Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
vgv21 a scris: Acuma, si tu, cand cumperi masina intai ii schimbi uleiul si filtrele, eu asa fac.
Referitor la nivel, el trebuie sa stea la limita maxima a zonei marcate. Ca trece 1mm peste nu e o problema.
Referitor la tip, ca necunoscator, iti recomand Castrol full sintetic.

masina e cumparata din nov-2006 Very Happy sunt la al 3 lea schimb de ulei
nivelul trebuie sa fie la jumatatea scalei dintre max si min(eu lupu moralist,dupa ce am mers 3500 km cu 6 litri de ulei,in loc de 5.5 ).
problema este ca eu am bagat exact 5.5 litri de ulei, exact specificatiile constructorului,cu tot cu filtru
acu', poate bidonul de 5 litri o fi avut mai mult in el sau nu s-a scurs total cel vechi. Rolling Eyes
Skip ads

  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
problema poate fi de la mufele alea de la sonda
mergi mai bine la un mecanic cunoscut si vezi ce spune si el,
poate nu mai face contact cum trebuie
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
octav13 a scris:am scos mufele de la sonde si le-am verificat,curatat;pus la loc.
am observat ca una era(cea din stanga mai mica) un pic sparta,mai bine spus sistemul de prindere este avariat;acum o saptamana am atins scutul intr-o minunata groapa si cred ca am miscat si mufa sondei..
cert este ca dupa ce am efectuat aceste operatiuni...beculetul buclucas RAMANE STINS..si in ralanti si in turatie si la 10 grade si la 95 grade...

octav13 a scris: am scos ca 500 grame de oil pana cand nivelul a venit la jumatatea scalei intre max si min.


cred ca am depistat si remediat problema
  • dornit

  • Mesaje scrise: 256
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2008

  • Mesaj Privat
octav13 a scris:
ps:uleiul pare ca are 10mii nu' 3500-este f negru ..castrol magnatec 10w40 diesel,ceva pareri fata de acest ulei.
la astra folosesc ELF Turbodiesel 10w40 si nu am nici o problema ...motorul are 220 000k
un tip mi-a spus ca el a avut un B2 cu y 22 dtr in care a bagat numai elf si a vandut masina la 380k fara nici o prob la motor..


problema se pune in felul urmator: daca inainte de a schimba uleiul nu ai "spalat" motorul, indiferent de tipul de ulei folosit, dupa ce ai pus uleiul nou acesta este negru pe joja (din cauza uleiului ars ramas in baie deoarece nu poate fi scurs tot la golire)... pentru a incerca consistenta si proprietatea de a crea pelicula a acestuia incearca o metoda babeasca:
1 scoate joja si lasa o pinatura de ulei sa cada pe degetul aratator
2 freaca picatura de ulei de 2-3 ori intre ararator si degetul mare
3 departeaza cele doua degete astfel incat sa se creeze o distanta intre ele de 2-3 mm
4 daca in momentul departarii degetelor picatura care nu s-a imprastiat pe deget la frecare (daca se imprastie schimba uleiul) tinde sa uneasca cele doua degete si se desprinde abia dupa ce distanta depaseste 3mm inseamna ca uleiul este bun si poti sa-l schimbi cand face conform calculelor tale 10000 km
5 daca picatura se sparge dupa 1,5mm dar inainte de 3mm uleiul este usor "obosit" si va trebui sa te pregatesti sa-l schimbi (sfatul meu este sa nu depasesti 2000km de la constatare)
6 daca picatura se sparge inainte de 1mm schimba uleiul
din cate cunosc tipul de ulei in functie de km parcursi ar putea fi:
0 / 100000km - un ulei sintetic 0w40
100000 / 250000km - un ulei sintetic aditivat 5w40, 5w50 sau semisintetic 10w40 (50)... recomand mobile1, chevron, aral.
peste 250000km - ulei semisintetic 10w50 sau mineral 15w40 aceleasi mobile1, chevron, aral. pentru mai multe informatii "deranjeaza-l" pe dancuciureanu de la iasi si te va lamuri beton.
o zi buna.
Skip ads

  • Zagor

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Vectra 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Salut. si io am avut acceasi problema cu un vectra din `89 ..erau cuzineti exact aceleasi simtome avea..numa ca la mine a inceput sa bata putin.. am duso la service , mio schimbat cuzinetii toti ..200 de euro..amu merge aproape bine motorul...duo la un service..stiu ei care ii baiu..am inteles ca in frecventa treaba la motoare de opel
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
multam' dornit!
si eu am facut metoda babeasca(am avut si dacie) si intr-adevar uleiul "agata"degetele,nu ramane lubrifiant ,sincer nu imi place deloc cum arata uleiul,excesiv de negru.am mai schimbat si alte uleiuri,GM 10w40si dupa 10 000km aratau mult mai bine,asta(castrol magnatec diesel)zici ca este petrol....
uleiul care este actualmente in motor este unul diesel simplu,nu turbo sau altceva.sa fie si asta un bug..
dupa ce am scurs excedentul de ulei si verificat mufele,am incalzit motorul pana la 95 grade..pe loc..si martorul nu s-a aprins...insa dupa o cursa de cca 10 km mai fortat...martorul iar s-a aprins..
azi schimb uleiul..va tin la curent!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Problema ta e de la ulei. Cind faci drumuri scurte efectiv il termini. Pune Mobil1 0W40

Din TIS:
As oil consumption is affected by technical factors, the conclusion is reached that the engine does not consume oil in special operating conditions that lead to oil dilution.

During conditions such as frequent cold starts and driving before the engine reaches operating temperature, it is only the oil flowing back to the oil pan that carries away scalding fuel components and precipitates. This "dilutes" the oil and leads to the erroneous assumption that the engine consumes no oil.

Such diluted oil loses its ability to lubricate and could cause engine damage if the prescribed oil change intervals are not observed.

Driving in predominately urban traffic and frequently running a cold engine at rpms above idle speed are the main causes of oil dilution
.

Din "biblie" http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html :
The point I'm trying to make is that the optimum time for changing oil ought to be related to a number of factors, of which distance travelled is probably one of the least important in most cases. Here is my selection in rough order of importance:
Number of cold starts (more condensation in a cold engine)
Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation)
Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon)
State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem)
Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced)
Distance travelled (well, lets get that one out of the way)

Engines pump about 10,000 litres of air for every litre of fuel consumed, and along with all that air, they suck in plenty of dirt and grit. A good air filter will stop everything bigger than a micron in diameter - everything smaller mostly just floats around harmlessly in the 0.001inch minimum thickness oil films that separate all the moving parts. Despite all of this, there will always be submicron particles that get in and there will be places in the engines oilways where they will gather. Every time you empty the oil from your sump, you're also draining this fine grit with it.


Cred ca este clar, uleiul este contaminat cu praf, diluat, se depolimerizeaza, oxideaza...mitul uleiului care se schimba la 15-30,000 este spulberat cred eu.
Eu niciodata nu stau cu uleiul 10,000km sau sa astept sa fie negru. Acum fiecare face ce vrea cu masina lui...
Lasa la scurs ala vechi 24 ore si ai sa vezi ca nu se va inegri asa repede, daca lasi numai 30 min in motor mai ramine cel putin 10% din cantitate, fa un test si ai sa vezi. dornit are metoda babeasca dar se poate masura si asa fluiditatea lui, sau cu bile in cilindri :

  • mircea hau

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
tineti cont de urmatoarele:
- motor y 20dth cunosc masini cu
1. 1.200.000 km ulei numai din germania cca 20 E/l
800.000 km
600.000 km multe
totul depinde de uleiul folosit ,vascozitatea e una calitatea de ungere e alta.
cand se schimba uleiul se procedeaza astfel
1.se spala cu solutie introdusa in uleiul vechi motorul 5 min
2.se desface busonul
3.SE DESFACE FILTRUL(ac are o supapa care da drumul la uleiul din motor cca 0.5l)
4.se desface busonul de golire din baie
nu procedati altfel
Skip ads

  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
mii de multumiri dan!
adevarul este ca ...din comoditate folosesc masina in toate drumurile din "oras" pe care le fac..avand cam 10 porniri la rece ale motorului si tot de atatea ori merg cu masina sub temperatura normala(sub 60 grade)
drumurile respective niciodata nu depasesc 3km...
ca un fapt de comoditate sa nu-i spun exces de prostie folosesc masina cand ma duc la servici pe o distanta de 200 metri...pornesc la rece merg 200 metri opresc...peste alte 4 ore iar pornesc iar 200 metri....si opresc...
i am a f.....g idiot! Evil or Very Mad
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
OFF TOPIC... pentru asta poti sa tii o a doua "rabla" la casa... Wink
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motoarele diesel nu sunt facute pentru oras si drumuri scurte, asa ceva le distrug. Europeanul cumpara diesel numai daca face km la greu dar romanul numai din considerente pur iluzorii sau subiective. Considerente iluzorii ar fi consum mai mic, gresit pina se incalzeste ala consuma mai mult ca o benzinara, plus ca un diesel se incalzeste greu.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:OFF TOPIC... pentru asta poti sa tii o a doua "rabla" la casa... Wink

nu esti deloc OFF-ai o MARE dreptate!
acum eu sunt OFF -nu am loc de o a 3 a masina-astra f,vectra c,logan pick-up(masina de servici a tatalui) Embarassed
on:pot sa folosesc ulei ELF 15w40 pt curatare...vreau sa-l folosesc pt o suta de km ..dupa care sa pun mobil.se poate?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Daca voi va luati diesel sa faceti 20.000 pe an....nu stiu ce sa zic, dar e normal sa apara probleme. Asa cum spunea si dancuciureanu motoarele diesel nu sunt facute pt aglomerarile urbane.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ce m-a frapat la toata discutia este ca tu stiai ca nivelul uleiului era cu mult peste maxim.tu singur ai spus ca te-ai grabit cind l-ai schimbat ultima oara.deci ai parcurs 3500 km mai mult in regim urban ,presupun intr-o perioada mai lunga de timp, asa cu uleiul peste maxim stiind acest lucru.parerea mea este ca aveai peste 0.5 l-0.7 l in plus.nu e bine sa te grabesti niciodata cind schimbi uleiul si filtrul de ulei. nu vreau sa te superi dar cred ca ai mers pe premisa;''are ceva in plus peste maxim dar las'ca merge si asa'' o singura data mi sa intimplat sa am uleiul peste maxim,m-am intors imediat si am dat surplusul jos. cauza:vestita graba romaneasca . ma bucur cel mai mult ca motorul nu areprobleme mari .
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
cruger a scris:Daca voi va luati diesel sa faceti 20.000 pe an....nu stiu ce sa zic, dar e normal sa apara probleme. Asa cum spunea si dancuciureanu motoarele diesel nu sunt facute pt aglomerarile urbane.

*
@cruger> Din contra, un Diesel "de tip vechi" este minunat pentru mersul in oras si peri-urban, la viteze mici sau bara-in-bara... Rolling Eyes
Curba de consum a acestor motoare este MUULT mai favorabila la sarcini partiale decat echivalentul pe benzina...
Banuiesc ca Dan se referea in special la Turbo-dieseluri foarte recente, cu performante litrice depasind pe cele ale echivalentului pe benzina...
  • cruger

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Se poate. Nu te contrazic. Cert este ca aceste motoare diesel de la opel generatia din 2000 pana un 2004 par a fi un un dezastru, cu multe probleme. Asta am citit in mai multe reviste de specialitate din franta si germania. Desigur sunt f multi care sustin ca ei nu au avut nici o probl cu ele. Nimic mai adevarat, dar ca un motor sa aiba eticheta de NEfiabil , trebuie ca cel putin 18% - 20% din ele sa revina in service in peroada garantiei. Din ce m-am interesat si am citit fara sa fiu subiectiv cele mai fiabile motoare de la opel sunt benzinarele de 1.8 2.0 si 2.2 aspirat. Mai mult nu vreau sa mai vb aici ca s-a tot discutat pe tema asta in 30.000 de topicuri si tot nu s-a ajuns la o concluzie. Ideea e ca aici se potriveste cel mai bine proverbul "maieul e mai aproape de corp decat camasa" Very Happy
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ati luat-o pe aratura.
Exista topicul Benzina vs. Motorina.
  • Bogeyman

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Ascona 1985
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
octav, m-ai spart cu faza cu mersul cu masina la servici care e la 200 metri! Laughing
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,072
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
si mai stau si la curte...adica deschid portile ..scot masina....inchid portile....seara la fel...
de rasu' curcilor sunt.....
problema e ca imi place sa conduc...indiferent pe ce distante... Embarassed
in fiecare zi tre sa merg undeva la 1.5 km de casa ...la alta casa unde tre sa hranesc un catel..de aceea am nevoie de masina...
bine...mai am si 2 biciclete Rolling Eyes


Ultima modificare facuta de octav13 la Mie 04 Jun, 2008 3:54 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR