Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • danyalltime

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Va salut.
Am un opel astra g motor 2.0L y20dth si la testare mi-au aparut urmatoarele erori :
P1651 - CAN Error inject pump
P1631 - Pump/inject valve failer , poate cineva sa imi zica ce reprezinta aceste erori ? tin sa va reamintesc ca motorul sa oprit in mers si nu a mai pornit. va multumesc.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
danyalltime a scris:Va salut.
Am un opel astra g motor 2.0L y20dth si la testare mi-au aparut urmatoarele erori :
P1651 - CAN Error inject pump
P1631 - Pump/inject valve failer , poate cineva sa imi zica ce reprezinta aceste erori ? tin sa va reamintesc ca motorul sa oprit in mers si nu a mai pornit. va multumesc.

E destul de clar. Pompa de injectie defecta.
Mergi cu ea la Bosch. Se poate repara/reconditiona.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
aceeasi problema am avut si eu: lipsa putere, fara erori, furtunul de la turbo nu se intarea. am defecta valva de langa turbina. am inlocuit-o cu una din dreapra( cea in care intra furtunul alb) totul e ok. Recomadarea amsta am primit-o de la un mecanic de la opel.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
revin cu impresii: pana acum, totul e ok, masina merge fara probleme.
Skip ads

  • yonic

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2009

  • Mesaj Privat
stie cineva unde se afla releul care actioneaza electrovalvele ? eu am masurat cu un aparat de masura tensiunile la cele 3 mufe de la electrovalve si am 6.20v.... e normal ?
  • b_37_dee

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Combo 2002 Y17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu y22dtr merge ce merge apio dintr-o data se limiteaza la 2800 ture si nu mai vrea nici moarta daca scot furtunul de vacuum de la egr si il intruc la loc iar sare de 2800 ture sau daca opresc motorul si il repornesc isi revine.ceva idei?sa fie de la electrovalcele de vacuum?
  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
b_37_dee a scris:am si eu o problema cu y22dtr merge ce merge apio dintr-o data se limiteaza la 2800 ture si nu mai vrea nici moarta daca scot furtunul de vacuum de la egr si il intruc la loc iar sare de 2800 ture sau daca opresc motorul si il repornesc isi revine.ceva idei?sa fie de la electrovalcele de vacuum?


Pot fi mai multe probleme, dar din ce spui pare a fi vorba de o comanda eronata care vine din ECU catre electrovalve, din cauza unui senzor care nu lucreaza la parametrii corecti. Spre exemplu, daca debitmetrul masoara fals masa de aer si trimite valori eronate catre ECU, atunci ECU va porni si opri electrovalvele total aiurea. Daca debitmetrul masoara fals, electrovalva solenoid va deschide aiurea si cand nu trebuie supapa EGR. La fel cred ca va face cand ceilalti senzori (IAT, MAP) nu sunt in parametri.
Sfaturile pe care ti le pot da din proprie experienta sunt:

1. verifica furtunasele de vacuum si racordurile din cauciuc din capetele lor sa nu aiba sparturi.
2. electrovalvele sunt aproape indestructibile, dar daca ai dubii in privinta funtionarii lor le poti scoate mufa pe rand la fiecare, iar daca se va aprinde check engine in bord inseamna ca ECU le vede, deci functioneaza. E doar o simpla bobina.
3.senzorul map sau presiune turbo de pe admisie se curata cu wd40 dau degripant.
4.se curata supapa EGR.
5.verifica daca tija de la turbo este trasa complet si daca se misca atunci cand accelerezi.
5.pune masina pe tester, da o tura cu laptopul si mecanicul in masina pana cand incepe sa faca figuri(masina:D). Vezi ce valori da debitmetrul.

Eu suspectez debitmetru. Mie mi-a mancat zilele pana l-am aflat stricat. Fiind cel mai sensibil senzor de pe masina este si primul suspect in caz de masina puturoasa. E un senzor scump si se inlocuieste numai cu original, restul sunt gioarse.
M-as bucura sa fie doar un furtunas de vacuum spart sau supapa EGR murdara/blocata...
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salutare ,

Tija de la supapa de pe admisie trebuie sa stea trasa la pornire ca la tija de la westgate?
Skip ads

  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
raku21 a scris:Salutare ,

Tija de la supapa de pe admisie trebuie sa stea trasa la pornire ca la tija de la westgate?


Nu, aici functioneaza in impulsuri. Cand accelerezi, se deschid clapetele de admisie impinse de tija, doar un singur impuls, iar apoi revin la pozitia initiala. Fa o proba, pune pe cineva sa accelereze iar tu vezi cum se misca 'treaba' la admisie.
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai cam asta e problema ca nu se misca ... am verificat electrovalva care o comanda si e ok , membrana nu e sparta ca tine vacumul , nu inteleg de ce nu se misca ...
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@raku21
Ai clapetele de admisie blocate de mizerie.
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Dar daca imping cu mana se impinge acea tija si revine apoi in jos
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La mine tija a functionat dupa ce am curatat admisia. Si nu era foarte murdara.
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am inteles , o sa curat si eu galeria sa vad cum se manifesta dupa
  • sminko

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 2.0 DL 16 v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2008

  • Mesaj Privat
raku21 a scris:Am inteles , o sa curat si eu galeria sa vad cum se manifesta dupa

Inainte sa cureti galeria, fa urmatoarea miscare: scoate furtunasul de vacuum din electrovalva care comanda clapetele de admisie si trage cu gura aer, adica fa un vacuum. Daca se misca tija usor, inseamna ca supapa si furtunul sunt bune, iar galeria nu e chiar asa imbacsita. Vezi sa nu ai pierderi de vacuum pe undeva caci tot sistemul de vacuum e in aceeasi legatura. Verifica toata tubulatura de vacuum. Daca vrei sa vezi cat este de imbacsita galeria, scoate supapa EGR si cu lanterna 'arunca un ochi acolo' si vezi cata murdarie este. Daca are bulgari de zgura si ti se pare ca ar bloca ceva pe acolo, merita curatata, dar daca are niste funingine cleioasa---e absolut normal. Curata nu o sa fie admisia niciodata din cauza vaporilor de ulei amestecati cu praf fin care vin de la turbo plus gazele nearse care reintra prin EGR direct in admisie.
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am tras aer cu gura si trage acea tija , electrovalva am verificat-o si e ok , am facut schimb cu cea de la turbo , am pus pe tester si la swirl level control solenoid e tot timpul 0% , la relanti , 1500 , 2000 , 2500 , 3000 , la orice accelerare sta la 0%. Si in mers am fum negru destul de mult.
  • alexz.style

  • Mesaje scrise: 171
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salutare! Pt inceput detin o Astra G 2.0DTI (Y20DTH). Aceasi problema am avut si eu nu tragea masina, asa ca m-am bagat la circuitul vacumatic!
Am curatat galeria de admisie (dezastru ce era inauntru), apoi valva EGR (murdara), si tot nu tragea masina, imi intra in sistem de urgenta, aparea martorul de noxe.
Toate astea pana ieri, am dat jos tot circuitul vacumatic, de la furtunase, racoarde, electrovalve, pana la pompa vacuum si le-am curatat! Acuma masina trage de o naiba!

Electrovalvele le-am curatat cu presiune de aer, aveam compresorul de masina, le-am bagat aer pe "fund" si o curs funingine. Deci o sa trebuiasca sa deschideti capacul din fundul valvei, cel dreptunghiular, si bagati aer pe gaurica. O sa ramaneti uimiti la ce va curge, cel putin asa a fost la mine.
De asemenea la fel am curatat si furtunasele vacuum.

Sper ca v-a fost de ajutor informatia si nu v-am plictisit.
  • emilperijoc

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In nici un caz nu ne-ai plictisit.
  • ciniparu

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 YDTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2010

  • Mesaj Privat
a testat careva electrovalvele de la vacuum cu un bec de pozitie, asa cum a afirmat un coleg de pe forum? la mine, cea de la turbo e buna, trage tija, insa nu stiu cum sa le verific pe celelalte doua. turbo intra dar nu tot timpul. plus ca am curatat si admisia si egr.
  • kaput2006

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut. Sunt posesor de opel de vreo 2 saptamani. Dupa ce s-a aprins check engine de cateva ori in trafic, am inceput sa citesc pe forum si am ajuns in acest topic.
Problema mea: electrovalva care comanda clapetele din galeria de admisie este plina cu ulei si cu ea nealimentata daca suflu pe oricare din intrari trece aerul prin ea. Am desfacut-o in casa am curatat-o bine de ulei si am pus 12 v pe ea, face scanteie dar pistonasul nu functioneaza. Pot sa torn niste WD40 in ea? Suspectez pistonas blocat pentru ca membrana era ok la verificarea vizuala.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR