Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • somy461

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Nu reusesc sa rotesc cheia nicicum
Am incercat si cu ridicarea lamelei si cu dw40
Nu pot debloca nici volanul ca sa desfac carcasa
Daca ridic lamela si butucul intra inauntru tot nu mi se invarte cheia
Probabil va trebui sa rup carcasa sa scot cumva contactul
O alta idee ?
Skip ads

  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Verturi urzate .... parerea mea. Din pacate, chiar daca spargi carcasa, tot nu vei putea scoate butucul pt ca ar trebui rotit la pozitia in care sa poti debloca butucul din suport.
Nu stiu o metoda de a scoate butucul daca nu reusesti sa rotesti cheia.
  • andrei21

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2011

  • Mesaj Privat
salutare ... aceasi problema o am si eu contactu e blocat volanu la fel ... am incercat varianta cu lamela vreo 2 ore dar tot nimic .... are cienva vreun sfat pt mine ?
  • codreanumihai

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc din suflet pentru acest tutorial, si multumesc de asemenea celor care au inventat telefoanele cu web browser.
Am ramas cu contactul blocat la 300 de km de casa, in mijlocul pustietatii. Un inginer mecanic de la service mi-a spus la telefon ca a patit exact aceeasi chestie si singura chestie pe care a reusit-o a fost sa scoata butucul cu masina de gaurit si sa-l inlocuiasca; mi-a spus ca singura solutie e sa chem platforma sa ma duc la service si sa inlocuiesc contactul. Banuiesc ca m-ar fi uscat de vreo 1000 ron toata afacere (si mult timp).
Am folosit metoda deblocarii reusind sa ajung acasa, dar cand m-am dus cu ea la service mi s-a spus ca nu au voie sa repare contacte, decat inlocuire, lucru care nu mi-a convenit. Mi-am cumparat de la dezmembrari un ax de volan cu tot cu contact, din pacate fara cheie (50 RON). L-am canibalizat vreo 2 ore cu masina de gaurit si pana la urma am reusit sa obtin piesa care se uzase la mine (acel butoias in care intra butucul).
Inlocuirea celui de pe masina a durat maxim 15 minute, multumita tutorialului de pe acest forum, iar acum contactul meu merge perfect.
Multumesc inca odata pentru ca m-ati scapat de niste cheltuieli maricele.
Skip ads

  • somy461

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Am scos cumva carcasa cu o surubelnita careia i-am indoit varful vreo 3 mm sa incapa intre volan si carcasa
Am scos si surubul cu capul rupt ,cu o dalta si-un ciocan
Mai greu a fost cu detasarea de partea electrica ca in loc de 2 suruburi am avut un surub si o chestie bagata care numai cu bormasina am reusit s-o scot
Acum nu mai am volanul blocat si pot porni cu surubelnita
Sa vad totusi cum reusesc sa scot butucul din contact...
Daca nu iau unu nou si gata
  • Gheorghe Marius

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,
am un opel astra G din 2008,si cu 2 luni inainte sa iasa din garantie,am patit-o si eu cu butucul blocat.Am fost la opel gtt,si au zis ca tb sa-mi schimbe butucul,au comandat altul in Germania,cica,dupa codul cheii,si mi l-au montat cand a sosit.Acum dupa un an si o luna ,aceeasi problema.Am fost iar la ei vazand ca scrie pe comanda de lucru,ca au garantie 24 de luni piesele originale GM,si imi zice ca au garantie doar cat este masina in garantie(2 ani),iar butucul nou montat nu are dect un an.Asa ca decat sa le dau lor o gramada de bani pe noul butuc mai bine il repar eu dupa metoda lui BAMPI.
Ce nu inteleg,este ce legatura are lamela care se apasa cu cuter-ul,pt a apasa butucul,si boltul si uzura camasii unde intra butucul?
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
In mod normal lamela se retrage singura atunci cand incepi sa rotesti cheia. Acolo e o miscare combinata - rotire, simultan cu una axiala a butucului. Din cauza uzurii de la bolt (impropriu spus uzura bolt pt ca uzura e in corp contact) , nu poti rotii cheia si implicit nici miscarea axiala nu se poate realiza. De aceea trebuie ridicata lamela ca sa ai mai mult "spatiu de manevra" la rotit.
Sper ca am lamurit problema asta.
  • Gheorghe Marius

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Aha,am inteles.Am incercat acum sa-l desfac,dar nu reusesc sa scot corpul cu butucul din locas,nu se vede nici o taietura in butuc,si am rotit cheia pana a pornit motorul.
Skip ads

  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
uite aici unde e semnul

Daca nu ma insel, e cam la 1/3 din din cat se roteste cheia
  • Gheorghe Marius

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Mersi mult,am reusit .Avea f putina uzura acolo unde cade boltul cand scoti cheia din contact.La partea inclinata nu avea uzura,i-am pus doar vasilina si l-am rotit de cateva ori in gol,apoi l-am montat,si a mers.
Deci nu imi vine sa cred,nu avea vasilina decat putina,si de aceea mergea greu.Ma cam dezamagesc cei de la opel,sincer.Nu mi se pare normal sa schimb butucul la o masina noua,dupa 1 an si zece luni,apoi dupa 1 an sa se strice din nou butucul nou.
Multumesc inca o data!Am zis ca nu mai merg la service,decat pentru probleme care ma depasesc,dar in rest mi le fac singur,ca ce-i facut de mana ta,e bun facut.Si am sa-i ajut si pe altii cu informatii.
  • Sebi CV

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Bampi sa-ti dea Dumnezeu sanatate , ca nu ma prindeam eu de faza cu lamela nici daca ajungeam inca odata la pubertate......acum beau si berea .. sa traiesti! a ca si o compleatare(pentru cei mai tantalai asa ca mine desi nu cred ca se mai gasesc), cand e scoasa cheia lamela nu se vede prin gaura cheii:)
  • rockarolla

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Bampi, esti cel mai tare ! Am sa iti fac o statuie in curte Smile)

Merci foarte mult ! Daca treci prin Sibiu ai beri de la mine Smile
Skip ads

  • dorinelulopelist

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Gheorghe Marius a scris:Salutare,
am un opel astra G din 2008,si cu 2 luni inainte sa iasa din garantie,am patit-o si eu cu butucul blocat.Am fost la opel gtt,si au zis ca tb sa-mi schimbe butucul,au comandat altul in Germania,cica,dupa codul cheii,si mi l-au montat cand a sosit.Acum dupa un an si o luna ,aceeasi problema.Am fost iar la ei vazand ca scrie pe comanda de lucru,ca au garantie 24 de luni piesele originale GM,si imi zice ca au garantie doar cat este masina in garantie(2 ani),iar butucul nou montat nu are dect un an.Asa ca decat sa le dau lor o gramada de bani pe noul butuc mai bine il repar eu dupa metoda lui BAMPI.
Ce nu inteleg,este ce legatura are lamela care se apasa cu cuter-ul,pt a apasa butucul,si boltul si uzura camasii unde intra butucul?
Cam multe probleme cu contactul asta de pornire , mai ales ca le gasim si la masini in garantie .Eu ma gandeam ca aceste probleme apar undeva pe la 8-10 ani dar se pare ca le gasim mult mai devreme.In momentul cand am reparat contactul meu ,uitandu-ma la modul foarte atent la butuc, am observat tot felul de zgarieturi si urme care parca ar indica o reparatie precedenta.Eu tot am auzit la modul constant de contactele de opel de cand am aceasta marca asa ca se pare ca e problema generala cu ele.E ca si vorba aceea romanesca din medicina : nu stii ca ai 2 rinichi pana nu te doare unul.
  • danut81

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Frumos tutorial.Felicitari pentru colegul nostru care a avut rabdare sa explice in amanunt toate problemele legate de acest contact.Bravo!Toata stima.
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
inca un butuc reparat. felicitari Bampi pentru tutorial!
al meu se bloca de ceva vreme si-mi venea greu sa-l demontez pana am citit tutorialul. acum merge bine, problema era uzura verturilor si uzura facuta de bolt. dupa curatarea butucului l-am uns si am vrut sa-l montez la loc dar verturile nu se retrageau atat cat trebuie. nu credeam ca se pot uza atat de mult,ca si cum nu foloseam aceeasi cheie.le-am pilit si le-am rotunjit putin dar unele verturi nu mai "prind" urmatoarea reconditionare sunt la limita. ma intreb daca cei care pot face chei,copieri etc ar avea si verturi de schimb vazand ca au numere pe ele.
  • bogdan985

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Am reparat si eu butucul cu ajutorul tutorialului. Multam fain Smile
  • mmg
  • *
  • 14 mesaje
  • din 19 Oct 2006
  • Zafira 2003 y 20 DTH
  • Bucuresti
  • mmg

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Bampi sa-ti dea Dumnezeu sanatate! Din tutorial am folosit doar prima parte cu deblocarea pentru a reusi sa duc masina acasa, altfel trebuia sa o duc pe platforma pentru ca mecanicul meu asa mi-a indicat Crying or Very sad In fine, nu cred ca ma voi apuca sa repar butucul, ( sau cine stie, daca se ofera cineva sa m'ajute?!) Wink si voi cauta un butuc cu chei Mii de multumiri!
tel. meu 0721601525
  • nimex

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Foarte bun tutorial, sa traiesti 1000 de ani! tocmai ce l-am reparat si functioneaza foarte bine.

Tibi
  • mmg
  • *
  • 14 mesaje
  • din 19 Oct 2006
  • Zafira 2003 y 20 DTH
  • Bucuresti
  • mmg

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Revin sa va povestesc ce mi s-a intamplat, sa n-o patiti si voi Sad Asa cum am spus, problema de pornit si dus pana acasa am rezolvat-o conform tutorialului si pentru ca ieri am vorbit cu un tip care repara contactul am plecat spre el si dupa 2km s-a oprit motorul si n-a mai vrut sa miste nimic. Am desfacut capota si miros de ars...Am sunat un mecanic care mi-a zis ca fiind contactul pus pana jos( fortat )a ramas blocat pe electromotor si evident s-a ars. Am sunat pe cel cu contactul , a venit , l-a reparat dar masina a ramas in acelasi loc ( nu mai porneste nici impinsa) Astazi ma duc sa o tractez! Atentie cand puneti contactul care este defect, daca duceti pana dupa treapta 3 cheia, nu uitati sa o rasuciti inapoi usor dupa pornire pana la 3. Surprised Caut electromotor la un pret de criza Smile Multumesc!
  • 64xgeo

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y17DIT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
bun tutorial! multumiri autorului si din partea mea... aveam si eu ceva probleme, i-am dat cu un spray cu vaselina si parca nu se mai blocheaza. sa vedem cat tine! Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR