Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Uleiul lui era cu motorina mixat Laughing .
During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.

La fiecare contact injectoarele pulverizeaza de citeva ori degeaba ca amestecul nu detoneaza din prima (masina poate porni dupa citeva sec sau a treia cheie), motorina trece prin segmenti in ulei, acum ati inteles? La benzina e mai mica cantitatea ca ele pornesc la prima scinteie.
Uleiul isi pierde viscozitatea si prin depolimerizare+separare aditivi caci antreneaza si mizeria rezultata in urma arderii (la diesel e plina de particule), o mare parte din ea este introdusa prin EGR inapoi la admisie. Care a desfacut o admisie sau EGR de diesel stie ce volum de "pamint" a gasit acolo, "acelasi" volum a ajuns la cilindri si a fost antrenat de ulei (de asta e negru).

Eu nu stiu cum unii pot sa mearga cu zeama aia neagra care spun ei ca e ulei. Au atita motorina in el ca scoate fum (vapori):
in special pentru cei cu y17dt rempat, ce cantitate de gaze va evacueaza pe la busonul de ulei?

S-a intrebat careva de ce un motor diesel luceste inauntru si un benzinar nu exista asta decit daca schimba uleiul des? Raspunsul e simplu: la diesel (motoare care mai degraba consuma ulei) motorina ajunsa in ulei curata motorul.

Sper ca nu v-am plictisit si o sa invatati sa schimbati mai des uleiul, macar o proba de viscozitate....mai o spalare cu ulei la 3-5 schimburi....
Mare atentie cum spunea si altul la efectuare schimb ulei, sfatul meu e sa il lasi la scurs chiar si 24 ore, fa o proba sa vezi cit mai curge dupa cele 30min clasice Laughing .
Skip ads

  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
am schimbat uleiul- the same shit Evil or Very Mad
motoru' rece-nu se aprinde
motoru incalzit pe loc -nu se aprinde
dupa o cursa fortata-in ralanti only- se aprinde(palpaie)
in wk merg la tester
  • mind_hunter

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Kadett 1982 13s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cine poate sa imi spuna un tip de ulei ce rezista la temperaturi mai mari si e mai ieftin(mi-am luat castrol si cred ca e contrafacut ca parca e apa Sad ) si la mine se mai aprinde beculetul la ulei...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mobil1 5W50, are aceeasi viscozitate la cald ca si Castrol 10W60, cei de la VW il cam iubesc.
Skip ads

  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
octav13 astept cu nerabdare sa ne spui ce are masina. ai schimbat uleiul la 3500? verifica temeinic mufele si in special sonda ulei.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
deocamdata nu am fost la tester...poate marti- miercuri
care sunt mufele?eu am batait de cele doua dp baie--una dintre ele (cea mai mare)se misca stanga -dreapta cam 30 grade...
as fi recunoscator daca are cineva o poza sau o schema ceva...unde sunt pozitionate mufele sau /si sonda ,senzori...... etc?
y 22 dtr
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
buun!-dupa cateva fire de par albe,ganduri negre si alte chestii...AM REZOLVAT!
scriam in primul post ca suspectez ...sonda de ulei....ei bine, EA a fost.


are un canal pe mijloc in care cred ca intra ulei si probabil citeste presiunea...acel canal era spart si pierdea ulei aruncandu-l in mufa ... in ralanti uleiul trecea prin sonda ...si de aici aprindea becul....
pret sonda-20 lei
manopera-30 lei Laughing
acu trebuie sa cumpar din nou ulei si filtru
rog un moderator sa editeze titlul(rezolvat)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se pare ca vorbim de aceeasi sonda https://www.clubopel.com/vie...light=sonda+ulei, de obicei se vede cum curge tu cum de nu ai vazut ?
Skip ads

  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
pai da...dar nu am stiut unde sa ma uit!
eu am vazut "doar"senzorii dp baie si inca ceva mai sus pe bloc-si am crezut ca aia e...sonda....
in alte posturi am intrebat care e sonda si unde sa ma mai uit?!
dar neprimind raspuns.......
octav13 a scris:care sunt mufele?eu am batait de cele doua dp baie--una dintre ele (cea mai mare)se misca stanga -dreapta cam 30 grade...
as fi recunoscator daca are cineva o poza sau o schema ceva...unde sunt pozitionate mufele sau /si sonda ,senzori...... etc?
y 22 dtr
Wink
acu stiu...ca am tras cu geana... Very Happy
  • sorin_vectra

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Daca se permite o constatare:
In Vectra mea e ulei ARAL Hightronic 5W40 si are vreo 4500km de cand l-am pus.
Am verificat faza cu picatura de ulei..atat cu ulei din motor(rulat 4500km) cat si cu ulei proaspat.Uleiul din motor remarc ca este inca unsuros si nu pare diluat.Vreau sa va spun ca picatura se rupe undeva la 1.5-2mm in ambele cazuri.Uleiul e made in germany si nu vad care-i diferenta practica intre uleiul "spre negru" rulat si cel galben transparent din cutie.
Este foarte posibil ca unii sa-si cumpere dublu cantitate de ulei si sa spele motorul cu un rand...Nu cred ca e o idee rea,si poate ca lasand 14-20 ore sa se scurga uleiul vechi ar fi cu totul alta poveste,dar in service-urile noastre cine mai risca sa-si lase masina peste noapte Laughing
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
cum sa lasi masina in service 20 ore,pt a se scurge uleiul!
la ce pret/ora de manopera practica baietii! Very Happy
un lucru pe care l-am aflat de la un mecanic batran este ca: daca, uleiul nu se coloreaza in negru dupa un anumit timp de utilizare atunci ar trebui sa-ti faci griji deoarece acest ulei NU are capacitatea de a curata motorul de impuritatile provenite de la frecarile mecanice......
pt ca rolul uleiului este in primul rand de a gresa componentele mecanice,apoi de a colecta particulele de "span" lasandu-le in filtru si eventual de a raci/incalzi cateva grade motorul.
  • sorin_vectra

