La fiecare contact injectoarele pulverizeaza de citeva ori degeaba ca amestecul nu detoneaza din prima (masina poate porni dupa citeva sec sau a treia cheie), motorina trece prin segmenti in ulei, acum ati inteles? La benzina e mai mica cantitatea ca ele pornesc la prima scinteie.
Uleiul isi pierde viscozitatea si prin depolimerizare+separare aditivi caci antreneaza si mizeria rezultata in urma arderii (la diesel e plina de particule), o mare parte din ea este introdusa prin EGR inapoi la admisie. Care a desfacut o admisie sau EGR de diesel stie ce volum de "pamint" a gasit acolo, "acelasi" volum a ajuns la cilindri si a fost antrenat de ulei (de asta e negru).
Eu nu stiu cum unii pot sa mearga cu zeama aia neagra care spun ei ca e ulei. Au atita motorina in el ca scoate fum (vapori):
S-a intrebat careva de ce un motor diesel luceste inauntru si un benzinar nu exista asta decit daca schimba uleiul des? Raspunsul e simplu: la diesel (motoare care mai degraba consuma ulei) motorina ajunsa in ulei curata motorul.
Sper ca nu v-am plictisit si o sa invatati sa schimbati mai des uleiul, macar o proba de viscozitate....mai o spalare cu ulei la 3-5 schimburi....
Mare atentie cum spunea si altul la efectuare schimb ulei, sfatul meu e sa il lasi la scurs chiar si 24 ore, fa o proba sa vezi cit mai curge dupa cele 30min clasice .