suflu sau sa trag pe furtunul gri nu a mers. Dupa care am suflat in furtunul de la valva situata deasupra egr si aerul se ducea foarte usor parca fara sa intampine rezistenta, e normal?


in prima imagine se observa furtunul gri care merge in jos si pe care nu am putut baga sau trage aer iar cel negru care merge in sus si pe care am putut. In a doua imagine este valva de deasupra egr prin care am putut sa suflu aer fara probleme... Deocamdata doar pe astea am suflat. Sa fie furtunele sau electrovalva?


Salut, am si eu o intrebare la tine - in poza cu electrovalva de langa baterie - iese in jos un capilar de teflon alb. Unde duce acel furtun? Ca la mine este obturat de catre fostul proprietar cu un surub, si am mers asa de vreo 6 ani si nu am sesizat vreo problema. Mai nou, de cand am schimbat supapa de sens dintre pompa de vacuum si servofrana vad ca nu mai intra turbo deloc...
Multumesc!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca la clapetele admisiei. Probabil ai capsula vacumatica defecta si de-asta e obturat furtunasul.
  • vladb

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc iulian. Eram curios si ce zice lucluc, pt. ca avem acelasi model de zafira.
Skip ads

  • vladb

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2005 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am mai investigat si cred ca am ajuns la o concluzie, insa m-ar ajuta si parerea voastra.
Am cautat poze relevante si mi-am pozat si eu motorul.
Am dreptate oare? Imi lipseste capsula vacuumatica ce comanda voletii din admisie, si de aceea este obturata acea iesire din electrovalva nr. 5 de langa baterie?
Si daca da, cum imi pot da seama daca o pot pune la loc si daca nu mai lipsesc ceva piese pentru a reface situatia?
Poza cu electrovalva obturata:




Poza cu zona de unde am concluzionat ca lipseste ceva:




Poza de pe forum cu piesa care cred ca imi lipseste:




Va multumesc anticipat.
  • razviznr

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
salut, intampin o prob putin asemanatoare, am pus testarul pe masina si mi-a aratat ca: electrovalva de la turbina este defecta 022, am facut rost de la un prieten de o electrovalva 200 si am inlocut-o, masina trage.. oarecum bine! motorul fiind chipuit la EDS ,are ceva daca o las asa si merg mai mult cu ea? cred ca imi consuma si mai mult , am mai incercat o faza, am pun pe DIRECT furtunul din turbina l-am cuplat direct in acel furtun care vine de la electrovalva din stanga masini.. daca o calc prea tare imi apare cheita si imi anuleaza turbina!
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ma poate lamuri si pe mine cineva cum ar trebui sa lucreze swirl valve si clapetele din galeria de admisie ?
La mine clapetele din galerie se misca numai atunci cand accelerez brusc de la relanti. Daca accelerez sa zicem de la 1500 rpm clapetele nu se misca deloc, este normal acest lucru? Recent am vazut la un motor similar cum clapetele se misca si atunci cand se accelereza brusc de la 1500rpm
Motorul in cauza este un x20dth
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salutare.
Am un astra g caravan y 20 dth.am si eu problema cu electrovalva de langa turbo si anume nu mai tine vacuumul....scapa nu stiu din ce cauza....si ca sa ppt sa circul cu masina am anulat acea electrovalva mufand furtunasele de vacuum unul cu celalalt....vreau sa stiu ce riscuri sunt daca circul cu ea asa pana gasesc sa schimb electrovalva.
Mersi anticipat!
Skip ads

  • MaxDDM

  • Mesaje scrise: 709
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Corsa 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Va salut,

Am si eu o ruda care are o Zafira 2001 Y20DTH iar masina nu-i mai trage dupa ce se incalzeste motorul.
Dimineata cat e rece motorul merge bine dar dupa ce se incalzeste apare check engine si nu mai trage.
Eu l-am pus sa curete senzorul de presiune in admisie care e pe capacul de la EGR si debitmetrul.
Ar mai trebui sa verifice circuitul de vacuum?
Va multumesc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Test de diagnoza si stii ce ai de facut,altfel e ca la loterie...
  • vasileifrim

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2000 2ooodti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2013

  • Mesaj Privat
salutare am nu vectra b 2000 16v si ma exaspereaza problema cu becul galben aprins nu mai trage nu mai are turbo cand se aprinde.se aprinde la relantiu si se stinge dupa c depasesc 2000rpm si mai nou mi sa aprins si la 130 km pe ora si am pierdut toata puterea.am mai patit asa in urma cu un an si atunci am curatat egr-ul si galeria de admisie si degeaba pana la urma am schimbat un vacum care duce la turbo deoarece acesta nu actiona acea tije de la turbo dar acu nimic nu stiu ce sa fa am verificat furtunasele de la vacum si totul este ok.daca a intalnit cineva aceasta problema va rog ajutatima ca nu stiu ce sa mai fac astept raspuns
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Tija de la turbina e trasa la maxim ? Probabil ai pierdere de vacum undeva.
  • vasileifrim

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2000 2ooodti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2013

  • Mesaj Privat
nu se trage la maxim doar foarte putin.am verificat instalatia de vacum si am vaum pana la supapa egr
  • vasileifrim

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2000 2ooodti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2013

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Salut.
Tija de la turbinanu se trage la maxim doar foarte putin.am verificat instalatia de vacum si am vaum pana la supapa egr e trasa la maxim ? Probabil ai pierdere de vacum undeva.

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Iti pierde vacum clar.
Ori ai membrana de la EGR putin fisurata si pierde foarte putin, cat sa nu dea eroare, poate pierde pe la rezervorul de vacum sau pe la clapeta de recirculare. Verifica inca o data electrovalva turbo.
  • savuady

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2012

  • Mesaj Privat
costelsava a scris:Am avut si eu aceeasi problema. Nu mai mergea turbo. Am depistat electrovalva de vacuum cod 09128022 defecta. Am desfacut-o si pistonasul mergea saracu' chiar daca era cam murdar. L-am curatat si degeaba, cred ca era bobina aia arsa. Am fost pe la service si am innebunit ce preturi au astia in cap ( asta fara manopera 60ron/h si fara 3 h nu se repara nik), pe la magazine sub 800 ron nu am gasit-o asa ca am dat comanda pe net de la dezmembrari si am platit 300 ron + 46 ron drumul. Am schimbat-o singur in fata blocului in 3 min cu o cheie de 10 si acum masina merge super. Am verificat furtunul de aspiratie si se umfla de nu poti sa il strangi cu mana. Asa vezi daca functioneaza turbina ( asta la o turatie de vreo 3000). Sper sa ajute pe cineva experienta asta neplacuta a mea Smile


Salut costel imi poti spune ce simptome aveai in mers cu masina ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR