Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • peddro

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor care au postat informatii aici.
Mi s-a rupt si mie varful contactului mecanic.
Am desfacut capacul de sus de la volan, apoi am scos manerul tijei de reglaj si apoi capacul de jos. Am desprins maneta de la stergatoare si am lasat-o sa atarne in lateral. Cu o sula (scuze de expresie dar asta am folosit) am scos capatul rupt al contactului mecanic. Am fost pe la magazine si am cautat butuc nou. Am gasit original cu vreo 600 de lei si Topran cu 77 lei. Am optat pentru Topran. Am asteptat vreo 2 ore pana a venit piesa. Am luat butucul nou. Am inlocuit dintii cu cei din cel vechi si l-am pus la loc. Acum merge. Am adaugat imagini ca nu sunt in stare sa scriu frumos pasii.


Skip ads

  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
In functie de ce se ordoneaza acele verturi in butuc?La mine au sarit,ca am scpat butucul(noroc ca nu au sarit si arculetele) si m-am chinuit cateva ore bune sa regasesc pozitia lor initiala.Acum am scos 2 din ele dar merge greu tare cheia.
  • peddro

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Se ordoneaza in functie de cheie. Incearca sa urmaresti canelurile ei. Vezi ca pei fiecare za este un numar.
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am observat asta.1,2 si 3.am 2 de 3 4 de 1 si 4 de 2.Am sa fac combinatii dupa ce termin serviciul Neutral
Skip ads

  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Sigur exista o corespondenta intre codul cheii si nr. de pe verturi. Combinatii... pana cand verturile se retrag perfect in cilindru. In tutorial am spus ca nu trebuie scoasa cheia din butuc.
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am facut acest lucru inainte de a gasi tutorialul...sa vad cum o scot la capat de acum.
Felicitari pentru tutorial,nota 10
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema in sensul ca trebuie sa schimb imobilizatorul si pentru asta trebuie sa scot butucul cheii. Am incercat cateva ore dar nu vrea sa iasa... simt ca se apasa chestia aia de pe butuc cand cheia e in pozitia buna insa nu da semne sa iasa afara nici daca trag cu putere de cheie. A mai patit cineva asa ceva?
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
În mod normal , dacã este apãsat pintenul complet, contractul iese foarte uºor. Poate e deformat locasul contractului.
Skip ads

  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
cheia trebuie sa fie in pozitia de contact pus pentru a putea scoate butucul
  • YAMAHA

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Cine poate sa ma ajute la demontarea butucului.Cand apas pe boltul nr. 4,iese contactul pana ajunge boltul cu arc din celalalt capat pe carcasa...si mai departe?cum trebuie facut ca sa pot scoate boltul?
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Nu asa. Cheia trebuie rotita astfel incat boltul (poz. 2 din pozele mele) sa ajunga din poz. a in poz. b (vezi foto).
Acum trebuie sa apesi boltul si sa mai rotesti un pic astfel incat sa ajunga in dreptul taieturii din butuc (poz.c)
In aceasta pozitie poti da afara boltul, daca nu sare singur Smile apoi tragi afara centrul butucului cu cheia in el. Daca scoti cheia risti sa sara verturile !


Montajul - in ordine inversa
  • YAMAHA

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc mult Bampi,am rezolvat cu demontarea si schimbarea verturilordar cand sa introduc cheia... avea canalul pe dreapta,opus cheii originale,asa ca am luat-o de la capat.Am cumparat de la Opel dar ...norocul meu:).Acum am comandat alta,astept sa-mi vina maine.Daca nici pe asta nu o nimeresc o sa mut cipul in cheia noua si la cea veche ii tai lamela folosind-o numai ca telecomanda si breloc Razz.Ce zici merge?
Skip ads

  • dede giurgiu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Super tare tutorialul!
Mii de multumiri omule !
  • sorin g.

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2012

  • Mesaj Privat
foarte bun tutorialul .. dar cu ghinion petru mine.
am dat si eu de problema asta dar nu stiam de tutorial si am ramas undeva in spre munte si nu puteam lasa masina acolo si a trebuit sa desfac contactul si cum am desfacut am rupt partea electrica si sa deblochez volanul.
in final am duso la service si mia schimbat contactul electric cost 40 lei si rectificat cel vechi mecani total 150 lei Sad,,,,
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
M-am apucat si eu de acet lucru. toate bune pana la momentul remontarii. Cum s-a mai spus cand aduc butucul - axul mai bine spus i pozitie sa bag stiftul , verturile coboara putin in santuletele lor si nu mai pot invarti axul. Babeste mai spuneti odata ce si cum. Cum Dumnezeu bag stiftul la loc fara sa imi blocheze verturile....
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Daca ai cheia bagata in butuc (axul cu verturi) atunci toate verturile sunt retrase. Acum axul se poate introduce si poate fi rotit liber, poti pune stiftul fara sa te blocheze ceva. Nu se poate altfel. Bafta!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ideea este urmatoarea - am ochii congetstionati - azi dimineata m-am culcat la 4 incercand sa fac acest butuc.
O sa pun si poze imediat. Acum sunt din nou calare pe el. M-a disperat. Chiar ma simt neajutorat - crede-ma ca nu stiu ce sa-i mai fac. Si am pretentia ca ma pricep la bibiluri....
Urmarind poza ta - invers demontarii se face montarea - logic. Astfel trebuie sa stiftul in zona C. Rotesti un pic, camasa exterioara are un mic prag si o degajare astfel incat sa permita sa intre boltul, dar de aici nu mai pot rasucii cheia. Asta din cauza ca verturile au intrat pe canalele de degajare. Am ciocanit perimetral - mi-a satit boltul de 1000 de ori si de 1000 de ori l-am pus la loc
Probabil verturile mele au ceva uzura si nu se mai retrag atatcat trebuie cand sta cheia pe ele astfel incat sa urce la rasucire buza santului.



Ultimele doua imagini sunt cele mai concludente despre modul de remontare a butucului...
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
mariano a scris:Probabil verturile mele au ceva uzura si nu se mai retrag atatcat trebuie cand sta cheia pe ele astfel incat sa urce la rasucire buza santului.

exact numai ca nu doar verturile au uzura, cheia in sine are uzura cea mai mare si nu le trage suficient.
La fel am patit si eu si am avut verturi de schimb dar degeaba, cu chiu cu vai am reusit intr-un final sa trec boltul inapoi.
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Da, asa este. Uzura din verturi si din cheie are ca rezultat retragerea incompleta a verturilor.
Am avut si eu aceasta problema la un butuc. Dupa ce l-am demontat si l-am uns , la montaj cand am bagat axul in butuc am constatat ca nu se roteste - verturile ramaneau agatate in canal. L-am rezolvat prin pilirea verturilor care nu se retrageau suficient. Dupa mai bine de 1 an de la reparatie merge bine.
In pozele trimise de tine se vede bine ca nu se retrag suficient verturile.
  • octavminea

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Inca un set de multumiri. Foarte ok tutorialul.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR