Ai uitat parola?


  • dbie94

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra X16SZR din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jun 2013

  • Garaj Mesaj Privat
bnz_bogdan a scris:Buna seara! Si eu am o tigra de 1.4 din 96 si consumul e destul de ok (6-6,5l) la viteza de pana la 100km/h, ceea ce nu inteleg, cum au ajuns colegii la viteza de 170 km/h cu o tigra de 1.4 cand la 100km/h are 3200rot/min si la 140 e undeva la 4300-4500 rot/min, la 170 km/h unde e turometrul? Am eu o problema la masina sau e normal sa fie asa? Multumesc.


Si eu aveam aceiasi impresie ca si tine , pe autostrada la 130 km/h aveam in jur de 4000 rpm si am incercat imposibilul : http://www.youtube.com/watch?v=E6tr4mGlm74

Cred ca mai mergea dar eram in curba si am inceput sa incetinesc . De atunci am schimbat uleiul si am pus filtru sport de SEAT LEON si se simte diferenta si la mers dar si la consum ( te face sa o calci ) . Cred ca prinde 210 km/h pana in 7000 de ture dar si omori motorul .

Eu am motorul de 1.6 16v
  • amr84

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra X14XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
7000 de ture daca ii scoti limitarea, la 6400 parca ii taie alimentarea. Viteza maxima data de constructor este de 190km. la 100km/h ai parca undeva la 3000 de rpm, iar la 130 ai exact 4000 rpm (adica exact in cuplu maxim) si consum de 6,5-7 l la suta. la 140-160 vorbim de alte cifre (ma refer pe autosdrada). Nu mai stiu cat era pe la 160-170, dar pana in 6000 de ture.

Bogdan, i-ai dat vreodata 5500-6000 de ture la masina? Sau si tie iti e frica ca nu-ti sara pistonii? trebuie sa-i mai calci si pedaca ca altfel iti omori motorul. Nu uita ca este totusi un motor de turatie. Asculta-i motorul! Si fa ce-ti cere! Ulei, filtru aer, racirea pusa la punct (termostat, antigel, etc), sonda lambda + alti senzori in mintile lor si merge brici! Nu uita sa-i schimbi uleiul la maxim 10000 km. Mai ales daca ai talpa grea.

LE: Viteza maxima nu inseamna si turatie maxima la toate motoarele. Conteaza puterea lui. Sunt unele masini la care viteza maxima este prinsa la penultima viteza (cutie in 5, viteza maxima in treapta 4). Dupa o anumita viteza masina nu mai poate tura (a se citi: creste in turatii) pentru ca nu mai are forta, toata este folosita pentru "spargerea" rezistentei aerului. Atunci depinde de unde bate vantul, din fata sau din spate! Very Happy Laughing
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra X16SZR din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jun 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Daca zici ca viteza maxima este de 190 kmn/h , imi poti explica de ce a prins 200 ? in filmuletul de mai sus , inainte cu 5-10 secunde sa filmez , era acul fix pe linia de la 200 km/h .
  • amr84

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra X14XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
pentru ca 190 km/h este viteza maxima pe care constructorul o garanteaza ca si securitate, e posibil ca in functie de alti parametrii sa depasesti aceasta viteza.

Masinile au o eroare (afiseaza intentionat cu vreo 5km/h, e vorba de o reglementare europeana. Apoi conteaza dimensiunile cauciucurilor, daca tu ai 195/50R15 sau alta dimensiune care in circumferinta sa fie mai mica decat 185/55R15 atunci in bord o sa ai o viteza mai mare decat cea reala.

Cand ai avut "200km/h" te-ai uitat si pe GPS sa vezi ce viteza reala ai? Vorbim de tigra de 1.4 cu cutie de 1.4. Nu alte combinatii. Cea de 1.6 are viteza mai mare, un pic peste 200, parca 205. Nu mai stiu exact.
  • dbie94

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra X16SZR din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jun 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Pai asa spune , eu vorbeam despre tigra 1.6 16v nu de 1.4 .
  • Gelu80

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett C16NZ din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Sep 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Fratele meu are o Tigra din `99 x14xe si un consum de 12% lejer, desi cred ca mai mult, nu am putut face consumul exact. Cu op-com la valori reale imi arata amestec bogat ? O alta problema, de la turatii mici si treapta de viteza mica daca accelerez se balbaie putin dupa care se tureaza. Nu am reusit sa descopar de ce !? In rest relanitul sta frumos la 900, porneste la sfert, asa pare ca merge bine.
  • amr84

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra X14XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
dbie94 a scris:Pai asa spune , eu vorbeam despre tigra 1.6 16v nu de 1.4 .

pai daca nu ai bagat la descriere ce masina ai, eu de unde sa stiu? Eu vorbeam strict de 1.4 ca asta am eu.

Gelu80 a scris:Fratele meu are o Tigra din `99 x14xe si un consum de 12% lejer, desi cred ca mai mult, nu am putut face consumul exact. Cu op-com la valori reale imi arata amestec bogat ? ... In rest relanitul sta frumos la 900, porneste la sfert, asa pare ca merge bine.

relantiul nu sta la 900 rpm (la 900 este ridicat), el trebuie sa stea undeva pe la 700 rpm. Consumul de 12% este mare, banuiesc ca in timis nu va tarati cu 1-a ca prin Bucuresti. Erori sau parametrii cum sunt?

Gelu80 a scris:O alta problema, de la turatii mici si treapta de viteza mica daca accelerez se balbaie putin dupa care se tureaza.

Ai schimbat bujiile? Daca dupa schimbarea bujiilor nu se amelioreaza, verifica si fisele, apoi si bobina de inductie. La mine au fost bujiile, la turatii mai mari da scanteie, dar la turatii mai mici e posibil sa nu mai dea. sau sa fie una mai slabita.
  • blackshaddow

  • Mesaje scrise: 1,196
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Tigra X14XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
noaptea pe intuneric da jos capacul de plastic pe care scrie ecotec si porneste motorul si observa daca fura fisele curent adica daca se lumineaza
  • Gelu80

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett C16NZ din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Sep 2013

  • Garaj Mesaj Privat
amr84 a scris:relantiul nu sta la 900 rpm (la 900 este ridicat), el trebuie sa stea undeva pe la 700 rpm. Consumul de 12% este mare, banuiesc ca in timis nu va tarati cu 1-a ca prin Bucuresti. Erori sau parametrii cum sunt?

Pai si cum as putea sa-l fac mai mic ? Poate nu e chiar 900, am spus estimativ, dar nici 700 nu e.

amr84 a scris:Ai schimbat bujiile? Daca dupa schimbarea bujiilor nu se amelioreaza, verifica si fisele, apoi si bobina de inductie. La mine au fost bujiile, la turatii mai mari da scanteie, dar la turatii mai mici e posibil sa nu mai dea. sau sa fie una mai slabita.

Bujiile le-am schimbat, sunt noi, nu cred ca au nici 1000 de km. Fisele nu le-am verificat, probabil vorba colegului blackshaddow, o sa ma uit seara pe intuneric sa vad daca fura undeva scanteia. Bobina cum as putea sa o verific? In ea intra toate fisele.
  • Gelu80

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kadett C16NZ din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Sep 2013

  • Garaj Mesaj Privat
amr84 a scris:Erori sau parametrii cum sunt?

Am uitat sa specific in postul anterior, pe op-com zice ca: Nu sunt coduri de eroare !
Parametrii...nu stiu sa-ti spun, am vazut dar nu stiu care ar trebui sa fie valorile reale. Ciudat , masina nu afuma si pare ca merge bine asa la ochi, dar consum ridicat si balbaiala la turatie mica daca vrei sa sprintezi.
  • amr84

  • Mesaje scrise: 403
  • Locatie: Arges
  • Masina: Tigra X14XE din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Aug 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Verifica fisele cum a zis blackshaddow, apoi bobina (adica sa iei alta bobina de la alta tigra, daca ai de unde). Daca mai ai valorile, afiseaza-le aici, blackshaddow are ceva experienta cu ele, poate isi da seama de ceva, de exemplu ce temperatura de lichid, aer arata. Ar poate fi si una din astea. Dar daca nu are aceste date, nu poate sa-ti spuna. Un tester nu se pune doar pentru erori, pe alea le poti afla si prin metoda agrafei, prin tester se obtine mai multe detalii si la erori. dar si parametrii de functionare. In plus el are avantajul ca le poate compara cu valorile lui, de la masina lui.

Succes.

LE: relantiul o sa se rezolve cel mai probabil odata cu rezolvarea celorlalte probleme.
  • blackshaddow

  • Mesaje scrise: 1,196
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Tigra X14XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
pentru a interpreta corect valorile reale aveti nevoie autodata si comparati valorile din op-com cu valorile din autodata
e ceva de munca insa rezultatul este pe masura
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,614
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x20dth din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jun 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Si totusi exista cineva care sa nu aiba la tigra amestec bogat ?
  • blackshaddow

  • Mesaje scrise: 1,196
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Tigra X14XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
cu op-com arata tot timpul amestec bogat insa sonda lambda este buna
pe multidiag spre exemplu amestecul fluctueaza bogat/sarac cum ar si trebuii,sonda lambda la fel este buna

probat Wink
  • Cristi-Geo

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Sep 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat si eu sonda lambda cu una denso universala (cea mai ieftina, 83 ron), cealalta nu cred ca fusese vreodata schimbata, aveam consum si de 17% cu ea. Si in Bucuresti am consum de 12% aproximativ. Ceea ce il consider rezonabil, gen cu aproape 9 litri fac cam 70 de km. Cred ca am o problema cu termostatul, apa nu-mi urca mai mult de 70 de grade.. ciudat.
  • blackshaddow

  • Mesaje scrise: 1,196
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Tigra X14XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
termostatul este posibil sa il ai blocat pe deschis
nu e bine sa mergi cu masina cu apa la 70 de grade
scoate termostatul si fierbe-l intr-un vas,cand apa da in clocot ar trebuii sa se deschida daca nu face asa si sta fie deschis fie inchis este defect

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata