octav13 a scris:
ps:uleiul pare ca are 10mii nu' 3500-este f negru ..castrol magnatec 10w40 diesel,ceva pareri fata de acest ulei.
la astra folosesc ELF Turbodiesel 10w40 si nu am nici o problema ...motorul are 220 000k
un tip mi-a spus ca el a avut un B2 cu y 22 dtr in care a bagat numai elf si a vandut masina la 380k fara nici o prob la motor..
problema se pune in felul urmator: daca inainte de a schimba uleiul nu ai "spalat" motorul, indiferent de tipul de ulei folosit, dupa ce ai pus uleiul nou acesta este negru pe joja (din cauza uleiului ars ramas in baie deoarece nu poate fi scurs tot la golire)... pentru a incerca consistenta si proprietatea de a crea pelicula a acestuia incearca o metoda babeasca:
1 scoate joja si lasa o pinatura de ulei sa cada pe degetul aratator
2 freaca picatura de ulei de 2-3 ori intre ararator si degetul mare
3 departeaza cele doua degete astfel incat sa se creeze o distanta intre ele de 2-3 mm
4 daca in momentul departarii degetelor picatura care nu s-a imprastiat pe deget la frecare (daca se imprastie schimba uleiul) tinde sa uneasca cele doua degete si se desprinde abia dupa ce distanta depaseste 3mm inseamna ca uleiul este bun si poti sa-l schimbi cand face conform calculelor tale 10000 km
5 daca picatura se sparge dupa 1,5mm dar inainte de 3mm uleiul este usor "obosit" si va trebui sa te pregatesti sa-l schimbi (sfatul meu este sa nu depasesti 2000km de la constatare)
6 daca picatura se sparge inainte de 1mm schimba uleiul
din cate cunosc tipul de ulei in functie de km parcursi ar putea fi:
0 / 100000km - un ulei sintetic 0w40
100000 / 250000km - un ulei sintetic aditivat 5w40, 5w50 sau semisintetic 10w40 (50)... recomand mobile1, chevron, aral.
peste 250000km - ulei semisintetic 10w50 sau mineral 15w40 aceleasi mobile1, chevron, aral. pentru mai multe informatii "deranjeaza-l" pe dancuciureanu de la iasi si te va lamuri beton.
o zi buna.