- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
- dumitrunavodari
- *
- 26 mesaje
- din 22 Aug 2005
- Antara 2015
- Constanta
dumitrunavodari
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Constanta
- Masina: Antara 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
Va sunt dator cu sfarsitul povestii despre spalatorul de parbriz.
Cum am spus pompa este cu doua iesiri, iar comanda pentru spalare fata si spate era diferita. Prin urmare ma asteptam sa gasesc o pompa cu trei fire pentru doua moduri de fuctionare. SURPRIZA am gasit doar o cuplare cu papuci doar cu doua fire. Intrebare pentru cunoscatori:
Cum faci cu doua fire o pompa sa functioneze in doua regimuri de funcionare?
Ipoteza mea: trecerea dintr-un regim in altul se face prin scimbarea polarizarii, iar corpul pompei este construit a.i. la un sens de rotire a pompei impinge apa pe o gaura iar la celalalt sens impinge apa pe cealalta gaura. Asa sa fie?
Cum am spus pompa este cu doua iesiri, iar comanda pentru spalare fata si spate era diferita. Prin urmare ma asteptam sa gasesc o pompa cu trei fire pentru doua moduri de fuctionare. SURPRIZA am gasit doar o cuplare cu papuci doar cu doua fire. Intrebare pentru cunoscatori:
Cum faci cu doua fire o pompa sa functioneze in doua regimuri de funcionare?
Ipoteza mea: trecerea dintr-un regim in altul se face prin scimbarea polarizarii, iar corpul pompei este construit a.i. la un sens de rotire a pompei impinge apa pe o gaura iar la celalalt sens impinge apa pe cealalta gaura. Asa sa fie?
- solver
- **
- 179 mesaje
- din 05 Oct 2004
- Bistrita
solver
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Bistrita
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2004
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dumitrunavodari
- *
- 26 mesaje
- din 22 Aug 2005
- Antara 2015
- Constanta
dumitrunavodari
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Constanta
- Masina: Antara 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
- dumitrunavodari
- *
- 26 mesaje
- din 22 Aug 2005
- Antara 2015
- Constanta
dumitrunavodari
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Constanta
- Masina: Antara 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- virgil
- **
- 273 mesaje
- din 12 Mar 2005
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
virgil
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2005
- Mesaj Privat
Roger
- Mesaje scrise: 97
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2005
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am avut aceeasi problema...sa va zic cum am rezolvat:
Incercand intr-o zi sa-mi spal parbrizul am observat ca pompa nu mai arunca apa spre el. Evident m-am gandit ca s-a ars motorasul. Nou era f scump iar SH nu am gasit; m-am hotarat sa vad ce-i cu el. L-am scos frumos de la locul lui, am scos si cele 2 furune (unul pentru parbriz si unul pentru luneta). De pompa este atasat un dispozitiv cu o supapa de cauciuc inauntru care ajuta la directionarea apei spre cele 2 destinatii. Pentru apa parbriz supapa spate e inchisa, polaritate +-, pentru apa spate supapa fata inchisa polaritate -+. Se detaseaza aceasta supapa de pompa cu ajutorul unei surubelnite si cu rabdare (nu este lipita de pompa). Se poate desface apoi supapa si poate fi curatata (nu e obligatoriu). Se trece apoi la pompa propriu-zisa. Carcasa pompei se poate desface de la jumatate cu ajutorul unei surubelnite, destul de greu si deteriorand pe alocuri carcasa (nu-i grav...) . Dupa ce reusiti sa va enervati bine, capacul va iesi pana la urma si veti fi surprinsi de cata RUGINA veti vedea . Urmatorul pas e sa scoateti motorasul din restul carcase: se scoate la fel de greu tot datorita ruginei... Veti ramane cu motorasul intr-o mana si in cealalta cu carcasa si cu un ansamblu din plastic: turbina+garnituri+colier de plastic. Se spala f bine toate elementele din plastic. Dupa ce scoateti motorasul (daca reusiti fara sa-l distrugeti) se trece la curatarea lui. Se desface cu grija prin indoirea celor 2 aripioare posterioare fara sa le rupeti. Dupa aceea se demonteaza cu ajutorul surubelnitei. Rotorul se curata de rugina fara a folosi materiale sau intrumente abrazive. Se foloseste din abundenta solutii gen WD40. Nu incercati sa lustruiti elementele mecanice ci doar sa indepartati granulele de rugina cu o carpa curata. Se trece apoi la stator: se scot cei 2 magneti permanenti se se incerca indepartarea impuritatilor de pe suprafata lor (destul de greu si enervant) tot cu o carpa. Carcasa motorului se poate curata cu panza abraziva fina. Se da cu WD40 si se monteaza la loc verificand la 12V modul de functionare si centrarea rotorului. Desigur ca ar fi mai simplu sa-l schimbati cu un motoras nou dar e putin probabil ca veti gasi unul cu axul asemanator Toata operatia a durat 2 ore la mine. Rezultatul este 100% pe masura asteptarilor. Poate nu se merita atata bataie de cap...dar depinde de fiecare
E foarte putin probabil ca motorasul sa se arda vreodata... defectul consta in imposibilitatea rotirii datorita ruginii. Poate se arde daca tineti apasata clapeta mai mult de 1 min (atat am tinut eu si nu s-a ars) dar este inutil, evident.
Pacat ca nu am facut si niste poze...
Multumesc!
Incercand intr-o zi sa-mi spal parbrizul am observat ca pompa nu mai arunca apa spre el. Evident m-am gandit ca s-a ars motorasul. Nou era f scump iar SH nu am gasit; m-am hotarat sa vad ce-i cu el. L-am scos frumos de la locul lui, am scos si cele 2 furune (unul pentru parbriz si unul pentru luneta). De pompa este atasat un dispozitiv cu o supapa de cauciuc inauntru care ajuta la directionarea apei spre cele 2 destinatii. Pentru apa parbriz supapa spate e inchisa, polaritate +-, pentru apa spate supapa fata inchisa polaritate -+. Se detaseaza aceasta supapa de pompa cu ajutorul unei surubelnite si cu rabdare (nu este lipita de pompa). Se poate desface apoi supapa si poate fi curatata (nu e obligatoriu). Se trece apoi la pompa propriu-zisa. Carcasa pompei se poate desface de la jumatate cu ajutorul unei surubelnite, destul de greu si deteriorand pe alocuri carcasa (nu-i grav...) . Dupa ce reusiti sa va enervati bine, capacul va iesi pana la urma si veti fi surprinsi de cata RUGINA veti vedea . Urmatorul pas e sa scoateti motorasul din restul carcase: se scoate la fel de greu tot datorita ruginei... Veti ramane cu motorasul intr-o mana si in cealalta cu carcasa si cu un ansamblu din plastic: turbina+garnituri+colier de plastic. Se spala f bine toate elementele din plastic. Dupa ce scoateti motorasul (daca reusiti fara sa-l distrugeti) se trece la curatarea lui. Se desface cu grija prin indoirea celor 2 aripioare posterioare fara sa le rupeti. Dupa aceea se demonteaza cu ajutorul surubelnitei. Rotorul se curata de rugina fara a folosi materiale sau intrumente abrazive. Se foloseste din abundenta solutii gen WD40. Nu incercati sa lustruiti elementele mecanice ci doar sa indepartati granulele de rugina cu o carpa curata. Se trece apoi la stator: se scot cei 2 magneti permanenti se se incerca indepartarea impuritatilor de pe suprafata lor (destul de greu si enervant) tot cu o carpa. Carcasa motorului se poate curata cu panza abraziva fina. Se da cu WD40 si se monteaza la loc verificand la 12V modul de functionare si centrarea rotorului. Desigur ca ar fi mai simplu sa-l schimbati cu un motoras nou dar e putin probabil ca veti gasi unul cu axul asemanator Toata operatia a durat 2 ore la mine. Rezultatul este 100% pe masura asteptarilor. Poate nu se merita atata bataie de cap...dar depinde de fiecare
E foarte putin probabil ca motorasul sa se arda vreodata... defectul consta in imposibilitatea rotirii datorita ruginii. Poate se arde daca tineti apasata clapeta mai mult de 1 min (atat am tinut eu si nu s-a ars) dar este inutil, evident.
Pacat ca nu am facut si niste poze...
Multumesc!
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- vlazduhu
- **
- 156 mesaje
- din 23 Jun 2006
- Astra 1998 X18XE1
- Bucuresti
vlazduhu
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2006
- Mesaj Privat
mai, sa fiu al naibii daca gasesc pompita aia nenorocita. Ma uit in motorul unui astra G '98, 1,8 i (X18XE parca) si nu reusesc sa o dibuiesc. Rezervorul de lichid e ascuns de o bucata de tabla si nu i se vede decat gatul. Pompa functioneaza, adica se aude atunci cand incerc sa o utilizez, asa ca as vrea sa vad ce e infundat pe acolo, pentru ca nu mai scuipa lichid nici in fata nici in spate. Deci, mai exact, unde e si ce trebuie sa dau la o parte ca sa o gasesc? As fi foarte recunoscator celui care explica ca pentru oamenii mai lenti. Multumesc.
lupushor
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 2.o hdi
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salutare fratilor!
De cand am cumparat masina nu imi arunca apa nici pe parbriz nici pe luneta,dar stergatoarele isi fac datoria la actionarea manetei pentru spalat.
La mine nu se aude motorasul cand actionez maneta.
Ce ar putea sa fie ?Motorasul defect?Sa il scot si sa il bibilesc oleaca?Care e vasul cu lichid acela lung ingust si subtirel cu capac galben?
Va astept cu sfaturi .
Va multumesc!
De cand am cumparat masina nu imi arunca apa nici pe parbriz nici pe luneta,dar stergatoarele isi fac datoria la actionarea manetei pentru spalat.
La mine nu se aude motorasul cand actionez maneta.
Ce ar putea sa fie ?Motorasul defect?Sa il scot si sa il bibilesc oleaca?Care e vasul cu lichid acela lung ingust si subtirel cu capac galben?
Va astept cu sfaturi .
Va multumesc!
relaxat
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2012 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am desfacut pompa!Se ajunge la ea pe langa parbriz, se dau jos masca de sus de langa parbriz, o garnitura de cauciuc,si inca un plastic care este de la o aripa la alta( ajunge o tubulara de 8, si un 13 pentru stergatoare).Important!daca o auziti ca se invarte, dar nu are presiune, a fost cazul meu, este suficient sa scoateti pompa, sa trageti partea cu motorasul afara din ansamblul pompei si sa puneti o picatura de lipici(am pus PICATURA).Dar fara sa stiu asta am fost nevoit sa o tai la partea inferioara, si asa am vazut ca axul motorului se invartea in gol, deoarece se sfichuise tesitura aia speciala de acolo. Apropo sa verificati cum puneti conductele, eu nu am facut asta si voi fi nevoit sa dau iar pompa jos, am pus conducta de fata pe spate....
Daca pot sa dau cuiva amanunte poate sa-mi dea PM
P.S. in manualul de service pe care-l il am(este de astra si zafira) spuneau ca se ajunge la pompa dand jos roata si contraaripa, chestie pe care am facut-o fara sa am pe acolo vreun acces la pompa!
Daca pot sa dau cuiva amanunte poate sa-mi dea PM
P.S. in manualul de service pe care-l il am(este de astra si zafira) spuneau ca se ajunge la pompa dand jos roata si contraaripa, chestie pe care am facut-o fara sa am pe acolo vreun acces la pompa!
- cezar_tablet
- *
- 5 mesaje
- din 18 Mai 2008
- Astra 2005
- Dolj
cezar_tablet
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2008
- Mesaj Privat
am si eu o intrebare. La astra h caravan sunt doua motorase care arunca lichidul de curatare - unul pentru parbriz si altul pt. luneta?
nu stiu de ce, dar desi imi functioneaza ambele stergatoare din fata, precum si cea din spate, lichid imi arunca doar pe parbriz, iar pe luneta nu.
nici macar nu am habar pe unde poate veni conducta de lichid din fata pana in spate...
va rog sa ma ajutati si va multumesc anticipat.
nu stiu de ce, dar desi imi functioneaza ambele stergatoare din fata, precum si cea din spate, lichid imi arunca doar pe parbriz, iar pe luneta nu.
nici macar nu am habar pe unde poate veni conducta de lichid din fata pana in spate...
va rog sa ma ajutati si va multumesc anticipat.
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Pai deschide si tu geamul si o sa auzi bazaitul la motoras cand stropesti luneta...daca functioneaza motorasul, e f probabil sa ai furtunul retezat in zona balamalei hayonului. Acolo se flexeaza furtunul la fiecare deschidere a hayonului si in timp se taie. Furtunul il gasesti in unul din burdufii de cauciuc de la hayon.
Defectul nr 2 ca probabilitate este infundarea duzei de la hayon cu noroi...mal..nisipo si ce mai arunca rotile in mers.
Defectul nr 2 ca probabilitate este infundarea duzei de la hayon cu noroi...mal..nisipo si ce mai arunca rotile in mers.
cristi i
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,539 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,539
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
cristi i
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2008
- Mesaj Privat