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Insignia 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2008

  • Mesaj Privat
impropriu spus s-o lasi 20 de ore in service..ca la 80ron/ora si alte smecherii chiar nu se justifica.
oricum cand am adus-o din Germania avea ulei Aral..antigel Aral..deci merg cu Aral pana la capat
Skip ads

  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
nici castrol nu e de lepadat...intr-adevar era mai negru dar nu de la el a fost problema...
acu' am cumparat tot castrol 10w40 si filtru mann,masina avand aproape 140 000, cred ca e cel mai potrivit...
am cumparat deoarece am facut un schimb cu unul mai vascos ELF 15w40,pt a verifica "babeste" daca am probleme cu pompa.....(vezi posturile mele anterioare)
  • dhoredan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Fraþilor, ajutaþi-mã ºi pe mine cu o problemã!
Tocmai am achiziþionat o vectra b y20dth, 2001, de o sãptãmanã, dar numai cu verificarea unui mecanic, fãrã o diagnozã pe taster. Totul a fost ok, dar, dupã ce am circulat mai mult prein oraº ºi dupã ce uleiul a ajuns la o anumitã temperatura, senzorul presiune ulei de la bord a început sã palpaie, numai la relanti, fapt care m-a cam îngrijorat. L-am sunat pe vechiul proprietar ºi mi- spus cã este de la un contact imperfect la sonda de ulei, care trebuie curãþatã periodic, ca ar fi avut ºi el problema aceasta. Sã fie adevarat? Cine îmi poate spune? Motorul, chiar cu becul aprins, merge rotund, ier pe BC nu apare nicio avarie.
Mersi, mult
  • cezariulian

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Sunt mai multe posibilitati:
-ulei nepotrivit (rar) sau super uzat
-supapa reglare a presiunii blocata pe deschis
-inceput de sfarsit la pompa de ulei
-alte lichide in ulei(benzina lichd racire) ce schimba proprietatile acestuia.
Daca sti sigur ca uleiul este potrivit pt motorul tau, nu are peste 10 000, sub buson nu este o pasta alba "untuoasa"(apa in ulei) si nici nu miroase excesiv a combustibil sau super diluat pasii ar fi urmatorii: Desfacut si curatat supapa de reglare a presiunii (cel mai probabil)
Desfacut sonda de presiunesi montat un manometru cu care verifici ce presiune baga pompa(la relanti minim 0.3bari). In cel mai rau caz schimbata pompa, dar putin probabil sa fiede aici si in cazul asta becul ar sta aprins pe toata plaja de turatie. Oricum proprietaru te tromboneste cu contact imperfect in cel mai bun caz un scurt ce pune sonda la masa dar realizezi ca asta inseamna aprindere aleatorie( indiferent de turati si temperatura)
Bafta si un defect cat mai usor si ieftin
  • dhoredan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Despre ce supapa de reglare a presiunii vorbesti? Si...cum se curata aceasta?


Mersi,
  • dhoredan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Nivelul uleiului este normal, chiar pare destul de curat, nu este foarte negru, asa cum stiu eu de la precedenta masina, un renault diesel.
Vechiul proprietar spune ca a folosit numai ulei sintetic 5W30, GENUINE, RECOMANDAT DE Opel.
Am verificat azi sonda de ulei, pe o rampa, evident numai vizualizare, si era cam murdara de ulei zona...
Tu ce crezi?
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Mai cauta pe forum , e o discutie pe aceeasi tema -se pare ca la el a fost chiar sonda de ulei....
  • spy83

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
dhoredan a scris:Fraþilor, ajutaþi-mã ºi pe mine cu o problemã!
Tocmai am achiziþionat o vectra b y20dth, 2001, de o sãptãmanã, dar numai cu verificarea unui mecanic, fãrã o diagnozã pe taster. Totul a fost ok, dar, dupã ce am circulat mai mult prein oraº ºi dupã ce uleiul a ajuns la o anumitã temperatura, senzorul presiune ulei de la bord a început sã palpaie, numai la relanti, fapt care m-a cam îngrijorat. L-am sunat pe vechiul proprietar ºi mi- spus cã este de la un contact imperfect la sonda de ulei, care trebuie curãþatã periodic, ca ar fi avut ºi el problema aceasta. Sã fie adevarat? Cine îmi poate spune? Motorul, chiar cu becul aprins, merge rotund, ier pe BC nu apare nicio avarie.
Mersi, mult

in primul rand schimba uleiul si vezi daca mai face.........daca e tot asa treci la celelalte etape enumerate de [b]cezariulian[/b] si daca masina are multi km bagai ulei mai gros 10W
  • cezariulian

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1994 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Sper ca imaginea cu motorul sa te ajute. Este reperul 5; sub surub este un arc si o bila. In mod normal se curata.Precizez ca eu nu am desfacut-o niciodata, asa e descrisa in manualul de intretinere.Te-as sfatui sa dai uleiul jos (recuperezi daca mai e bun) pt orice eventualitate.
Bafta

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR